A crowd of people watch music on a huge festival stage in the sun. Photo by Bart Heemskerk.

FESTIVALIŲ FOTOGRAFIJA

Roko garsenybių fotografas Bart Heemskerk pasakoja, kaip įamžinti festivalio atmosferą

„Muzika – tai meilė, o fotografija – įrankis“, teigia olandų muzikos fotografas Bart Heemskerk. Visoje Europoje jis fotografuoja didžiuosius festivalius ir koncertus, kuriuose koncertuoja tokie scenos milžinai kaip Nick Cave, Lana Del Rey ir Dua Lipa, – jo gebėjimai lėmė ir pavydėtiną kvietimą fotografuoti „Rolling Stones“.

Šią vasarą vedamas aistros muzikai jis aplankys ir fotografuos 40 festivalių. Šiandien jis papasakos savo įkvepiančią istoriją ir pateiks daugybę patarimų, kuriuos galėsite išbandyti savo kompaktiniu fotoaparatu šios vasaros lauko renginiuose.

„Vaikystėje visada klausydavausi radijo ir įrašinėdavau muzikos įrašų topus. Vėliau vykdavau į koncertus su tėvu, o festivalio sceną pamilau, kai būdamas 15 metų sudalyvavau „Pinkpop“ festivalyje Nyderlanduose“, teigė 33 metų amžiaus fotografas.

Praėjus keleriems metams nuo pirmojo savo festivalio, Bartui pasitaikė galimybė pasiskolinti „Canon EOS 400D“ (ankstesnė Canon EOS 800D versija). Jis greitai suprato, su fotoaparatu festivaliuose dar smagiau, nes gali fotografuoti linksmybes toli nuo scenos ir meniškai įamžinti geriausius pasaulyje pasirodymus.

Tam tikrą laiką jis savanoriškai fotografavo muzikos renginius, kad susikurtų darbų portfelį, o tada metė mokytojo darbą ir nusprendė siekti fotografo karjeros. „Praėjus dešimčiai metų nuo mano pirmojo festivalio, grįžau į „Pinkpop“ su užsakymu fotografuoti olandų grupę „Kensington“, su kuria visų pirma susipažinau pasisiūlęs juos fotografuoti nemokamai, mainais už galimybę patekti į daugiau jų koncertų“, pasakojo Bartas. Kitais metais jis sulaukė skambučio, kurio niekad nesitikėjo, – jo paslaugų prašė tarptautinės roko legendos „Rolling Stones“.

„2014 m. „Rolling Stones“ ruošėsi į koncertinį turą ir pamatė mano darbus internete – jie naršė ieškodami fotografų Nyderlanduose. Tad jie kreipėsi pasiteirauti į „Pinkpop“ festivalio rengėjus. Tai buvo neįtikėtina akimirka!“

Grupė pakvietė fotografuoti Europos turą, suteikdama leidimą patekti į vienų garsiausių pasaulio muzikantų scenos užkulisius. „Keliaudamas su „Stones“ jaučiausi tarsi su šeima“, pasakojo Bartas. „Nuolat pokštavome. Su Keith‘u [Richards‘u] dirbti buvo smagiausia. Jis toks linksmų plaučių žmogus. Turėjau fotografuoti susitikimus su gerbėjais ir užsakovais, turėjau neribotą leidimą patekti visur, todėl galėjau eiti kur tik norėjau – į užkulisius, priešais sceną. Buvau dalis komandos, pietavau kartu su visais, dalyvavau tikrinant garsą ir kt.“

Bartas ir vėliau palaikė ryšį su „Rolling Stones“, o 2017 m. netgi vėl prisijungė prie jų turo.

Susiję straipsniai
A rock musician on stage at a festival plays the guitar. Photo by Ben Morse.

FESTIVALIŲ FOTOGRAFIJA

Kostiumai, saulė ir rokenrolas: 10 patarimų dėl festivalio fotografijų

Festivalių fotografas Ben Morse atskleidžia, kaip kurti roko žvaigždės vertas muzikos festivalių nuotraukas ir kodėl kompaktinis „Canon PowerShot SX740 HS“ gali būti idealus fotoaparatas festivaliams.

A group of friends pose holding sparklers, facing the camera with their faces illuminated by the sparkler light.

ŠVENČIŲ FOTOGRAFAVIMAS

Švenčių fotografavimas kūrybiškiau

Norite įamžinti švenčių ir vakarėlių linksmybes? Sužinokite, kaip kūrybiškai užfiksuoti šias laimingas akimirkas.

Instant printing tips with the Canon SELPHY SQUARE QX10

KŪRYBIŠKAS SPAUSDINIMAS

Momentinio spausdinimo patarimai su „Canon SELPHY SQUARE QX10“

Užuominos ir patarimai, kaip išradingai panaudoti „Canon“ spausdintuvą SELPHY SQUARE QX10.

Raskite šviesą ir dirbkite su ja

„Niekada nežinai, kokia bus šviesa, ir tai vienas iš smagiausių dalykų fotografuojant koncertus. Tiesiog turi dirbti su tokia šviesa, kokią turi“, teigia Bartas.

Siekiant geriausiai išnaudoti šviesą, jis rekomenduoja nelikti vienoje vietoje. „Jei šviesa krenta kažkam iš viršaus ant veido, ji kitaip atrodys iš kairės pusės, nei stovint priešais arba paėjus dar šiek tiek atgal“, teigia jis.

„Šviesa kartojasi. Jei atlikėjas stovi už mikrofono ir matau gražų geltoną, baltą ar mėlyną ant jo veido vis pasikartojantį spindulį, ir jis įeina ir išeina iš jo, tiesiog pasirenku kadrą, kai spindulys yra ant veido arba aplink jį, kad gaučiau grąžų siluetą.“

Jei fotografuojate gerai žinomą pasirodymą, lengviau nuspėsite, ko tikėtis, jei prieš tai internete pažiūrėsite ankstesnių koncertų įrašus. „Kartais pastebi, kad atlikėjas per antrą dainą įšoka į minią ir tą patį matai dar viename ir dar viename koncerte, todėl žinai, ko tikėtis. Telieka pasirinkti sau tinkamą vietą.“

Apie fotoaparato nuostatas ir fotografavimo patarimus skirtingo apšvietimo sąlygomis skaitykite mūsų festivalių fotografijos patarimuose.

Naudokite įvairius kadrus

Rinkdamiesi, kaip fotografuoti koncertus ir muzikos festivalius, „žmonės dažnai objektą palieka kadro viduryje ir padaro daug vienodų kadrų, kuriuose tiesiog priartintas pagrindinis atlikėjas, – tai gali būti nuobodu“, sako Bartas.

Jis siūlo keisti kompozicijas ir kadre objektą palikti kairėje arba dešinėje. „Padarykite gerų atlikėjo kadrų, išsirinkite vieną ar du, tada padarykite platų kadrą arba įtraukite ir minią. Jei nusprendėte, kad objektas turi būti viduryje, kažkas kadre turi vykti – galbūt šuolis, galbūt atlikėjas turi būti plačiai išskėtęs rankas arba jis turi žvelgti į fotoaparatą“.

"Jūs norite įamžinti festivalio nuotaiką, kiekvienas festivalis turi savo unikalią atmosferą."

Sun sets above a huge festival display. Photo by Bart Heemskerk.

Nepraleiskite svarbiausio koncerto akcento

„Šiais laikais fotoaparatai taip puikiai fokusuoja, kad atlikėjui judant pirmyn ir atgal aš renkuosi ne rankinį, bet automatinį fokusavimą“, teigia Bartas. Pasirinkdamas tinkamus automatinio fokusavimo taškus jis gali išlaikyti tobulai ryškius objektus net jiems lakstant po sceną, nardant minioje ar atliekant greitus šokio judesius.

Kompaktiniame fotoaparate, pvz., Canon PowerShot SX740 HS, spustelėję meniu mygtuką fotoaparato gale, prie Fotografavimo nuostatų galėsite pasirinkti automatinio fokusavimo režimą. Sekimo AF seka objektą – pvz., po sceną judantį dainininką, – todėl galite fotografuoti veiksmą ir nesibaiminti, kad kadrai bus išsilieję.

Per fotografavimo nuostatas galite pasirinkti ir pavaros režimus bei pasirinkti didelės spartos nepertraukiamą režimą. Jį naudodami galėsite nepertraukiamai fotografuoti tol, kol laikysite nuspaustą užrakto mygtuką.

„Paprastai naudoju nepertraukiamo fotografavimo režimą, kad apsidrausčiau nuo prieš objektyvą iškilusios rankos ar užmerktų dainininko akių“, sako Bartas. „Pavyzdžiui, Eddie Vedder‘io iš „Pearl Jam“ šuolis trunka vos sekundę, o jį tikrai norite pagauti. Bet jei tai yra savo kurtas dainas dainuojantis ar už pianino sėdintis dainininkas, arba atlikėjas, kuris tiesiog stovi už mikrofono, tada galima naudoti ir pavienius kadrus. Tiesiog pasirinkite tinkamą akimirką.“

Geriausias fotoaparatas festivaliams fotografuoti

Daugumoje festivalių neleidžiama įsinešti didelių DSLR fotoaparatų, jei neturi spaudos atstovo akreditacijos, todėl naudinga turėti mažą fotoaparatą su galinga artinimo funkcija, pvz., Canon PowerShot SX740 HS, pataria Bartas.

„Stovėsite minioje, todėl pravartu turėti fotoaparatą su pakreipiamu ekranu (kad galėtumėte fotografuoti įvairesniu kampu). Taip pat būtų naudingas fotoaparatas su vaizdo stabilizatoriumi, pvz., 5 ašių stabilizavimą naudojantis PowerShot SX740 HS. Renginiuose aplinkui juda daug žmonių ir (ypač jai laikote pakėlę ar pakreipę fotoaparatą), IS gali išties labai padėti, kad nesijaustų fotoaparato drebėjimo“.

Jeigu naudojate fotoaparatą su keičiamais objektyvais, pvz., Canon EOS M50, Bartas rekomenduoja į renginius imti tik du objektyvus. „Aš pasiimu vieną fiksuoto židinio nuotolio objektyvą ir vieną teleobjektyvą, kad galėčiau padaryti plačius kadrus ir fotografuoti veiksmą toli arba per židinio nuotolį“, teigia jis.

Fiksuotas objektyvas, pvz., „Canon“ objektyvas EF-M 32mm f/1.4 STM turi platesnę diafragmą, kad į kadrą patektų daugiau šviesos, ir trumpesnę ekspoziciją, o su „Canon“ objektyvu EF-M 55-200mm f/4.5-6.3 IS STM galima sceną priartinti ir atitolinti.

Svarbiausias dalykas įdomioms festivalių nuotraukoms

„Visada sakau, kad festivalį reikia fotografuoti taip, kaip jį patiria žiūrovai, o ne taip, kaip jį mato fotografas“, sako Bartas. „Šiais laikais kiekviename festivalyje kažkas vyksta šalia pagrindinės scenos, pvz. maisto turgus. Jūs norite įamžinti festivalio nuotaiką, ir kiekvienas festivalis turi savo unikalią atmosferą. Galbūt norėsite nufotografuoti grąžų, geltoną saulėlydį ir gulinėjančius, atsipalaidavusius, muzika besimėgaujančius žmones. Galbūt žmones, kurie darys jogą ar suks lankus. Šios akimirkos tokios brangios.

„Jei esate didelio atrakciono rato viršuje ar pakilote vienu iš virš festivalio iškeltų kranų, pats laikas panaudoti plačiakampį objektyvą, kad padarytumėte puikų viso festivalio kadrą. Tada nereikia naudoti artinančio objektyvo, nes kadre tilps tik maža dalis festivalio“.

Po tokios daugybės nuostabių pasirodymų ypatingos auros renginiuose, ar Bartas turi mėgstamiausią nuotrauką? „Manau, kad tai nuotraukos iš 2013 m. „Kensington“ pasirodymo festivalyje „Pinkpop“, teigia jis. „Tai buvo pirmas kartas, kai fotografavau tokio didelio festivalio scenoje. Matydamas bet kurią iš tų nuotraukų aš vis dar susijaudinu. Bet aš taip pat reguliariai vykstu į turus su didžėjumi Arminu van Buurenu ir prieš porą metų padariau nuostabų jo kadrą Majamyje, „Ultra Music“ festivalyje. Po pasirodymo jis pamatė nuotrauką ir pasakė „Joje telpu visas aš“. Kai atlikėjas pasako kažką tokio, nuotrauka tampa ypatinga, tiesa?“

Autorė: Lucy Fulford

Susiję gaminiai

Susiję straipsniai

Skiltis „Pasisemkite įkvėpimo“ – tai pagrindinis naudingų fotografijos patarimų, vadovų pirkėjams ir įdomių pokalbių šaltinis, kuriame yra visko, ko reikia norint rasti geriausią fotoaparatą ar spausdintuvą ir įgyvendinti savo naują kūrybinę idėją.

Atgal į visas istorijas