Cuban fashion and street photography by Sarah Caron using the Canon EOS M5

Mada Kubos ritmu

Sarah Caron yra Paryžiuje įsikūrusi prancūzė fotožurnalistė. Baigusi mokslus jį nukeliavo į Kubą ir 1994 m. padarė kelias kultines nuotraukas, nuo kurių prasidėjo jos profesionali fotografės karjera. Nuo tada ji kaip laisvai samdoma fotografė dirbo Afrikoje, Pietų Amerikoje, Azijoje ir Vidurio Rytuose, vykdydama įvairių žurnalų, pvz., „Time“ ir „Paris Match“, užsakymus ir laimėdama daugybę apdovanojimų ir dotacijų už jos plačiai eksponuojamus darbus. Mes ją prisivijome Kuboje, kur ji ilsėjosi po intensyvios mados fotosesijos, kad suteiktume galimybę išbandyti EOS M5 ir paklausinėtume šiek tiek apie jos karjerą ir apie jos fotografavimo metodus.

Pradžia

Pradėjome pasiteiraudami, kas visų pirma paskatino Sarah tapti profesionale fotografe ir atsisakyti paauglystės svajonės būti klasikinio žanro balerina.

„Vaizdai mane žavėjo nuo labai ankstyvo amžiaus. Mano tėvai vesdavosi mane į muziejus, kur matydavau pripažintų tapytojų darbus. Manau, kad tam tikra prasme jie buvo savo laikmečio fotožurnalistai. Tačiau man patiko ir baletas ir paauglystėje svarsčiau apie galimybę tapti klasikinio žanro balerina. Maždaug tuo metu pirmą kartą atvykau į Kubą – kaip Havanos Alicia Alonso baleto mokyklos mokinė. Vis dėlto mano kelionę į fotografijos pasaulį nulėmė mano susižavėjimas istorija. Rašydama magistro darbą apie Ispanijos ir Pietų Amerikos literatūrą ir civilizaciją, atradau nuostabios ispanų fotografės Christina Garcia Rodero darbus jos knygoje „Okultinė Ispanija“ (Espana Oculta). Nuo tada man tapo aišku, kad aš noriu būti fotografė – ir daugiau man niekada nekilo klausimų ar minčių apie jokią kitą profesiją.“

Grįžimas

Grįžimas į tas pačias vietas, yra Sarah‘os firminis ženklas...

„Mano profesionali fotografės karjera prasidėjo nuo nuotraukų, kurias padariau sugrįžusi į Kubą 1994 m. – tai yra daugiau nei prieš 20 metų. Ir kai tik turiu progą, aš mėgstu grįžti į vietas, kuriose esu dirbusi anksčiau. Sutaupai daug laiko, kai žinai intymias vietos ir jos žmonių detales. Ir sugrįžusi galiu ne tik nufotografuoti pokyčius, bet ir detaliau panagrinėti smulkiausias visuomenės ir jos žmonių detales – todėl nuotraukose galiu atskleisti gilesnį kultūros suvokimą. Vietos išmanymas padeda įvairiais būdais, pvz., žinau kur apsistoti ir kaip paprastai patekti ten, kur man reikia. Dėl dažnų mano kelionių į Kubą pagerėjo ir mano ispanų kalba, dabar netgi dauguma kubiečių netiki, kad esu prancūzė!

Christina Garcia Rodero nespalvotų fotografijų įtaka pastebima pirmajame profesinio pripažinimo sulaukusiame Sarah‘os Kubos projekte, kuris taip pat buvo nespalvotas. Mes paklausėme apie kūrybinį vienspalvio ir spalvoto fotografavimo procesą ir apie emocijų įamžinimo meną...

„Tai labiau lėmė ne kūrybinės, o praktinės priežastys, kad pirmąjį savo fotodokumentikos projektą – Kubos keltininkų nuotraukas – nusprendžiau fotografuoti nespalvotai. Tais laikais nebuvo skaitmeninės fotografijos ir dirbau su juostele, negatyvus ir nuotraukas turėjau ryškinti pati, o su nespalvotomis laikmenomis tiesiog buvo paprasčiau dirbti. Dabar, kai darau asmeninį projektą, spalvotą ar nespalvotą išraiškos būdą renkuosi pagal tai, ką aš noriu savo nuotraukomis perteikti. Tačiau negaliu pasakyti, kas tai lemia – man tai labiau yra intuityvi reakcija į temą. Pavyzdžiui, tęsiu savo darbą apie imigraciją – šia tema dirbu jau daugybę metų – nespalvotose nuotraukose. Ir žinoma, jei dirbu pagal užsakymą žurnalui, tada klausiu, ko nori užsakovai ir atitinkamai fotografuoju“.

„Kaip aš įamžinu emociją – atvirai kalbant, nežinau. Tiesiog leidžiu laiką su žmonėmis jų aplinkoje, ir turbūt tai padeda man sukurti reikiamą ryšį. Žinoma, šviesa yra nepaprastai svarbi, todėl tenka būti labai kantriai – o kol sulauksi tinkamo momento, laukti gali tekti labai ilgai“.

„Bet kartais – ypač vykdant užduotis – kai nėra gero apšvietimo, pavyzdžiui, nuolat lyja, nepatogias aplinkybes reikia paversti kažkuo įdomiu, ir tai yra tikras iššūkis. Be to, fotožurnalistas turi sugebėti greitai prisitaikyti prie dažnai kintančių situacijų ir gali tekti atsižvelgti į daugybę kitų dalykų, ne tik į šviesą“.

Naujausias Sarah‘os užsakymas buvo mados fotosesija Kuboje – ir tai atrodo labai tolima fotodokumentikos nuotraukoms, kurias ji padarė tokiose vietose kaip Palestina ir Afganistanas. Bet Sarah‘os manymu, skirtumai yra daug mažesni, nei gali atrodyti.

„Kol kas fotografavau madą Pakistane ir Kuboje, kur tai yra būdas išreikšti svajones apie permainas. Abiejų šių šalių dizaineriai naudojasi savo kūrybiškumu, kad perduotų pagrindinę politinę žinią – tad žvelgiant iš šios pusės, nemanau, kad tai labai skiriasi nuo reportažų konfliktų zonose. Abiem atvejais gera nuotrauka turėtų perduoti informaciją ir sužadinti tam tikras žiūrovo emocijas. Būtent to siekiu savo fotožurnalistiniais reportažais ir mados fotografijomis“.

Gatvėse

Sarah ne tik padarė kelias gražias nuotraukas, atskleidžiančias mados fotosesijos užkulisius, bet ir pasiėmė EOS M5 į Havanos gatves. Paklausėme jos, kokie yra gero gatvių fotografo bruožai ir kokį fotoaparatą reikėtų naudoti.

„Šiam projektui norėjau įsijausti į keliautojo kailį ir paieškoti gražių ir stebinančių vaizdų. Manau, kad tokio pobūdžio gatvės fotografijai reikia aktyviai stebėti, kad pastebėtum įdomius ir unikalius gatvių siužetus, ir reikia gebėjimo greitai reaguoti ir skubiai sukomponuoti bei nufotografuoti kadrą. Nes iš esmės turi tik vieną galimybę! Taip pat tai reiškia, kad negali trukdyti žmonių kasdienio gyvenimo. Todėl reikalingas mažas, diskretiškas ir greitai veikiantis įrankis – toks kaip EOS M5. Be to, jis turi papildomą pranašumą, nes juo galima fotografuoti aukštos kokybės RAW failus, kuriuos galima panaudoti profesiniams tikslams”.

„Dirbti su EOS M5 buvo malonu. Seniai laukiau, kada „Canon“ padarys tokį fotoaparatą – lengvą, mažą, greitą ir galingą. EOS M5 universalumas taip pat yra didelis privalumas. Naudojau jį įvairiose situacijose, pvz., mados fotosesijose, reportažuose, gatvių, architektūros ir kraštovaizdžių fotografijai, ir jis puikiai veikė esant įvairiam apšvietimui. Man netgi pavyko sukurti impresionistinio stiliaus nuotraukų fotografuojant jūrą naktį. Taigi, su EOS M5 mums pavyko užmegzti puikius santykius!“