GATVIŲ FOTOGRAFIJA

Svarbiausi patarimai, kaip unikaliai fotografuoti gatves

„Gatvių fotografija vystėsi pastaraisiais dešimtmečiais – šiandien ji labiau eksperimentinė, semiasi įkvėpimo iš kitų žanrų“, – pasakoja Andres McNeill.
Iš nugaros nufotografuoto žmogaus, einančio per ilgą kabantįjį tiltą link aukštų pastatų eilės, figūra. Nuotrauką užfiksavo gatvių fotografas Andres McNeill.

Gatvių fotografija gyvuoja nuo tada, kai fotoaparatai tapo pakankamai lengvi patogiai nešioti. Tai žanras, apimantis daug įvairių stilių, bet jis laisvai apibrėžiamas kaip nesurežisuoti viešai nufotografuojami vaizdai. Dauguma žmonių Niujorko stilių nuo septintojo iki devintojo dešimtmečio laiko kvintesenciniu gatvių fotografijai: greitai užfiksuojami kadrai, kartais prieš pat žmonių veidus. Tačiau, kaip ir visos fotografijos rūšys, ji vystėsi.

Šiame amžiuje, kai kiekvienas kišenėje turi išmanųjį telefoną, rimti gatvių fotografai išsiskiria fotoaparatais užfiksuotų vaizdų kokybe ir kūrybiškumu. Jie gali laikytis aukščiau nurodyto stiliaus, tačiau gatvių fotografiją taiko savitai.

Kad ir Andres McNeill. Įsikūręs Glazge, Jungtinėje Karalystėje, jis sutraukė daugybę sekėjų socialiniuose tinkluose dėl dramatiškų, į architektūrą orientuotų Škotijos miesto kadrų. Andres labiausiai domina pastatai, tik tada žmonės.

Šiame straipsnyje jis dalijasi patarimais, kaip fotografuoti gatvėje.

1. Stebėkite supantį pasaulį

Dvi skėčius laikančios figūros eina priešais įspūdingą didelį pastatą. Nuotrauką užfiksavo gatvių fotografas Andres McNeill.

Nors Andres įkvepia architektūra, jam taip pat patinka į urbanistines nuotraukas įtraukti žmonių, judesio ir asmeniškumo bei pagyvinti kadrą. Fotografuota fotoaparatu „Canon EOS R6“ su „Canon“ tvirtinimo adapteriu EF-EOS R ir objektyvu „Canon EF 70-200mm f/4L IS USM“; nuostatos: 200 mm, 1/800 sek., f/4 ir ISO 400. © Andres McNeill

Pagyvenęs žmogus eina šaligatviu pasiremdamas lazda, atrodo lyg nykštukas šalia daugiaaukščio pastato raudonų plytų sienų. Nuotrauką užfiksavo gatvių fotografas Andres McNeill.

Kelio ženklai ir metaliniai elementai šio pastato eksterjere padeda nukreipti žiūrovo akis į pagyvenusio žmogaus, pasiramsčiuojančio lazda ir einančio šalia įspūdingų raudonų plytų sienų, figūrą. Fotografuota fotoaparatu „Canon EOS R8“ ir objektyvu „Canon RF 28mm F2.8 STM“; nuostatos: 1/800 sek., f/2,8 ir ISO 100. © Andres McNeill

Kai Andres išsiruošia fotografuoti visą dieną, jis sąmoningai vengia pernelyg daug galvoti: verčiau reaguoja į tai, ką mato. Jis jaučia, ko ieško. „Sakyčiau, šiek tiek skiriuosi nuo daugelio gatvių fotografų, nes atsižvelgiu į miesto architektūrą, – aiškina jis. – Man įdomu parodyti mastelį. Patinka įtraukti didžiulį pastatą, tada žmones pirmajame plane, kad sukurčiau kontrastą.“

Andres klajoja, kol randa vietą, kuri, jo manymu, padės sukurti paveikią kompoziciją, tada pasiruošia fotoaparatą ir laukia. „Randu gražų pastatą, tapsiantį fonu, o priešais jį einantis asmuo tampa beveik antriniu objektu“, – pasakoja jis. Tai, kas padaro objektą idealų, dažnai paremta vizualiniu pasikartojimu ar atsitiktinumu, pavyzdžiui, žmogus, dėvintis žalius marškinėlius, stovi šalia skelbimų lentos su asmens, dėvinčio žalius marškinėlius, nuotrauka, ir panašūs dalykai.

Fotografuojant žmones tam tikroje situacijoje svarbu numatyti, kur bus židinio taškas: ties pagrindinio subjekto akimis, žmogaus veidu minios viduryje ar gatve skubančiu žmogumi.

2. Raskite įkvepiantį stilių

Šioje iš žemo kampo užfiksuotoje gatvės nuotraukoje du puošnūs šešėlyje esantys pastatai įrėmina saulės spindulių apšviestą trečią pastatą.

Aukštų pastatų kaip rėmo naudojimo kadre privalumas yra tas, kad galite fotografuoti bet kuriuo metu. „Nesvarbu, ar fotografuosite vidurdienį, kuris paprastai yra fotografo košmaras, nes saulė būna skaisčiausia, vis tiek galite rasti gražų kontrastą tarp šviesos ir šešėlio“, – pataria Andres. Fotografuota fotoaparatu „Canon EOS R8“ ir objektyvu „Canon RF 28mm F2.8 STM“; nuostatos: 1/250 sek., f/2,8 ir ISO 200. © Andres McNeill

Žmogus stebi ir laukia platformoje, pro šalį greitai važiuoja traukinys. Žmogus visiškai sufokusuotas, o traukinio vagonas – sulietas.

Priežastis, kodėl Andres patinka kurti vaizdus, primenančius filmų kadrus, yra ta, kad jie sukuria „nostalgišką nuotaiką, beveik primenančią vaikystės Glazgą“. Fotografuota fotoaparatu „Canon EOS R6“ su objektyvu „Canon RF 24-105mm F4-7.1 IS STM“; nuostatos: 1/6 sek., f/4,5 ir ISO 100. © Andres McNeill

Kinas yra svarbus sąlyčio taškas, nes Andres komponuoja vaizdą „beveik kaip kurdamas filmo kadrą“.

Jis pabrėžia, kad šiuo metu gatvių fotografijoje nėra vieno visiems tinkamo modelio. Andres akį labiausiai patraukiantys dalykai yra pastatų formos ir raštai, nesvarbu, tai yra XIX-ojo amžiaus Viktorijos laikų statiniai ar retkarčiais sutinkamos brutalizmo architektūros konstrukcijos, kurias rasite Glazgo gatvėse. „Esu didelis atskaitos linijų gerbėjas, kai pastato linijos nuveda jus prie objekto. Kartais fotografuoju, kai pastatas yra abiejose kadro pusėse, tada viduryje – artėjantis link manęs žmogus, o gal taksi automobilis.

Yra tiek daug būdų, kaip į tai pažvelgti“, – sako Andres. „Senasis būdas visada buvo naudoti 35 mm, kartais fotografuojant iš klubo aukščio, iš arti, dabar naudojame didžiulę židinio nuotolių įvairovę. Jei jaučiatės intravertiškesnis, galite naudoti 85 mm arba 200 mm, fotografuoti iš kitos gatvės pusės ir užfiksuoti akimirką, kurios gali nepavykti užfiksuoti naudojant 35 mm židinio nuotolį.“

3. Pasinaudokite kūrybinėmis perspektyvomis

Gatvių fotografo Andres McNeill nuotrauka iš po tilto; pastatas ir medžiai atsispindi ant kelio telkšančioje didelėje vandens baloje.

Andres niekuo neišsiskiriantį vaizdą pavertė įdomų, panaudodamas žemę ir tilto apačią kaip natūralius rėmus ir užtikrindamas, kad pastatas ir medžiai atsispindėtų didelėje ant kelio telkšančioje baloje. Fotografuota fotoaparatu „Canon EOS R8“ ir objektyvu „Canon RF 28mm F2.8 STM“; nuostatos: 1/1 000 sek., f/3,5 ir ISO 100. © Andres McNeill

Iš viršaus nufotografuota akmenimis grįsta vingiuota Glazgo gatvė. Spalvingos juostos pakabintos tarp pastatų abiejose pusėse. Nuotrauką užfiksavo gatvių fotografas Andres McNeill.

Suteikite savo miesto nuotraukai įvairovės fotografuodami gatvę iš aukštai arba iš apačios. Fotografuota fotoaparatu „Canon EOS R6“ su „Canon“ tvirtinimo adapteriu EF-EOS R ir objektyvu „Canon EF 16-35mm f/2.8L III USM“; nuostatos: 16 mm, 1/160 sek., f/5 ir ISO 100. © Andres McNeill

Išskirtinėms nuotraukoms sukurti pabandykite fotografuoti neįprastu kampu arba iš nestandartinio taško. Vienas iš dalykų, patinkančių Andres Glazge, yra skirtingos perspektyvos ir sluoksniai, kuriuos jis gali įtraukti į kadrą, nes miestas yra labai kalvotas. Aukšta vieta taip pat puikiai pasitarnauja įamžinant saulėlydžius.

Dar viena naudinga technika – ieškoti atspindžių languose ar kituose žvilgančiuose paviršiuose. Kaip ir su langais, taip pat galite pabandyti sukurti įdomias kompozicijas eksperimentuodami su balomis ir upėmis.

Jei fotografuojate gatvių vaizdus, apsvarstykite, kuo jūsų miestas unikalus, ir tuo pasinaudokite, kad jūsų vaizdai būtų įdomūs ir individualūs.

4. Išnaudokite oro sąlygas kaip pranašumą

Nugarą į fotoaparatą atsukęs asmuo, apsirengęs elegantišku juodu kostiumu ir laikantis didelį juodą skėtį, eina šlapia miesto gatve. Nuotrauką užfiksavo Andres McNeill.

„Canon“ fotoaparatų apsauga nuo nepalankių oro sąlygų niekada nepavedė Andres, tačiau kartais jis fotoaparatui uždeda papildomą uždangalą nuo lietaus, jei dulksna virstų liūtimi. Fotografuota fotoaparatu „Canon EOS R6“ su „Canon“ tvirtinimo adapteriu EF-EOS R ir objektyvu „Canon EF 70-200mm f/4L IS USM“; nuostatos: 165mm, 1/160 sek., f/4 ir ISO 100. © Andres McNeill

Siaura akmenimis grįsta gatvė sutemus; tarp pastatų pakabintų lempučių šviesa atsispindi ant gatvės telkšančiose vandens balose. Nuotrauką užfiksavo Andres McNeill.

Dažnu atveju to vienintelio kadro užfiksavimas yra laukimo žaidimas. Kartais nutinka taip, kad Andres pusvalandį būna toje pačioje vietoje ir neužfiksuoja norimo vaizdo, pavyzdžiui, kai kas nors patenka į kadrą. Tačiau suradę įdomią vietą, visada galite į ją grįžti kitą dieną. Fotografuota fotoaparatu „Canon EOS R6“ su „Canon“ tvirtinimo adapteriu EF-EOS R ir objektyvu „Canon EF 70-200mm f/4L USM“; nuostatos: 1/250 sek., f/4,5 ir ISO 3200. © Andres McNeill

Aplinka gražiai sutvarkyta, tačiau Glazgas taip pat yra vienas iš drėgniausių Jungtinės Karalystės miestų. Andres nesvarbu. Tiesą sakant, jis tikrina prognozę tikėdamasis lietaus. „Mano draugai ir šeima manęs dėl to nekenčia“, – juokiasi jis.

„Dirbdamas su EOS R sistemos fotoaparatais matau kiekvieną lietaus lašelį, nes fotoaparatų skiriamoji geba labai didelė, – priduria jis. – Lietus tiesiog suteikia nuotraukoms visiškai kitokį vaizdą, nei būtų užfiksuojamos vasaros dieną. Jose sukuriama stipresnė nuotaika.“ Be to, skėčiai yra puikūs rekvizitai.

5. Pagarbiai elkitės

Andres McNeill gatvės nuotraukoje dviratininkas dviračiu važiuoja akmenimis grįsta gatve priešais įspūdingą akmeninį pastatą.

Pradėjęs fotografuoti, Andres bandė imituoti praeities gatvių fotografus, siekusius kuo labiau priartėti prie fotografuojamų objektų. „Man tikrai nepatinka įsiveržti į žmonių erdvę, – prisipažįsta. – Tai nėra mano stilius.“ Fotografuota fotoaparatu „Canon EOS R8“ ir objektyvu „Canon RF 28mm F2.8 IS STM“; nuostatos: 1/500 sek., f/4,5 ir ISO 100. © Andres McNeill

Visada patartina patikrinti gatvių fotografijos, kur planuojate fotografuoti, teisinius dalykus, tačiau apskritai dauguma šalių leidžia fotografuoti viešosiose vietose, jei nenurodyta kitaip. Tai apima pėsčiųjų fotografavimą gatvėje ir žmones viešosiose vietose, pavyzdžiui, parkuose.

Vis tik fotografuoti nepažįstamus žmones gali būti bauginanti užduotis. „Tiesiog sąžiningai darykite tai, ką darote, ir leiskite savo aistrai atsiskleisti“, – pataria Andres. Jis paprastai nufotografuoja, tada, jei įmanoma, prieina ir pasikalba su nufotografuotu žmogumi bei parodo jį savo fotoaparato ekrane. Taip pat galite pasiūlyti pasidalyti nuotraukomis arba duoti nufotografuotam asmeniui savo socialinių tinklų duomenis, kad galėtų peržiūrėti vaizdus internete.

Dauguma žmonių supranta, bet Andres mielai pašalins vaizdą, jei jie paprašys.

6. Tobulinkite gatvių fotografijos įrangos krepšį

Pora rankų, laikančių „Canon EOS R8“ su prijungtu objektyvu „Canon RF 28mm F2.8 STM“.

Vienas iš didžiausių gatvių fotografijos teikiamų malonumų – spontaniškų momentų ir žaismingų scenų užfiksavimas, todėl būtų idealu turėti fotoaparatą su greitos kadrų sekos fiksavimo režimu. EOS R8 gali fotografuoti iki 40 k./sek. sparta su elektroniniu užraktu, jame įdiegtas 30 k./sek. RAW serijos režimas su išankstiniu fotografavimu, todėl galite pradėti fotografuoti RAW failus paspaudę užrakto mygtuką iki pusės.

Dėl kompaktiško dydžio ir veikimo silpno apšvietimo sąlygomis „Canon“ neveidrodiniai EOS R sistemos fotoaparatai – nuo viso kadro EOS R8 ir „EOS R6 Mark II“ iki APS-C formato fotoaparatų EOS R10 ir EOS R50 – yra puikus pasirinkimas užsiimant gatvių fotografija.

Andres paprastai fotografuoja nustatęs ilgą išlaikymą nepertraukiamo fotografavimo režimu. „Noriu sustabdyti veiksmą ir nenoriu, kad nepavyktų užfiksuoti kadro“, – aiškina jis.

Tradiciškai gatvių fotografai naudojo 35 arba 50 mm objektyvus, nes jų židinio nuotolis artimiausias tam, kaip žmogaus akis mato pasaulį, todėl suteikia natūralią perspektyvą. Ir „Canon RF 50mm F1.8 STM“, ir „RF 35mm F1.8 MACRO IS STM“ užtikrina maloniai tolygų „bokeh“ efektą, o jų plati diafragma taip pat padeda sukurti kinematografinį efektą, išskiriant objektą ir išlaikant sulietą foną.

Tačiau, jei fonas yra toks pat svarbus kaip objektas, verčiau rinktis plačiakampį objektyvą. Ypač kompaktiškas „Canon RF 28mm F2.8 STM“ turi ir universalųjį židinio nuotolį, ir sparčią diafragmą, kad būtų galima eksperimentuoti su fono suliejimu, todėl jis yra idealus gatvių fotografijos objektyvas. Universaliajame „Canon RF 24-105mm F4-7.1 IS STM“ įdiegtas optinis IS, sumažinantis fotoaparato drebėjimą. Jis taip pat suteikia universalumo fotografuojant tiek plataus kampo urbanistinius vaizdus, tiek intymesnius portretus gatvėse. „Kartais man patinka keisti židinio nuotolį ir sukurti skirtingas perspektyvas“, – sako Andres.

Jei fotografuosite naudodami teleobjektyvą, galėsite išlaikyti didesnį atstumą tarp savęs ir objekto, tad nepažeisite privatumo. „Canon RF 24-240mm F4-6.3 IS USM“ yra itin universalus 10 k. priartinantis objektyvas, puikiai tinkantis, jei norite vieno objektyvo, kurio židinio nuotolis būtų tinkamas kiekvienam scenarijui

Gatvių fotografija yra prieinamiausias fotografijos tipas. Nereikia sudėtingos, brangios įrangos, kad galėtumėte pradėti. Nereikia keliauti į užsienį, kopti į kalnus ar savaičių savaitėmis sėdėti slėptuvėje, kol pasirodys retai sutinkamas gyvūnas. Tereikia pagriebti savo įrangos krepšį, patraukti į netoliese esančias gatves ir pradėti fotografuoti. Tai yra įgūdis, ir jis praktikuojant tampa vis geresnis. „Kol neištreniruojate akių, nesuvokiate, kad neįtikėtinos akimirkos vyksta visą laiką“, – sako Andres. – Tereikia būti kantriam.“

Įspūdingi dalykai vyksta tiesiog prie jūsų slenksčio. Taigi eikite ten, būkite pasiruošę ir paspauskite užraktą.


Autorė: Rachel Segal Hamilton

Susiję gaminiai

Susiję straipsniai

  • GATVIŲ FOTOGRAFIJA

    Gatvių fotografijos iššūkis objektyvui

    Kodėl „Canon RF 28mm F2.8 STM“ yra būtinas daiktas gatvių fotografų įrangos krepšyje?

  • Architektūros fotografija

    Patarimai apie architektūros fotografiją

    Pasinerkite į architektūros fotografiją naudodamiesi profesionalų technikomis ir įžvalgomis.

  • GATVIŲ FOTOGRAFIJA

    Susipažinkite su abstrakčia gatvių fotografija

    Pasinaudokite šiais paprastais siurrealistinės miesto fotografijos metodais ir iš paprastų objektų kurkite stulbinamus meno kūrinius.

  • GATVIŲ FOTOGRAFIJA

    Gatvių portretų patarimai

    Geriausias profesionalaus fotografo Juliano Love patarimas norintiems fotografuoti išskirtinius gatvės portretus.