FOTOGRAFIJOS PAGRINDAI

Naujas požiūris į pažįstamus vaizdus

Įvertinkite gamtą ir pasinaudokite natūralia šviesa – trys fotografai dalijasi savo patarimais, kaip paversti kasdienes akimirkas nepamirštamais kadrais.
Fotografė Camilla Rutherford šypsosi fotoaparatui, o už jos pakrantę skalauja bangos.

Labai dažnai vietovę, kurioje gyvename, laikome savaime suprantama ir klaidingai manome, kad būtina keliauti tūkstančius kilometrų, kad padarytume įdomių nuotraukų. Tačiau skyrus laiko ir pažvelgus į pažįstamas vietas naujai, galima įkvėpti savo nuotraukoms naujos gyvybės. Paklausėme trijų fotografų iš viso pasaulio, kaip jie randa naujų perspektyvų, kurios įkvepia juos ir jų žiūrovus. Štai keli jų svarbiausi patarimai, kaip sukurti įkvepiančių vaizdų fotografuojant arčiau namų.

1. Pasitelkite kūrybiškumą fotografuodami dramatišką miesto panoramą

Londono Temzės užtvaros prieblandoje, su spalvingomis fone regimomis „Canary Wharf“ šviesomis.

Nesvarbu, ar gyvenate kunkuliuojančiame didmiestyje, ar ramioje kaimo vietovėje – įspūdingų kadrų galima padaryti eksperimentuojant su kompozicija ir fotoaparato nustatymais. Ši nuotrauka padaryta naudojant ilgą išlaikymą.

Londone įsikūrusi Laku Davies fotografuoja nuotykius savo gimtajame mieste ir už jo ribų. Taigi, Laku objektyvas dažnai yra nukreiptas į miesto kraštovaizdį ir gatves. Dviejuose jos mėgstamiausiuose kadruose legendiniai Londono vaizdai atskleisti netikėta kūrybiška perspektyva.

„Nuvykau prie Temzės užtvarų palydėti saulės ir pamačiau fone įsižiebusį „Canary Wharf“, sakė Laku, kuri šiam įspūdingam vaizdui nufotografuoti naudojo „Canon EOS M50“ su „Canon“ apsodo adapteriu EF-EOS M ir teleobjektyvu Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM (dabar jį pakeitė Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS II USM).

„Šį objektyvą naudojau dėl suspaudimo, kurį suteikia teleobjektyvas“, paaiškino ji. „Jis paprastai priartina foną, taigi, žinojau, kad pavyks puikiai perteikti „Canary Wharf“ tarp užtvarų.“ Iš esmės teleobjektyvas suspaudžia perspektyvą, kad pirmasis ir antrasis planas atrodytų arčiau vienas kito, nei yra iš tikro.

Ilgas išlaikymas ir ND filtras paryškino šią sceną, sukurdami ryškų ir siurrealistišką efektą. „30 sekundžių išlaikymas gali sugadinti šviesos efektus, todėl ant objektyvo naudojau ND filtrą, kad šie efektai nebūtų per didelės ekspozicijos, kai juos teks redaguoti“, teigė Laku.

Gyvenimo būdo ir kelionių fotografės Laku Davies portretas.

Laku Davies

Londone įsikūrusi gyvenimo būdo ir kelionių fotografė mėgsta fotografuoti miesto kraštovaizdį kūrybišku kampu.

2. Fotografuokite populiariausias vietas iš unikalios perspektyvos

Kylant saulei Londono Tauerio tiltu važiuoja dviaukštis autobusas. Dangus fone yra oranžinės spalvos.

Laku siūlo lankytis tose pačiose vietose skirtingu dienos metu, kad pavyktų padaryti tobulą kadrą. Šią Tauerio tiltu važiuojančio dviaukščio autobuso nuotrauką ji padarė 5:30 ryto.

Londono dangoraižio „The Shard“ prie Sadarko nuotrauka, kurioje regimi švieselėmis žibantys pastatai. Fone matomas Londono tūkstantmečio pėsčiųjų tiltas.

Laku darbuose dominuoja gatvės ir miesto kraštovaizdis, kaip ir šioje įspūdingoje Londono dangoraižio „The Shard“ nuotraukoje. Miestų kraštovaizdžiams dažnai naudojami plačiakampiai objektyvai, bet naudodama teleobjektyvą Laku sugebėjo pažįstamą vietovę perteikti neįprastai ir unikaliai.

Kalbant apie tokias gerai žinomus ir dažnai fotografuojamas vietas kaip Londono Tauerio tiltas, Laku siūlo ieškoti įvairesnių perspektyvų, o tam galbūt reikės anksti išsiruošti iš namų. Vieną kartą ji nusprendė pradėti 5:30 val. ryto ir skirti dėmesį konkrečiai žymiojo tilto architektūros daliai.

„Teleobjektyvu išskyriau bokštą taip, kad kylančios saulės šviesa sukurtų už jo halo efektą“, sakė ji. „Dėl oranžinio dangaus – ir Londono autobuso – ši nuotrauka išties ypatinga!“

Kad nuotraukos būtų įdomios, ji patartų ieškoti įkvėpimo vaikštinėjant po vietos apylinkes ir mėgstamiausius objektus aplankant skirtingu dienos metu.

„Meskite sau iššūkį ir fotografuokite įvairiu paros laiku, kad pamatytumėte, koks yra apšvietimas“, sakė Laku. „Išbandykite skirtingus objektyvus, kad nuotraukos nebūtų vienodos. Pasirūpinkite, kad įdomu būtų ir jums, ir nuotraukas žiūrintiems žmonėms.“ Objektyvas Canon EF-M 32mm f/1.4 STM puikiai tinka esant silpnam apšvietimui, nes jis labai greitas ir praleidžia daug šviesos. Jei norite nufotografuoti kuo platesnį vaizdą, vertėtų išbandyti objektyvą Canon EF-M 11-22mm f/4-5.6 IS STM.

3. Raskite geriausią apšvietimą

Figūros siluetas dramatiško oranžinio saulėtekio fone.

Pierre Dubuis nuolat grįžta į tą patį parką, visad ieškodamas naujos perspektyvos savo fotografijai.

Pierre Dubuis praturtino savo nuotraukas klajodamas po pietrytinės Prancūzijos Rona Alpių Pilato regiono gamtos parką. Šis jaunas fotografas, naudojantis „Canon EOS 5D Mark III“ (dabar jį pakeitė „Canon EOS 5D Mark IV“), fotografuoja nuo 15 metų amžiaus, bet pomėgį klajoti po gamtą atrado studijuodamas fotografiją. Už šios aistros pakurstymą jis yra dėkingas draugams ir sako, kad vietinių apylinkių atradimas skatina kūrybiškumą – tai akivaizdu ir iš jo nuotraukų, kurios visos yra padarytos tame pačiame parke.

„Norint atrasti gražias vietas, geriausia kuo dažniau jų žvalgytis – tada pastebėsite daugiau vietų, nei galėjote pagalvoti“, pataria jis. „Įkvėpimo ieškau „Instagram“ tinkle. Apsilankau toje pačioje vietoje kelis kartus ir nufotografuoju jas įvairiu kampu, kad išgaučiau savo norimą nuotaiką.“

Norintiems perteikti savitą nuotraukos atmosferą, Pierre rekomenduoja fotografuoti labai anksti ryte arba vakare. „Gražiausia šviesa yra anksti ryte, taip pat saulei tekant ir leidžiantis“, sako jis. „Aplinkos siluetas (viršuje) buvo nufotografuotas leidžiantis saulei. Tokiai nuotraukai geriausia iš anksto išsiaiškinti orų sąlygas ir atvykti 30 minučių anksčiau, kad būtų laiko susirasti vietą ir apgalvoti skirtingus kadro nustatymo variantus. Šiai nuotraukai nusprendžiau pasirinkti per mažą ekspoziciją – sumažinau išlaikymą ir fotografavau su didele f/22 diafragma. Tai padariau siekdamas ryškių kontūrų tamsaus silueto – stipresniam tamsos pojūčiui perteikti.“

Pierre Dubuis portretas.

Pierre Dubuis

21 metų gamtos fotografui patinka fotografuoti natūralioje šviesoje tekant arba leidžiantis saulei.

4. Atkreipkite dėmesį į detales

Stambiu planu tamsiame fone nufotografuotas paparčio lapas.

Dar vienas būdas kurti įdomias nuotraukas toli nekeliaujant – susitelkti į detales, kurios iš pradžių gali būti nepastebimos. Pierre mėgsta pažvelgti į gamtą iš arčiau.

Iš galo saulės apšviesti medžio lapai.

Šis besileidžiančios saulės švytėjimo paliestų medžio lapų kadras padarytas prie Saut du Gier krioklio.

„Turite stebėti viską, kas vyksta aplinkui, iki mažiausių smulkmenų“, sakė Pierre, kalbėdamas apie kitą savo mėgstamą nuotrauką – subtiliai nufotografuotą paparčio lapą. 3200 ISO ir f/4.5 diafragma padėjo jam perteikti tamsios miško gilumos pojūtį. Atverdamas Canon EF 70-200mm f/2.8L USM objektyvą jis galėjo sumažinti lauko gylį ir nukreipti dėmesį į paparčio centrinę sritį ir jo nuostabią tekstūrą. Miške trūko šviesos, todėl reikėjo aukšto ISO.

„Žvelgdamas į šią nuotrauką prisimenu, kad tąkart buvau trumpam išėjęs į mišką“, aiškino Pierre. „Norėjau praskaidrinti mintis ir pastebėjau šviesos spindulio nušviestą papartį. Mėgstu šią nuotrauką, nes ji atspindi gamtos grožį ir trapumą.“

5. Ypatingi dalykai kasdieniame gyvenime

Priešais rąstų sandėlį gaubiami dulkių smėlio duobėje žaidžia du berniukai.

Dienos metu apšvietimas nuolat natūraliai kinta. Tinkamo laiko nuotraukai pasirinkimas gali būti lemiamas įspūdingam kadrui – kaip antai šiai ypatingos atmosferos, bet tuo pačiu paprastai, Camillos vaikų nuotraukai.

Apdovanojimais įvertinta profesionali fotografė Camilla Rutherford yra kilusi iš Škotijos, bet pradėjo sekti slidinėjimo sezonus Naujojoje Zelandijoje. Ji mėgsta fotografuoti sportininkų istorijas gamtoje, todėl dabar gyvena vaizdingame Vanakos mieste su savo vyru, merinosų avių augintoju, ir dviem sūnumis.

Camillos reportažinio stiliaus nuotraukose labai akcentuojama natūrali šviesa – tai matoma ir šioje foninio apšvietimo nuotraukoje, kurioje jos sūnūs žaidžia smėlio duobėje: nuotrauka padaryta su „Canon EOS R“ ir EOS R adapteriu bei jos mėgstamiausiu objektyvu Canon EF 24-70mm f/2.8L II USM.

„Šioje nuotraukoje man labiausiai patinka mano sūnelio veido išraiška“, sakė ji. „Jis toks laimingas. Ši nuotrauka ypatinga tuo, kad joje atsiskleidžia pirminis netrukdomo žaidimo džiaugsmas.

„Fotografuojant žaidžiančius vaikus kartais nėra laiko pakeisti į fiksuoto židinio nuotolio objektyvą“, pridūrė ji. „Tokiam tikslui Canon EF 24-70mm f/2.8L II USM turi tobulą artinimo atstumą ir vaizdo kokybė beveik prilygsta rezultatams, kurių galima pasiekti fiksuoto židinio nuotolio objektyvu.“

Fotografuoti į saulę gali būti ne tik sudėtinga, bet ir smagu, sako Camilla, bet beveidrodiniai fotoaparatai, kaip antai, Canon EOS RP, dėl elektroninio vaizdo ieškiklio turi pranašumų. „Galima matyti, kas vyksta su ekspozicija, ir ją pamažinti arba padidinti keliomis padalomis atsižvelgiant į šviesos stiprumą“, paaiškino ji.

Saulės akinius dėvinčios Camillos Rutherford portretas.

Camilla Rutherford

Škotijoje gimusi Camilla yra apdovanojimais įvertinta fotožurnalistė, šiuo metu su savo šeima gyvenanti Naujosios Zelandijos ūkyje. Jos specializacija – sporto, kelionių ir gyvenimo būdo fotografija.

6. Papasakokite istoriją fotografuodami tai, ką žinote

Kampinį šlifuoklį naudojantis vyras dirbtuvėse tarp įrankių. Pro plyšį galinėje sienoje prasiskverbia saulės šviesa.

Nuo kampinio šlifuoklio žyrančių žiežirbų ir saulės švytėjimo sąveika suteikia ypatingo žavesio nuotraukai, kuri šiaip būtų gana paprasta.

Camillos darytoje nuotraukoje, kurioje vaizduojamas jos vyras ūkio dirbtuvėse, atsispindi turtinga jų vietos istorija. Pasinaudodama vien tik natūraliu apšvietimu ir ilgu išlaikymu, Camilla parodė, kad norint sukurti istoriją nebūtina ieškoti kažkur toli.

„Mūsų berniukai yra penktoji šio ūkio karta ir šios dirbtuvės yra įspūdinga vieta, kurią dažnai mėgstu fotografuoti“, sakė ji. „Berniukams patinka ateiti ir žiūrėti, kaip jų tėtis taiso daiktus. Pastebėjau, kaip saulė ryte spindi pro galinę sieną ir kairiajame kampe sukuria ryškų šviesos šaltinį“, sakė ji.

„Naudojau platų objektyvo Canon EF 24-70mm f/2.8L II USM nustatymą, nes norėjau perteikti visą istoriją. Sumažinau ISO iki 800, kad gaučiau dar šiek tiek daugiau šviesos, ir fotografavau 1/80 sek. išlaikymu. Toks išlaikymas puikiai tiko rato judesiui ir kibirkštims pagauti.“

Todėl tiek vaikštinėjant po mišką, mėgaujantis pasivaikščiojimu mieste ar mėgaujantis komfortu namuose, galima sukurti išties įdomių nuotraukų. Išlavinus akį pastebėti fotografijos galimybes įprastoje aplinkoje ir kuriant jums svarbias nuotraukas, galima padaryti išties ypatingų kadrų.


Autorė: Lorna Dockerill

Susiję gaminiai