Model poses next to flowers

Lorenzo Agius

Skirtumas – dinamika

Lorenzo Agius
Lorenzo Agius

Ambasadorius


„EOS 5D Mark IV“ gali gerai atlikti daug dalykų, bet portretų fotografo Lorenzo Agius rankose jis pasiekė kitą veikimo lygį: jo greičio, kokybės ir lankstumo derinys sudarė galimybes dirbti visiškai nauju būdu.

Lorenzo Agius – užsiėmęs žmogus, jis pakaitomis fotografuoja mados fotosesijas ir portretus klientams su žinomais vardais. Nepaisant to, kai tik pasitaikė galimybė išbandyti vieną iš pačių pirmųjų ikigamybinių „EOS 5D Mark IV“ fotoaparatų, jis pasirūpino, kad dienotvarkėje tam atsirastų laiko.

Per ilgą savaitgalį jam pavyko surengti dvi fotosesijas, vieną – savo studijoje, kitą – natūroje; fotoaparatui teko parodyti, ką sugeba: išbandytos praktiškai visos naujos jo funkcijos. Ar jis buvo sužavėtas? „Man fotoaparatas pasirodė beesąs bemaž nepriekaištingas,“ – paskelbė jis, pridėdamas, kad jo greičio ir kokybės derinys yra idealus. „Galiu fotografuoti žymiai greičiau, nei naudodamas savąjį EOS 5DS, o tai – didelis pranašumas. Vykdant mados projektus ir fotografuojant portretus kartais reikia nufotografuoti daugiau kadrų per sekundę, kad užfiksuotum reikiamą momentą.“

„EOS 5D Mark IV“ fiksuoja 30 megapikselių RAW kadrus daugiausiai 7 k./s greičiu; tokį duomenų kiekį jis gali apdoroti tik išplėtojus procesorių DIGIC 6+, su kuriuo pavyksta išgauti ir aukštą vaizdo kokybę. „Fotografuodamas natūroje iškart pastebėjau, kad vaizdų dinaminis diapazonas yra platesnis. Jei šviesos lygis neprognozuojamai kinta arba jei subjektas šiek tiek atsitraukia nuo šviesos, žinau, kad tą šviesumą galėsiu grąžinti per baigiamąjį apdorojimą, neaukodamas vaizdo kokybės.

„Tai pastebime dabar, kai retušuojame vaizdus iš tų fotosesijų ir atidžiai juos peržiūrim. Fotografuodamas natūroje dažnai atsiduriu neprognozuojamose situacijose, ir jei kadras su geriausia subjekto veido išraiška pasirodo esąs neidealiai apšviestas, turiu turėti galimybę tai atitaisyti. Darant tai, ką darau, kritiškai svarbu turėti veiksmų laisvės, ir šis fotoaparatas suteikia tos laisvės, kurios man reikia.“

Tokį lankstumą ir galimybę „atsitaisyti“ po netikėtų situacijų galima rasti ir kituose „EOS 5D Mark IV“ specifikacijų aspektuose. „Visuomet maniau, kad „EOS 5D Mark III“ neblogai apdoroja didelio ISO vaizdus – buvau patenkintas jį naudodamas iki ISO 1500–1800. Bet visas šis jautrumas modelyje „EOS 5D Mark IV“ išreikštas dramatiškai geriau, ir esu tikras, kad galėčiau naudoti žymiai didesnį ISO. Tai suteikia man laisvės naudoti kokią tik noriu diafragmą ir išlaikymą, kokioje situacijoje bebūčiau,“ – sako jis.

„Ir dar yra „Dual Pixel“ RAW – tai nuostabu!“ – šūkteli jis. „Man patinka fotografuoti naudojant plačią diafragmą, kad išgaučiau nedidelį lauko gylį, bet naudojant objektyvus, kaip antai EF 85mm f/1.2L II USM, plačiai atvertus lieka nedaug erdvės klaidoms. Mane nepaprastai erzina prarasti kitais atžvilgiais puikų kadrą dėl to, kad viena akis lieka nesufokusuota arba subjektas šiek tiek sujudėjo prieš pat fotografuojant. Bet jei fotografuoju „Dual Pixel“ RAW failą, galiu pakoreguoti tą kritiškai svarbaus ryškumo kadrą po fotografavimo.

"Nuoširdžiai – nesu tikras, kaip jie ketina jį pagerinti. Džiaugiuosi, kad tai nėra mano problema."

„Dabar galiu išgelbėti tokius kadrus, kad visuomet turėčiau geriausius fotosesijos momentus, nepaisant jokių problemų dėl fokusavimo, išlaikymo ar apšvietimo. Kas man labiausiai patinka šiame fotoaparate – tai, kaip jis mane išlaisvina, suteikia daugiau galimybių ir laisvės. Turiu daugiau galimybių „pagauti“ reikiamą kadrą, o tai – taip svarbu. Kai turi vos kelias minutes su įžymybe, tikrai nenori prarasti jokių galimybių. „Canon“ išgelbėjo mane nuo pažeminimo, padarius nesufokusuotą ar netinkamai eksponuotą vaizdą, ir aš juos už tai myliu!“ – sako jis.

Matyti dalykus kitaip

Kai ir kai kurie kiti pastarieji EOS fotoaparatai, „EOS 5D Mark IV“ gali sekti žmones tiesioginės peržiūros režimui, jiems judant po kadrą, ir fokusavimas sureguliuojamas taip, kad jie liktų ryškūs. Nors tai akivaizdžiai paranku filmuojantiems, Lorenzo pastebėjo naudojąs šią technologiją ir fotografuodamas.

„Kai fotoaparatas stovi ant trikojo ir jame nustatoma tiesioginė peržiūra, galiu nurodyti, kad jame būtų užfiksuotas subjekto veidas, ir jis visuomet liks sufokusuotas. Tuomet galiu fotografuoti nežiūrėdamas per vaizdo ieškiklį ir net nebūdamas prie fotoaparato, dėl to galiu galiu žymiai artimiau bendrauti su žmonėmis, kuriuos fotografuoju,“ – jis paaiškina. „Fotoaparatas dingsta iš pokalbio, ir galiu bendrauti su subjektu labai asmeniškai.

Lorenzo taip dirbo naudodamas nuotolinę tiesioginę peržiūrą planšetiniame kompiuteryje, kuris buvo prijungtas prie „EOS 5D Mark IV“ per „Wi-Fi“, pasitelkus programėlę „Canon Camera Connect“. Taip jis galėjo valdyti fotoaparatą ir fiksuoti vaizdus nuotoliniu būdu – potyris, kurį jis lygina su fotografavimu didelio formato fotoaparatais.

„Tai kaip grįžti į laikus, kai dirbo tokie fotografai, kaip Richard Avedon: jis nežiūrėjo per savo 10 x 8 fotoaparato objektyvą jį naudodamas, nes taip negalima. Jis stovėdavo šalia jo, kalbėdamas su savo subjektais, ir būtent tai aš dariau naudodamas „EOS 5D Mark IV“. Tai buvo puiku! Gaunu ryškius rezultatus ir gyvesnes veido išraiškas – tai kaip turėti fokusavimo asistentą ir apšvietėją su savimi, tik kad fotografuoju nuotraukas.“

Lorenzo sako, kad šis darbo metodas primena jam lėtesnį, labiau apgalvotą fotografavimo būdą, kuris buvo būdingas juostinei fotografijai. „Skaitmeninė fotografija gali būti kiek automatinė: paspaudžiate mygtuką, ir jei nepavyksta šį kartą, pavyks kitą arba dar kitą kartą. Fotosesija anksčiau ar vėliau pavyks, jei nufotografuosi pakankamai kadrų, kas, manau, yra kiek tingu. Fotografuojant taip, lėčiau, kai visą dėmesį galėjau paskirti subjektui, sėkmės rodiklis buvo žymiai aukštesnis. Jaučiausi geriau suvokiantis, kad fotografuoju.

"Fotoaparatas dingsta iš pokalbio, ir galiu bendrauti su nuotraukos objektu labai asmeniškai."

Lorenzo Agius photographs with EOS 5D Mark IV

Visų amatų meistras?

„EOS 5D Mark IV“ apibūdinamas kaip „universalus“ fotoaparatas, ir Lorenzo su tuo sutinka, nors energingai pabrėžia, kad patrauklus universalumas nebuvo pasiektas per kompromisą. „Manau, nepaisant to, kokio tipo fotografija užsiimi, šiame fotoaparate rasi tai, kas bus naudinga ir suteiks galimybių daryti naujus dalykus,“ – sako jis. „Jei esi žurnalistas ir fotografuoji prieblandoje, tau patiks galimybė naudoti didelį ISO. Jei esi sporto ar laukinės gamtos fotografas, tau – fotografavimas 7 k./s sparta ir AF sistema, panaši į EOS-1D X Mark II. O jei esi portretų fotografas, kaip aš, su šiuo vienu fotoaparatu galėsi daryti viską, ką nori.“

„Fokusavimas, greitis ir vaizdo kokybė. Mano asistentai ir skaitmeninių medijų operatoriai, pamatę mane naudojantį fotoaparatą ir juo gaunamus failus, buvo nustebinti. Jų žandikauliai nusileido iki grindų,” – sako jis.

Lorenzo turi porą EOS 5DS fotoaparatų. „Manau, kad naudosiu juos, kai tikrai reikės papildomos raiškos reklaminiams stendams skirtiems vaizdams ar panašiai, bet „EOS 5D Mark IV“ yra greitesnis, jo dinaminis diapazonas platesnis arba jis fokusuoja geriau, be to, pasižymi visu minėtu lankstumu – „Dual Pixel RAW“ ir pan. Manau, tai gali būti pirmas mano kada nors naudotas fotoaparatas, apie kurį nebūsiu pagalvojęs, „kad jis nuostabus, bet kažko trūksta“.

„Man tiesiog nebuvo kuo nusivilti, šis daiktas yra kito lygio. Nesvarbu, ar esi profesionalas, ar mėgėjas, gausi geresnius kadrus ir galėsi išgelbėti vaizdus, kurių anksčiau negalėdavai. Nuoširdžiai – nesu tikras, kaip jie ketina jį pagerinti. Džiaugiuosi, kad tai nėra mano problema.“

Ambasadoriai ir istorijos

„Canon“ ambasadorius Lorenzio Agius naudoja „EOS 5D Mark IV“

Įkvėpimas

Pamatykite, kaip „EOS 5D Mark IV“ veikia profesionalių fotografų rankose

Sužinokite daugiau