Image of a person from above taken using a drone

Fergus Kennedy: Su „Canon Log“ dangus – ne riba

Panaudojęs savo „Canon EOS 5D Mark IV“ komerciniam TV projektui, kino kūrėjas Fergus Kennedy pasiryžo išbandyti, kokias kūrybines ribas jis gali peržengti su savo fotoaparatu. Pagal išsilavinimą Fergus yra jūrų biologas, ir jis vis dar kuria filmus apie gamtos pasaulį. Bet kuo toliau, tuo daugiau jis užsiima fotografija ir filmavimu daugeliui klientų iš televizijos ir reklamos sferos; jo konkreti kūrybos krytis yra dronų naudojimas dramatiškiems kadrams iš oro fiksuoti.

Fergus’o naujasis projektas buvo asmeninis, ir jis turėjo laisvės plėtoti savo idėjas. Jis ir jo brolis Nick, fotoaparato operatorius, norėjo patikrinti galimybių ribas ir pamatyti, ką jie gali pasiekti. Fergus suprato, kad „EOS 5D Mark IV“ atnaujinta funkcija „Canon Log“ labai praverstų sprendžiant kai kuriuos sudėtingų fotografavimo iš drono sąlygų iššūkius. Funkcija „Canon Log“ prideda galimybę fiksuoti platesnį dinaminį diapazoną iš jutiklio, kurį vėliau galima panaudoti išdėstant laipsniais baigiamojo apdorojimo metu, kad būtų išgauta konkreti išvaizda ir suderinta filmuota medžiaga iš skirtingų fotoaparatų. Tai labai galingas gebėjimas, kuris dabar yra tapęs norma profesionaliems operatoriams, ir tai, kad ši funkcija įdiegta fotoaparate „EOS 5D Mark IV“, padaro jį rimtu skaitmeninių filmų kūrimo įrankiu. 

„Praeityje esu naudojęs „Canon XC10“ fotografavimui iš drono 4K raiška,“ – paaiškina Fergus. „Tai buvo labai geras, puikus, lengvas fotoaparatas. Bet „EOS 5D Mark IV“ taip pat fotografuoja didelės raiškos nuotraukas, ir galima pasinaudoti puikiu ir visapusiu EF objektyvų pasirinkimu, todėl jo panaudojimo galimybių spektras yra platesnis. Norėjome sukurti vaizdo įrašą, vaizduojantį sparčiai besirutuliojantį sporto veiksmą, naudodami suderintas iškarpas; tai reiškia, kad mums reikėjo geriausios kokybės ir lankstumo išdėstant laipsniais vykdant baigiamąjį apdorojimą. Dėl įdiegtos funkcijos „Canon Log“ „EOS 5D Mark IV“ galėjo pateikti šią galimybę.“

"„EOS 5D Mark IV“ – tai labai pajėgi vaizdo kamera, kuria galima filmuoti 4K raiška, ir dabar, pasinaudojus programinės aparatinės įrangos naujiniu, taikyti funkciją „Canon Log“."

„EOS 5D Mark IV“ – tai labai pajėgi vaizdo kamera, kuria galima filmuoti 4K raiška, ir dabar, pasinaudojus programinės aparatinės įrangos naujiniu, taikyti funkciją „Canon Log“, – prideda Fergus. „Galėjome naudoti „C300 Mark II“ – jis būtų buvęs tinkamas mūsų dronams. Visgi „EOS 5D Mark IV“ yra lengvesnis, todėl galėjome prailginti skraidymo laiką.“


Skridimas virš kliūčių

Vykdydamas šį projektą Fergus susidūrė su visa aibe iššūkių. Pradžiai, kadrų iš skirtingų veiklų ir įvairiose vietose derinimas būtų problemiškas. Tai būtų pakankamai sudėtinga padaryti tokio spartaus veiksmo sąlygomis, bet skraidinant droną tankiame miške tai – dar sudėtingiau.

Su vienu iš didžiausių iššūkių buvo susidurta filmuojant sportuojantį banglentininką su aitvaru. „Tai buvo mūsų penktasis skrydis“, – paaiškina Fergus. „Dronas buvo pakilęs į maždaug 5 m aukštį virš jūros lygio ir nutolęs apie 200 m į jūrą, kai išsieikvojo jo energija, bet ne iki galo. Jis nereagavo į droselio stūmimą į viršų ir palengva nugrimzdo į vandenį; jo daugiau nebepamatėme.“ Fergus mano, kad sugedo vienas iš pagrindinio skrydžio akumuliatoriaus elementų. Laimei, jų draudimo paraiška buvo patenkinta, ir jie vėl pakilo į orą. „Naujasis akumuliatorius turi šešis akumuliatorius, o ne vieną“, – prideda Fergus. „Taigi dabar jei vienas suges, dronas nenukris!“

Kitesurfer

„Šiam filmavimui reikėjo atidžiai sukoordinuoti trijų asmenų veiksmus – drono piloto, fotoaparato operatoriaus ir filmuojamo sportininko,“ – tęsia Fergus. „Visi trys turėjo labai tiksliai pasirinkti laiką, o tai buvo keblu – galų gale kiekvieną kadrą reikėjo kartoti apie 20 kartų, kad veiksmas būtų užfiksuotas idealiai.“ „EOS 5D Mark IV“ patikimumas ir lankstumas pasirodę esą neįkainojami, todėl Fergus ir jo komanda buvo užtikrinti, kad kiekvienas trijulės atliekamas veiksmas bus puikiai užfiksuotas fotoaparatu.

„Apšvietimo sąlygos kėlė daug galimų problemų,“ – prideda Fergus. „Miškas buvo išmargintas tamsių šešėlių ir labai šviesių saulės blyksnių dėmėmis. Virš sausumos dangus yra pakankamai šviesus, žemė yra šešėlyje, taigi, reikia lįsti gilyn į šešėlį, bet neperšviesinti apšviestų plotų. Virš jūros daugelis taškų atspindėjo ryškią šviesą. Visa tai suderinti yra sudėtingas uždavinys dinaminio diapazono, aukščio virš jūros lygio ir fotoaparato kodeko atžvilgiu, nes pasirinkta ekspozicija gali būti tinkama šviesiuose plotuose, bet ne šešėliuose, ir atvirkščiai. Jei fotografuojate, tai galima išspręsti fotografuojant RAW formatu. Bet filmuojant vaizdo įrašą reikia kiek galima daugiau laisvės, kad dinamika atrodytų patraukliai įrašą skelbiant. Štai kodėl funkcijos „Canon Log“ įdiegimas fotoaparate „EOS 5D Mark IV“ buvo toks naudingas – nes ji suteikia tos laisvės.“

Drone flying over a vintage car

Pasiekiamas reikiamas lygis

„EOS 5D Mark IV“, kurį Fergus ir Nick sumontavo ant drono, turėjo vieną objektyvą – „Canon EF 16-35mm f/4L IS USM“, kuris tenkino visus jų poreikius. „Vaizdo įrašas buvo filmuojamas 4K raiška 30 kadrų per sekundę greičiu, naudojant 1/50-tosios išlaikymą“, – prideda Fergus. „Naudojome įvairias diafragmos nuostatas, atsižvelgdami į bendrą šviesos lygį, nors, kai apšvietimo sąlygos buvo labai ryškios, ant objektyvo uždėjome ir ND filtrą.“

„Didžiąją laiko dalį filmavome pasirinkę ISO 400 nuostatą, išskyrus tada, kai šviesos sumažėjo – tuomet ISO padidinome iki 3 200“, – paaiškina Fergus. „Daugiausiai laisvės funkcija „Canon Log“ suteikia, kai nustatomas ISO 400 – netgi 12 padalų. Visgi viena ypatybė, dėl kurios funkciją „Canon Log“ dar lengviau naudoti, yra tai, kad galima įjungti ir „View Assist“ peržiūrą ir taip įsivaizduoti, kaip filmuota medžiaga atrodys pritaikius išdėstymą laipsniais. Taip pat galėjome šią informaciją perduoti per fotoaparato HDMI išvestį į kardaninę pakabą, o iš jos – belaidžiu metodu 1080p raiška į monitorius ant žemės. Peržiūrint vietiniu „Canon Log“ režimu sunku įvertinti, ar pernelyg užtamsinate šešėlius arba nušviesinate apšviestas sritis, todėl funkcija „View Assist“ labai naudinga stengiantis to išvengti, net jei galutinė matoma kokybė šiek tiek skiriasi.“

"...„EOS 5D Mark IV“ gali kuo puikiausiai būti naudojama kaip atsarginis fotoaparatas greta „Canon Cinema EOS“ fotoaparatų."

Fergus'ui „EOS 5D Mark IV“ padidinta vaizdo įrašų raiška buvo pradinė priežastis fotoaparatui įsigyti, bet dabar, atsiradus funkcijai „Canon Log“, jo veikimas dar pagerėjo. „Klientai kuo toliau, tuo dažniau prašo 4K raiškos“, – jis paaiškina. „Bet reikia turėti ir papildomos veikimo laisvės, kad galėtumėte apkirpti įrašą jį skelbdami. Su funkcija „Canon Log“ šis lankstumas dar išplečiamas. Galite naudoti panašias peržvalgos lenteles (LUT), kaip C100 ir C300 modeliuose. Šios LUT taiko iš anksto nustatytą kokybę filmuotai medžiagai, kai reikia sujungti filmuotą medžiagą iš keleto fotoaparatų. Tiesą pasakius, mėginome naudoti tas pačias LUT, kaip C300 modelyje, ir filmuota medžiaga labai gerai sutampa. „EOS 5D Mark IV“ gali kuo puikiausiai būti naudojama kaip atsarginis fotoaparatas greta „Canon Cinema EOS“ fotoaparatų.

Per šį filmavimą Fergus konvertavo vietinę M-JPEG formato medžiagą, nufilmuotą „EOS 5D Mark IV“ fotoaparatu 4K raiška, į „ProRes“ formatą prieš importuodamas į redagavimo programinę įrangą „Adobe Premiere Pro“, kad atkūrimas būtų sklandesnis. Vietinis 4K raiškos failas įrašomas labai palankiu 500 Mbit/sek. duomenų greičiu, ir „ProRes“ formate tai sumažinama į šiek tiek lengviau valdomo dydžio failą, kad redagavimo aparatinė ir programinė įranga galėtų paprastai apdoroti failą. „Konvertuodamas į aukštos kokybės „ProRes“ versiją informacijos iš tiesų neprarandi, nes originali filmuota medžiaga yra tokios geros kokybės“, – entuziastingai priduria Fergus.

„Programoje „Premiere Pro“ naudojome išdėstymo laipsniai įrankius „Lumetri“. Dėl itin įvairių apšvietimo sąlygų kiekvieną kadrą išdėstėme laipsniais individualiai, bet kaip išeities tašką naudojome plataus dinaminio diapazono LUT. Tuomet koregavome kreives, šešėlius, ryškiai apšviestas sritis, baltus atspalvius ir spalvų sodrumą. Dirbti su filmuota medžiaga nebuvo labai sudėtingas ar intensyvus darbas. Nejautėme poreikio atkurti prarastos informacijos, taip pat nesiekėme išgauti ryškiai stilizuotos išvaizdos. Tai buvo labiau natūralistinis vaizdas, todėl daugiau dėmesio sutelkėme tam, kad kiekviename kadre išryškintume tai, kas geriausia.“

Ilgi ir naudingi tarpusavio santykiai

Fergus planuoja plačiai panaudoti išplėstas „EOS 5D Mark IV“ galimybes būsimiems projektams. „Tai yra mano pagrindinis įrankis – fotoaparatą naudoju diena iš dienos nuotraukoms, o dabar – ir ant drono nuotraukoms ir vaizdo įrašams. EOS 5D fotoaparatus esu įsigijęs nuo pat pradinio modelio, ir jie visuomet buvo absoliučiai patikimi, lydėdavo mane kelionėse po visą pasaulį. Šią savaitę įsigysiu povandeninį korpusą, kad galėčiau pasiimti „Mark IV“ su savimi nardydamas Indonezijoje vėliau šiais metais. Dėl kontrastų tarp šviesos ir šešėlio, kurie matomi po vandeniu, „Canon Log“ režimas ten taip pat bus nepamainomas.“

Fergus Kennedy Video

FLOW, sukurta Fergus Kennedy

Žiūrėti vaizdo įrašą

Susijęs turinys