VEIKSMO FOTOGRAFIJA

Pasiekite naują veiksmo fotografijos lygį naudodami blykstes „Speedlite“

Paprastas šviesos pliūpsnis iš „Canon Speedlite“ gali atverti visą novatoriškų veiksmo fotografijos metodų pasaulį. Sužinokite, kaip kuo geriau panaudoti šį praktišką įrenginį.
Naudojant ant trikojo sumontuotą „Speedlite“ nufotografuota į orą pakilusi riedlentininkė ir po ja besiverčianti riedlentė.
Fotografavimas su blykste gali atrodyti bauginamai, bet iš esmės blykstė yra labai paprastas įrenginys. Jo paskirtis – tiksliai reikiamu momentu šviesos blyksniu išryškinti tam tikras vaizdo dalis. Kartais tai gali būti reikalinga dėl tamsių sąlygų, bet blykstę galima naudoti ir kartu su aplinkos apšvietimu, kad sukurtumėte išskirtinį vaizdą. Viena „Speedlite“ blykstė suteikia daug įvairių kūrybinių galimybių, ypač veiksmo ir sporto fotografijoje. Galite nuspręsti vaizdą užfiksuoti, fotografuoti sulietą judesį arba abu šiuos metodus sujungti viename kadre.

Patarimų, kaip naudoti „Speedlite“ kuriant pribloškiamas veiksmo sporto nuotraukas, čia ras ir su blykste tik susipažįstantys, ir ieškantys naujų kūrybinio apšvietimo metodų fotografai.

1. Sustabdykite veiksmą didelės spartos sinchronizavimo režimu

Ant riedlenčių rampos stovintis žmogus, fotografuojantis riedlentininką.

Norėdami fotografuoti didelės spartos sinchronizavimo režimu, spaudinėkite „Speedlite“ sinchronizavimo mygtuką, kol bus parodytas H simbolis, o tada sumažinkite išlaikymo trukmę, kad pagautumėte greitai judančius objektus.

Tamsiais rūbais vilkintis vyras su kepure atlieka triuką riedlente, kampu palinkęs atgal ant rampos viršaus.

Naudodami HSS galite nustatyti ekspoziciją dramatiškam fonui ir vis tiek gauti gerą pirmame plane esančio objekto ekspoziciją. Nufotografuota su „Canon EOS RP“ ir objektyvu „Canon RF 24-105mm F4-7.1 IS STM“, nustatymai: 24 mm, 1/1600 sek., f/5 ir ISO1000, su blykste „Canon Speedlite 600EX II-RT“.

Daugumoje fotoaparatų naudojant blykstę maksimalus išlaikymas apribojamas iki 1/200 sek. ir to gali nepakakti greitai judantiems objektams užfiksuoti. Bet jei turite suderinamą fotoaparatą ir blykstę, pvz., čia naudotus „Canon EOS RP“ ir „Canon Speedlite 600EX II-RT“, galite naudoti didelės spartos sinchronizavimo režimą (HSS). Juo galima naudoti kur kas trumpesnį išlaikymą.

Pro šalį einantiems žmonėms visiškai užtenka 1/250 sek., bet greičiau judantiems objektas, tarkim, bėgikui ar riedlentininkui, geriau rinktis 1/1000 sek., kad užfiksuotumėte nesulietą vaizdą. HSS režimo trūkumas yra tas, kad blykstė turi paleisti seriją nepaprastai greitų impulsų, kurie turi sutapti su dviem jūsų fotoaparato užrakto užsklandomis, o tai reiškia, kad trumpinant išlaikymą mažėja blykstės maksimali galia. Vis dėlto, kai norite fotografuodami veiksmą apšviesti savo objektą, HSS režimas gali būti neįkainojamas.

2. Pridėkite gylio naudodami atskirą blykstę

Triuką atliekantis riedlentininkas, apšviestas ant trikojo sumontuota „Speedlite“ blykste priešais grafičiais išpieštą sieną.

Naudokite blykstę, kad apšviestumėte objektą bet kokiu kampu, pvz., iš šono ar galo. Taip suteiksite nuotraukoms daugiau gylio ir jos bus įdomesnės, nei fotografuojamos apšviestos iš priekio su fotoaparato blykste.

Priešais grafičiais išpaišytą sieną triuką atliekantis riedlentininkas.

„Canon Speedlite“ siųstuvas ST-E3-RT (Ver.2) turi beveik identiškai išdėstytus mygtukus, kaip ir 600EX II-RT, ir jį galima naudoti kaip atskirą HSS blykstę. Nufotografuota su „Canon EOS RP“ ir objektyvu „Canon RF 24-105mm F4-7.1 IS STM“, nustatymai: 46mm, 1/200 sek., f/8 ir ISO 320, su blykste „Canon Speedlite 600EX II-RT“.

Norėdami naudoti blykstę atskirai nuo fotoaparato, galite naudoti belaidį blykstės paleidiklį, pvz., „Canon Speedlite“ siųstuvą ST-E3-RT ir „Canon Speedlite“ siųstuvą ST-E3-RT (Ver.2). Pritvirtinę „Speedlite“ prie stovo ar trikojo, nustatykite blykstę į „E-TTL“ režimą, kuriuo blykstė automatiškai nustato ekspoziciją atitinkančią galią, arba nustatykite rankinį galios nustatymą ir padarykite kelis bandomuosius kadrus, kad išsiaiškintumėte tinkamiausią savo objektui blykstės galingumą.

3. Per maža aplinkos šviesos ekspozicija siekiant išskirti objektą

Vyras, fotografuojantis triuką riedlente atliekančią moterį, jai pašokus kadre matoma apvirtusi riedlentė.

Per mažos ekspozicijos aplinkos šviesa sukuria tamsią ypatingą atmosferą, todėl „Speedlite“ apšviestas objektas atrodys ryškiai.

Į orą pakilusi riedlentininkė, jos riedlentė verčiasi po ja.

Naudodami nuo fotoaparato nuimtą blykstę objekto kairėje ir už nugaros šviečiančią saulę dešinėje galime sukurti dramatišką kryžminį apšvietimą. Nufotografuota su „Canon EOS RP“ ir objektyvu „Canon RF 24-105mm F4-7.1 IS STM“, nustatymai: 48mm, 1/180 sek., f/13 ir ISO100, su blykste „Canon Speedlite 600EX II-RT“.

Kombinuodami blykstę su dienos šviesa galite eksperimentuoti su šių dviejų šviesos šaltinių santykiu. Pavyzdžiui, galite specialiai per mažai eksponuoti dienos šviesoje esančią aplinką ir naudodami blykstę eksponuoti ir išskirti savo objektą. Norėdami tokio efekto, visų pirma blykstės nejunkite ir išsiaiškinkite, kokios rankinės ekspozicijos reikia, kad aplinkos šviesa būtų subtiliai tamsi. Tada įjunkite blykstę ir nustatykite rankinį jos galios nustatymą.

Padarykite kelis bandomuosius kadrus, kad išsiaiškintumėte siužetui tinkamiausią galingumą. Norėdami nušviesti tokią ryškią dieną, turime rinktis didelį galingumą, todėl pradėkite nuo 1/1 visos galios ir tada mažinkite, jei atrodys, kad galingumas per didelis. Keisti galima ne tik galingumą, bet ir šviesos stiprumą – blykstę reikia priartinti prie objekto arba nuo jo patraukti. Taip naudodami savo „Speedlite“ galime sukurti aplink objektą tam tikros atmosferos burbulą.

4. Nustatykite blykstės galinės užsklandos sinchronizavimą, kad sukurtumėte pėdsaką

„Speedlite“ nustatoma vienos sekundės ekspozicijai.

Galinės užsklandos režimu blykstė blyksteli ekspozicijos pabaigoje sukurdama galinę užsklandą. Čia blykstė nustatoma suveikti vienos sekundės ekspozicijos pabaigoje.

Fotografuojant su blykste per ilgą ekspoziciją galima sukurti dinaminį sulieto ir ryškaus vaizdo derinį. Judesys kadre sukuria sulietą vaizdą, o trumpas blykstės pliūpsnis sustabdo objektą tą sekundės dalį kadre. Galite rinktis, ar paleisti blykstę ekspozicijos pradžioje, ar pabaigoje. Paprastai geriausia naudoti blykstę galinės užsklandos režimu, kad ji būtų paleista pabaigoje. Tada už objekto lieka sulietas judesio pėdsakas. Jei norite naudoti užsklandos režimą, spaudykite savo „Canon Speedlite“ įrenginio sinchronizavimo mygtuką, kol jame pamatysite trijų rodyklių piktogramą.

5. Naudokite blykstę panoraminio judesio kadrams, kad objektas būtų ryškus

Riedlentininkės nuotrauka – fone esanti plytų siena sulieta, o riedlentininkė matoma aiškiai.

Norėdami sukurti panoraminį suliejimą, sekite, kaip objektas juda iš vienos kadro pusės į kitą, ir priderinkite fotoaparato judinimo greitį prie jo greičio. Nufotografuota su „Canon EOS RP“ ir objektyvu „Canon RF 24-105mm F4-7.1 IS STM“, nustatymai: 26 mm, 1/30 sek., f/16 ir ISO 100, su blykste „Canon Speedlite 600EX II-RT“.

Judindami fotoaparatą kartu su objektu galite sukurti nuostabų sulieto ir ryškaus vaizdo derinį. Pagaukite tinkamą laiką ir objektas išliks ryškus, kai viskas aplink jį bus sulieta. Ši efektą galima sukurti ir be blykstės, bet su ja objektas yra ryškesnis ir labiau išsiskiria fone. Nustatykite blykstei galinės užsklandos režimą, naudokite pirmenybės užraktui režimą ir nustatykite maždaug 1/30 sek. išlaikymą (arba mažesnį greitai judantiems objektams, pvz., automobiliams). Kai būsite pasiruošę, judinkite fotoaparatą veiksmo kryptimi. Gali prireikti kelių bandymų, kol pavyks ryškiai nufotografuoti objektą, bet šios pastangos vertos galimybės sukurti greitį ir judesį perteikiantį kadrą.

6. Blykstės impulsais sukurkite vaizdų derinį

Režimu MULTI naudojama blykstė „Speedlite“.

Režimu MULTI galima nustatyti kelis impulsus ir dažnį per sekundę (Hz). Padalykite impulsų skaičių iš dažnio, kad išsiaiškintumėte tinkamiausią išlaikymą.

Ilgos ekspozicijos kadras naudojant blykstės impulsus triuką atliekančiam riedlentininkui nufotografuoti.

Naudojant veiksmo fotografijos režimą MULTI atsiranda begalė kūrybinių idėjų, todėl galima sukurti tokius abstrakčius sulietus vaizdus.

Režimas MULTI yra kūrybinis „Speedlite“ nustatymas, kuriuo iš eilės paleidžiama greita pliūpsnių serija. Naudodami jį kartu su ilga ekspozicija, galite užfiksuoti viename kadre kelias savo objekto pozicijas. Čia didžiausias sunkumas (kaip ir su dviguba ekspozicija), kad šviesesnės sritys viena su kita persidengia ir susilieja. Todėl geriausia fotografuoti objektą tamsiame fone arba naktį ir užfiksuoti jį judant iš vienos pusės į kitą.

Kai įvaldysite šiuos metodus, siūlome pasisemti įkvėpimo iš profesionalaus adrenalino sporto fotografo ir „Canon“ ambasadoriaus Lorenzo Holderio – jis papasakos savo pagrindinius patarimus1 dėl blykstės naudojimo veiksmo fotografijai, arba galite stebėti, kaip profesionalus veiksmo fotografas Dave'as Mackisonas fotografuoja su „Speedlite EL-1“2.

Autorius: James Paterson
  1. Tik anglų k.
  2. Tik tam tikromis kalbomis.

Susiję gaminiai

Susiję straipsniai

  • Judančio autobuso palikti šviesos pėdsakai judrioje Madrido gatvėje Ispanijoje.

    JUDESIO FOTOGRAFIJA

    Judesio fotografavimas

    Sužinokite, kaip įamžinti judesį ir papildyti savo nuotraukas judėjimo pojūčiu.

  • Bekelės motociklu trasa važiuojantis žmogus, palinkęs su motociklu žemai prie žemės ir nufotografuotas horizontaliai judinant fotoaparatą. © Richard Walch

    FOTOGRAFIJOS PAGRINDAI

    Fotografavimas horizontaliai judinant fotoaparatą pradedantiesiems

    Pasinaudokite šiais pagrindiniais patarimais ir sužinokite, kaip naudoti panoraminę funkciją geresnėms veiksmo nuotraukoms.

  • FOTOGRAFIJA LAUKE

    5 svarbiausi patarimai fotografuojantiems veiklą lauke

    Pasinaudokite šiais profesionalaus fotografo Tomo Bingo patarimais ir sužinokite, kaip kūrybingiau įamžinti kasdienius nuotykius.

  • Įvaldykite išlaikymą

    UŽRAKTO GREITIS

    Įvaldykite išlaikymą

    Šie 5 pagrindiniai patarimai padės jums įvaldyti išlaikymą, kad galėtumėte užfiksuoti judančius objektus ir patobulinti savo veiksmo fotografiją.