Fotografija ir viršaus – tai kūrybiškas būdas pademonstruoti įvairiausius objektus ir produktus – nuo makiažo ir papuošalų iki pranešimų apie maistą ir kūdikius. Tinklaraštininkai ir turinio kūrėjai socialinėje medijoje yra gausus įkvėpimo šaltinis tokio tipo nuotraukoms, bet nuo ko pradėti, norint kurti ir formuoti savo vaizdus iš viršaus ir kaip užtikrinti, kad nuotraukos iš viršaus į apačią išsiskirtų socialiniuose tinkluose?
Komercinių produktų ir gyvenimo būdo fotografas Chrisas Priestley, kurio darbas – fotografija iš viršaus ir kuris turi 54 000 stebėtojų „Instagram“ ir daugiau nei 1 milijoną stebėtojų „TikTok“, siūlo laikytis paprastumo. „Mažiau išties yra daugiau, kai kalbame apie rekvizitus nuotraukoje iš viršaus, – dėmesį blaškantis fonas gali sugadinti vaizdą.“
Geroji naujiena yra ta, kad fotografija iš viršaus yra prieinama kiekvienam. Jums nereikia specialios įrangos – standartinis objektyvas ar net kompaktiškas fotoaparatas yra viskas, ko jums reikia norint išbandyti šią puikią techniką. Tiesą sakant, viskas prasideda nuo pieštuko ir popieriaus, kaip Chrisas paaiškina pirmajame iš šešių toliau pateiktų patarimų.
Vaizdas iš viršaus: šeši patarimai, padėsiantys padaryti įspūdingas nuotraukas iš viršaus
1. Planuokite kompoziciją
Chrisas pradeda piešdamas maketus ant popieriaus lapo, kad būtų lengviau komponuoti, nes, anot jo, gali būti sunku pradėti nuo nulio, kai fotoaparatas jau paruoštas.
„Darydamas vaizdo iš viršaus eskizą, stengiuosi užtikrinti, kad pagrindinis objektas būtų padėtas taip, kad išsiskirtų“, – aiškina jis. „Fonas ir visi kartu esantys rekvizitai turi papildyti objektą, nesvarbu, estetiškai, funkcionaliai ar per tikslinės auditorijos gyvenimo būdą.“
Chrisas priduria, jog supratimas, kada kompozicija tampa per daug apkrauta ir blaškanti dėmesį, ateina su patirtimi. Jis siūlo viską statyti aplink pagrindinį objektą ir pasirinktą foną. „Stengiuosi vadovautis trečdalių taisykle ir išskaidau savo vaizdą į devynis langelius. Tada pasirūpinu, kad kiekvienas rekvizitas ar dizaino elementas turėtų sau skirtą langelį.“
2. Plėskite savo rekvizitų kolekciją
Chrisas pataria niekada neišmesti jokių rekvizitų, kuriuos įsigyjate daryti nuotraukoms iš viršaus. „Niekada negali žinoti, kada jų prireiks“, – sako jis. „Dabar turiu didelę rekvizitų dėžę, iš kurios galiu rinktis. Gerai, kad viskas yra paruošta, tereikia užpildyti tas erdves, kurios neveikia.“
Tačiau užuot laikius daug griozdiškų fonų, Chrisas siūlo naudoti lengvus, komerciškai parduodamus fotografinius fonus. „Galite nusipirkti A1 dydžio nuotraukų lentų, kurios yra įvairių stilių, įskaitant medžio, marmuro ir skalūno efektus.“ Būtent tai jis panaudojo marmuriniam fonui sukurti savo laikrodžio vaizdams iš viršaus.
Rekvizitai vaizde iš viršaus išties padeda papasakoti istoriją ir subjektui suteikti konteksto, pademonstruojant, kam turėtų priklausyti produktas.
Nesvarbu, kokius rekvizitus parenkate nuotraukai iš viršaus, Chrisas rekomenduoja visada pasirūpinti, kad jie būtų nepriekaištingai švarūs. „Vienas dalykas, kurio išmokau dirbdamas su dideliais klientais, yra tas, kad jei yra kokių nors dėmių, dulkių ar panašių dalykų, nuotrauka yra iš esmės sugadinta. Kad ir koks geras vaizdas būtų, žiūrovo akį natūraliai patrauks netobulumas.
„Jei yra įbrėžimų ir žymių, pabandykite juos paslėpti kitais rekvizitais ir prieš fotografuodami įsitikinkite, kad viskas yra nepriekaištinga“, – tęsia Chrisas. „Tikrai nesinorėtų vėl peržiūrėti savo vaizdų įraše ir jas visas išvalyti, nes tai košmaras.“
3. Fotoaparato parengimas ir nustatymai nuotraukoms iš viršaus
Jums nereikia specialaus rinkinio, kad galėtumėte fotografuoti įspūdingas nuotraukas iš viršaus, tačiau trikojis išlaikys fotoaparato padėtį užfiksuotą, kol tvarkysite rekvizitus.
Chrisas naudoja „Canon EOS R5“ ir sako, kad jo svoris buvo privalumas fotografuojant šiame straipsnyje pateikiamus vaizdus iš viršaus. „Tai reiškė, kad man nebuvo sunku jį pakreipti virš stalo. Su sunkesniu fotoaparatu būčiau turėjęs pridėti svorio prie trikojo, kad jis nenuvirstų. Lankstomas keičiamo kampo ekranas leido fotoaparatą perkelti į tokią padėtį, kurioje galėčiau matyti vaizdą taip pat gerai.
Kalbant apie objektyvo pasirinkimą vaizdams iš viršaus, Chrisas rekomenduoja standartinį 50 mm objektyvą, tokį kaip „Canon RF 50mm F1.2L USM“. „Priežastis, kodėl rinkčiausi 50 mm, o ne platesnį objektyvą, yra ta, kad jis nesukelia objektyvo iškraipymų tokiu atstumu, kuriuo fotografuosite. Pavyzdžiui, jei fotografuotumėte iš viršaus 16 mm objektyvu, aplink kraštus būtų iškraipoma perspektyva, o tai produktų nuotraukose neatrodo gerai.“
Fotoaparatas, toks kaip „Canon EOS RP“, taip pat yra puikus pasirinkimas tokio tipo vaizdams – suderinus su baziniu objektyvu, tokiu kaip „Canon RF 24-105mm F4-7.1 IS STM“, vis tiek aprėpiamas 50 mm diapazonas ir diafragmos, kurias čia rekomenduoja Chrisas. Taip pat galite naudoti kompaktinį fotoaparatą, tokį kaip „Canon PowerShot G7 X Mark III“, ypač jei jūsų biudžetas mažesnis. Jis sveria tik 304 g (įskaitant akumuliatorių ir atminties kortelę), tačiau dėl neįtikėtino 20,1 MP jutiklio užfiksuos daug detalių.
Nors mažos diafragmos, tokios kaip f/16 ir f/22, tiksliai sufokusuos didesnę scenos dalį, Chrisas paprastai naudoja f-stop nustatymus tarp f/5.6 ir f/8. „Stengiuosi nesirinkti didesnės vertės, nes tokiu atveju pernelyg didelė vaizdo dalis bus rodoma detaliai“, – sako jis. „Man patinka sukurti šiek tiek daugiau gylio, kad, nors vis dar aiškiai galima suprasti, kas yra fone, jis būtų šiek tiek nesufokusuotas, o tai natūraliai nukreipia dėmesį į pagrindinį objektą.“
4. Apšvieskite sceną 45° kampu
Kalbant apie apšvietimą, Chrisas rekomenduoja jį palikti gana paprastą. „Daugelį savo darbų fotografuoju naudodamas vieną žibintą, kuris nukreiptas 45° kampu nuo objekto, tiek horizontaliai, tiek vertikaliai. Tai paprastai sukuria išties puikią šviesą vaizde.
„Galima naudoti daugybę skirtingų apšvietimo tipų“, – tęsia jis. „Kadangi dirbu komerciniu lygmeniu, dažniausiai naudoju studijinius šviestuvus, nes lengva naudoti modifikatorius šviesai formuoti ir sušvelninti. Nuolatinis apšvietimas taip pat yra puikus pasirinkimas, nes matote, kur krenta šešėliai, todėl vaizde iš viršaus daug lengviau išdėstyti rekvizitus.
„Canon Speedlite“, pavyzdžiui, „Canon Speedlite EL-1“, suaktyvinamas nuotoliniu būdu naudojant „Canon Speedlite“ siųstuvą „ST-E3-RT V2“, taip pat leidžia kūrybiškai valdyti scenos apšvietimą, ypač naudojant kartu su skėčiu ar šviesdėže šviesai išsklaidyti.
Chrisas teigia, kad taip pat galima naudoti natūralų apšvietimą. Dažnai geriausia fotografuoti debesuotą dieną, o ne ryškioje saulės šviesoje, nes debesys veikia kaip natūralus sklaidytuvas, sušvelninantis šviesą. „Jei paruošite vaizdo iš viršaus sceną 45° kampu nuo lango, – sako Chrisas, – iš esmės rezultatas bus toks pat, kaip ir naudojant dirbtinę šviesą.“
5. Pritaikykite išdėstymą skirtingiems socialinės medijos kanalams
„Vienas iš „Canon EOS R5“ privalumų yra tas, kad jis turi daug megapikselių, todėl galiu apkarpyti vaizdą neprarasdamas kokybės“, – sako Chrisas. Tačiau jis taip pat pabrėžia tai, kad socialinės medijos kanalai turi skirtingus vaizdo dydžių ir specifikacijų reikalavimus. Užuot užfiksavęs vieną vaizdą iš viršaus ir tiesiog iš jo padaręs daugybę alternatyvių vaizdų apkarpydamas redagavimo programoje, Chrisas siūlo pritaikyti kadrą kiekvienam naudojimo internete tipui.
„Fotografuoju naudodamas 3:2 vaizdo santykį, nes nuotraukos iš viršaus paprastai naudojamos tinklaraščių ar interneto svetainių vaizduose“, – aiškina jis. „Tačiau atsižvelgčiau į vieną dalyką – jei savo vaizdą pritaikysite įvairiems socialinės medijos kanalams, pavyzdžiui, 4:5 tinklui „Instagram“ ar net 9:16, turėsite pakeisti rekvizitų išdėstymą. Taip pat rekomenduočiau kai kuriuos rekvizitus pašalinti, nes dirbsite su daug mažesne erdve.“
6. Eksperimentuokite su judančiais elementais
Jei tikrai norite peržengti vaizdų darymo iš viršaus ribas, galite eksperimentuoti su judesiu, kaip Chrisas padarė pirmiau pateiktame vaizdiniame elemente. Norint pasiekti šį stulbinantį efektą, jis rekomenduoja judančius elementus fiksuoti atskirai, o ne bandyti viską užfiksuoti viename kadre. Peržiūrėkite daugiau jo darbų tinkle „TikTok“.
„Vienas iš sudėtinio vaizdo programoje „Photoshop“ kūrimo pranašumų yra tas, kad galėjau sudėti žiedlapius skirtinguose sluoksniuose“, – tęsia Chrisas. „Tada tuos sluoksnius galėjau perkelti į „Adobe After Effects“, kur įtraukiau virtualų fotoaparatą. Tada pervedžiau fotoaparatą per tuos sluoksnius link laikrodžio, kad gaučiau 3D efektą, kurį matote čia.
Jei norite paprastumo, galite pabandyti užfiksuoti judančius elementus tinkamoje padėtyje viename vaizde. Tam reikės šiek tiek paeksperimentuoti, todėl nustatykite fotoaparatą nepertraukiamo fotografavimo režimu ir užfiksuokite kadrų serijas pridėdami judesį. Norėdami įkvėpti vaizdams gyvybės, pabandykite sujungti juos į animuotą GIF naudodami „Adobe Photoshop“ arba pageidaujamą vaizdų rengyklę.
Jaučiatės įkvėpti? Pabandykite patys padaryti vaizdą iš viršaus ir pasidalykite rezultatais naudodami grotažymę #FreeYourStory, pažymėdami @canonemea.
„Adobe“, „After Effects“, „Lightroom“ ir „Photoshop“ yra registruotieji arba neregistruotieji „Adobe“ prekių ženklai Jungtinėse Amerikos Valstijose ir (arba) kitose šalyse.
Autorius: Marcus Hawkins
Susiję gaminiai
-
EOS R5
Pamirškite viską, ką iki šiol žinojote apie beveidrodinius fotoaparatus. Bekompromisis fotoaparato EOS R5 veikimas iš esmės pakeis tai, kaip fotografuojate ir kuriate filmus. -
RF 50mm F1.2L USM
50mm f/1.2 fiksuoto židinio nuotolio objektyvas užtikrina didžiausią ryškumą ir įspūdingai veikia prietemoje. -
PowerShot G7 X Mark III
Ryšį su tinklu palaikantis fotoaparatas, kuriuo galėsite kurti jūsų sekėjams patiksiančius vaizdo įrašus ir nuotraukas. -
Speedlite EL-1
Pažangus „Speedlite“ su orų poveikiams atspariu ir patvariu korpusu užtikrina nepriekaištingą patikimumą ir veikimą dideliu greičiu. -
Speedlite Transmitter ST-E3-RT (Ver.2)
Naudokite suderinamas radijo dažnio „Speedlite“ blykstes atsitraukę iki 30 m atstumu. Papildomos EL-1 skirtos nuotolinės funkcijos.
Susiję straipsniai
Eksperimentuokite naudodami septynis skirtingus stilius
Išbandykite naujus fotografijos metodus ir kurkite išskirtinius vaizdus kasdien išbandydami po vieną naują stilių.
3 savadarbiai priedai nuotraukoms
Pasidaryk minkštą dėžutę, prožektoriaus vamzdelį sufokusuotai šviesai ir sėdmaišį kamerai atremti.
Kaip geriau fotografuoti produktus
Sužinokite, kaip apdovanojimais įvertinta smulkiojo verslo savininkė Sophie Sellu panaudojo fotografijos privalumus savo naudai.
Įsirenkite studiją namuose
Sužinokite, kaip kūrybiškai panaudoti blykstę ir nebrangiai kurti stulbinamus portretus.