SPORTO FOTOGRAFIJA

Vienos dienos fotosesija su veiksmo sporto profesionalu

Fotografės karjeros siekianti Deborah praleido veiksmo kupiną dieną su „Canon“ ambasadoriumi Jean-baptiste‘u Liautardu, fotografuodama kiekvieną įspūdingo kalnų dviračių seanso akimirką.
Du fotografai fotografuoja drąsų šuolį atliekantį kalnų dviratininką, o priekiniame plane matomi žolės stiebai.

Greito veiksmo įamžinimas gali būti didelis iššūkis fotografijos pradedančiajam. Kokius fotoaparato nustatymus naudoti? Kaip sufokusuoti objektyvą? Kokius metodus taikyti, kad rezultatai būtų tobulai ryškūs?

Deborah, jauna fotografė ir veiksmo sporto entuziastė iš Liono Prancūzijoje, nekantravo gauti atsakymus.

„Man būdavo išties sunku sufokusuoti ir nustatyti kadrą“, aiškino ji. „Norėjau išmokti tinkamų metodų, kad mano objektas būtų ryškus, taip pat norėjau sužinoti, kaip fotografuojant veiksmą pasirinkti tobulą kampą.“

Siekdami padėti Deborah‘ai sustiprinti savo fotografavimo įgūdžius, suvedėme ją su „Canon“ ambasadoriumi ir kalnų dviračių sporto fotografu Jean-baptiste‘u Liautard‘u (Jb) į triukų kupiną dienos fotosesiją su Prancūzijos kalnų dviračių sportininku Jéremy‘iu Berthier.

Jb paprastai fotografuoja su „Canon EOS R5“, bet siekdami įrodyti, kad profesionalioms nuotraukoms nėra būtina profesionali įranga, šiai porai davėme „Canon EOS RP“ ir objektyvą „Canon RF 35mm F1.8 Macro IS STM“.

Sužinokite, kaip Deborah‘ai susitvarkė su iššūkiais ir kokių veiksmo fotografavimo patarimų davė Jb.

1. Bendraukite su savo objektu

Trys žmonės ant medinės platformos žiūri į nuotraukas fotoaparate „Canon EOS RP“ – du iš jų sėdi, o vienas dėvi šalmą ir stovi laikydamas kalnų dviratį.

Siekiant geriausių rezultatų, svarbu viską aptarti su savo objektu. „Tokios nuotraukos tikslas – kuo geriau atskleisti veiksmą“, sako Jb. „Todėl jei sportininkas iššoks keturis metrus į viršų, bet nuotraukoje tai atrodys tik kaip vienas metras, tai nebus gera veiksmo nuotrauka. Tai gali būti gera nuotrauka, bet dviratininkas nebus ja patenkintas ir galiausiai visi bus nepatenkinti.

Figūros vaizdas tamsiame šešėlyje, matomas fotoaparato „Canon EOS RP‘ pakreipiamame ekrane.

Jb patarė Deborah‘ai vadovauti objektui, pvz., pasakyti, kur žiūrėti ir ką daryti. „Tokiu būdu kontroliuojate viską, net tada, kai veiksmas vyksta natūraliai – svarbiausia suvaldyti visas smulkmenas, kad galėtumėte gauti norimą kadrą“, sakė jis.

„Jeigu jūsų fotoaparatas neturi labai greito nepertraukiamo fotografavimo, turėsite nuspausti užrakto mygtuką tiksliai tinkamu momentu“, sakė Jb. „Šiuo atžvilgiu praverstų šiek tiek išmanyti fotografuojamą sportą. Pasikalbėkite su dviratininku ir aptarkite triuką, kurį jis darys, kad sužinotumėte, kaip aukštai jis iššoks ir kokiu kampu, jo nuomone, veiksmas atrodytų geriausiai.“

Deborah pritarė: „Jb paaiškino, kaip svarbu bendrauti su žmonėmis, su kuriais dirbame, kad galėtume vieni kitiems įvardinti savo lūkesčius. Didžiausias šios fotosesijos iššūkis man buvo susitvarkyti su mano objekto greičiu. Šį sunkumą įveikiau išanalizuodama Jeremy‘io bandomuosius važiavimus, kad galėčiau nuspėti tinkamą momentą užraktui atleisti kito bandymo metu.“

Nepamirškite išnaudoti fotoaparato technologijų. Sujungę tinkamą bendravimą su savo objektu ir greičiausią fotoaparato pavaros nustatymą turėsite daugiau galimybių užfiksuoti akimirką tinkamiausiu tobulam kadrui momentu. „Išties svarbu turėti galimybę padaryti kadrų seriją, kurią būtų galima parodyti sportininkui ir su juo išsirinkti geriausią kadrą, nes padėtis ir veiksmas turi tobulai atrodyti ne tik fotografui, bet ir fotografuojamam objektui“, aiškino Jb.

2. Kontroliuokite kuo daugiau elementų

„Canon“ ambasadorius Jean-baptiste Liautard fotoaparatu „Canon EOS RP“ fotografuoja kalnų dviračiu triukus atliekantį žmogų.

Jb sako, kad jam patinka „perspausti“ baltos spalvos balansą, kad akcentuotų šiltas vakaro spalvas, ir jis parodė Deborah‘ai, kaip tai padaryti ranka nustatant didesnę spalvinę temperatūrą, naudojantis fotoaparato „Canon EOS RP“ K (Kelvino) parinktimi baltos spalvos balanso meniu.

Kalnų dviratininkas šuoliais leidžiasi keliu nuo kalno.

„Paprašiau, kad šiam kadrui Jeremy‘s vilkėtų geltonais ir rudais rūbais, nes man atrodė, kad šios spalvos puikiai papildytų foną“, sakė Jb. Nufotografuota su „Canon EOS RP“ ir objektyvu „Canon RF 35mm F1.8 Macro IS STM“, nustatymai: 1/2500 sek., f/1,8 ir ISO 200. © Jean-baptiste Liautard

Nors oro suvaldyti neįmanoma, pasistenkite nepalikti atsitiktinumui jokių kitų jūsų fotosesijos aspektų, sakė Jb. „Pasistenkite nuspėti problemas ir kontroliuoti kuo daugiau dalykų. Pavyzdžiui, prieš fotosesiją ilgai ir daug lijo, todėl starto vieta vienam iš šuolių buvo per minkšta. Kad apeitume šią problemą, įsikasėme į šuolio briauną ir viduje uždegėme laužą, kad per kelias valandas purvas išdžiūtų.“

Vienas iš sporto fotosesijos aspektų, kurį galima palyginti lengvai kontroliuoti, yra dviratininko apranga. „Pasistenkite, kad spalvos būtų suderintos arba kontrastingos. Pavyzdžiui, jei fonas yra žalias, galite rinktis raudoną arba baltą aprangą, kad dviratininkas fone išties išsiskirtų.

3. Nustatykite trumpą išlaikymą

Fotoaparato „Canon EOS RP“ vaizdas iš viršaus, sufokusuotas į fotoaparato režimo ratuką.

Jb pataria perjungti rankinio eksponavimo režimą, kad būtų galima valdyti visus fotoaparato nustatymus. Jeigu dar tik pradedate dirbti su veiksmo fotografija, geriausia fotografuoti tada, kai dar palyginti šviesu, nes tada turėsite laisvės eksperimentuoti.

Aukštą šuolį atliekantis kalnų dviratininkas, pakilęs beveik ties medžių linija.

Norint ryškiai nufotografuoti judantį sportininką, labai svarbus trumpas išlaikymas. Nufotografuota su „Canon EOS RP“ ir objektyvu „Canon RF 24-105mm F4-7.1 IS STM“, nustatymai: 52 mm, 1/1000 sek., f/7,1 ir ISO 1250. © Jean-baptiste Liautard

Šiai fotosesijai labai svarbus buvo tinkamas išlaikymas. „Kalnų dviračių sportas tikriausiai yra viena iš greičiausių fotografuotinų sporto šakų“, sakė Jb. „Ratai sukasi taip greitai, kad fotografuojant su didesniu nei 1/800 sek. išlaikymu sunku ryškiai sufokusuoti stipinus. Jeigu šviesos yra pakankamai, rekomenduočiau naudoti ne mažiau kaip 1/1000 sek.

Toks trumpas išlaikymas gali kelti problemų, kai šviesos yra mažiau, bet galite padidinti savo galimybes naudodami „greitą“ objektyvą su didele maksimalia diafragma, kaip antai „Canon RF 35mm F1.8 Macro IS STM“. „Galbūt reikės tam tikro lankstumo su diafragma ir ISO, kad pavyktų esant trumpam išlaikymui gauti gerą ekspoziciją“, aiškino Jb. „Galbūt kartais nenorėsite fotografuoti su maksimalia diafragma, kai bus silpna šviesa, nes norėsite, kad pirmas planas būtų šiek tiek mažiau sulietas. Tokiu atveju veiksmą vis tiek pavyks užfiksuoti nustačius aukštesnį ISO.“

Kaip ten bebūtų, Jb rekomenduoja palikti kuo mažesnį ISO, kad vaizdo kokybė būtų kuo geresnė, todėl Deborah pradėjo nuo ISO 100. „Tada pasirinkau trumpą išlaikymą“, sakė ji. „Ir pakoregavau diafragmą bei ISO, kad gaučiau norimą ekspoziciją.“

4. Pasirinkite tinkamą fokusavimo režimą

„Canon“ ambasadorius Jean-baptiste Liautard stovi palinkęs žolėje šalia Deborah‘os, rodydamas jai fotoaparato „Canon EOS RP“ pakreipiamą ekraną.

Automatinis fokusavimas ir „Canon EOS RP“ pakreipiamas ekranas gali būti išties naudingi, nes padeda laikant fotoaparatą nepatogiu kampu sukurti ryškius kadrus, kaip Jb aiškino Deborah‘ai.

Fotografuojant sportą vienas iš sunkiausių dalykų yra sufokusuoti greitai judantį sportininką. Kaip pataria Jb, nors fotoaparatas su greita autofokusavimo funkcija dažnai yra neįkainojamas fotografuojant veiksmą, jeigu fotografuosite nuspėjamą ir pasikartojantį sporto triuką, perjungę rankinį fokusavimą galėsite gauti nuoseklius rezultatus.

„Kai išmanote sporto šaką ir tiksliai žinote, kur sportininkas bus aukščiausiame to triuko taške, galite rankomis iš anksto sufokusuoti objektyvą į tą tašką“, sakė jis. „Kad būtų lengviau, paprašykite atsistoti į vietą, kurioje bus atliekamas triukas, tada padidinkite „Live View“ vaizdą 10 k., kad galėtumėte tiksliai jį sufokusuoti.“ Veiksmo židinio nuotolis nuo objektyvo neturėtų pasikeisti, jei fotoaparatas bus laikomas tuo pačiu kampu, todėl tai neturės įtakos fokusavimui. Vis dėlto pakreipus fotoaparatą į viršų fokusavimo atstumas pasikeis ir, jeigu lauko gylis bus pakankamai mažas, bus sufokusuotas kitas taškas.

„Jeigu veiksmas yra nenuspėjamas, pvz., kaip būna leidimosi dviračiais nuo kalnų sporte, aš tikrai pasinaudočiau servo-autofokusavimo funkcija.“

Deborah sakė, kad jai prireikė kelių bandymų, kol jos nuotraukos tapo ryškiai sufokusuotos, nes ji nėra pratusi naudoti šio metodo. „Prieš prasidedant veiksmui nustačiau automatinį fokusavimą į objektą, kuris buvo tuo pačiu atstumu, kuriame tikėjausi sulaukti Jeremy‘io aukščiausiame jo triuko taške, tada perjungiau rankinį objektyvo fokusavimą, kad jis padėties nepakeistų“, paaiškino ji.

5. Pasirūpinkite savo sėkme patys

Jauna moteris aukštos žolės pievoje priešais savo fotoaparatą laikanti saują žolės, o tolumoje ant rampos matomos dvi figūros ant dviračių.

Nešiodamiesi pirmo plano objektą su savimi, galite laisvai fotografuoti veiksmą geriausiu kampu.

Saulėtą dieną šuolį atliekantis kalnų dviratininkas, priekiniame plane matyti žolė.

Naudojant objektyvo „Canon RF 35mm F1.8 Macro IS STM“ didžiausią diafragmą f/1.8, žolė švelniai įrėmina Jeremy‘io šuolį. Fotografuota su „Canon EOS RP“, nustatymai: 1/4000 sek., f/1,8 ir ISO100. © Jean-baptiste Liautard

Jb išmokė Deborah, kad svarbu mąstyti spontaniškai, kai viskas nevyksta taip, kaip suplanuota. „Paaiškinau, kad mėgstu savo nuotraukose pirmo plano detales, nes jos prideda vaizdui gylio ir trimačių savybių“, sakė jis. „Ten buvo žolės, pro kurią norėjau fotografuoti, bet ji buvo gana žemai ir priešais šuolius esanti tvora būtų trukdžiusi fotografuoti iš žemai. Kad įveikčiau šią problemą, išroviau kuokštą žolės ir laikiau ją priešais objektyvą.“

Deborah‘ai tai buvo naujas metodas. „Atrodo akivaizdu, kad, siekiant paslėpti nuotraukose tai, ko nesinori rodyti, arba sukurti geresnę kompoziciją, galima naudoti žolę ir medžius, bet iki šios fotosesijos dar nebuvau to bandžiusi daryti“, aiškino ji. „Jb paragino nedvejoti ir išbandyti visas vietas, kol rasiu tobulą kampą – nesukčiauti planuojant koreguoti nuotraukas vėliau, bet kuo labiau panaudoti ir pakeisti aplinką dar prieš fotografuojant.“

Laimei, Deborah po fotosesijos grįžo su keliomis įspūdingomis veiksmo sporto fotografijomis – ir tikimės, kad Jb patarimai padės išmokti tam tikrų fotografijos triukų ir jums.

Pasinaudokite šiais pažangiais Jb metodais ir pasiekite naują fotografijos lygį.

*Tik tam tikromis kalbomis.



Autorius: Marcus Hawkins

Susiję gaminiai

Susiję straipsniai