SPORTO FOTOGRAFIJA

Penkių tobulų kadrų istorija

Norite savo sporto fotografiją pakylėti į aukštesnį lygmenį? Penki profesionalūs sporto fotografai dalijasi režisavimo, įrangos ir nustatymų paslaptimis, kurias naudojo, kad užfiksuotų šiuos penkis nepakartojamus kadrus, taip pat pateikia patarimų, kaip tokius efektus atkurti patiems.
A grey figure's head and shoulders shrouded in dust particles and set against a black background.

Įtampa, susidaranti fotografuojant greitai besikeičiantį veiksmą kartais gali blaškyti sporto fotografus ir neleisti užfiksuoti to išskirtinio momento – būtent to vaizdo, kuris tikrai atkreipia mūsų dėmesį. Čia pateikti pavyzdžiai parodo, kad naudodami teisingus nustatymus ir įrangą, kuri tinka įtemptose situacijose, taip pat pasitelkiant šiek tiek kūrybiškumo, galima sukurti pribloškiančius ir neįprastus kadrus.

Kalbėjome su penkiais profesionalais, besispecializuojančiais įvairių sportu sporto šakų fotografavimu, kad sužinotume, kas juos įkvėpė užfiksuoti tokius kadrus, kokią įrangą ir nustatymus jie naudojo ir kokius patarimus jie galėtų duoti, kad įkvėptų fotografus, kurie nori atkurti tokius efektus.

James Musselwhite

Imtynės sukuria dramatiškus portretus, bet fotografas James Musselwhite tikrai norėjo išplėsti ribas užfiksuodamas šį nerealų (fotografuota iš viršaus) britų profesionalaus imtynininko Cassius vaizdą. Jis yra aistringas, todėl norėjome perteikti tą energiją pasitelkdami tradicinę estetiką, tarsi jis veržtųsi iš uolos, – pasakoja fotografas.

James naudojo „Canon EOS R6“ su „Canon“ tvirtinimo adapteriu EF-EOS R irCanon EF 70-200mm f/2.8L USM objektyvu; nustatymai: židinio nuotolis 155 mm, 1/8000 sek., f/5,6 ir ISO400. Fotoaparatas buvo valdomas naudojant išmaniojo telefono programėlę „Canon Camera Connect“. Iššūkis buvo pasiekti norimą efektą nenaudojant papildomo nuotraukos apdorojimo. „Nudažėme imtynininko kūną, tada mėtėme į jį maišus su miltais iki gavome reikiamą kadrą. EOS R6 uždėjau ant trikojo, kad galėčiau fotografuoti naudodamas telefoną ir fotoaparato rodomą vaizdą išvedžiau į ekraną, kad galėtume sutelkti dėmesį į apšvietimą ir kadravimą,“ – jis priduria.

Juodai apsirengusio asmens, stovinčio priešais baltą plytinę sieną, portretas.

Regbis ir mėgėjiškos imtynės

„Žinojimas kaip viskas vyksta padarys įspūdį rėmėjui, bet jie nenori, kad fanai dalyvautų veikloje, vykdomoje užkulisiuose ir versle. Naudokite žinias, kad sukurtumėte pasitikėjimą, bet per daug nesureikšminkite buvimo fanu.“

Pabandykite patys


„Turite tiksliai žinoti kaip elgsis jūsų naudojamos medžiagos“ – sako James. Eksperimentuokite su elementais, kurie nėra įprastai naudojami portretinėje fotografijoje. Galite pradėti naudodami vandenį ir blizgučius arba pabandyti piešimą šviesa, naudodami telefono žibintuvėlį.“

James taip pat siūlo išbandyti įvairius užrakto greičius, kad rastumėte geriausiai jūsų fotoaparatui tinkančius nustatymus. „Išmanymas kaip galima užfiksuoti skirtingus elementus judėjime yra nepaprastai svarbus, kad tinkamai užfiksuotumėte tokį kadrą,“ – jis priduria.

Jean-baptiste Liautard

Juodas siluetas asmens, sėdinčio ant dviračio ir supamo mėlynų šviesos pėdsakų

Šviesos pėdsakai „Canon“ ambasadoriaus Jean-baptiste Liautard naktinėje fotografijoje buvo sukuti naudojant šviesos diodų lempą, kuri statiniam vaizdo suteikė judėjimo įspūdį. „Man reikėjo plataus objektyvo, kad galėčiau sukurti norimą dinaminį efektą, o kraštuose esantys didesni šviesos pėdsakai sukuria trimatės erdvės pojūtį“, – aiškina jis. „Man patinka mėlyna spalva, fotografijai suteikianti šaltumo.“ Nufotografuota „Canon EOS 5D Mark IV“ su „Canon EF 16-35mm f/2.8L II USM“ objektyvu (dabar yra nauja versija „Canon EF 16-35mm f/2.8L III USM“), nustatymai: 16 mm, 20 sek., f/6,3 ir ISO100. © Jean-baptiste Liautard

Sena ekrano užsklanda įkvėpė John-baptiste sukurti mėlynos šviesos pėdsakus, matomas pritrenkiančioje fotografijoje, kurioje užfiksuotas kalnų dviratininkas Peter Kaiser. Kad sukurtų šviesos pėdsakus, John-baptiste ėjo aplink Peter su šviesa darydamas judesius, panašius į valytuvų, sustabdydamas judesį, kai užeidavo už jo ir pakartodavo judesį grįždamas, kad sukurtų simetrišką efektą. „Norėjau, kad objektas būtų vaizdo centre, o šviesa kurtų dinamišką raštą nuo vieno kadro krašto iki kito,“ – aiškina fotografas.

Didžiausias iššūkis buvo žinoti, ar jis pradėjo ir užbaigė piešti šviesa reikiamoje vietoje. „Turėjau peržiūrėti savo klaidas ir rasti būdų kaip jas ištaisyti. Peter turėjo stovėti visiškai nejudėdamas, o aš turėjau sklandžiai eiti, kad visas šviesos pėdsakas atrodytų natūraliai,“ – priduria jis. „20 sekundžių ekspozicija suteikė man galimybę judėti aplink atletą naudojant šviesos juostą, o f/6,3 diafragma padėjo sukurti didesnį lauko gylį, kad viskas būtų fokuse, net ir šviesos pėdsakai.

Nespalvotas asmens, apsirengusio šviesiais drabužiais portretas juodame fone.

Ekstremalus sportas

„Labai svarbu būti susipažinus su sporto šaka, kurią fotografuojate, nes tai padės numatyti, kas netrukus įvyks. Dažnai fotografuoju miške ir kitose prasto apšvietimo sąlygose greitai vykstantį veiksmą, todėl, kai tikrai noriu sustabdyti vaizdą, turiu naudoti plačios diafragmos objektyvus ir gerą jutiklį.“

Pabandykite patys


„Tokio tipo fotografijai reikia laiko,“ – aiškina Jean-baptiste. „Kamera turi stovėti visiškai stabiliai, todėl turite naudoti trikojį. Taip pat reikalinga ilga ekspozicija ir tikrai tamsi aplinka.“

Jei bandysite tai atlikti patys, pasikvieskite draugą kuris pozuotų kaip objektas arba naudokite objektą ir eksperimentuokite vedžiodami šviesos šaltinį aplink objektą. Kuo lėčiau judinsite šviesos šaltinį, tuo ryškiau piešite šviesa ir tuo daugiau šviesos pateks į fotoaparato jutiklį. Nepamirškite dėvėti tamsių ir šviesos neatspindinčių drabužių, kad jūsų nesimatytų nuotraukoje.

Morgan Harlow

Netbolo žaidėjos galva ir pečiai su sulenktomis ir virš galvos laikomomis rankomis, kai ji šoka dėl kamuolio.

Sporto fotografė Morgan Harlow šioje nuotraukoje užfiksavo Ugandos netbolo žaidėja Mary Cholhok, kai vis dar buvo taikomos COVID-19 pandemijos priemonės. Tai apribojo fotografės judėjimą po areną. Fotografuota fotoaparatu „Canon EOS-1D X“ (dabar jį pakeitė „Canon EOS-1D X Mark III“) ir objektyvu „Canon EF 300mm f/2.8L IS II USM“, nustatymai: 1/800 sek., f/2,8 ir ISO6400. © Morgan Harlow

Netbolo žaidimo metu Morgan dėl judesių suvaržymo turėjo sulėtinti tempą ir susitelkti į tą vienintelį lemiamą metimą. „Mary šokdama dėl kamuolio kuria gražias formas, todėl visą dėmesį sutelkiu į ją, kad kadre būtų tik ji, o pagrindinis akcentas sportininkės akys,“ – aiškina Morgan.

Ji aiškina, kad tai yra klasikinė izoliavimo technika, kurią naudoja sporto fotografai. „Atsistoju už krepšio, kad galėčiau užfiksuoti profilį. Per visą aikštės perimetrą išdėstytos šviesos diodų švieslentės, todėl turėjau atsiklaupti už jų, kad jos nepatektų į kadrą ir tuo pat metu galėčiau izoliuoti Mary nuo kitų žaidėjų.“

Asmuo iš arti žiūri į fotoaparatą juodame fone. Autorių teisės: Ben Lumley.

Veiksmo sportas, orientuotas į netbolą ir plaukimą

„Tyrinėjant kaip kiti fotografai sukūrė ir kaip jie dirba, yra puikus būdas savo įgūdžiams pagerinti.“

Pabandykite patys


Morgan sako, kad turite laukti tinkamo memento, jei norite užfiksuoti tokią fotografiją. Be to, ji rekomenduoja pagalvoti apie foną. „Dėmesį blaškančios spalvos arba objektas gali sugadinti jūsų fotografiją“, – sako ji. Jei tolumoje yra dėmesį traukiantis objektas, pasirinkite platesnę diafragmą (pasirinkdami mažesnį f skaičių). Tai sulies foną, o objektas liks aiškiai sufokusuotas.

Norėdami sukurti dramą ir intrigą savo fotografijose, susitelkite į objektų veidus ir ypatingai akis. Kai fotografuojate sportą, taip pat pagalvokite apie įdomų kadravimą, t. y. kaip Morgan užfiksavo veidą tarp lenktos alkūnės, Tai nukreipia mūsų dėmesį į atletą ir jo ryžtingumą lemiamu rungtynių metu.

Be to, kai fotografuojate komandinį sportą, įsitikinkite, kad esate tinkamoje vietoje. Morgan buvo šalia krepšio, todėl ji buvo tinkamoje vietoje pasiruošusi užfiksuoti vaizdą.

Samo Vidic

Oranžiniais ir juodais drabužiais apsirengusi figūra važiuoja kalnų dviračiu, o aplink jį matomas susiliejęs miškas.

Sporto fotografo Samo Vidic naudotas „Canon EF 16-35mm f/2.8L II USM“ objektyvas užtikrino norimą plotį ir objekto atskyrimą nuo fono, kad sukurtų greito judėjimo iliuziją. Nufotografuota fotoaparatu „Canon EOS 5D Mark IV“ ir objektyvu „Canon EF 16-35 mm f/2.8L II USM“, nustatymai: 16 mm, 1/8 sek., f/9 ir ISO200. © Samo Vidic

„Canon“ ambasadorius Samo Vidic yra produktyvus „Red Bull“ komandos pasaulinio lygmens fotografas. Čia jis nufotografavo savo draugą Nino, kuris po nelaimingo atsitikimo buvo suparalyžiuotas nuo kaklo žemyn. Samo turėjo idėją sukurti Nino nuotrauką, sukuriančią iliuziją tarsi jis leistųsi nuo kalno dideliu greičiu.

„Nino nupirkau kelis mažus šoninius ratukus, fotoaparatą pritvirtinau prie dviračių šakių, ir pakeičiau sėdynę bei rankenas, kad jį prilaikytų,“ – pasakoja jis. „Tuomet jį šiek tiek pastūmėme, kad važiuotų apie 5 km/h greičiu."

Naudodamas dvi „Speedlite“ blykstes, įjungiamas nuotoliniu būdu, plačiakampį objektyvą ir lėtą užrakto greitį, Samo izoliavo Nino ir sukūrė sulietą chaosą, tarsi jis dalyvautų leidimosi nuo kalno rungtyje. „Pabaigoje Nino krykštavo – jam taip patiko net ir toks trumpas važiavimas,“ – sako Samo.

Ties mažo lėktuvo langu sėdinčio raudonai apsirengusio ir ausines užsidėjusio asmens portretas.

Sportas, komercija ir nuotykis

Jei nesate susipažinę su sporto šaka, kurią fotografuojate, Samo rekomenduoja pasiklausti vieno iš dalyvių, į ką atkreipti dėmesį. „Fotografavau alpinistus, bet nieko nežinojau apie kopimą, todėl jie paaiškino, kokie judesiai yra įspūdingi, kaip jų rankos turi kabintis už tam tikrų uolos dalių ir pan.“

Pabandykite patys


Samo rekomenduoja, kad tokiam kadrui užfiksuoti, turite tobulinti savo techniką uždaroje ir kontroliuojamoje aplinkoje. „Pradėkite nuo mažų dalykų ir kurkite savo patirtį. Naudokite lėtą užrakto greitį ir eksperimentuokite su abi akis sekančia automatinio fokusavimo sistema bei rankiniu fokusavimu, kad pasirinktumėte jums labiau priimtiną. Paprašykite draugo, kad jis padėtų jums praktikuotis. Mėginkite jį sekti skirtingu greičiu, nes objekto greitis daro įtaką rezultatui. Pradžioje eksperimentuokite naudodami tik fotoaparato blykstę, tuomet pabandykite pritvirtinti „Speedlite“ prie medžio arba skirtingame aukštyje. Visa tai turės įtakos šešėliams ir kadrui.“

Ella Ling

Neįgaliojo vežimėlyje sėdintis asmuo lenkiasi, kad atmuštų teniso kamuoliuką, o jo šešėlis besidriekia į kairę mėlyname fone.

Australijos tenisininkas Dylan Alcott siekia kamuoliuko neįgaliųjų ketvertų finale. Šį unikalų kadrą užfiksavo sporto fotografė Ella Ling. Ella sako, kad „Canon EOS-1D X Mark III“ 20,1 MP viso kadro CMOS jutiklis padėjo užtikrinti, kad EF priartinančio objektyvo vaizdas būtų aiškus. Užfiksuota fotoaparatu „Canon EOS-1D X Mark III“ ir objektyvu „Canon EF 70-200mm f/2.8L IS II USM“ (dabar jį pakeitė „Canon EF 70-200mm f/2.8L IS III USM“), nustatymai: 155 mm, 1/3200 sek., f/5,6 ir ISO160. © Ella Ling

Šiam kadrui užfiksuoti reikia rasti tinkamą vietą ir kantriai laukti. „Ėjau taku, vedančiu virš korto norėdama užfiksuoti ką nors unikalaus,“ – pasakoja Ella. „Ten buvo mažas langelis, pro kurį šviesa apšvietė žaidėją, bet stogas metė šešėlį ant aikštelės. Štai kaip pavyko gauti stulbinantį juodą foną. Užraktą paspaudžiau kaip galima arčiau priartėjusi, kad galėčiau užfiksuoti kamuoliuką ant raketės, bet žaidėjas nebūtų per daug eksponuotas.“

Fotografija iš arti besišypsančio asmens, kuris dėvi akinius

Profesionalus tenisas

Ella sako, kad atsidavimas ir įsipareigojimas buvo jos raktas į sėkmę, taip pat nebijojimas kreiptis į žinomus fotografus dėl palaikymų ir patarimų. „Prisistačiau Vimbldono fotografijos direktoriui, kuris pakvietė mane išbandyti jėgas ir fotografuoti,“ – atsimena ji. „Fotografų vadovas ėmė mane globoti ir prisijungiau prie jo agentūros kaip laisvai samdomas fotografas.“

Pabandykite patys


„Išmokite reguliuoti ekspozicijos nustatymus ir būkite aukštoje padėtyje, kad galėtumėte fotografuoti apačioje esantį objektą,“ – pataria Ella. „Saulė turi būti žemai, kad mestų ilgus šešėlius. Tai tinka bet kokiam sportui ar objektui, kuris nebūtinai turi judėti.“

Kad užfiksuotumėte dramatiškus šešėlius, ieškokite fotografavimo objektų saulei tekant arba leidžiantis, kai saulė yra žemiausiame taške. Arba galite naudoti blykstę „Speedlite“ ar dirbtinį šviesos šaltinį, kad sukurtumėte panašų efektą. Kompozicija yra svarbi, kai dirbama su šešėliais; čia taikoma trečdalių taisyklė ir atletas fiksuojamas dešiniame kadro trečdalyje. Spalva taip pat yra labai svarbi – pažiūrėkite kaip šokinėja ryškus teniso kamuoliukas. Visada atsitraukite nuo veiksmo ir atsižvelkite į kūrybinius elementus.

Tikimės, kad šios stulbinančios fotografijos ir profesionalų patarimai įkvėpė jus fotografuoti ir kurti savo stulbinančius sporto kadrus. Kai pradedate eksperimentuoti su skirtingomis technikomis, kūrybinės galimybės yra neišsemiamos.

Autorius: Jack Fittes

Susiję gaminiai

Susiję straipsniai

  • VEIKSMO FOTOGRAFIJA

    Tinkamiausi objektyvai veiksmui užfiksuoti

    Mūsų tinkamiausių objektyvų veiksmui užfiksuoti vadovas.

  • SPORTO FOTOGRAFIJA

    Kaip užfiksuoti puikius veiksmo kadrus?

    Patarimai, kaip padaryti puikius veiksmo kadrus naudojantis „Canon“ fotoaparatu.

  • SPORTO FOTOGRAFIJA

    Veiksmo kupina fotosesija su profesionalu

    Jean-baptiste Liautard supažindina su veiksmo sporto fotografavimo subtilybėmis.

  • SPORTO FOTOGRAFIJA

    Kaip tapti kūrybingu sporto fotografijoje

    Penki profesionalūs fotografai atskleidžia metodus, kuriuos naudodami užfiksavo savo geriausius kadrus