MENINĖ FOTOGRAFIJA

Vaizdas iš viršaus: šeši patarimai, padėsiantys padaryti įspūdingas nuotraukas iš viršaus

Gyvenimo būdo fotografas ir populiarus „TikTok“ kūrėjas Chrisas Priestley demonstruoja, kaip vaizdų iš viršaus fotografiją perkelti į naujas aukštumas.
Žmogus, dėstantis kompoziciją vaizdui iš viršaus; ant lėkštės yra rožinis laikrodis, užrašų knygelė, klaviatūra ir rožiniai makarunai.

Fotografija ir viršaus – tai kūrybiškas būdas pademonstruoti įvairiausius objektus ir produktus – nuo makiažo ir papuošalų iki pranešimų apie maistą ir kūdikius. Tinklaraštininkai ir turinio kūrėjai socialinėje medijoje yra gausus įkvėpimo šaltinis tokio tipo nuotraukoms, bet nuo ko pradėti, norint kurti ir formuoti savo vaizdus iš viršaus ir kaip užtikrinti, kad nuotraukos iš viršaus į apačią išsiskirtų socialiniuose tinkluose?

Komercinių produktų ir gyvenimo būdo fotografas Chrisas Priestley, kurio darbas – fotografija iš viršaus ir kuris turi 54 000 stebėtojų „Instagram“ ir daugiau nei 1 milijoną stebėtojų „TikTok“, siūlo laikytis paprastumo. „Mažiau išties yra daugiau, kai kalbame apie rekvizitus nuotraukoje iš viršaus, – dėmesį blaškantis fonas gali sugadinti vaizdą.“

Geroji naujiena yra ta, kad fotografija iš viršaus yra prieinama kiekvienam. Jums nereikia specialios įrangos – standartinis objektyvas ar net kompaktiškas fotoaparatas yra viskas, ko jums reikia norint išbandyti šią puikią techniką. Tiesą sakant, viskas prasideda nuo pieštuko ir popieriaus, kaip Chrisas paaiškina pirmajame iš šešių toliau pateiktų patarimų.

1. Planuokite kompoziciją

Kadras iš viršaus, kuriame yra raudonas ir juodas laikrodis, pastatytas ant mažų baltų akmenėlių, o aplink jį – balti lapai ir balti rekvizitai.

„Fotografuodamas vaizdą iš viršaus, mėgstu dirbti su spalvų tema“, – sako Chrisas Prestley. Pradedu ieškodamas akcentinių spalvų pagrindiniame produkte. Šio raudono laikrodžio skaičių įpjovos buvo paryškintos baltai, todėl žinojau, kad baltas fonas jas papildys. Negalėjau rasti visų norimų rekvizitų balta spalva, todėl karabiną, kompasą ir netikrus lapus nudažiau purškiamais dažais, kad vaizdas būtų darnus. Fotografuota naudojant fotoaparatą „Canon EOS R5“ su objektyvu „Canon RF 50mm F1.2L USM“; nustatymai: 1/200 sek., f/5.6 ir ISO100. © Chris Priestley

Chrisas pradeda piešdamas maketus ant popieriaus lapo, kad būtų lengviau komponuoti, nes, anot jo, gali būti sunku pradėti nuo nulio, kai fotoaparatas jau paruoštas.

„Darydamas vaizdo iš viršaus eskizą, stengiuosi užtikrinti, kad pagrindinis objektas būtų padėtas taip, kad išsiskirtų“, – aiškina jis. „Fonas ir visi kartu esantys rekvizitai turi papildyti objektą, nesvarbu, estetiškai, funkcionaliai ar per tikslinės auditorijos gyvenimo būdą.“

Chrisas priduria, jog supratimas, kada kompozicija tampa per daug apkrauta ir blaškanti dėmesį, ateina su patirtimi. Jis siūlo viską statyti aplink pagrindinį objektą ir pasirinktą foną. „Stengiuosi vadovautis trečdalių taisykle ir išskaidau savo vaizdą į devynis langelius. Tada pasirūpinu, kad kiekvienas rekvizitas ar dizaino elementas turėtų sau skirtą langelį.“

2. Plėskite savo rekvizitų kolekciją

„Canon“ fotoaparato skystųjų kristalų ekranas, kuriame iš viršaus rodomas rožinio laikrodžio vaizdas ir papildomi rožinės bei baltos spalvos rekvizitai.

„Stengiuosi, jog rekvizitai būtų nukirpti, kad jie kadre būtų nevisiškai, kaip čia klaviatūra ir nešiojamasis kompiuteris“, – sako Chrisas. „Taip pat norėjau, kad rekvizitai sukurtų formas, kurios nukreiptų akis vaizduose, todėl suderinau klaviatūrą, stalviršį, užrašų knygelę, rašiklį ir laikrodį.“ © Andy Holbrook/ Chris Priestley

Vaizdas iš viršaus, kuriame yra rožinis laikrodis su klaviatūra, užrašų knygele, rašikliu, žiedlapiais ir makarunais, kurie yra kruopščiai išdėstyti aplink jį – visi jie rausvos ir baltos spalvos.

„Nemėgstu turėti pernelyg daug neigiamos erdvės, nes tai tiesiog išbalansuoja vaizdą“, – sako Chrisas. „Klaviatūra buvo viršutiniame dešiniajame šio vaizdo kampe ir norėjau rasti kažką apatiniam kairiajam kampui, net jei tai būtų tik žiedlapis. Tai reiškia, kad ta sritis neatrodo taip, lyg ji būtų tiesiog pamiršta, o visas vaizdas – tarsi„uždarytas“. Fotografuota naudojant fotoaparatą „Canon EOS R5“ su objektyvu „Canon RF 50mm F1.2L USM“; nustatymai: 1/200 sek., f/8 ir ISO100. © Chris Priestley

Chrisas pataria niekada neišmesti jokių rekvizitų, kuriuos įsigyjate daryti nuotraukoms iš viršaus. „Niekada negali žinoti, kada jų prireiks“, – sako jis. „Dabar turiu didelę rekvizitų dėžę, iš kurios galiu rinktis. Gerai, kad viskas yra paruošta, tereikia užpildyti tas erdves, kurios neveikia.“

Tačiau užuot laikius daug griozdiškų fonų, Chrisas siūlo naudoti lengvus, komerciškai parduodamus fotografinius fonus. „Galite nusipirkti A1 dydžio nuotraukų lentų, kurios yra įvairių stilių, įskaitant medžio, marmuro ir skalūno efektus.“ Būtent tai jis panaudojo marmuriniam fonui sukurti savo laikrodžio vaizdams iš viršaus.

Rekvizitai vaizde iš viršaus išties padeda papasakoti istoriją ir subjektui suteikti konteksto, pademonstruojant, kam turėtų priklausyti produktas.

Nesvarbu, kokius rekvizitus parenkate nuotraukai iš viršaus, Chrisas rekomenduoja visada pasirūpinti, kad jie būtų nepriekaištingai švarūs. „Vienas dalykas, kurio išmokau dirbdamas su dideliais klientais, yra tas, kad jei yra kokių nors dėmių, dulkių ar panašių dalykų, nuotrauka yra iš esmės sugadinta. Kad ir koks geras vaizdas būtų, žiūrovo akį natūraliai patrauks netobulumas.

„Jei yra įbrėžimų ir žymių, pabandykite juos paslėpti kitais rekvizitais ir prieš fotografuodami įsitikinkite, kad viskas yra nepriekaištinga“, – tęsia Chrisas. „Tikrai nesinorėtų vėl peržiūrėti savo vaizdų įraše ir jas visas išvalyti, nes tai košmaras.“

3. Fotoaparato parengimas ir nustatymai nuotraukoms iš viršaus

Vyras ruošiasi fotografuoti juodo laikrodžio vaizdą iš viršaus, naudodamas „Canon“ fotoaparatą ant trikojo. Didelis studijinis žibintas apšviečia sceną.

„Galinę fotoaparato dalį laikykite lygiagrečiai su fotografuojama kompozicija“, – sako Chrisas. „Jei bus nedidelis kampas, jis iškraipys vaizdą.“ Kai kuriuose trikojuose yra gulsčiukai, įmontuoti trikojo galvutėje, – jie gali būti itin naudingi norint užtikrinti, kad fotoaparatas būtų tiksliai sulygintas. © Andy Holbrook/ Chris Priestley

Jums nereikia specialaus rinkinio, kad galėtumėte fotografuoti įspūdingas nuotraukas iš viršaus, tačiau trikojis išlaikys fotoaparato padėtį užfiksuotą, kol tvarkysite rekvizitus.

Chrisas naudoja „Canon EOS R5“ ir sako, kad jo svoris buvo privalumas fotografuojant šiame straipsnyje pateikiamus vaizdus iš viršaus. „Tai reiškė, kad man nebuvo sunku jį pakreipti virš stalo. Su sunkesniu fotoaparatu būčiau turėjęs pridėti svorio prie trikojo, kad jis nenuvirstų. Lankstomas keičiamo kampo ekranas leido fotoaparatą perkelti į tokią padėtį, kurioje galėčiau matyti vaizdą taip pat gerai.

Kalbant apie objektyvo pasirinkimą vaizdams iš viršaus, Chrisas rekomenduoja standartinį 50 mm objektyvą, tokį kaip „Canon RF 50mm F1.2L USM“. „Priežastis, kodėl rinkčiausi 50 mm, o ne platesnį objektyvą, yra ta, kad jis nesukelia objektyvo iškraipymų tokiu atstumu, kuriuo fotografuosite. Pavyzdžiui, jei fotografuotumėte iš viršaus 16 mm objektyvu, aplink kraštus būtų iškraipoma perspektyva, o tai produktų nuotraukose neatrodo gerai.“

Fotoaparatas, toks kaip „Canon EOS RP“, taip pat yra puikus pasirinkimas tokio tipo vaizdams – suderinus su baziniu objektyvu, tokiu kaip „Canon RF 24-105mm F4-7.1 IS STM“, vis tiek aprėpiamas 50 mm diapazonas ir diafragmos, kurias čia rekomenduoja Chrisas. Taip pat galite naudoti kompaktinį fotoaparatą, tokį kaip „Canon PowerShot G7 X Mark III“, ypač jei jūsų biudžetas mažesnis. Jis sveria tik 304 g (įskaitant akumuliatorių ir atminties kortelę), tačiau dėl neįtikėtino 20,1 MP jutiklio užfiksuos daug detalių.

Nors mažos diafragmos, tokios kaip f/16 ir f/22, tiksliai sufokusuos didesnę scenos dalį, Chrisas paprastai naudoja f-stop nustatymus tarp f/5.6 ir f/8. „Stengiuosi nesirinkti didesnės vertės, nes tokiu atveju pernelyg didelė vaizdo dalis bus rodoma detaliai“, – sako jis. „Man patinka sukurti šiek tiek daugiau gylio, kad, nors vis dar aiškiai galima suprasti, kas yra fone, jis būtų šiek tiek nesufokusuotas, o tai natūraliai nukreipia dėmesį į pagrindinį objektą.“

4. Apšvieskite sceną 45° kampu

Visiškai juodai apsirengęs vyras virtuvėje reguliuoja didelį studijos žibintą.

Kalbant apie vaizdų iš viršaus apšvietimą, Chrisas rekomenduoja naudoti vieną šviesos šaltinį, nesvarbu, ar tai būtų studijos žibintas, kaip pavaizduota nuotraukoje, ar natūrali šviesa, sklindantį pro langą. „Natūrali šviesa yra tikrai geras dalykas norint fotografuoti ryškius, pasakiškus vaizdus“, - sako jis. © Andy Holbrook/ Chris Priestley

Fotografas, naudojantis išmaniojo telefono programą „Canon Camera Connect“, kad padarytų raudono laikrodžio, apsupto laipiojimo įranga, nuotrauką.

Savo kadrams padaryti Chrisas naudojo programą „Canon Camera Connect“. „Žinoma, kai vaizdo iš viršaus padėtis paruošta, nenoriu jo judinti“, – sako jis. „Naudodamas programą galėjau valdyti fotoaparatą jo neliesdamas. Galėjau pakeisti diafragmą ir užrakto greitį, paleisti užraktą ir taip pat priartinti, kad patikrinčiau didelės raiškos vaizdą. © Andy Holbrook/ Chris Priestley

Kalbant apie apšvietimą, Chrisas rekomenduoja jį palikti gana paprastą. „Daugelį savo darbų fotografuoju naudodamas vieną žibintą, kuris nukreiptas 45° kampu nuo objekto, tiek horizontaliai, tiek vertikaliai. Tai paprastai sukuria išties puikią šviesą vaizde.

„Galima naudoti daugybę skirtingų apšvietimo tipų“, – tęsia jis. „Kadangi dirbu komerciniu lygmeniu, dažniausiai naudoju studijinius šviestuvus, nes lengva naudoti modifikatorius šviesai formuoti ir sušvelninti. Nuolatinis apšvietimas taip pat yra puikus pasirinkimas, nes matote, kur krenta šešėliai, todėl vaizde iš viršaus daug lengviau išdėstyti rekvizitus.

„Canon Speedlite“, pavyzdžiui, „Canon Speedlite EL-1“, suaktyvinamas nuotoliniu būdu naudojant „Canon Speedlite“ siųstuvą „ST-E3-RT V2“, taip pat leidžia kūrybiškai valdyti scenos apšvietimą, ypač naudojant kartu su skėčiu ar šviesdėže šviesai išsklaidyti.

Chrisas teigia, kad taip pat galima naudoti natūralų apšvietimą. Dažnai geriausia fotografuoti debesuotą dieną, o ne ryškioje saulės šviesoje, nes debesys veikia kaip natūralus sklaidytuvas, sušvelninantis šviesą. „Jei paruošite vaizdo iš viršaus sceną 45° kampu nuo lango, – sako Chrisas, – iš esmės rezultatas bus toks pat, kaip ir naudojant dirbtinę šviesą.“

5. Pritaikykite išdėstymą skirtingiems socialinės medijos kanalams

Nuotraukos iš arti stambaus plano vaizdas, kuriame matomas juodas laikrodis su juodais dirželiais abiejose jo pusėse skaldyto skalūno fone.

Darydamas daugumą savo nuotraukų iš viršaus, Chrisas stengiasi sukadruoti galutinį vaizdą fotoaparate. Tačiau darydamas šią rūškaną skalūno sceną, jis fotografavo šiek tiek plačiau, kad turėtų erdvės vėliau apkarpyti vaizdą. Fotografuota naudojant fotoaparatą „Canon EOS R5“ su objektyvu „Canon RF 50mm F1.2L USM“, nustatymai: 1/100 sek., f/8 ir ISO100. © Chris Priestley

Juodo laikrodžio ir dviejų juodų dirželių ant skalūno skeveldrų vaizdas iš viršaus. Fone matyti fotoaparatas ant trikojo.

Iš pradžių Chrisas planavo šio vaizdo iš viršaus fone panaudoti skalūno padėkliuką, bet tai nebuvo pakankamai įdomu. Taigi, jis sulaužė jį plaktuku ir išdėstė skeveldras, tada užpildė tarpus juodu žuvų akvariumo žvyru. Padedant daiktus ir keičiant jų padėtį, jis rekomenduoja naudoti lipnius tvirtinimo elementus. „Fotografuojant produktus ir darant vaizdus iš viršaus, jie jums išties padės. Parengęs foną, paprastai paruošiu pagrindinį objektą, tada – likusius išdėstymo elementus. Norėdamas užtikrinti, kad objektai nejudėtų, naudoju nepastebimus lipnius tvirtinimo elementus.“ © Andy Holbrook/ Chris Priestley

„Vienas iš „Canon EOS R5“ privalumų yra tas, kad jis turi daug megapikselių, todėl galiu apkarpyti vaizdą neprarasdamas kokybės“, – sako Chrisas. Tačiau jis taip pat pabrėžia tai, kad socialinės medijos kanalai turi skirtingus vaizdo dydžių ir specifikacijų reikalavimus. Užuot užfiksavęs vieną vaizdą iš viršaus ir tiesiog iš jo padaręs daugybę alternatyvių vaizdų apkarpydamas redagavimo programoje, Chrisas siūlo pritaikyti kadrą kiekvienam naudojimo internete tipui.

„Fotografuoju naudodamas 3:2 vaizdo santykį, nes nuotraukos iš viršaus paprastai naudojamos tinklaraščių ar interneto svetainių vaizduose“, – aiškina jis. „Tačiau atsižvelgčiau į vieną dalyką – jei savo vaizdą pritaikysite įvairiems socialinės medijos kanalams, pavyzdžiui, 4:5 tinklui „Instagram“ ar net 9:16, turėsite pakeisti rekvizitų išdėstymą. Taip pat rekomenduočiau kai kuriuos rekvizitus pašalinti, nes dirbsite su daug mažesne erdve.“

6. Eksperimentuokite su judančiais elementais

Jei tikrai norite peržengti vaizdų darymo iš viršaus ribas, galite eksperimentuoti su judesiu, kaip Chrisas padarė pirmiau pateiktame vaizdiniame elemente. Norint pasiekti šį stulbinantį efektą, jis rekomenduoja judančius elementus fiksuoti atskirai, o ne bandyti viską užfiksuoti viename kadre. Peržiūrėkite daugiau jo darbų tinkle „TikTok“.

Vyras, ant trikojo statantis fotoaparatą, atsuktą žemyn ir fotografuojantį rožinį laikrodį ant apskritos baltos lentos su aplink jį krintančiais rožiniais rožių žiedlapiais.

„Paruošiau laikrodžio apyrankę ir aplink ją išdėliojau visus žiedlapius, o tada lėtai numečiau žiedlapius darydamas vaizdų seriją“, – aiškina jis. „Tada programoje „Adobe Photoshop“ iškirpau kiekvieną man patikusį žiedlapį ir sukūriau sudėtinį vaizdą. © Andy Holbrook/ Chris Priestley

Fotoaparatas ant trikojo, nukreiptas žemyn, norint nufotografuoti vaizdą iš viršaus, kuriame yra rožinis laikrodis ant apskritos baltos plokštės ir aplink jį krintantys rožiniai rožių lapai.

Judesio įtraukimas į vaizdą iš viršaus yra puikus būdas padidinti dinamiką. Paprastas būdas pridėti judesio – įtraukti rekvizitų ir juos pašalinti, kad galutiniame vaizdo įraše būtų parodytas produkto judėjimas arba išnykimas. © Andy Holbrook/ Chris Priestley

„Vienas iš sudėtinio vaizdo programoje „Photoshop“ kūrimo pranašumų yra tas, kad galėjau sudėti žiedlapius skirtinguose sluoksniuose“, – tęsia Chrisas. „Tada tuos sluoksnius galėjau perkelti į „Adobe After Effects“, kur įtraukiau virtualų fotoaparatą. Tada pervedžiau fotoaparatą per tuos sluoksnius link laikrodžio, kad gaučiau 3D efektą, kurį matote čia.

Jei norite paprastumo, galite pabandyti užfiksuoti judančius elementus tinkamoje padėtyje viename vaizde. Tam reikės šiek tiek paeksperimentuoti, todėl nustatykite fotoaparatą nepertraukiamo fotografavimo režimu ir užfiksuokite kadrų serijas pridėdami judesį. Norėdami įkvėpti vaizdams gyvybės, pabandykite sujungti juos į animuotą GIF naudodami „Adobe Photoshop“ arba pageidaujamą vaizdų rengyklę.

Jaučiatės įkvėpti? Pabandykite patys padaryti vaizdą iš viršaus ir pasidalykite rezultatais naudodami grotažymę #FreeYourStory, pažymėdami @canonemea.



„Adobe“, „After Effects“, „Lightroom“ ir „Photoshop“ yra registruotieji arba neregistruotieji „Adobe“ prekių ženklai Jungtinėse Amerikos Valstijose ir (arba) kitose šalyse.



Autorius: Marcus Hawkins

Susiję gaminiai

Susiję straipsniai