Two cross-country skiers travel along the narrow spine of a mountain, using their poles.

Veiksmo fotografija

„Tai jaudina ne mažiau, nei tada, kai buvau šešiolikos“ – teigia Richardas Walchas apie savo aistrą žiemos sporto fotografijai

Siekdamas įamžinti išties bauginančias ir nuoširdžias akimirkas, ekstremalaus sporto fotografas Richardas Walchas mielai sutinka ne tik švelniai nusileisti zigzagais kalnų trasa, bet ir persisverti per sraigtasparnio bortą. Jo aistra fotografijai prasidėjo dar tada, kai jis su draugais slidinėdavo snieglentėmis, ir vis dar yra tokia pat stipri, kaip ir tada, kai jam buvo 16 metų ir jo nuotrauka buvo pirmą kartą išspausdinta laikraštyje.

Mums jis papasakojo apie savo kūrybinį metodą, apie su geriausiu jo kadru susijusią istoriją ir apie tai, kur jis ieško įkvėpimo.

Profesionaliai fotografuojate nuo 16 metų. Kaip gimė jūsų aistra fotografijai?

Mano aistrą fotografijai sužadino laimingas sutapimas – man teko pakeisti mokyklą ir naujojoje mokykloje buvo profesionalus nuotraukų ryškinimo kambarys. Ten praleidau daugybę laiko, ir nors tai prastai atsiliepė mano pažymiams, bet buvo išties naudinga mano fotografijos įgūdžiams. Pradėjau nuo „Canon EOS-1N“ ir pasiekiau „Canon EOS-1D X Mark II“. Tuo pat metu visus savo savaitgalius leidau su snieglente kalnuose. Pirminis mano planas buvo tapti iš rėmėjų gyvenančiu snieglentininku, bet, atvirai kalbant, nebuvau tam pakankamai geras. Tada pagalvojau, kad jei jau negaliu gauti rėmėjų, pamėginsiu fotografuoti savo draugus, kuriems išties sekasi puikiai.

Kas sunkiausia fotografuojant žiemos sportą?

Svarbiausią viską suplanuoti ir pasirengti kadrui. Aš niekad oficialiai nesimokiau fotografijos – tiesiog padariau visas klaidas, kokių tik galima padaryti, ir stengiausi jas daryti tik po vieną kartą. Viena iš skaudžiausių pamokų buvo jau baigus mokyklą, kai nuvykau į Vistlerį Kanadoje. Visą savaitę fotografavau naudodamas juostelę, tada nuvykau į fotolaboratoriją Vankuveryje, padėjau 10 juostos kasečių ant stalo, o kai jas atgavau, visose jose buvo nustatyta trimis padalomis per maža ekpozicija, nes per klaidą nustačiau fotoaparate -3 nuostatą. Visi puikūs kadrai nuėjo perniek, nes buvo trimis padalomis per tamsūs. Naudojant analoginę juostelę nebuvo jokių galimybių tai ištaisyti. Pasimokiau visiems laikams.

Ir kaip vyksta tas planavimas?

Vienas iš dalykų, kuriam išties skiriu daug dėmesio, yra pasiruošimas: kaip nuvykti ten, kur reikia, kaip likti saugiam ir kaip pasiruošti fotografavimui. Dirbant lauke ar kalnuose, net darantis asmenukę, visada reikia būti budriam. Būti atsargiam, stebėti, ką darai, o tada paimti fotoaparatą ir padaryti kadrą.

"Aš niekad oficialiai nesimokiau fotografijos – tiesiog padariau visas klaidas, kokių tik galima padaryti, ir stengiausi jas daryti tik po vieną kartą."

Tikriausiai jums tenka atsidurti pavojingiausiose situacijose. Gal galėtumėte papasakoti apie labiausiai jaudinančią žiemos sporto fotosesiją?

Nuo tada, kai pradėjau fotografuoti žiemos sportą ir snieglentes, svajojau nuvykti į Aliaską. Bet negalima tiesiog nuvykti į Aliaską ir ten žiūrėti, kas bus, – turi rasti išties kietą komandą. Vykau ten su geriausiais Europos slidininkais, grupe, kuri vadinama „Legs of Steel“. Slidinėti vykome į Haines – geriausią laisvojo slidinėjimo vietą Aliaskoje. Sniegas laikosi ant šių vertikalių sienų (nuotrauka žemiau), todėl įmanoma šliuožti tokio statumo šlaitu, koks būtų neįmanomas niekur kitur pasaulyje. Spaudimas milžiniškas, nes sportininkai sumoka apie 10 000–15 000 EUR, kad galėtų nusileisti nuo šešių iki dešimties kartų, todėl kai esi sraigtasparnyje ir fotografuoji pro atviras duris, turi būti užtikrintas, kad padarysi tinkamus kadrus. Viskas pavyko gerai – visi padarė savo triukus ir niekas nesusižeidė.

Susiję straipsniai
A snowboarder in red trousers walks through the snow, carrying his board, with his back to the photographer.

LAUKE

Žiemos fotografijos patarimai ir gudrybės

Profesionalus sporto fotografas Richard Walch dalijasi savo žinovo patarimais, kaip sukurti puikias žiemos nuotraukas – nuo fotoaparato iki geriausių nuostatų pasirinkimo.

Two young men dressed in black leap around on a rooftop between Turkish domes with stone lanterns on top.

VEIKSMAS

Kaip fotografuoti parkūrą: svarbiausi Samo Vidic’iaus patarimai

„Canon“ ambasadorius aiškina, kaip geriausiai perteikti miesto sporto šakų jaudulį ir vaizdą.

Alan Rowan holds a Canon SX740 HS camera, with a lake and hills in the background.

LAUKE

Kaip Munroe Moonwalker fotografuoja kalnuose

Nuo spalvingų makrofotografijų iki ūkanotų viršukalnių – čia sužinosite, kaip Alan Rowan padaro tobulus gamtos kadrus su „Canon PowerShot SX740 HS“.

Galbūt yra tam tikrų fotoaparatų technologijų, kurios šiuo metu jus ypatingai domina?

Amerikos Taurėje (buriavimo) Naujosios Zelandijos komandos kapitonas visada sakydavo: „Jei laivo tai nepagreitina – mums neįdomu“. Jei funkcija nepagerina nuotraukos, kam apskritai apie ją kalbėti? Svarbiausia skirti dėmesį tam, kuo produktas yra išties unikalus. Ar jis suteikia galimybę padaryti kažką tokio, ko anksčiau nebūtum galėjęs padaryti? Su fotoaparatais „Canon EOS M5“ ir „Canon EOS M50“ tikrai gali padaryti kažką tokio, ko negalėjai anksčiau. Tai itin maži fotoaparatai, su kuriais gali veikti labai greitai ir nepastebimai, ypač tobulas derinys gaunamas juos naudojant su fiksuotu objektyvu „Canon EF-M 32mm f/1.4 STM“.

Fotografuojate naudodami profesionalams skirtą „Canon“ rinkinį, bet ar įmanoma tuos pačius efektus pasiekti su žemesnio lygio fotoaparatu?

Taip! Puikus kadras labiau priklauso nuo technikos, o ne nuo technologijos. Bet, pavyzdžiui, visi „Canon“ fotoaparatai turi labai gerą automatinį fokusavimą. Taip pat visiems bendra tai, kad pažangi technologija pirmiausia įdiegiama entuziastų lygmens fotoaparate ir tik vėliau atsiduria aukščiausios klasės fotoaparate. Pavyzdžiui, tam tikra paliečiamo ir nuvelkamo automatinio fokusavimo technologija, apie kurią kalba „Canon EOS R“ sistemą naudojantys žmonės, dabar įdiegta ir fotoaparatuose „Canon EOS M5“ bei „Canon EOS M50“.

Kokia akimirka karjeroje iki šiol buvo svarbiausia?

Kai buvau 16 metų, mano sesuo dalyvavo moksleivių mainų programoje Jungtinėse Valstijose, todėl vasaros atostogų metu galėjau aplankyti ją ir šeimas, kuriose ji gyveno. Vienoje iš šeimų buvo ir „Dallas Morning News“ vykdantysis direktorius, tad vieną vasarą man buvo leista ten padirbti fotografu stažuotoju. Visi fotografai stebėjosi, ką aš toks jaunas ten veikiu. Buvau tarsi kunkuliuojantis visur lakstantys energijos kamuolys. Vienos užduoties metu teko fotografuoti didelę jachtą – aš užsiropščiau ant stiebo ir paprašiau, kad kapitonas, kurį norėjau fotografuoti, užliptų kartu su manimi, kad nufotografuočiau ji iš viršaus laivo fone.

Dėl šios nuotraukos aš verčiausi per galvą, o su manimi atvykęs etatinis fotografas tiesiog pastatė kapitoną už vairaračio. Jo nuotrauka irgi buvo labai graži, bet maniškę išspausdino laikraštyje, ir man tuomet tai išties reiškė labai daug. Todėl labai anksti supratau, kad norint sukurti išskirtinę nuotrauką niekas nevyksta savaime. Reikia įdėti išties daug pastangų. Visada fotografuoju remdamasis savo galvoje susikurtu vaizdu ir man iki šiol tai yra ne mažiau įdomu, nei iš pradžių.

Ką darote, kai pritrūksta idėjų?

Einu į dušą ir idėjų atsiranda [juokiasi] – iš tikrųjų taip ir yra. Bet iš esmės esu tarsi kempinė – stengiuosi semtis įkvėpimo visur. Galiu nuvykti į meno muziejų ir pasisemti įkvėpimo ten, tada pasikalbu su dizaineriu ir kyla dar viena idėja, pasikalbu su keliautoju ir gaunu jo idėją, tada pažiūriu kažką internete. Visą šią informaciją surenku labai, labai detaliai viską stebėdamas, bet viską sugeriu nežinodamas, kada tai panaudosiu. Jei žiūrėsi vien tik snieglentininkų fotografijas, galiausiai pradėsi jas kopijuoti, o tai nėra gerai. Bet jei žiūriu, ką daro snieglentininkas ir tai panaudoju fotografuodamas buriavimą, tada žiūriu, ką daro menininkas, ir panaudoju tai sporto nuotraukose, taip aš sukuriu savitą savo stilių ir įnešu į siužetą naujų atspalvių.

Skaitykite Richardo praktinius patarimus, kaip geriau nufotografuoti žiemos sporto akimirkas šį slidinėjimo sezoną.

Autorė: Kathrine Anker

Susiję straipsniai



Skiltis „Pasisemkite įkvėpimo“ – tai pagrindinis naudingų fotografijos patarimų, vadovų pirkėjams ir įdomių pokalbių šaltinis, kuriame yra visko, ko reikia norint rasti geriausią fotoaparatą ar spausdintuvą ir įgyvendinti savo naują kūrybinę idėją.

Atgal į visus patarimus ir metodus

Susiję gaminiai