Gyvūnijos fotografija: profesionalai ir mėgėjai bando „Canon RF 200-800mm F6.3-9 IS USM“

Gamtos fotografas Guy Edwardes prisijungia prie entuziastingu mėgėjo Peter Lau ir dalijasi geriausiais patarimais, kaip užfiksuoti įspūdingus laukinės gamtos vaizdus naudojant „Canon RF 200-800mm F6.3-9 IS USM“.
Didžioji pilka pelėda su ryškiomis geltonomis akimis žvelgia tiesiai į fotoaparatą nuotraukoje, kurią užfiksavo Guy Edwardes naudodamas objektyvą „Canon RF 200-800mm F6.3-9 IS USM“.

Gyvūnija yra toks žanras, kaip niekas kitas – kiekviena akimirka yra galimybė atskleisti ką nors nepaprastą, tačiau jos tikrasis grožis slypi tame, kad kiekvienas gali išbandyti šį žanrą. Buvęs ugniagesys tapo aistringu fotografijos entuziastu. Peter Lau tai įrodė per vieną gyvūnijos fotografavimo sesiją su profesionaliu gamtos ir kraštovaizdžio fotografu Guy Edwardes Hawk Conservancy Trust, įsikūrusiame Hamšyre, Jungtinė Karalystė.

Peter ir Guy buvo vieni pirmųjų, naudojusių „Canon RF 200-800mm F6.3-9 IS USM“ – lengvą superteleobjektyvą, kurio židinio nuotolis siekia iki 800 mm, puikiai tinkantį fotografuoti gyvūnus ir paukščius iš bet kurios padėties jų netrikdant. Šis objektyvas skirtas rimtiems mėgėjams: diafragmos diapazonas F/6.3–9, 5,5 padalos optinis vaizdo stabilizatorius ir itin greitas automatinis fokusavimas, užtikrinantis kiekvienos akimirkos aiškumą ir ryškumą. „RF 200-800mm F6.3-9 IS USM“ sukurtas taip, kad atlaikytų permainingus orus ir būtų atsparus dulkėms be drėgmei, kaip ir „Canon profesionalams skirti L serijos objektyvai. Jis taip pat turi baltą šviesą atspindinčią dangą, kuri užtikrina patikimas optines charakteristikas fotografuojant saulės šviesoje.

„Nuostabą kelia šio objektyvo diapazonas“, – sako Peter, kuris anksčiau fotografavo tolimus objektus naudodamas Canon RF 100-500mm F4.5-7.1L IS USM ir RF 800mm F11 IS STM. „200–800 mm diapazonas yra tiesiog neįtikėtinas, o galimybė naudoti tik vieną objektyvą objektui, kuris gali vieną akimirką gali būti vos už kelių pėdų, o kitą už 40 m, suteikia man daug daugiau lankstumo poreikis nuolat keisti du objektyvus. „RF 200-800mm F6.3-9 IS USM“ siūlo išskirtinius rezultatus, išskirtines galimybes ir teikia tikrą ekonominę naudą.“

Laukinės gamtos fotografo mėgėjo Peter LAU portretinė nuotrauka.

Peter Lau

Peter buvo paralyžiuotas nuo krūtinės iki pėdų po 2014 m. įvykusios avarijos važiuojant kalnų dviračiu, todėl dabar naudoja neįgaliojo vežimėlį. Nepaisant kenčiamo nuolatinio skausmo, jis atrado aistrą laukinės gamtos fotografijai ir dabar administruoja svetainę, kurioje siūloma patarimų, kaip žmonės, naudojantys neįgaliesiems skirtą įrangą, gali pasiekti juo supantį pasaulį.

„Svoris ar jo nebuvimas buvo pradinė staigmena pradėjus naudoti RF 200-800mm F6.3-9 IS USM, – priduria Guy. „Jis palyginti kompaktiškas ir itin lengvas tokiam židinio nuotoliui. Tai, kad diafragmą galima priverti iki f/9, yra gana geras kompromisas atsižvelgiant į kokias nuotraukas galite užfiksuoti ir į įrangos svorį, kurį sutaupote.“

Guy „RF 200-800mm F6.3-9 IS USM“ uždėjo ant Canon EOS R5, o Peter ant EOS R7. Čia Guy ir Peter dalijasi savo patirtimi, kaip įamžinti laukinės gamtos stebuklus, ir nors jie naudojo „RF 200-800mm F6.3-9 IS USM“ plėšriesiems paukščiams fotografuoti, pamokos, kuriomis jie dalijasi, gali būti taikomi ir kitiems gyvūnams.

Kraštovaizdžio ir gamtos fotografo Guy Edwardes portretas.

Guy Edwardes

Guy jau beveik 30 metų dirba kraštovaizdžio ir gamtos fotografu. Jis daugiausia fotografuoja laukinę gamtą ir laukines vietas Didžiojoje Britanijoje, bet taip pat veda seminarus visame pasaulyje ir pateikė tūkstančius vaizdų bibliotekoms.

1. Fotografuokite gyvūnų akių lygyje

Rudagalvis sakalas stovėdamas žolėje išskleidžia sparnus – Peter Lau nuotrauka, užfiksuota naudojant objektyvą „Canon RF 200-800mm F6.3-9 IS USM“.

Kadangi Peter negali stovėti, atsiklaupti ar išlipti ir grįžti į neįgaliojo vežimėlį, pora turėjo rasti kūrybinį būdą fotografuoti paukščius nuo žemės, pvz., šį rudagalvį sakalą. Nufotografuota fotoaparatu Canon EOS R7 su objektyvu Canon RF 200-800mm F6.3-9 IS USM, nustatymai: 800 mm, 1/1600 sek., f/9 ir ISO 1600. © Peter Lau

„Canon“ fotoaparatas su objektyvu „Canon RF 200-800mm F6.3-9 IS USM“, kurį neįgaliojo vežimėlyje sėdintis asmuo laiko palei žemę.

„Guy pasiūlė atlenkti kintamo kampo jutiklinį Canon EOS R7 ekraną ir įjungti režimą „Live View“, – aiškino Peter. „Viena ranka atsargiai nuleidau fotoaparatą ant žemės, o kita atlikau reguliavimo veiksmus. Nukreipęs jutiklinį ekraną į save, galėjau padaryti kadrą.“

Guy mėgsta fotografuoti gyvūnus jų akių lygyje. „Jei objektas yra ant žolės, smėlio ar vandens, aš gulsiu ant žemės arba fotografuoju žemiausiu įmanomu kampu“, – aiškino jis. „Pirmame plane gausite gražią difuziją, o fonas bus daug greičiau sufokusuotas. Net nedidelis 15–30 cm koregavimas gali labai pakeisti nuotraukos išvaizdą. Be to, fotografuojant plėšriuosius paukščius, galima paslėpti virveles [pritvirtintas prie paukščio kojų].“

Atsigulti ant žemės, net su Guy pagalba, Peter buvo tiesiog neįmanoma. Laimei, duetas rado sprendimą – buvo pasitelktas Canon EOS R7 kintamo kampo jutiklinis ekranas. „Laikant fotoaparatą neįgaliojo vežimėlio šone ir naudodamas ekraną Peter galėjo fotografuoti iš labai žemai“, – pasakojo Guy. „Jis buvo maždaug 30 cm nuo žemės, ir tai visiškai pakeitė jo nuotraukų išvaizdą.“

Peter, kuris jau keletą metų buvo aistringas mėgėjas, sako, kad tai nėra kažkas, ką jis paprastai darytų. „Tai nuostabu, nes tai man suteikė daug daugiau lankstumo“, – sakė jis.

2. Pakeiskite perspektyvą, kad rastumėte geresnį foną

Miško proskynoje du fotografai, kurių vienas sėdi neįgaliojo vežimėlyje, naudoja „Canon“ fotoaparatus su objektyvu „RF 200-800mm F6.3-9 IS USM“.

„RF 200-800mm F6.3-9 IS USM“ yra ne tik neįtikėtinai universalus, bet ir palyginti kompaktiškas bei lengvas objektyvas tokiam mastelio keitimo diapazonui, todėl tinka ne tik pradedantiesiems ir mėgėjams, bet ir turintiems mobilumo problemų, pvz., Peter.

Ant medžio šakos sėdinti didžioji pilka pelėda žvelgia tiesiai į fotoaparatą nuotraukoje, kurią užfiksavo Guy Edwardes naudodamas objektyvą „Canon RF 200-800mm F6.3-9 IS USM“.

„Norint gauti įdomų foną, nebūtinai reikia daug judėti“, – aiškino Guy. „Peter tiesiog pavažiavo neįgaliojo vežimėliu per colį į šoną ir to pakako, kad būtų galima pakeisti foną bei gauti naudingą kadrą.“ Fotografuota fotoaparatu Canon EOS R5 ir objektyvu Canon RF 200-800mm F6.3-9 IS USM, nustatymai: 600 mm, 1/640 sek., f/8 ir ISO 3200. © Guy Edwardes

„Net jei turite išties puikų objektą, pvz., pelėdą, kartais to nepakanka. Jums reikia galvoti apie foną“, – sako Guy, paaiškindamas, kad net nedidelis padėties pakeitimas gali labai pakeisti aplinką. RF 200-800mm F6.3-9 IS USM suteikiamas 800 mm židinio nuotolis suteikia labai siaurą regos lauką, todėl reikia tik šiek tiek pakeisti kūno padėtį, kad fonas visiškai pasikeistų.“

Peter buvo maloniai nustebintas, kad nedidelis jo neįgaliojo vežimėlio padėties pasikeitimas leido jam žymiai pagerinti savo kadrų kompoziciją. „Maniau, kad teks daug judėti, bet to neprireikė“, – sako jis. „Visų pirma, fotografavo su netvarkingu fonu, su styrančiomis šakelėmis, bet vos padėtį pakeitus per kelis colius ,vaizdas visiškai pasikeitė.“

3. Naudokite plačiausias galimas ribas

Baltapilvio sakalinio erelio skrydis užfiksuotas sulietame fone. Guy Edwardes fotografavo fotoaparatu „Canon EOS R6“, naudojant objektyvą „Canon RF 200-800mm F6.3-9 IS USM“.

„Kuo ilgesnis židinio nuotolis, tuo greičiau fonas ir pirmo plano elementai susilieja, o objektas išlieka ryškus“, – pasakojo Guy. „Be to, kuo toliau esate nuo objektų, tuo mažesnė tikimybė, kad juos sutrikdysite.“ Fotografuota fotoaparatu Canon EOS R5 ir objektyvu Canon RF 200-800mm F6.3-9 IS USM, nustatymai: 455 mm, 1/2500 sek., f/8 ir ISO 1000. © Guy Edwardes

Nufotografuotas pietinės kuoduotosios karakaros skrydis sulietame fone. Peter Lau fotografavo fotoaparatu „Canon EOS R6“, naudojant objektyvą „Canon RF 200-800mm F6.3-9 IS USM“.

RF 200-800mm F6.3-9 IS USM, užtikrinantis 200–800 mm židinio nuotolį puikiai tinka fotografams, ieškantiems universalaus objektyvo laukinei gamtai fotografuoti. „Kaip mėgėjas negaliu pateisinti 500 mm, 600 mm ir 800 mm fiksuoto židinio nuotolio objektyvų kainos“, – sakė Peter. „Bet „RF 200-800mm F6.3-9 IS USM“ suteikia man universalų diapazoną ir galimybę fotografuoti kadrus, kurių anksčiau negalėjau padaryti.“ Nufotografuota su Canon EOS R7 ir objektyvu „Canon RF 200-800mm F6.3-9 IS USM“, nustatymai: 742 mm, 1/8000 sek., f/9 ir ISO 1250. © Peter Lau

Guy laukinės gamtos fotografijai dažnai naudoja Canon RF 600mm F4L IS USM objektyvą su Canon EXTENDER RF 1,4x, bet jį sužavėjo objektyvo RF 200-800mm F6,3-9 IS USM 800 mm židinio nuotolio suteikiamos galimybės. „Kalbant apie sekimą, „RF 200-800mm F6.3-9 IS USM“ puikiai sekė net ir prietemoje“, – sakė jis. „Bet puikus dalykas fotografuojant tokiu atstumu yra greitesnis automatinis fokusavimas. Įsivaizduokite, kaip fotografuoti į jus skrendantį paukštį naudojant 800 mm objektyvą. Objektas bus labai toli, o automatinis fokusavimas turės tik šiek tiek judėti, kad jį sektų. Kad į kadrą pagauti tokio pat dydžio paukštį naudojant 300 mm židinio nuotolio objektyvą, jis turės būti daug arčiau jūsų. Tai reiškia, kad objektyvo elementai turi judėti toliau ir greičiau, kad išlaikyti paukštį fokuse. Iš esmės kuo ilgesnis židinio nuotolis, tuo lengviau sutelkti dėmesį į darbą ir tuo jis efektyvesnis.“

„RF 200-800mm F6.3-9 IS USM“ 800 mm židinio nuotolis taip pat turėjo papildomos naudos Peter. „Didžiausias nusivylimas, kurį patiriu, yra tai, kad negaliu priartėti prie objektų“, – pasakojo jis. „Jei esu ant pėsčiųjų tako ar kelio, fiziškai esu apribotas šios erdvės. Jei nuvažiuoju nuo kelio, yra tikimybė, kad galiu iškristi iš vežimėlio, todėl šis židinio diapazonas yra neįtikėtinas. Galiu priartėti arčiau, nei kada nors anksčiau.“

Itin naudinga objektyvą „RF 200-800mm F6.3-9 IS USM“ naudoti su APS-C fotoaparatu, pvz., EOS R7, nes mažesnis jutiklis veiksmingai apkarpo vaizdą, todėl objektyvo artinimas padidėja. 800 mm objektyvo diapazono gale APS-C jutiklis suteikia tokį patį regos lauką, kaip ir fotografuojant su 1280 mm teleobjektyvu naudojant viso kadro fotoaparatą.

Guy priduria, kad dar vienas puiki objektyvo savybė yra jo mastelio keitimo diapazonas. „Jei bandysite rasti paukštį danguje, kai esate nustatę 800 mm židinio nuotolį, jums bus sunku tiksliai sekti objektą“, – aiškino jis. „Pirmiausia pasirinkite 300 mm arba 400 mm židinio nuotolį, kad galėtumėte rasti objektą, tada keiskite mastelį pasirinkdami 800 mm židinio nuotolį ir objektas užpildytų kadrą.“

4. Fotografuokite laikydami rankose, kad neprarastumėte lankstumo

Fotografas Guy Edwardes laiko „Canon“ fotoaparatą su objektyvu „Canon RF-S 200-800mm F6.3.-9 IS USM“.

Guy sako, kad laikant ilgą objektyvą, pvz., „Canon RF 200-800mm F6,3-9 IS USM, labai svarbu rankos padėtis. Kad būtų užtikrintas didžiausias lankstumas, jis siūlo laikyti objektyvą kaip galima žemiau, prilaikant delnu už apačios, kad pirštais būtų galima reguliuoti mastelio keitimo žiedą.

Peter Lau laiko „Canon“ fotoaparatą su objektyvu „Canon RF-S 200-800mm F6.3.-9 IS USM“.

Guy ir Peter maloniai nustebino kompaktiškas RF 200-800mm F6.3-9 IS USM dydis. „Paprastai negalėčiau pasiimti 800 mm objektyvo, nes jis per didelis ir sunkus, bet „RF 200-800mm F6,3-9 IS USM“ yra neįtikėtinai lengvas“, – sakė Peter.

Greitai judančioms būtybėms fotografuoti Guy rekomenduoja palikti trikojį namuose. „Kai fotografuojate laikydami rankose, užtikrinamas lankstumas, jei reikia greitai judėti arba pereiti į kitą vietą“, – aiškino jis. „Vienintelė problema yra ta, kad jei fotografuojate su sunkiu teleobjektyvu, tokio svorio labai ilgai išlaikyti rankose negalite.“

Peter paprastai kaip stabilizatorių renkasi monopodą, kuris taip pat padeda jam išlaikyti įrangos svorį, bet Guy parodė jam naują techniką. „Jei suglaudus alkūnes atremiu į pilvą, tai suteikia man daug daugiau lankstumo stebint judantį objektą. O su monopodu mane riboja monopodo aukštis“, – sako jis. „RF 200-800mm F6.3-9 IS USM yra toks lengvas, galiu jį naudoti viena ranka, o su kai kuriais objektyvais gali jaustis kaip sunkiosios atletikos treniruotėje.

„Dizainas taip pat gerai apgalvotas“, – priduria jis. „Beveik viską galiu pasiekti pirštu ir nykščiu, o superteleobjektyvo atveju – gražus ir kompaktiškas.“

5. Sužinokite, kaip užšaldyti greitą judėjimą

Peter Lau skrydyje užfiksuotas blyškusis didysis apuokas naudojant objektyvą „Canon RF 200-800mm F6.3-9 IS USM“.

Naudodamas trumpą išlaikymą, Peter sugebėjo užfiksuoti šį blyškųjį didįjį apuoką skrydžio metu. „Tai vienintelė pelėda, turinti rausvus akių vokus“, – sako jis. „Jo sparnų kontūras padeda keisti padėtį ir kryptį skrydžio metu, todėl esu itin dėkingas EOS R7 už labai gerai veikiančią gyvūnų akių aptikimo AF, kuri padėjo sekti skrydį. Fotografuota fotoaparatu Canon EOS R7 ir objektyvu Canon RF 200-800mm F6.3-9 IS USM, nustatymai: 200 mm, 1/2700 sek., f/6,3 ir ISO 100. © Peter Lau

Paprastoji liepsnotoji pelėda išskleidusi sparnus skrydyje – nuotrauka, kurią Guy Edwardes nufotografavo naudodamas objektyvą „Canon RF 200-800mm F6.3-9 IS USM“.

Objektyvo RF 200-800mm F6,3-9 IS USM iki 5,5 padalų optinis vaizdo stabilizatorius veikia kartu su fotoaparate „EOS R7“ sumontuotu vaizdo stabilizatoriumi ir užtikrina stabilizavimą iki 7,5 padalų, todėl galite greitai reaguoti ir užfiksuoti skrendančius paukščius laikydami fotoaparatą rankose be jokio drebėjimo. Nufotografuota fotoaparatu Canon EOS R7 naudojant objektyvą „Canon RF 200-800mm F6.3-9 IS USM“, nustatymai: 481 mm, 1/4000 sek., f/8 ir ISO 800. © Guy Edwardes

Fotografuojant laukinę gamtą, Guy rekomenduoja naudoti trumpą išlaikymą. „Fotografuokite 1/2500 sek. ar naudodami trumpesnį išlaikymą, net jei tai paukštis ant laktos“, – sakė jis. „Jei jis staiga pakiltų, tu būsi tam pasiruošęs.“

Trumpas išlaikymas sustabdo ne tik gyvūno judesius, bet Peter paaiškino, kad tai padeda jam kompensuoti nestabilumą. „Turiu problemų su stabilumu“, – aiškina jis. „Nuo krūtinės žemyn negaliu kontroliuoti savo kūno, todėl fotoaparatas labai dreba. Sumažinus išlaikymą kompensuojamas paukščio ir mano judėjimas. Optinis vaizdo stabilizatorius objektyve RF 200-800mm F6.3-9 IS USM yra tiesiog fenomenalus; tai kardinaliai viską keičia tokiems, kaip aš – žmonėms, turintiems neįgalumą.“

Kad užtikrinti trumpą išlaikymą, Guy naudoja ISO 6400, tai itin padeda miškingose vietose, kur yra mažai šviesos. „Manau, kad žmonės per daug nerimauja dėl aukštų ISO ir iškraipymų“, – sako jis. „Geriau, kad vaizdas būtų ryškus ir aiškus, o tai gali šiek tiek sukelti iškraipymų, su kuriais galiu susidoroti vėliau naudodamas programinę įrangą. Tai daug geriau nei praleisti kadrą.“ Be to, aukštos ISO charakteristikos ir iškraipymų mažinimo technologijos šiuolaikiniuose fotoaparatuose reiškia, kad galite gauti švaresnius vaizdus naudodami didesnį ISO, nei tikėjotės.

Baltagalvio jūrinio erelio portretas stambiu planu su pražiotu snapu, nufotografuotas Peter Lau naudojant objektyvą „Canon RF 200-800mm F6.3-9 IS USM“.

„Šis didžiulis baltagalvis jūrinis erelis buvo aptvare, bet netoli tvoros, todėl pasirinkau portretą, kad pamatyčiau, kaip objektyvas perteiks detales“, – aiškina Peter. Rezultatai kalba patys už save, kaip ir spalvos. Fotografuota fotoaparatu Canon EOS R7 ir objektyvu Canon RF 200-800mm F6.3-9 IS USM, nustatymai: 338 mm, 1/400 sek., f/8 ir ISO 100. © Peter Lau

Nesvarbu, ar fotografuojate paukščius, ar gyvūnus, naudodami Guy metodus ar Peter patarimus ir „Canon“ objektyvą, pvz., RF 200-800mm F6.3-9 IS USM, su universaliu pritaikomu mastelio keitimu ir įspūdingomis galimybėmis, tai bus dar vienas žingsnis, padėsiantis užfiksuoti nepaprastą laukinio gamtos pasaulio grožį. „Tiesiog bandykite", – sako Peter. „Tai gali daryti visi. Išeik į lauką ir pamatyk, ką gali padaryti.“


Autorė: Natalie Denton

Susiję gaminiai

Susiję straipsniai

Patarimai fotografuojant laukinę gamtą

Profesionali fotografė Dani Connor dalijasi geriausiais patarimais, kaip sėkmingai dirbti savo srityje su jaunu laukinės gamtos fotografu.

Kaip fotografuoti paukščius

Patarimai ir geriausias pradedančiųjų rinkinys paukščių fotografijai.

Geriausi objektyvai natūraliai gamtai

Išgaukite pribloškiančias laukinių gyvūnų ir paukščių nuotraukas, naudodami šiuos fiksuoto nuotolio ir priartinančius objektyvus.

Kaip pasirinkti objektyvą?

Viskas, ką jums reikia žinoti apie objektyvus – nuo objektyvų tipų iki funkcijų, kurių galima tikėtis.