Patarimai jauniems laukinės gamtos fotografams: vienos dienos fotosesija kartu su profesionalia fotografe Dani Connor

Laukinės gamtos fotografė ir „YouTube“ žvaigždė Dani Connor dalijasi patarimais, kaip sėkmingai dirbti savo srityje. Šiomis įžvalgomis ji dalijasi fotosesijos metu su fotografijos studentu Jonty Clark ir kartu siekia užfiksuoti nepakartojamų plėšrių paukščių vaizdų.
Jaunas pelėsakalis tupi ant medinio stulpo ir išlenkęs sparnus nuožmiai klykia.

Jauna britų fotografė Dani Connor profesionalios fotografės vardą įtvirtino COVID-19 pandemijos metu po to, kai įstrigo Laplandijoje (Švedijoje). Dani dirbo savanore laukinės gamtos rezervate provincijoje, kai didžioji dalis pasaulio buvo priversta laikytis karantino. Todėl šį laiką ji puikiai išnaudojo kurdama artimą ryšį su vietiniais laukiniais gyvūnais – ypač su nedidele grupe raudonųjų voverių.

„Tai mačiau kaip labai gerą galimybę savo karjerai pradėti, – pasakoja fotografė. – Pasakiau sau, kad skiriu tam šešis mėnesius ir, jei nieko neišeis, grįšiu į darbą Nacionaliniame istorijos muziejuje Londone.“ Po vos pusmečio aktyvių pastangų Dani sekėjų skaičius „Instagram“, „YouTube“ ir „Twitter“ pasiekė 60 000 žmonių, o finansiškai ją palaikė prenumeratoriai „Patreon“, kurie pradėjo investuoti į jos veiklą.

Paprašėme Dani pasidalyti savo patarimais su fotografijos studentu Jonty Clark, kuris norėjo daugiau sužinoti apie gyvūnų fotografavimą laukinėje gamtoje. Jonty davėme „Canon EOS R7“, kurį Dani naudojo fotografuodama laukinę gamtą Ispanijoje, ir įkurdinome fotografavimui skirtoje slėptuvėje, kurioje jie galėtų stebėti greitai skraidančius plėšriuosius paukščius.

Štai patarimas, kurį Dani atskleidė fotosesijos metu. Kartu pateikiami atrinkti geriausi jos ir Jonty kadrai.

1 patarimas: pasinerkite į objekto aplinką

Paukščių stebėjimo slėptuvėje du jauni žmonės aptaria fotoaparato jutikliniame ekrane rodomą nuotrauką, kurioje pelėsakalis sėdi ant medinio stulpo.

Būdami paukščių stebėjimo slėptuvėje Dani ir Jonty galėjo sėdėti greta ir susitelkti į tą patį veiksmą. Dani, kuri fotografavo naudodama „Canon EOS R5“, komentavo Jonty užfiksuotus kadrus realiuoju laiku, o tai reiškia, kad jis turėjo galimybę pakeisti savo būdą prieš kitam pelėsakaliui patenkant į kadrą.

Du pelėsakaliai, vienas sėdintis ant medinio stulpo, kitas sklandantis ore su išskleistais nagais, kovojantis dėl maisto.

Iš savo slėptuvės Dani ir Jonty galėjo užfiksuoti šį pelėsakalių šeimos konfliktą. Čia jauniklis reikalauja maisto iš motinos. Nufotografuota fotoaparatu „Canon EOS R7“ su objektyvu „Canon RF 18-150mm F3.5-6.3 IS STM“, nustatymai: 150 mm, 1/6400 sek., f/6,3 ir ISO2500. © Jonty Clark

Fotografavimas iš slėptuvės suteikia galimybę kontroliuoti aplinką. Maistas dedamas ant objektų priešais slėptuvę, kad priviliotų paukščių į fotografavimui skirtą zoną. Veikla beveik garantuota, todėl ši vieta buvo aiškus pasirinkimas vienos dienos fotosesijai.

Dani praleido daug laiko slėptuvėse savo karjeros pradžioje, kai gyveno Švedijoje. Bet ir šiandien ji neabejoja slėptuvių teikiamais privalumais. „Fotografavimas iš slėptuvių reiškia, kad turi būti kūrybinga ir rasti būdų, kaip padaryti, kad fotografijos išsiskirtų iš visų kitų, fotografavusių šioje vietoje. Tai puikus būdas praktikuoti savo technikas fotografuojant kartu“, – aiškina ji.

Jonty patirtį įgijo daugiausia studijose fotografuodamas egzotiškus gyvūnus. Tai buvo dalis studijų užduočių. Jis apibendrina dienos rezultatus: „Daug apie pelėsakalius sužinojau ne tik iš Dani, bet ir kelias valandas stebėdamas paukščius iš slėptuvės. Baigdamas fotosesiją jau galėdavau numatyti, kada jie ketina leistis žemyn iš gretimų medžių. Tai man suteikdavo laiko pasiruošti. Studijoje užfiksuotos fotografijos buvo puikios, bet laukinių gyvūnų elgsenos stebėjimas yra kažkas nepaprasto. Jauniklių kivirčas su vyresniais pelėsakaliais priešais mus suteikė nepakartojamų galimybių puikiems kadrams.“

2 patarimas: investuokite į fotoaparatą, kuris gali viską

Miško aplinkoje žmogus fotografuoja kažką, esantį aukštai, naudodamas „Canon“ fotoaparatą ir objektyvą, šalia stovinti moteris taip pat žiūri aukštyn.

„Canon EOS R7“ kartu su „Canon RF-S 18-150mm F3.5-6.3 IS STM“ objektyvu yra universalus derinys, tinkantis siekiant pakankamai priartinti vykstantį veiksmą. „Canon RF 100-400mm F5.6-8 IS USM“ universalumas ir kompaktiškumas yra dar vienas puikus pasirinkimas, kai norite priartinti vaizdą ir pakelti laukinės gamtos fotografiją į aukštesnį lygmenį.

„Canon“ fotoaparatas ir objektyvas, nufotografuoti iš apačios, ir du jauni besišypsantys ir šiek tiek sulieti fone žmonės, žiūrintys į jutiklinį ekraną.

Jonty, kuris paprastai fotografuoja naudodamas „Canon EOS 90D“, iš Dani gavęs vos kelis patarimus, pradėjo naudotis EOS R7. „Man visiškai nereikėjo laiko, kad priprasčiau prie jo“, – sako jis.

Dani pirmiausia yra fotografė, bet potencialių klientų dėmesį patraukia savo vaizdo įrašais, kuriuos ji kelia į „YouTube“. Kai pradedi, verta išmokti pagrindinių filmavimo įgūdžių, net jei save reklamuoji tik socialiniuose tinkluose. Tam turi pasirinkti tinkamą įrangos rinkinį.

Canon EOS R7“ yra puikus ir universalus fotoaparatas pradedantiems turinio kūrėjams, – rekomenduoja Dani. – Iš kitų jį išskiria korpuse integruotas stabilizatorius (IBIS), kuris yra naudingas ne tik fotografuojant greitai judančius objektus, bet ir kai vaikščiodami laukinėje gamtoje kuriate vaizdo tinklaraščio įrašus.“

Jonty kartu su „Canon EOS R7“ pasirinko „Canon RF-S 18-150mm F3.5-6.3 IS STM“ objektyvą, turintį integruotą optinį vaizdo stabilizatorių, papildantį fotoaparate integruotą IBIS sistemą. „Vaizdo stabilizavimas buvo pastebimai geresnis, palyginti su turimu „Canon EOS 90D“, – pasakojo Jonty. – Be to, atrodė, kad pats fotoaparatas patobulintas daugelyje sričių. Greitesnis nepertraukiamo fotografavimo režimas, platesnis ISO diapazonas, automatinis lygiavimas – buvo nepaprastai malonu su juo fotografuoti. Jis man suteikia viską, ko reikia, kad galėčiau pradėti savo karjerą kaip fotografas.“

Perskaitykite mūsų vadovą „Geriausi objektyvai laukinės gamtos fotografijai“, kad daugiau sužinotumėte apie objektyvų galimybes užfiksuoti nepakartojamus laukinių gyvūnų ir paukščių vaizdus.

3 patarimas: fokusuokitės į objekto akis

Pelėsakalis sėdi ant medinio stulpo, atsukęs nugarą į fotoaparatą. Jo galva pasukta beveik 180° laipsnių, todėl galima matyti jo akis ir snapą.

Naudojant EOS R5 gyvūnų akių aptikimo AF sistemą užtikrinama, kad jūs fokusuojate tiksliai ten, kur norite, ir tiksliai tada, kai to reikia. Šis pelėsakalis pasisuko ir, likus sekundei iki pakilimo, nukreipė žvilgsnį tiesiai į Dani objektyvą. Bet tai buvo viskas, ko jai reikėjo, kad užfiksuotų gražų kadrą. Fotografuota naudojant „Canon EOS R5“ su „Canon Mount Adapter EF-EOS R“, „Canon EF 300mm f/2.8L IS II USM“ objektyvu ir „Canon Extender EF 1.4X III“ nustatymais: 420 mm, 1/8000 sek., f/4 ir ISO1000. © Dani Connor

Du sėdintys jauni žmonės, koreguojantys „Canon“ fotoaparato nustatymus. Fotografuota iš viršaus.

„Canon EOS R7“ skiria žmones, gyvūnus ir transporto priemones, užtikrindamas nepakartojamą objektų aptikimo tikslumą. Jei visą dieną fotografuojate gyvūnus, prieš pradėdami meniu pasirinkite „Animals“ (gyvūnai).

Gyvūnų akių aptikimo AF yra funkcija, kurią „Canon EOS R7“ perėmė iš kitų profesionalių fotoaparatų, pvz., „Canon EOS R5“ ir EOS R6, kuris pašalina visas spėliones fotografuojant greitai judančius objektus. „Man patinka gyvūnų akių aptikimo režimas mano EOS R5, nes jis ne tik nepertraukiamai seka judančius objektus, bet ir automatiškai fokusuojasi į jų akis, todėl mano darbas tampa paprastesnis. EOS R7 taip pat turi gyvūnų akių aptikimo funkciją, kuri labai padeda tiems, kas tik pradeda domėtis paukščių ir laukinės gamtos fotografija“, – sako Dani.

Programėlė „Canon Photo Companion“ yra naudingas įrankis, padedantis geriausiai išnaudoti fotoaparato funkcijas, be to, joje rasite konkrečių užduočių, mokomąją medžiagą ir patarimų pagal fotoaparato modelį ir savo įgūdžių lygį. „Pritaikiau EOS R7 mygtukus pagal savo poreikį, – sako Jonty, kuris lengvai susipažino su nauju fotoaparatu. – Ekspozicijos užrakinimo mygtuką nustačiau, kad būtų galima pasirinkti gyvūnų fokusavimą, tada iki pusės paspaudžiu užrakto paleidimo mygtuką, kad būtų fokusuojama į akį. Dabar, kai išbandžiau šias funkcijas, jos atrodo būtinos norint toliau fotografuoti laukinę gamtą.“

Papildomų privalumų suteikia apkirpto jutiklio (APS-C) fotoaparatas, pvz., „Canon EOS R7“. „APS-C jutiklio fotoaparatai padeda tau priartėti prie objekto, – sako Dani. – Fotografavau naudodama „Canon EF 300mm f/2.8L IS II USM“ objektyvą ir „Canon Extender EF 1.4X III“ su „Canon EOS R5“. Todėl mano židinio nuotolis buvo 420 mm, o Jonty 150 mm maksimalus nuotolis buvo padidintas iki 240 mm dėl 1,6x apkirpimo koeficiento. Jis buvo pakankamai arti, kad užfiksuotų puikių kadrų iš slėptuvės. Be to, jis puikiai tinka pasivaikščiojimui mieste arba parke, kai norite priartėti prie objekto.“

4 patarimas: niekada nepraleisite kadro naudodami RAW fotografavimo serija režimo

Pelėsakalis visiškai išskleidęs sparnus ruošiasi nutūpti ant lauke esančio medinio stulpo.

Naudodami RAW fotografavimo serija režimą, Dani ir Jonty galėjo užfiksuoti visą pelėsakalio skrydžio seką nuo netoliese esančio medžio iki priešais juos esančio vartų stulpo. Grįžę į bazę jie galėjo išsirinkti mėgstamus kadrus, tokius kaip šis, kuriame pelėsakalio sparnus apšviečia rytinės saulės šviesa. Nufotografuota fotoaparatu „Canon EOS R7“ su objektyvu „Canon RF 18-150mm F3.5-6.3 IS STM“, nustatymai: 150 mm, 1/6400 sek., f/6,3 ir ISO2500. © Jonty Clark

Du jauni žmonės pritemdytoje paukščių stebėjimo slėptuvėje tyrinėja skrendantį pelėsakalį, matomą fotoaparato jutikliniame ekrane.

Jonty fotosesijos metu užfiksavo nepakartojamų kadrų ir taip užsitarnavo Dani pagarbą.

Dani ir Jonty eksperimentavo su RAW fotografavimo serijos režimu, kai fotografavo pelėsakalius iš slėptuvės. „Canon EOS R7“ suteikia galimybę fotografuoti 15 kadrų per sekundę (fps) greičiu, kai naudojamas mechaninis užraktas, arba 30 fps, kai naudojamas elektroninis užraktas, t. y. fotografavimo greitis prilygsta filmavimui. „Tai neįtikėtinas greitis, ypač puikiai tinkantis skrendantiems paukščiams fotografuoti, kad būtų galima išsirinkti geriausią kadrą iš sekos“, – sako Dani.

Fotografuojant šiuo režimu galima įjungti parengtinį fotografavimą, kuris užfiksuoja momentus puse sekundės anksčiau, nei paspaudžiamas užraktas, ir vaizdus įrašo kaip atskirus RAW failus. „Ši funkcija yra puiki, nes leidžia man tarsi grįžti laiku atgal. Pelėsakaliai buvo nenuspėjami, bet ši funkcija man suteikė daug didesnių reagavimo galimybių, kad galėčiau užfiksuoti kadrą“, – sako Jonty.

5 patarimas: kurkite savo galimybes

Jauna moteris ir vyras greta eina per aukšta žole apaugusį lauką. Fone galima matyti pasislėpusį mažą paukštį.

Dani rekomenduoja, kad visi jaunieji fotografai ieškotų galimybės sekti labiau patyrusius fotografus. Tai vienas greičiausių būdų mokytis ir tapti žinomam šioje srityje.

Besišypsantys jauna moteris ir vyras sėdi ant rąsto miško aplinkoje ir žiūri į fotoaparato jutiklinį ekraną.

Dani ir Jonty per dieną mokėsi vienas iš kito ir užfiksavo nepakartojamų kadrų išnaudodami „Canon EOS R7“ laukinei gamtai skirtas funkcijas.

„Mano svarbiausias patarimas, kurį daviau Jonty ir kiekvienam, norinčiam tapti laukinės gamtos fotografu, yra galimybių kūrimas. Tai labai užpildyta rinka, bet vis dar yra galimybių išsiskirti“, – aiškina Dani. Ji rekomenduoja Jonty sekti kitus profesionalius fotografus ir žiūrėti, kaip jie dirba, tiesiog klausiant: „Ar galėčiau pamatyti, kaip jūs tai darote?“ Ir nepamirškite parodyti savo asmenybės prisistatydami jam internete.

„Žmonės mane seka ne dėl mano fotografijų ar dėl to, kad nori matyti laukinę gamtą, – tęsia Dani. – Iš laukinės gamtos fotografų laukiama gerų fotografijų, bet mane seka žmonės, norintys išgirsti, ką turiu pasakyti. Visada save pristatau „YouTube“ vaizdo įrašuose, nes žinau, kai žmonės pamato asmenybę, jie labiau domisi mano turiniu.“

„Džiaugiuosi sužinojęs apie fotografijos rinkodaros pusę iš Dani, – sako Jonty. – Patyrusių fotografų portfelių peržiūra atima ryžtą, nes jie dešimtmečiais tobulino savo meną, bet tai, ką Dani pasiekė per trumpą laiką susitelkdama į raudonąsias voveres ir išnaudodama socialinių tinklų galią, tikrai įkvepia.“

Apibendrindamas dieną Jonty užbaigia: „Su Dani pagalba ir fotoaparato suteikta galimybe taip lengvai izoliuoti objektus greitai išmokau prisitaikyti prie sparčiai kintančios aplinkos.“

Jonty užbaigė dieną jausdamas įkvėpimą ir turėdamas daug naujų įspūdingų kadrų, įtrauktų į savo portfelį. Dani taip pat gavo daug naudos iš bendros fotosesijos ir puikią galimybę geriau išnaudoti turimą rinkinį: „Jaučiuosi šiandien taip pat pasimokiusi iš Jonty, – užbaigia ji. – Kai mane moko arba kai aš mokau, visada vyksta informacijos perdavimas.“

Autorius: Matthew Bowen

Susiję gaminiai

Susiję straipsniai

Geriausi objektyvai natūraliai gamtai

Išgaukite pribloškiančias laukinių gyvūnų ir paukščių nuotraukas, naudodami šiuos fiksuoto nuotolio ir priartinančius objektyvus.

Paukščių fotografija su „RF 200-800mm F6.3-9 IS USM“

Fotografijos profesionalų ir mėgėjų komanda ruošiasi išbandyti RF 200-800mm F6.3-9 IS USM lauko sąlygomis.

Laukinės gamtos fotografijos patarimai

Patarimai ir metodai, padėsiantys padaryti aukštesnio lygio laukinės gamtos fotografijas, kuo geriau panaudojant savo „Canon“ fotoaparatą ir objektyvus.

Kaip fotografuoti paukščius

Patarimai ir geriausias pradedančiųjų rinkinys paukščių fotografijai.