Jauna britų fotografė Dani Connor profesionalios fotografės vardą įtvirtino COVID-19 pandemijos metu po to, kai įstrigo Laplandijoje (Švedijoje). Dani dirbo savanore laukinės gamtos rezervate provincijoje, kai didžioji dalis pasaulio buvo priversta laikytis karantino. Todėl šį laiką ji puikiai išnaudojo kurdama artimą ryšį su vietiniais laukiniais gyvūnais – ypač su nedidele grupe raudonųjų voverių.
„Tai mačiau kaip labai gerą galimybę savo karjerai pradėti, – pasakoja fotografė. – Pasakiau sau, kad skiriu tam šešis mėnesius ir, jei nieko neišeis, grįšiu į darbą Nacionaliniame istorijos muziejuje Londone.“ Po vos pusmečio aktyvių pastangų Dani sekėjų skaičius „Instagram“, „YouTube“ ir „Twitter“ pasiekė 60 000 žmonių, o finansiškai ją palaikė prenumeratoriai „Patreon“, kurie pradėjo investuoti į jos veiklą.
Paprašėme Dani pasidalyti savo patarimais su fotografijos studentu Jonty Clark, kuris norėjo daugiau sužinoti apie gyvūnų fotografavimą laukinėje gamtoje. Jonty davėme „Canon EOS R7“, kurį Dani naudojo fotografuodama laukinę gamtą Ispanijoje, ir įkurdinome fotografavimui skirtoje slėptuvėje, kurioje jie galėtų stebėti greitai skraidančius plėšriuosius paukščius.
Štai patarimas, kurį Dani atskleidė fotosesijos metu. Kartu pateikiami atrinkti geriausi jos ir Jonty kadrai.
Patarimai jauniems laukinės gamtos fotografams: vienos dienos fotosesija kartu su profesionalia fotografe Dani Connor
1 patarimas: pasinerkite į objekto aplinką
Fotografavimas iš slėptuvės suteikia galimybę kontroliuoti aplinką. Maistas dedamas ant objektų priešais slėptuvę, kad priviliotų paukščių į fotografavimui skirtą zoną. Veikla beveik garantuota, todėl ši vieta buvo aiškus pasirinkimas vienos dienos fotosesijai.
Dani praleido daug laiko slėptuvėse savo karjeros pradžioje, kai gyveno Švedijoje. Bet ir šiandien ji neabejoja slėptuvių teikiamais privalumais. „Fotografavimas iš slėptuvių reiškia, kad turi būti kūrybinga ir rasti būdų, kaip padaryti, kad fotografijos išsiskirtų iš visų kitų, fotografavusių šioje vietoje. Tai puikus būdas praktikuoti savo technikas fotografuojant kartu“, – aiškina ji.
Jonty patirtį įgijo daugiausia studijose fotografuodamas egzotiškus gyvūnus. Tai buvo dalis studijų užduočių. Jis apibendrina dienos rezultatus: „Daug apie pelėsakalius sužinojau ne tik iš Dani, bet ir kelias valandas stebėdamas paukščius iš slėptuvės. Baigdamas fotosesiją jau galėdavau numatyti, kada jie ketina leistis žemyn iš gretimų medžių. Tai man suteikdavo laiko pasiruošti. Studijoje užfiksuotos fotografijos buvo puikios, bet laukinių gyvūnų elgsenos stebėjimas yra kažkas nepaprasto. Jauniklių kivirčas su vyresniais pelėsakaliais priešais mus suteikė nepakartojamų galimybių puikiems kadrams.“
2 patarimas: investuokite į fotoaparatą, kuris gali viską
Dani pirmiausia yra fotografė, bet potencialių klientų dėmesį patraukia savo vaizdo įrašais, kuriuos ji kelia į „YouTube“. Kai pradedi, verta išmokti pagrindinių filmavimo įgūdžių, net jei save reklamuoji tik socialiniuose tinkluose. Tam turi pasirinkti tinkamą įrangos rinkinį.
„Canon EOS R7“ yra puikus ir universalus fotoaparatas pradedantiems turinio kūrėjams, – rekomenduoja Dani. – Iš kitų jį išskiria korpuse integruotas stabilizatorius (IBIS), kuris yra naudingas ne tik fotografuojant greitai judančius objektus, bet ir kai vaikščiodami laukinėje gamtoje kuriate vaizdo tinklaraščio įrašus.“
Jonty kartu su „Canon EOS R7“ pasirinko „Canon RF-S 18-150mm F3.5-6.3 IS STM“ objektyvą, turintį integruotą optinį vaizdo stabilizatorių, papildantį fotoaparate integruotą IBIS sistemą. „Vaizdo stabilizavimas buvo pastebimai geresnis, palyginti su turimu „Canon EOS 90D“, – pasakojo Jonty. – Be to, atrodė, kad pats fotoaparatas patobulintas daugelyje sričių. Greitesnis nepertraukiamo fotografavimo režimas, platesnis ISO diapazonas, automatinis lygiavimas – buvo nepaprastai malonu su juo fotografuoti. Jis man suteikia viską, ko reikia, kad galėčiau pradėti savo karjerą kaip fotografas.“
Perskaitykite mūsų vadovą „Geriausi objektyvai laukinės gamtos fotografijai“, kad daugiau sužinotumėte apie objektyvų galimybes užfiksuoti nepakartojamus laukinių gyvūnų ir paukščių vaizdus.
3 patarimas: fokusuokitės į objekto akis
Gyvūnų akių aptikimo AF yra funkcija, kurią „Canon EOS R7“ perėmė iš kitų profesionalių fotoaparatų, pvz., „Canon EOS R5“ ir EOS R6, kuris pašalina visas spėliones fotografuojant greitai judančius objektus. „Man patinka gyvūnų akių aptikimo režimas mano EOS R5, nes jis ne tik nepertraukiamai seka judančius objektus, bet ir automatiškai fokusuojasi į jų akis, todėl mano darbas tampa paprastesnis. EOS R7 taip pat turi gyvūnų akių aptikimo funkciją, kuri labai padeda tiems, kas tik pradeda domėtis paukščių ir laukinės gamtos fotografija“, – sako Dani.
Programėlė „Canon Photo Companion“ yra naudingas įrankis, padedantis geriausiai išnaudoti fotoaparato funkcijas, be to, joje rasite konkrečių užduočių, mokomąją medžiagą ir patarimų pagal fotoaparato modelį ir savo įgūdžių lygį. „Pritaikiau EOS R7 mygtukus pagal savo poreikį, – sako Jonty, kuris lengvai susipažino su nauju fotoaparatu. – Ekspozicijos užrakinimo mygtuką nustačiau, kad būtų galima pasirinkti gyvūnų fokusavimą, tada iki pusės paspaudžiu užrakto paleidimo mygtuką, kad būtų fokusuojama į akį. Dabar, kai išbandžiau šias funkcijas, jos atrodo būtinos norint toliau fotografuoti laukinę gamtą.“
Papildomų privalumų suteikia apkirpto jutiklio (APS-C) fotoaparatas, pvz., „Canon EOS R7“. „APS-C jutiklio fotoaparatai padeda tau priartėti prie objekto, – sako Dani. – Fotografavau naudodama „Canon EF 300mm f/2.8L IS II USM“ objektyvą ir „Canon Extender EF 1.4X III“ su „Canon EOS R5“. Todėl mano židinio nuotolis buvo 420 mm, o Jonty 150 mm maksimalus nuotolis buvo padidintas iki 240 mm dėl 1,6x apkirpimo koeficiento. Jis buvo pakankamai arti, kad užfiksuotų puikių kadrų iš slėptuvės. Be to, jis puikiai tinka pasivaikščiojimui mieste arba parke, kai norite priartėti prie objekto.“
4 patarimas: niekada nepraleisite kadro naudodami RAW fotografavimo serija režimo
Dani ir Jonty eksperimentavo su RAW fotografavimo serijos režimu, kai fotografavo pelėsakalius iš slėptuvės. „Canon EOS R7“ suteikia galimybę fotografuoti 15 kadrų per sekundę (fps) greičiu, kai naudojamas mechaninis užraktas, arba 30 fps, kai naudojamas elektroninis užraktas, t. y. fotografavimo greitis prilygsta filmavimui. „Tai neįtikėtinas greitis, ypač puikiai tinkantis skrendantiems paukščiams fotografuoti, kad būtų galima išsirinkti geriausią kadrą iš sekos“, – sako Dani.
Fotografuojant šiuo režimu galima įjungti parengtinį fotografavimą, kuris užfiksuoja momentus puse sekundės anksčiau, nei paspaudžiamas užraktas, ir vaizdus įrašo kaip atskirus RAW failus. „Ši funkcija yra puiki, nes leidžia man tarsi grįžti laiku atgal. Pelėsakaliai buvo nenuspėjami, bet ši funkcija man suteikė daug didesnių reagavimo galimybių, kad galėčiau užfiksuoti kadrą“, – sako Jonty.
5 patarimas: kurkite savo galimybes
„Mano svarbiausias patarimas, kurį daviau Jonty ir kiekvienam, norinčiam tapti laukinės gamtos fotografu, yra galimybių kūrimas. Tai labai užpildyta rinka, bet vis dar yra galimybių išsiskirti“, – aiškina Dani. Ji rekomenduoja Jonty sekti kitus profesionalius fotografus ir žiūrėti, kaip jie dirba, tiesiog klausiant: „Ar galėčiau pamatyti, kaip jūs tai darote?“ Ir nepamirškite parodyti savo asmenybės prisistatydami jam internete.
„Žmonės mane seka ne dėl mano fotografijų ar dėl to, kad nori matyti laukinę gamtą, – tęsia Dani. – Iš laukinės gamtos fotografų laukiama gerų fotografijų, bet mane seka žmonės, norintys išgirsti, ką turiu pasakyti. Visada save pristatau „YouTube“ vaizdo įrašuose, nes žinau, kai žmonės pamato asmenybę, jie labiau domisi mano turiniu.“
„Džiaugiuosi sužinojęs apie fotografijos rinkodaros pusę iš Dani, – sako Jonty. – Patyrusių fotografų portfelių peržiūra atima ryžtą, nes jie dešimtmečiais tobulino savo meną, bet tai, ką Dani pasiekė per trumpą laiką susitelkdama į raudonąsias voveres ir išnaudodama socialinių tinklų galią, tikrai įkvepia.“
Apibendrindamas dieną Jonty užbaigia: „Su Dani pagalba ir fotoaparato suteikta galimybe taip lengvai izoliuoti objektus greitai išmokau prisitaikyti prie sparčiai kintančios aplinkos.“
Jonty užbaigė dieną jausdamas įkvėpimą ir turėdamas daug naujų įspūdingų kadrų, įtrauktų į savo portfelį. Dani taip pat gavo daug naudos iš bendros fotosesijos ir puikią galimybę geriau išnaudoti turimą rinkinį: „Jaučiuosi šiandien taip pat pasimokiusi iš Jonty, – užbaigia ji. – Kai mane moko arba kai aš mokau, visada vyksta informacijos perdavimas.“
Autorius: Matthew Bowen