Jei norite fotografuoti kaip profesionalas, jums reikia tinkamos įrangos. Tačiau dėl sparčios fotoaparatų technologijos pažangos fotoaparatų ir objektyvų pasirinkimas dabar yra itin didelis. Kaip žinoti, kuris rinkinys geriausiai atitinka jūsų poreikius?
Nesvarbu, ar neseniai baigėte studijas ir pradedate dirbti rinkoje, esate entuziastingas mėgėjas, norintis išplėsti savo įrangą, ar jaunas profesionalas, siekiantis kilti karjeros laiptais, vienas svarbiausių aspektų, į kurį reikia atsižvelgti, yra fotografijos, kuria norite užsiimti, tipas. Dokumentine fotografija užsiimančiam profesionalui, kuriam gali tekti dirbti įvairiose aplinkose tyliai ir diskretiškai, reikės kitokio rinkinio nei, pavyzdžiui, mados fotografu, kuris dirba pagal kruopščiai parengtus scenarijus su profesionaliais modeliais.
Kitas svarbus veiksnys – fotoaparato gebėjimas filmuoti. „Tai tampa vis svarbesniu įrankiu,“ – sako „Canon Europe“ gaminių specialistas Mike'as Burnhillas. „Vaizdo įrašai yra pagrindinė socialinių tinklų platformų dalis, todėl gebėjimas ir fotografuoti, ir filmuoti praplečia darbo fotografijos rinkoje galimybes.“
Čia trys jauni profesionalai, besispecializuojantys skirtingose srityse ir turintys unikalias atėjimo į rinką istorijas, pasakoja apie savo naudojamus „Canon“ fotoaparatus ir objektyvus ir kodėl jie tinka pasirinktam stiliui. Tai – Nigerijos mados ir portretų fotografas Emmanuelis Oyeleke, vokiečių ir rusų dokumentinės fotografijos profesionalė Nanna Heitmann ir Austrijoje gyvenantis Ingo Leitner iš „Carmen and Ingo“ vestuvių fotografijos dueto. Greta asmeninių įžvalgų eksperto patarimus pateikia Mike‘as Burnhillas.
PIRKĖJO VADOVAS
Fotografuokite kaip profesionalas: būtinas rinkinys, pakelsiantis fotografiją į kitą lygį
Geriausias rinkinys mados fotografijai
Buvęs profesionalus žodžių žaidimo „Scrabble“ žaidėjas Emmanuelis Oyeleke, kuris pamėgo fotografiją keliaudamas po pasaulio turnyrus, yra laimėjęs apdovanojimų, įskaitant 2019 m. ASFA metų mados fotografo titulą. Iš esmės būdamas savamoksliu Emmanuelis pradėjo dirbti rinkoje fotografuodamas vestuves (kai kuriose iš jų dalyvavo 3 000 svečių) savo gimtojoje Nigerijoje, vėliau perėjo prie gyvenimo būdo fotografijos, o dabar rengia išskirtinius vedamuosius populiariausiems Afrikos mados žurnalams bei dirba tokiems prekių ženklams, kaip „Coca-Cola“ ir „Unilever“.
„2018 m. pradėjau naudoti EOS R sistemą, ir ji tapo man netikėtu atradimu,“ – pasakoja jis. „Nereikia jaudintis dėl techninės kokybės, nes ją užtikrina fotoaparatai, suteikdami galimybę neribotai reikšti savo kūrybingumą.“ Jis daugiausia naudoja „Canon EOS R5“ nuo tada, kai jis buvo išleistas 2020 m. „45 MP jutiklis užfiksuoja itin didelį informacijos kiekį ir suteikia man galimybę apkarpyti nuotrauką, išlaikant didelės raiškos vaizdą.
„Jei turite pakankamai didelį biudžetą, sakyčiau, kad darbui mados srityje geriausiai tinka EOS R5, bet jei ne, rekomenduočiau EOS R6, nes jis daro beveik viską, ką daro R5, tik su mažesne raiška.“
„Nors mados fotografija yra apie drabužius, kai žiūrime į žmonių nuotraukas, dažnai žvilgsnis pirmiausia krypsta į veidus, todėl labai svarbi EOS R5 ir EOS R6 veido / akių sekimo funkcija,“ – priduria Mike'as Burnhillas. „Tarp kitų darbui mados srityje naudingų funkcijų yra jutiklinis ekranas „Vari-Angle“, leidžiantis fotografuoti įvairiais kampais ir užfiksuoti įdomius bei dinamiškus vaizdus.“
Emmanuelio dažniausiai naudojami objektyvai yra „Canon RF 50mm F1.2L USM“ ir „RF 85mm F1.2L USM“; jis abu juos rekomenduoja mados fotografijos studentams. „Jie yra tikslūs, greiti, labai gerai sukonstruoti ir verti investicijos – geras objektyvas tarnaus daug metų,“ – entuziastingai sako jis.
„Tai yra puikūs objektyvai, skirti fotografuoti viską – nuo viso nuotolio kadrų iki portretų su gražia perspektyva,“ – sutinka Mike'as. „Kita alternatyva būtų artinantis objektyvas, pvz., „RF 24-70mm F2.8L IS USM“ arba „EF 24-70mm f/2.8L II USM“, sujungtas su adapteriu.“
Geriausias rinkinys dokumentinei fotografijai
Dokumentikos fotografė Nanna Heitmann gimė 1994 m. Vokietijoje ir būdama 14 metų nusipirko savo pirmąjį DSLR fotoaparatą – „Canon EOS 400D“ (dabar jį pakeitė „Canon EOS 850D“). Augdama ji žavėjosi „National Geographic“ fotografijomis, todėl vėliau Hanoverio taikomųjų mokslų ir menų universitete ji baigė fotožurnalistikos ir dokumentinės fotografijos studijas. Nuo tada jos darbai publikuojami „National Geographic“, „TIME Magazine“, „de Volkskrant“ ir kt. 2019 metais ji buvo pakviesta tapti „Magnum“ nominante.
Pastaraisiais metais Nanna, daugiausiai dirbanti su ilgalaikiais projektais (pavyzdžiui, dokumentuojanti paskutinės Vokietijos anglių kasyklos bendruomenės gyvenimą), naudoja „Canon EOS R“ ir „Canon EOS R5“. „Anksčiau naudojau „Canon EOS 5D Mark III“, bet dabar man patinka dirbti su „Canon“ beveidrodiniais fotoaparatais,“ – sako ji. „Savo įrangą nešioju visą dieną, todėl daug geriau dirbti su lengvesniu fotoaparatu.“
Nanna teigia, kad EOS R ir EOS R5 įdiegtos naujovės, įskaitant prietemoje veikiantį automatinį fokusavimą (AF) iki -6 EV, yra labai naudingos dokumentinėje fotografijoje. „Jautrumas yra svarbus dirbant silpno apšvietimo sąlygomis nenaudojant blykstės, o fotoaparato tylaus fotografavimo režimas leidžia dirbti diskretiškai,“ – sako ji. „Dokumentinės fotografijos studentams tikrai rekomenduočiau EOS R ir EOS R5.“
Tiems, kurie turi šiek tiek mažesnį biudžetą, galima rinktis kitą EOS R sistemos fotoaparatą – EOS RP. „Tai yra mažesnis ir lengvesnis fotoaparatas, turintis daug puikių funkcijų, tokių kaip tylaus fotografavimo režimas, kuris, kaip ir kiti EOS R sistemos fotoaparatai, yra visiškai suderinamas su EF objektyvais,“ – sako Mike'as.
„Jei jūsų biudžetas leidžia įsigyti EOS R6, jo nuostabi silpno apšvietimo galimybė leis susidoroti su įvairiomis apšvietimo sąlygomis, o dėl veido / akių sekimo funkcijos nereikės rūpintis fokusavimu, todėl galėsite koncentruotis į laiką, kompoziciją ir išraiškas.“
Nannai patinka prisiartinti prie fotografuojamų žmonių, todėl ji beveik visada naudoja „Canon RF 35mm F1.8 Macro IS STM“ ir „RF 50mm F1.2L USM“ objektyvus. „Man reikalingi tik du objektyvai,“ – sako ji. „Fiksuoto nuotolio objektyvai man patinka labiau nei artinantys, nes jie verčia judėti ir daugiau dirbti su vaizdais.“
Mike'as sutinka, kad šie du objektyvai yra tobulas derinys. „35 mm ir 50 mm židinio nuotoliai visada buvo populiarūs dokumentinėje ir reportažinio stiliaus fotografijoje, nes jie užtikrina natūralią perspektyvą,“ – sako jis. „RF 35mm F1.8 Macro IS STM“ yra mažas, gana nebrangus objektyvas su 5 padalų vaizdo stabilizatoriumi, leidžiančiu užfiksuoti ryškius kadrus, laikant fotoaparatą rankoje.“
Geriausias rinkinys vestuvių fotografijai
Carmen ir Ingo Leitner susitiko Italijos paplūdimyje 2003 m. Keliaudami kartu jie atrado bendrą pomėgį fotografuoti, pradėjo fotografuoti šeimos narių ir draugų vestuves, o 2009 m. įkūrė savo verslą.
Nuo tada ši vyro ir žmonos komanda – žmonių, kurių vienas savo karjerą pradėjo kaip techninis inžinierius, o kita kaip vizažistė, – fotografuoja vestuves gražiausiose pasaulio vietose. Jų pirmasis DSLR fotoaparatas, kurį jie vis dar turi, buvo „Canon EOS 350D“ (dabar jį pakeitė „Canon EOS 850D“), o dabar jie naudoja EOS R5 ir EOS R6 fotoaparatus ir dažnai dirba vienu metu, vienu fotografuodami, o kitą naudodami vaizdo įrašams filmuoti.
„Svarbiausia mums reikalinga funkcija yra itin tiksli fokusavimo sistema, kuri yra ir EOS R5, ir EOS R6,“ – sako Ingo. „Net ir plačiai atidarius objektyvus, kadrai yra neįtikėtinai ryškūs. Kitas didelis privalumas, taip pat ir filmuojant vaizdo įrašus, yra korpuse integruotas vaizdo stabilizatorius (IBIS), kuris, naudojant tam tikrus objektyvus, teikia iki 8 stabilizavimo padalų, o tai reiškia, kad mums nereikia trikojų ar vienakojų.“
Ingo mano, kad tiems, kurie nori dirbti vestuvių fotografais, tikrai verta investuoti į EOS R5. „Jei jums nereikia 45 MP dydžio failų, jums puikiai tiks ir EOS R6,“ – priduria jis.
„Du didžiausi šių fotoaparatų pranašumai fotografuojant vestuves yra veido / akių sekimo ir tylaus fotografavimo funkcija, leidžianti fotografuoti, žmonėms to nepastebint, ypač tyliose vietose,“ – priduria Mike'as. „Šie fotoaparatai taip pat yra hibridiniai – su EOS R5 galima filmuoti iki 8K RAW ir 4K 120p vaizdo įrašus, o su EOS R6 – 4K UHD vaizdo įrašus iki 60p dažniu“.
Carmen ir Ingo daugiausia naudoja „Canon EF 35mm f/1.4L II USM“, „RF 50mm F1.2L USM“ ir „RF 85mm F1.2L USM“, taip pat „RF 28-70mm F2L USM“. Tiems, kurie pradeda fotografuoti vestuves, Ingo turi tokį patarimą: „siūlyčiau naudoti 35 mm ir 50 mm objektyvą su plačia maksimalia diafragma – L serijos objektyvus, jei galite sau tai leisti“.
„Kai pradedate dirbti vestuvių fotografu, labai naudingas universalus artinantis objektyvas, pvz., „RF 24-105mm F4L IS USM“. Šis objektyvas gali daryti viską po truputį,“ – teigia Mike'as. „Tada galite jį derinti su „RF 50mm F1.8 STM“ arba „EF 85mm f/1.8 USM“ – greitu, mažu ir „šviesiu“ objektyvu. Tai leis jums fiksuoti įvairius vaizdus, pvz., naudojant plačiausią diafragmą, norint išskirti objektą iš fono. Naudodami artinantį ir greitą fiksuoto židinio nuotolio objektyvą būsite pasiruošę daugumai situacijų.“
Kad ir kokį kelią rinktumėtės – mados ir portretų fotografijos, dokumentinės fotografijos, vestuvių fotografijos ar kt., – investicija į puikų rinkinį yra investicija į jūsų ateitį. Jūsų profesionalo nuotykis prasideda čia...
Parašė Deividas Clarkas
Susiję gaminiai
-
Beveidrodiniai fotoaparatai
EOS R6
Nesvarbu ką fotografuojate ir kaip – su EOS R6 patirsite tokias kūrybines galimybes, kurios anksčiau atrodė neįmanomos. -
Beveidrodiniai fotoaparatai
EOS R
Viso kadro beveidrodinis fotoaparatas, atveriantis naujų kūrybinių galimybių fotografams ir operatoriams. -
Beveidrodiniai fotoaparatai
EOS RP
Mažas, lengvas ir intuityviai valdomas viso kadro beveidrodinis fotoaparatas, skirtas kelionėms ir kasdienėms fotografijoms. -
EOS R skirti objektyvai
RF 24-105mm F4L IS USM
Lengvas ir universalus 24-105mm f/4 L serijos artinantis objektyvas su greitu ir tyliu automatiniu fokusavimu ir 5 vaizdo stabilizavimo padalomis. -
RF objektyvai
RF 24-70mm F2.8L IS USM
Fotografuokite viso kadro beveidrodiniu fotoaparatu kaip profesionalai, pasirinkę šį 24–70 mm artinantį objektyvą su greita diafragma ir 5 padalų vaizdo stabilizatoriumi. -
RF objektyvai
RF 35mm F1.8 MACRO IS STM
Greitai veikiančios diafragmos 35mm f/1.8 MACRO makroobjektyvas yra skirtas plataus kampo perspektyvai, fokusavimui iš arti ir hibridiniam IS. -
RF objektyvai
RF 35mm F1.8 MACRO IS STM
Greitai veikiančios diafragmos 35mm f/1.8 MACRO makroobjektyvas yra skirtas plataus kampo perspektyvai, fokusavimui iš arti ir hibridiniam IS. -
EOS R skirti objektyvai
RF 50mm F1.2L USM
50mm f/1.2 fiksuoto židinio nuotolio objektyvas užtikrina didžiausią ryškumą ir įspūdingai veikia prietemoje. -
EOS R skirti objektyvai
RF 50mm F1.2L USM
50mm f/1.2 fiksuoto židinio nuotolio objektyvas užtikrina didžiausią ryškumą ir įspūdingai veikia prietemoje. -
Priedai
Mount Adapter EF-EOS R
Standartinio tvirtinimo adapteris EF-EOS R sklandžiai sujungia jūsų EF ir EF-S objektyvus su EOS R sistema, išlaikydamas kokybę ir rezultatus. Sužinokite daugiau. -
EOS R skirti objektyvai
Mount Adapter EF-EOS R
Su standartiniu tvirtinimo adapteriu EF-EOS R galima EF-S ir EF objektyvus sklandžiai naudoti ant EOS R fotoaparatų.