Emmanuelis Oyeleke: kūrybinė kelionė po mados fotografijos pasaulį

Nigerijos mados fotografas Emmanuelis Oyeleke dalijasi savo kūrybine kelione ir originalia vizija bei kaip socialinė žiniasklaida šiandien visiškai keičia mados pramonę.
Modelis elegantiškais drabužiais, banguojančiu sijonu, abiem rankomis pakeltomis virš galvos, sename angare prie rūdijančio garvežio. Emmanuelio Oyeleke mados fotografija, fotografuota fotoaparatu „Canon EOS R5“ ir objektyvu „Canon EF 16-35mm f/2.8L III USM“. © Emmanuel Oyeleke

Kūrybinių ribų peržengimas yra labai svarbi mados fotografijos dalis, o tai ypač svarbu, kai žengiama pramonės demokratizavimo link, kad nauji kūrėjai ir pripažinti fotografai galėtų pasakoti savo unikalias istorijas per objektyvo akutę. Šiame straipsnyje Nigerijoje gyvenantis „Canon“ ambasadorius Emmanuelis Oyelek leidžiasi į įkvepiančią kelionę po mados fotografijos pasaulį Lagoso mieste.

Nuo „Scrabble“ žaidimo lentų iki fotoaparatų objektyvų

Emanuelio kelias į fotografiją yra toks pat unikalus kaip ir jo nuotraukos. Jis buvo profesionalius žaidimo „Scrabble“ žaidėjas ir keliaudavo po pasaulinius turnyrus. Būtent šių nuotykių metu, fiksuodamas prisiminimus ir akimirkas iš savo kelionių, jis atrado didžiulę meilę fotografijai.

Emmanuelis apibūdina save kaip „serijinį verslininką“, jam svarbiausia nukreipti energiją į savo aistras, o tai padėjo jo pomėgį paversti sėkminga karjera.

Originalumo filosofija

Vienas iš pagrindinių Emmanuelio darbo principų – niekada nekartoti to paties vaizdo. „Man nepatinka rutina,“ – prisipažįsta jis. „Man greitai pasidaro nuobodu, todėl net jei fotografuoju anksčiau jau fotografuotą nuotrauką, renkuosi kitokį apšvietimą. Klientai, žinoma, nori nuoseklumo, bet aš vengiu būti šabloniškas. Siekiu savo tikslų skirtingais keliais. Tai padeda man judėti į priekį. Tai padeda palaikyti smalsumą.

„Kai galvoji, kad jau viską supratai ir toks yra tavo darbo pobūdis, gali patekti į pasitenkinimo savimi spąstus,o tada tavo nuotraukos pradeda kartotis. Nigerijos kultūroje žmonės nori naujų idėjų ir kaskart kažko kitokio. Be to, kai atlieki kokį nors kūrybinį veiksmą, daug jaunų fotografų ima tai imituoti, todėl, jei nerasite naujų saviraiškos būdų, jūsų darbas pradeda atrodyti kaip šimto kitų fotografų darbai. Gebėjimas kiekvieną kartą daryti viską kitaip suteikia galimybę man ir mano klientams išlaikyti darbų naujumą.“

„Nesvarbu, ar tai būtų asmeninis projektas, ar klientų užsakymas, darbuose visada yra asmeninė vizija, – sako Emmanuelis, – O kartais, net jei yra nesutapimų su kliento lūkesčiais, rezultatas rezonuoja su klientu ir galiausiai jis jį pamėgsta.“

Modelis ilga juoda suknele su tekstūrinio sidabro viršutine dalimi ir sidabro akcentais ties klubais bei banguojančiu sijonu – mados nuotrauka, užfiksuota sename Emmanuelio Oyeleke angare fotoaparatu „Canon EOS R5“ ir objektyvu „Canon RF 50mm F1.2L USM“.

„Spontaniškumas ir meniniai elementai yra labai svarbūs mano darbe, tačiau manau, kad apšvietimas taip pat yra labai svarbus,“ – sako Emmanuelis. „Tai nulemia pagrindinę nuotaiką. Tačiau svarbiausia, kad mano darbai turi sielą.“ Fotografuota fotoaparatu „Canon EOS R5“ ir objektyvu „Canon RF 50mm F1.2L IS USM“; nustatymai: 1/160 sek., f/2.8 ir ISO 125. © Emmanuel Oyeleke

Apkarpytas mados fotografijos portretas, kuriame vaizduojamas modelis sidabrine suknele ir rudeninių spalvų plunksnomis puošta viršutine dalimi. Emmanuelio Oyeleke mados fotografija, fotografuota fotoaparatu „Canon EOS R5“ su objektyvu „Canon RF 50mm F1.2L USM“.

„Džiaugiuosi turėdamas galimybę išryškinti ir pabrėžti savo modelių stipriąsias puses,“ – atskleidžia Emmanuelis. „Man taip pat patinka turėti šiek tiek dinamikos nuotraukų kompozicijose. Tai yra elementai, kurie, mano požiūriu, padeda mano darbams išlikti aktualiais“. Fotografuota fotoaparatu „Canon EOS R5“ ir objektyvu „Canon RF 50mm F1.2L USM“; nustatymai: 1/160 sek., f/2.8 ir ISO 160. © Emmanuel Oyeleke

Istorijų pasakojimas mados fotografijoje

Kaip ir Nina Zimolong bei Ianas Hippolyte, apie kuriuos buvo rašyta ankstesniame šios serijos straipsnyje, Emmanuelis mano, kad pasakojimas visada egzistuoja mados fotografijoje.

„Net jei to nematote, visada yra pasakojimo elementas“, – sako jis, – „Kartais tai patys subtiliausi dalykai – modelio žvilgsnis, fotografijos kompozicija arba mano pasirinkimas, ką palikti kadre, o ką – pašalinti. Savo darbais bandau kažką papasakoti.“

Emmanuelis atpažįsta tą patį kūrybinį impulsą pačioje mados industrijoje, todėl pabrėžia platformų, kuriose gali būti išgirsti nauji balsai, svarbą. „Tokie renginiai, kaip Lagoso mados savaitė, skirti pripažinimą jau turintiems prekių ženklams, tačiau kai kuriuose iš jų yra vietos ir naujiems dizaineriams. Atsiranda ir daug kitų panašių renginių.“ Jis pabrėžia, kokie svarbūs yra tokie renginiai, kaip „Street Souk“, Lagoso gatvės mados konvencija, kuri suburia įvairius kūrėjus džiaugtis mados pasauliu ir pristatyti savo darbus. „Šios platformos yra labai svarbios naujiems dizaineriams, taip pat kitiems šios srities atstovams – naujiems grimo meistrams, kirpėjams, fotografams, turinio kūrėjams. Visiems reikia platformos, kurioje galėtų parodyti savo gebėjimus.“

Socialinė žiniasklaida: menininkų įgalinimas

Emmanuelis mano, kad socialinės žiniasklaidos svarba negali būti pervertinta – nei fotografams, nei kitiems mados pramonės ir kitų sričių kūrėjams.

Jis pažymi, kad socialinė žiniasklaida demokratizavo viešą darbų pateikimą ir suteikė galimybę įvairių sričių menininkams galiausiai „savarankiškai publikuoti“ savo darbus bei pasiekti pasaulinę auditoriją, nesinaudojant tradiciniais kanalais, kuriuos minėjo ir Ianas apibūdindamas kliūtis patekti į šią sritį, – tokiais kaip leidėjai, galerijos ir prodiuseriai. „Socialinė žiniasklaida suteikė daugiau galimybių, ypač pradedantiesiems fotografams, dizaineriams, grimo meistrams ir kt., kurie anksčiau neturėjo balso, auditorijos ar ryšių.

„Galbūt jūs niekada nesate išvykęs iš Nigerijos, bet jūsų darbai keliauja po visą pasaulį. Manau, tai labai svarbu.“

Modelis ilga balta suknele su aukso akcentais ir perlų juostelėmis stovi ant rūdijančio garvežio sename angare, jos sijonas banguoja. Emmanuelio Oyeleke mados fotografija, fotografuota fotoaparatu „Canon EOS R5“ su objektyvu „Canon RF 50mm F1.2L USM“.

Emmanuelis savo pagrindiniu darbu laiko vaizdo įrašų ir turinio kūrimą – tai suteikia galimybę ne tik fiksuoti vaizdus, bet ir dalintis vaizdų kūrimo elementais. „Galite užfiksuoti šios patirties niuansus. Tai – neįkainojama.“ Fotografuota fotoaparatu „Canon EOS R5“ ir objektyvu „Canon RF 50mm F1.2L USM“; nustatymai: 1/160 sek., f/2.8 ir ISO 100. © Emmanuel Oyeleke

Patarimai būsimiems mados fotografams

Pradedantiesiems mados fotografams ir perspektyviems pramonės talentams, kurių darbai gali juos išgarsinti kaip niekada anksčiau, Emmanuelis siūlo šį praktinį patarimą:

  • „Įsitikinkite, ar jūsų darbai yra matomi. Dalijimasis darbais padeda Afrikos talentams – fotografijos, videografijos, kinematografijos, mados – būti matomais. Yra posakis: uždaros burnos nepamaitinsi. Juk menininkas nenori kurti kūrinių, kurie tiesiog stovi ir niekas jų nemato. Manau, kad dalintis yra svarbiau nei bet kada anksčiau.“
  • Papasakokite savo istoriją. „Žmonės tiki istorijomis, o ne tik nuotraukomis ar vaizdo įrašais. Papasakokite savo istoriją, nes niekas kitas negali jos papasakoti taip, kaip jūs pats.“
  • Būkite atviri. „Žmonės dažnai sako – mano darbas kalba pats už save. Tačiau net socialinėje žiniasklaidoje yra daug triukšmo ir daug dėmesį blaškančių dalykų. Taigi, šiais laikais tikrai turite dalytis kuo daugiau ir kuo dažniau. Sakyčiau, dalytis ne tik gerosiomis patirtimis, bet ir iššūkiais, užkulisiniais dalykais, ir galbūt žmonės pamatys jūsų darbų vertę.“

Emmanuelio kelionė yra aistros, originalumo ir kūrybiškumo galios įrodymas, atskleidžiantis, kaip verslumas ir socialinė žiniasklaida gali formuoti šių dienų vaizdo istorijų pasakotojų karjerą. Vienas dalykas, kurį reikėtų įsisavinti, yra tai, kad pasitelkiant tinkamus įrankius ir mąstymą didelės svajonės gali tapti realybe.

Skaityti daugiau:

Teksto autorės Mabinty Taylor-Kamara ir Sarah Kay Bland

Susiję produktai

  • EOS R6 Mark II

    Fotografuojant ar filmuojant veiksmą ar portretus, „EOS R6 Mark II“ pasižymi puikiomis eksploatacinėmis savybėmis ir puikia vaizdo kokybe bei leidžia atsiskleisti jūsų kūrybiškumui
  • EOS R8

    Pereikite prie viso kadro nuotraukų bei vaizdo įrašų ir įgyvendinkite savo kūrybines ambicijas.
  • EOS R7

    Pažinkite laukinę gamtą naudodami fotoaparatą, po kurio ateičiai skirtu APS-C korpusu slypi įspūdingas greitis ir vaizdo kokybė.
  • EOS R10

    Pereikite į naują fotografijos ir vaizdo kūrimo lygį naudodami beveidrodinį EOS R sistemos fotoaparatą su APS-C dydžio jutikliu.
  • RF 85mm F2 MACRO IS STM

    Kompaktiškame ir lengvame „RF 85mm F2 MACRO IS STM“ korpuse slypi universalaus priartinimo ir subtilaus teleobjektyvo glaudinimo galimybės bei 5 padalų optinis vaizdo stabilizatorius.
  • RF 35mm F1.8 MACRO IS STM

    Greitai veikiančios diafragmos 35mm f/1.8 MACRO makroobjektyvas yra skirtas plataus kampo perspektyvai, fokusavimui iš arti ir hibridiniam IS.
  • RF 28-70mm F2.8 IS STM

    Mažas, greitas ir lengvas f/2,8 28–70 mm kintamo židinio nuotolio objektyvas viso kadro fotoaparatams su IS ir apsauga nuo nepalankių oro sąlygų. Puikiai tinka kelionėms, portretams fiksuoti ir kasdieniam kūrybiniam darbui.
  • RF-S 18-45mm F4.5-6.3 IS STM

    Standartinis APS-C priartinimo objektyvas EOS R serijai, puikiai tinkantis kasdienėms situacijoms, pavyzdžiui, šeimai, gyvenimo būdui, portretams ir atostogoms įamžinti.

Susiję straipsniai

Kaip fotografuoti draugus tarsi mados modelius

Londone įsikūrusi mados ir grožio fotografė Jade Keshia Gordon siūlo 6 paprastus patarimus, kaip kurti stilingesnius kadrus socialiniams tinklams.

Portretų fotografijos patarimai

Patobulinkite savo portretų fotografiją pasitelkdami šiuos svarbiausius patarimus ir metodus.

Fono šviesinimas ir tamsinimas darant portretus

Kurkite klasikines apšvietimo konfigūracijas ir darykite kokybiškus nuotaiką skleidžiančius portretus.

Gatvių fotografijos ir vaizdo įrašų patarimai

Esminiai patarimai, kaip užfiksuoti stulbinamus į architektūrą orientuotus gatvių vaizdus ir vaizdo įrašus, kuriuos pateikia turinio kūrėjas Andres McNeill.