KELIONIŲ FOTOGRAFIJA
Sąmoninga kelionių fotografija
Ką reikėtų apsvarstyti fotografuojant ne savo kultūras ir bendruomenes.
GATVIŲ FOTOGRAFIJA
Fotografija yra užkoduota Giuseppes Esposito-Rodrigueso DNR. Jis gimė Venesueloje, jo tėvas – kraštovaizdžius mėgstantis fotografuoti italas, o motina – kelionių fotografiją dievinanti portugalė. Visiškai natūralu, kad Giuseppe sekė tėvų pėdsakais fotografijos srityje.
Nuo 2013 m. jis gyvena Dubline, vaikšto jo paupio alėjomis ir žibintų nušviestais takais ir fotografuoja kinematografiškai įspūdingas, tačiau santūriai intymias gatves, kurių nuotraukos jau pasirodė tokiuose leidiniuose kaip „Lonely Planet“ ir „Culture Trip“. Praeityje Giuseppe rinkosi „Canon EOS 5D Mark III“ (dabar jį pakeitė „Canon EOS 5D Mark IV“) su objektyvu „Canon EF 24-70mm f2.8L II USM“, „Canon EF 50mm f/1.4 USM“ arba „Canon EF 85mm f/1.4L IS USM“. Tačiau neseniai jis pradėjo bandymus su labai patogiu nešiotis „Canon EOS M6 Mark II“.
„Fotoaparatas „Canon EOS M6 Mark II“ – tai puikus universalus įrankis gatvės fotografams, nes turi aukštą skiriamąją gebą (32,5 megapikselio), fotografuoja serijomis (14 k./sek.) ir puikiai filmuoja (4K be apkirpimo), be to turi tvirtą rankeną, už kurios labai patogu laikyti ilgiau fotografuojant gatvėje. Kaip ir kiti „Canon EOS M“ fotoaparatai, „EOS M6 Mark II“ gali būti naudojamas su „Canon“ tvirtinimo adapteriu EF-EOS M, kad būtų galima prijungti įvairiausius 80 EF-S ir EF objektyvus, įskaitant specialiuosius „Fisheye“ ir makroobjektyvus.
Čia Giuseppe dalijasi savo požiūriu, metodais ir patarimais, kaip kūrybiškai fotografuoti gatves.
Visada patartina patikrinti gatvių fotografijos teisėtumą ten, kur planuojate fotografuoti. Iš esmės, daugumoje šalių leidžiama fotografuoti viešosiose vietose, jei nenurodyta kitaip, ir tai apima gatvėmis vaikštančių pėsčiųjų bei viešosiose vietose, pvz., parkuose, esančių žmonių fotografavimą. Tačiau ne visi mėgsta būti fotografuojami. Giuseppe pasakoja: „Paprastai aš greitai parodau jiems nuotraukas ir tikiuosi, kad žmonės supras, jog fotografuoju iš meninių sumetimų. Kartais parodau savo „Instagram“ paskyrą, kad jie pamatytų, jog darau tai tik iš meilės menui, ir paprastai jie tai supranta ir atsipalaiduoja.“
Intensyvaus veiksmo aplinka yra vienas iš sunkiausių šio žanro aspektų. „Viskas nuolat juda“, sako Giuseppe. „Šviesa, objektas, aplinka. Grįši rytoj ir to paties jau nebepamatysi. Turi susitaikyti su tuo, kad nieko negali kontroliuoti. Gali tik turėti idėją ir pasistengti nuspėti, kada pavyks ją įgyvendinti. Reikia pasinaudoti tave supančiu scenarijumi.“
Giuseppe pasirūpina, kad galimybės būtų kuo geresnės, visų pirma surasdamas jam patinkantį foną, o tada kampą, už kurio galėtų pasislėpti. „Iš esmės, kai fotografuoju intensyvaus judėjimo gatvėje, aš randu kampą ir kantriai laukiu, kol į kadrą pateks tinkamas asmuo. Kartais galiu šiek tiek pajudėti ir išbandyti kitokį kampą ar perspektyvą, bet dažniausiai tiesiog įsitaisau vietoje, kurioje, mano manymu, fonas bus tinkamiausias objektui, ir laukiu“.
Iš savo ilgos patirties Giuseppe gali pasakyti, kad geriausia gatvėje fotografuoti Av režimu. „Jums nereikia kontroliuoti visko – tik diafragmą ir galbūt ISO. Galbūt reikės padidinti ISO, jei fotografuosite naktį, tačiau dieną su mažesne diafragma galėsite fotografuoti sparčiau ir padidinti savo šansus nufotografuoti sufokusuotą judantį objektą.“
Giuseppe paprastai naudoja plačią diafragmą (mažą f skaičių), nes tai jam padeda sukurti savo firminį kinematografinį efektą. „Fotografuodamas su f/1.4, f/1.8 arba f/2.8 galiu lengviau išskirti objektą ir sulieti jo foną. Jis vis dar yra ir padeda man perteikti istoriją, bet mums nebūtina matyti kiekvienos jo detalės.“
„Žmonės sakys, kad gatvių fotografijai reikia naudoti 28–55 mm židinio nuotolį, nes jis labiausiai atitinka tai, ką mato žmogaus akis, todėl suteikia natūralią perspektyvą,“ sako Giuseppe. „Bet man fonas yra tiek pat svarbus, kiek ir objektas, todėl aš dažniau fotografuoju ties 24 mm arba 28 mm.“ Fotografuodamas su „Canon EOS M6 Mark II“ jis naudojo objektyvą „Canon EF-M 32mm f/1.4 STM“, kad sukurtų jam patinkančias plačias ir atviras scenas. „Objektyvas buvo toks universalus, kad tiko beveik visoms situacijoms, kuriose atsidūriau“, teigė jis. „Ypač patiko, kaip su juo galėjau fotografuoti savitos nuotaikos siužetus, fokusuodamas į visą vaizdą, o ne tik į konkretų objektą“.
Neskaitant fotografavimo plačiai, Giuseppe neseniai pamėgo ir fotografuoti iš atstumo. „Pastaruoju metu atradau, kad patogiau fotografuoti su teleobjektyvais, nors dauguma profesionalų to nerekomenduoja. Manau, kad ši nuomonė yra labai senamadiška. Fotografuodamas su 85 mm arba teleobjektyvu, pvz., objektyvu „Canon EF-M 55-200mm f/4.5-6.3 IS STM“, galiu išlaikyti atstumą tarp savęs ir objekto, todėl nesibraunu į jų privačią erdvę, atsiskiriu nuo objekto, o fonas tampa labai sulietas – ir tai man patinka.“
Giuseppei „Canon EOS M6 Mark II“ buvo tikras atradimas. „Automatinis fokusavimas veikia patikimai ir greitai, o veidas ir akys sekami ypač tiksliai.“ Tačiau kartu Giuseppe primygtinai ragina gatvių fotografus pabandyti įjungti rankinį fokusavimą ir suteikti savo nuotraukoms daugiau kūrybiškumo. „Tarkim, aš noriu sufokusuoti objektą siužeto viduryje, bet noriu, kad visi kadrą kertantys žmonės būtų išsilieję ir perteiktų judesio pojūtį. Šiuo atveju rankinis fokusavimas tiktų labiau.“
Išskirtinėms nuotraukoms sukurti Giuseppe siūlo fotografuoti neįprastu kampu arba iš nestandartinio taško. Vienas iš mėgstamų jo metodų – ieškoti atspindžių languose ar kituose žvilgančiuose paviršiuose. „Aš randu žmones už stiklo, autobuso lange, kavinėje ar panašiai, ir randu įdomų atspindimą objektą – tai gali būti pastatas, automobilis ar žmogus“, sako jis. „Taip nuotraukoje atsiranda tam tikri nuotaikų sluoksniai.“
Kaip ir su langais, Giuseppe siūlo pabandyti sukurti įdomias kompozicijas eksperimentuojant su balomis ir upėmis.
Jis taip pat rekomenduoja nevengti fotografuoti į šviesą ir išnaudoti dirbtinį apšvietimą. „Šviesa fotografijoje reiškia viską, visi tai žinome, tačiau įspūdį padeda sukurti tai, kaip mes sužaidžiame su ta šviesa“, sako jis. Jei šviesa yra aštri ar tiesioginė, jis siūlo tai panaudoti kaip galimybę eksperimentuoti su siluetais. „Rasčiau iš galo apšviestą man patinkantį foną ir palaukčiau, kol kas tinkamoje vietoje įžengs į kadrą. Tai ypač tinka, jei nenorite kadre objekto veido.
„Dar kartais mėgstu naudoti dirbtinę šviesą nuo gatvių ženklų ar žibintų, nes ji sukuria tam tikrą nuotaiką ir padeda nukreipti žiūrovo dėmesį.“
Jei norite išbandyti jėgas gatvių fotografijoje, Giuseppe turi vieną paprastą patarimą: „Treniruokitės, treniruokitės ir dar kartą treniruokitės“, sako jis. „Jei aistringai sieksite tikslo, galiausiai patobulėsite bet kokioje jūsų siekiamoje srityje ir atrasite savo stilių. Aš vis dar darau tai ir šiandien. Aš nuolat treniruojuosi. Geriausias mano patarimas būtų tiesiog pasiimti fotoaparatą, išeiti į gatvę ir fotografuoti.“
Jaudinatės dėl fotografavimo viešumoje arba dėl žmonių reakcijos? „Žmonių fotografavimas gatvėje yra riba, kurią turėsite peržengti“, priduria Giuseppe. „Kuo daugiau tai darysite, tuo greičiau pradėsite patogiau jaustis ir galėsite susitelkti į tai, kas išties yra svarbu – į magiško kadro medžioklę.“
Autorė: Natalie Denton
Skiltis „Pasisemkite įkvėpimo“ – tai pagrindinis naudingų fotografijos patarimų, vadovų pirkėjams ir įdomių pokalbių šaltinis, kuriame yra visko, ko reikia norint rasti geriausią fotoaparatą ar spausdintuvą ir įgyvendinti savo naują kūrybinę idėją.
Atgal į visus patarimus ir metodusKELIONIŲ FOTOGRAFIJA
Ką reikėtų apsvarstyti fotografuojant ne savo kultūras ir bendruomenes.
MIESTŲ FOTOGRAFIJA
11 patarimų ir gudrybių, padėsiančių įamžinti miesto džiunglių dvasią.
MIESTO FOTOGRAFIJA
Fiksuokite įspūdingus miesto peizažus ir detalias urbanistines scenas. Skaitykite toliau, kad gautumėte visus patarimus, metodus ir įkvėpimą, kokio jums gali prireikti.