Svarbiausi patarimai, kaip unikaliai fotografuoti ir filmuoti gatves

„Gatvių fotografija vystėsi pastaraisiais dešimtmečiais – šiandien ji labiau eksperimentinė, semiasi įkvėpimo iš kitų žanrų“, – pasakoja Andres McNeill.
Gatvių fotografas Andres McNeill fiksuoja gatvių fotografijos vaizdą, kuriame matyti figūra, einanti per ilgą kabamąjį tiltą.

Gatvių fotografija gyvuoja nuo tada, kai fotoaparatai tapo pakankamai lengvi patogiai nešioti. Tai žanras, apimantis daug įvairių stilių, bet jis laisvai apibrėžiamas kaip nesurežisuoti viešai nufotografuojami vaizdai. Dauguma žmonių Niujorko stilių nuo septintojo iki devintojo dešimtmečio laiko kvintesenciniu gatvių fotografijai: greitai užfiksuojami kadrai, kartais prieš pat žmonių veidus. Tačiau, kaip ir visos fotografijos rūšys, ji vystėsi.

Šiame amžiuje, kai kiekvienas kišenėje turi išmanųjį telefoną, rimti gatvių fotografai išsiskiria fotoaparatais užfiksuotų vaizdų kokybe ir kūrybiškumu. Jie gali laikytis aukščiau nurodyto stiliaus, tačiau gatvių fotografiją taiko savitai.

Kad ir Andres McNeill. Įsikūręs Glazge, Jungtinėje Karalystėje, jis sutraukė daugybę sekėjų socialiniuose tinkluose dėl dramatiškų, į architektūrą orientuotų Škotijos miesto kadrų. Andres labiausiai domina pastatai, tik tada žmonės.

Šiame straipsnyje jis dalijasi patarimais, kaip fotografuoti gatvėje.

Stebėkite supantį pasaulį

Gatvių fotografas Andres McNeill fiksuoja gatvės fotografijos vaizdą, kuriame matyti dvi skėčius laikančios figūros, einančios priešais didelį, įspūdingą pastatą.

Nors Andres įkvepia architektūra, jam taip pat patinka į urbanistines nuotraukas įtraukti žmonių, judesio ir asmeniškumo bei pagyvinti kadrą. Fotografuota fotoaparatu „Canon EOS R6“ su „Canon“ tvirtinimo adapteriu EF-EOS R ir objektyvu „Canon EF 70-200mm f/4L IS USM“; nuostatos: 200 mm, 1/800 sek., f/4 ir ISO 400. © Andres McNeill

Gatvių fotografas Andres McNeill fiksuoja gatvių fotografijos vaizdą su pagyvenusiu žmogumi, einančiu šaligatviu ir pasiremiančiu lazda. Jis atrodo mažas šalia aukšto pastato iš raudonų plytų sienų.

Kelio ženklai ir metaliniai elementai šio pastato eksterjere padeda nukreipti žiūrovo akis į pagyvenusio žmogaus, pasiramsčiuojančio lazda ir einančio šalia įspūdingų raudonų plytų sienų, figūrą. Fotografuota fotoaparatu „Canon EOS R8“ ir objektyvu „Canon RF 28mm F2.8 STM“; nuostatos: 1/800 sek., f/2,8 ir ISO 100. © Andres McNeill

Kai Andres išsiruošia fotografuoti visą dieną, jis sąmoningai vengia pernelyg daug galvoti: verčiau reaguoja į tai, ką mato. Jis jaučia, ko ieško. „Sakyčiau, šiek tiek skiriuosi nuo daugelio gatvių fotografų, nes atsižvelgiu į miesto architektūrą, – aiškina jis. – Man įdomu parodyti mastelį. Patinka įtraukti didžiulį pastatą, tada žmones pirmajame plane, kad sukurčiau kontrastą.“

Andres klajoja, kol randa vietą, kuri, jo manymu, padės sukurti paveikią kompoziciją, tada pasiruošia fotoaparatą ir laukia. „Randu gražų pastatą, tapsiantį fonu, o priešais jį einantis asmuo tampa beveik antriniu objektu“, – pasakoja jis. Tai, kas padaro objektą idealų, dažnai paremta vizualiniu pasikartojimu ar atsitiktinumu, pavyzdžiui, žmogus, dėvintis žalius marškinėlius, stovi šalia skelbimų lentos su asmens, dėvinčio žalius marškinėlius, nuotrauka, ir panašūs dalykai.

Fotografuojant žmones tam tikroje situacijoje svarbu numatyti, kur bus židinio taškas: ties pagrindinio subjekto akimis, žmogaus veidu minios viduryje ar gatve skubančiu žmogumi.

Raskite įkvepiantį stilių

Šioje iš žemo kampo užfiksuotoje gatvės nuotraukoje du puošnūs šešėlyje esantys pastatai įrėmina saulės spindulių apšviestą trečią pastatą.

Aukštų pastatų kaip rėmo naudojimo kadre privalumas yra tas, kad galite fotografuoti bet kuriuo metu. „Nesvarbu, ar fotografuosite vidurdienį, kuris paprastai yra fotografo košmaras, nes saulė būna skaisčiausia, vis tiek galite rasti gražų kontrastą tarp šviesos ir šešėlio“, – pataria Andres. Fotografuota fotoaparatu „Canon EOS R8“ ir objektyvu „Canon RF 28mm F2.8 STM“; nuostatos: 1/250 sek., f/2,8 ir ISO 200. © Andres McNeill

Gatvės fotografija, kurioje matyti stebintis ir laukiantis platformoje žmogus, tuo metu pro šalį greitai važiuoja traukinys. Žmogus visiškai sufokusuotas, o traukinio vagonas – sulietas.

Priežastis, kodėl Andres patinka kurti vaizdus, primenančius filmų kadrus, yra ta, kad jie sukuria „nostalgišką nuotaiką, beveik primenančią vaikystės Glazgą“. Fotografuota fotoaparatu „Canon EOS R6“ su objektyvu „Canon RF 24-105mm F4-7.1 IS STM“; nuostatos: 1/6 sek., f/4,5 ir ISO 100. © Andres McNeill

Kinas yra svarbus sąlyčio taškas, nes Andres komponuoja vaizdą „beveik kaip kurdamas filmo kadrą“.

Jis pabrėžia, kad šiuo metu gatvių fotografijoje nėra vieno visiems tinkamo modelio. Andres akį labiausiai patraukiantys dalykai yra pastatų formos ir raštai, nesvarbu, tai yra XIX-ojo amžiaus Viktorijos laikų statiniai ar retkarčiais sutinkamos brutalizmo architektūros konstrukcijos, kurias rasite Glazgo gatvėse. „Esu didelis atskaitos linijų gerbėjas, kai pastato linijos nuveda jus prie objekto. Kartais fotografuoju, kai pastatas yra abiejose kadro pusėse, tada viduryje – artėjantis link manęs žmogus, o gal taksi automobilis.

Yra tiek daug būdų, kaip į tai pažvelgti“, – sako Andres. „Senasis būdas visada buvo naudoti 35 mm, kartais fotografuojant iš klubo aukščio, iš arti, dabar naudojame didžiulę židinio nuotolių įvairovę. Jei jaučiatės intravertiškesnis, galite naudoti 85 mm arba 200 mm, fotografuoti iš kitos gatvės pusės ir užfiksuoti akimirką, kurios gali nepavykti užfiksuoti naudojant 35 mm židinio nuotolį.“

Pagarbiai elkitės

Andres McNeill gatvės nuotraukoje dviratininkas dviračiu važiuoja akmenimis grįsta gatve priešais įspūdingą akmeninį pastatą.

Pradėjęs fotografuoti, Andres bandė imituoti praeities gatvių fotografus, siekusius kuo labiau priartėti prie fotografuojamų objektų. „Man tikrai nepatinka įsiveržti į žmonių erdvę, – prisipažįsta. – Tai nėra mano stilius.“ Fotografuota fotoaparatu „Canon EOS R8“ ir objektyvu „Canon RF 28mm F2.8 IS STM“; nuostatos: 1/500 sek., f/4,5 ir ISO 100. © Andres McNeill

Visada patartina patikrinti gatvių fotografijos, kur planuojate fotografuoti, teisinius dalykus, tačiau apskritai dauguma šalių leidžia fotografuoti viešosiose vietose, jei nenurodyta kitaip. Tai apima pėsčiųjų fotografavimą gatvėje ir žmones viešosiose vietose, pavyzdžiui, parkuose.

Vis tik fotografuoti nepažįstamus žmones gali būti bauginanti užduotis. „Tiesiog sąžiningai darykite tai, ką darote, ir leiskite savo aistrai atsiskleisti“, – pataria Andres. Jis paprastai nufotografuoja, tada, jei įmanoma, prieina ir pasikalba su nufotografuotu žmogumi bei parodo jį savo fotoaparato ekrane. Taip pat galite pasiūlyti pasidalyti nuotraukomis arba duoti nufotografuotam asmeniui savo socialinių tinklų duomenis, kad galėtų peržiūrėti vaizdus internete.

Dauguma žmonių supranta, bet Andres mielai pašalins vaizdą, jei jie paprašys.

Gatvės kinematografija

get-inspired-street-photography-tips-andres-mcneill-video.mp4

Nenuostabu, kad Andres meilė kinematografiniam vaizdui paskatino jį kartu su gatvių nuotraukomis filmuoti jausmus žadinančius vaizdo įrašus. Jis dažnai naudoja „Canon EOS R5“ (dabar jį pakeitė „EOS R5 Mark II“), kai nori pereiti iš filmavimo į fotografavimą ir atvirkščiai, tačiau pereina prie kino kameros „EOS C70“ , kai nori vien tik filmuoti, nes joje yra įdiegti „žaidimo taisykles keičiantys“ ND filtrai ekspozicijai valdyti.

Kalbėdamas apie gatvės kinematografiją, Andres pataria tikslingiau komponuoti vaizdą. „Gatvių fotografija yra atlaidesnė. Komponuoti kadrus vis tiek reikia atsargiai, tačiau vėliau apkirpimą galima pakeisti. Su vaizdo įrašais yra kitaip: jei kažkas atrodo negerai arba blokuoja kadrą, tai sunkiau ištaisyti, nors naudodami 8K „Canon“ fotoaparatus galite apkirpti vaizdą ir sukurti 4K arba „Full HD“ raiškos kadrą.“

Jis taip pat siūlo ugdyti labiau laukinės gamtos fotografui būdingą mąstyseną ir būti kantresniais fiksuojant gatvės vaizdą: „Kai manote, kad nieko nevyksta ir ketinate pereiti į kitą vietą, tiesiog likite ten ir įrašinėkite dar 10 sekundžių – būtent tada kažkas ir nutinka!“

Jis sako, kad jo požiūris į filmavimą yra „labai panašus, bet ir labai skiriasi“ nuo požiūrio į fotografavimą. „Žinau, kad tai visiškas paradoksas! Man patinka „Bėk ir filmuok“ dokumentinio stiliaus vaizdo įrašai, kurie yra panašūs į gatvių fotografiją, nes jūs tiesiog stebite akimirkas. Tačiau kartu tai yra skirtingos disciplinos. Gatvių fotografijoje daugiausia dėmesio skiriama žmonėms, kurie pateks į jūsų kadrą, tačiau gatvių kinematografijos atveju žmonės tampa beveik antraeiliais. Ji daugiau susijusi su šviesa ir pastatais ir iš esmės tai yra viso vaizdo nutapymas.“

Šis tapybai būdingas požiūris apima ir baigiamąjį redagavimą: „Man išties patinka matyti, kad sukuriamas galutinis produktas, keisti spalvų nustatymus ir pamatyti, kokius beprotiškus vaizdus galima gauti. Esu didelis tokių dalykų kaip „Bėgantis skustuvo ašmenimis“ gerbėjas, kai kartais iš tikrųjų išgaunamos nerealios spalvos.“

Redaguodamas socialiniams tinklams skirtas sekas Andres sako: „Ieškau geros kompozicijos, kurioje matyti architektūra. Man patinka ją įrėminti, kai matyti, kad žmonės įeina į kadrą ir iš jo išeina, o kartais einu kartu su minia ir sutelkiu dėmesį į pastatą. Taip pat mėgstu panoraminiu režimu filmuoti pėsčiuosius arba dviratininkus, kad sukurčiau judesio efektą.“

Fotografavimas socialiniams tinklams

Andres McNeill daryta gatvės fotografija, kurioje matyti siaura akmenimis grįsta gatvė prieblandoje su balose atsispindinčiomis lempučių šviesomis.

Dažnu atveju to vienintelio kadro užfiksavimas yra laukimo žaidimas. Kartais nutinka taip, kad Andres pusvalandį būna toje pačioje vietoje ir neužfiksuoja norimo vaizdo, pavyzdžiui, kai kas nors patenka į kadrą. Tačiau suradę įdomią vietą, visada galite į ją grįžti kitą dieną. Fotografuota fotoaparatu „Canon EOS R6“ su „Canon“ tvirtinimo adapteriu EF-EOS R ir objektyvu „Canon EF 70-200mm f/4L USM“; nuostatos: 1/250 sek., f/4,5 ir ISO 3200. © Andres McNeill

Fotoaparatas „Canon EOS R50 V“ su objektyvu „Canon RF-S 14-30mm F4-6.3 IS STM PZ“, vertikaliai prijungtas prie „Canon“ trikojo-rankenos HG-100TBR.

Į vaizdo įrašus orientuotame „Canon EOS R50 V“ yra vertikaliam filmavimui skirtas trikojo lizdas, kad būtų lengviau filmuoti vertikalius kadrus socialinių tinklų platformoms. Čia jis naudojamas su universaliu „Canon“ trikoju-rankena HG-100TBR.

Dalijimasis gatvių fotografija ir vaizdo įrašais socialinių tinklų kanaluose yra puikus būdas pasiekti naujas ir didesnes auditorijas. Andres sako, kad socialinė žiniasklaida buvo labai svarbi ko karjeros pradžiai „Tai buvo viskas, nes aš nieko neišmaniau apie svetaines ir SEO“.

Jis sako, kad vaizdo įrašai tampa socialinės žiniasklaidos prioritetu, dabar jis filmuoja savo kanalams skirtus specialius klipus. „Purizmo šalininkas tikriausiai sakytų, kad viską reikia filmuoti horizontaliai, bet tai nėra idealus pasirinkimas kuriant socialinei žiniasklaidai, nebent tai būtų „YouTube“. Todėl kartais sąmoningai filmuoju gatvės vaizdus vertikaliai. Tačiau tai atsiperka, nes susidomėjimas „TikTok“ yra didesnis, kai filmuoju vertikaliai.“ Pirmiausia vaizdo įrašams fiksuoti sukurtame „Canon EOS R50 V“ yra vertikaliam filmavimui skirtas trikojo lizdas, padedantis maksimaliai išnaudoti visas šias galimybes.

Vertikali kompozicija dažnai papildo į architektūrą orientuotą gatvių fotografiją, tačiau Andres mėgsta filmuoti horizontaliai. „Instagram“ galite daryti tokius dalykus kaip trijų kadrų sudėjimą, kai vienu metu 4x5 formato kadre matyti trys skirtingi vienas virš kito horizontaliai išdėlioti vaizdai. Kartais galite tai panaudoti ir vizualiai papasakoti istoriją.“

Kai reikia pasirinkti, kurias nuotraukas skelbti socialiniuose tinkluose, Andres rekomenduoja nebandyti įtikti kažkam kitam, tik sau: „Aš išmokau nebefilmuoti kitiems žmonėms ir tiesiog bandau filmuoti tai, kas įdomu man“.

Nors socialinės žiniasklaidos struktūra nuolat keičiasi, Andres turi laiko patikrintą patarimą, kaip auginti savo gatvės fotografijos sekėjų ratą ir išlaikyti jų dėmesį: būkite interaktyvūs. „Aš nesu iš tų kūrėjų, kurie tiesiog skelbia ir ignoruoja žinutes. Turiu gerą bazinę auditoriją, kuri kasdien bendrauja su manimi, ir nors aš neturiu didžiulio sekėjų būrio, aš vis dar skiriu laiko atsakyti į visus komentarus ir pasikalbėti su visais, kurie nori pabendrauti. Akivaizdu, kad jei turite milijoną sekėjų, jūs negalite to padaryti, bet manau, kad socialinėje žiniasklaidoje ryšys turėtų būti dvipusis.“

Tobulinkite gatvių fotografijos įrangos krepšį

Pora rankų laiko „Canon EOS R8“ su prijungtu objektyvu „Canon RF 28mm F2.8 STM“, kuris paprastai yra naudojamas gatvių fotografijoje.

Vienas iš didžiausių gatvių fotografijos teikiamų malonumų – spontaniškų momentų ir žaismingų scenų užfiksavimas, todėl būtų idealu turėti fotoaparatą su greitos kadrų sekos fiksavimo režimu. EOS R8 gali fotografuoti iki 40 k./sek. sparta su elektroniniu užraktu, jame įdiegtas 30 k./sek. RAW serijos režimas su išankstiniu fotografavimu, todėl galite pradėti fotografuoti RAW failus paspaudę užrakto mygtuką iki pusės.

Naudodamas trikojį-rankeną naudotojas laiko fotoaparatą „Canon PowerShot V1“ žemu kampu, o sukiojamas ekranas nukreiptas į viršų, taip, kad kampas būtų tinkamas gatvių fotografijai.

Daugelis „Canon EOS“ fotoaparatų yra su sukiojamais ekranais, todėl galima lengvai sukomponuoti vaizdą fotografuojant neįprastais kampais. Fotoaparate „Canon PowerShot V1“ taip pat yra ši funkcija bei daugybė į vaizdo įrašus orientuotų parinkčių.

Dėl kompaktiško dydžio ir nepriekaištingo veikimo silpno apšvietimo sąlygomis „Canon“ beveidrodiniai EOS R sistemos fotoaparatai – nuo viso kadro EOS R8 ir „EOS R6 Mark II“ iki APS-C formato fotoaparatų EOS R10 ir EOS R50 – yra puikus pasirinkimas užsiimant gatvių fotografija. Jei norite įrenginio, kuris tinkamesnis įsidėti į kišenę, apsvarstykite kompaktišką fotoaparatą, pvz., „ Canon PowerShot V1“, kuris sujungia aukštą vaizdo kokybę su pažangiomis nuotraukų ir vaizdo įrašų funkcijomis turinio kūrėjams.

Andres paprastai fotografuoja nustatęs ilgą išlaikymą nepertraukiamo fotografavimo režimu. „Noriu sustabdyti veiksmą ir nenoriu, kad nepavyktų užfiksuoti kadro“, – aiškina jis.

Tradiciškai gatvių fotografai naudojo 35 arba 50 mm objektyvus, nes jų židinio nuotolis artimiausias tam, kaip žmogaus akis mato pasaulį, todėl suteikia natūralią perspektyvą. Ir „Canon RF 50mm F1.8 STM“, ir „RF 35mm F1.8 MACRO IS STM“ užtikrina maloniai tolygų „bokeh“ efektą, o jų plati diafragma taip pat padeda sukurti kinematografinį efektą, išskiriant objektą ir išlaikant sulietą foną.

Tačiau, jei fonas yra toks pat svarbus kaip objektas, verčiau rinktis plačiakampį objektyvą. Ypač kompaktiškas „Canon RF 28mm F2.8 STM“ turi ir universalųjį židinio nuotolį, ir sparčią diafragmą, kad būtų galima eksperimentuoti su fono suliejimu, todėl jis yra idealus gatvių fotografijos objektyvas. Universaliajame „Canon RF 28-70mm F2.8 IS STM“ įdiegtas optinis IS, sumažinantis fotoaparato drebėjimą. Jis taip pat suteikia universalumo fotografuojant tiek plataus kampo urbanistinius vaizdus, tiek intymesnius portretus gatvėse. „Kartais man patinka keisti židinio nuotolį ir sukurti skirtingas perspektyvas“, – sako Andres.

Jei fotografuosite naudodami teleobjektyvą, galėsite išlaikyti didesnį atstumą tarp savęs ir objekto, tad nepažeisite privatumo. „Canon RF 24-240mm F4-6.3 IS USM“ yra itin universalus 10 k. priartinantis objektyvas, puikiai tinkantis, jei reikia vieno objektyvo, kurio židinio nuotolis būtų tinkamas kiekvienam scenarijui.

Penki pagrindiniai patarimai, kaip kūrybiškai pažvelgti į gatvių fotografiją

1. Pasinaudokite kūrybinėmis perspektyvomis

Gatvių fotografo Andres McNeill nuotrauka iš po tilto; pastatas ir medžiai atsispindi ant kelio telkšančioje didelėje vandens baloje.

Andres niekuo neišsiskiriantį vaizdą pavertė įdomų, panaudodamas žemę ir tilto apačią kaip natūralius rėmus ir užtikrindamas, kad pastatas ir medžiai atsispindėtų didelėje ant kelio telkšančioje baloje. Fotografuota fotoaparatu „Canon EOS R8“ ir objektyvu „Canon RF 28mm F2.8 STM“; nuostatos: 1/1 000 sek., f/3,5 ir ISO 100. © Andres McNeill

Iš viršaus nufotografuota akmenimis grįsta vingiuota Glazgo gatvė. Spalvingos juostos pakabintos tarp pastatų abiejose pusėse. Nuotrauką užfiksavo gatvių fotografas Andres McNeill.

Suteikite savo miesto nuotraukai įvairovės fotografuodami gatvę iš aukštai arba iš apačios. Fotografuota fotoaparatu „Canon EOS R6“ su „Canon“ tvirtinimo adapteriu EF-EOS R ir objektyvu „Canon EF 16-35mm f/2.8L III USM“; nuostatos: 16 mm, 1/160 sek., f/5 ir ISO 100. © Andres McNeill

Išskirtinėms nuotraukoms sukurti pabandykite fotografuoti neįprastu kampu arba iš nestandartinio taško. Vienas iš dalykų, patinkančių Andres Glazge, yra skirtingos perspektyvos ir sluoksniai, kuriuos jis gali įtraukti į kadrą, nes miestas yra labai kalvotas. Aukšta vieta taip pat puikiai pasitarnauja įamžinant saulėlydžius.

Dar viena naudinga technika – ieškoti atspindžių languose ar kituose žvilgančiuose paviršiuose. Kaip ir su langais, taip pat galite pabandyti sukurti įdomias kompozicijas eksperimentuodami su balomis ir upėmis.

Jei fotografuojate gatvių vaizdus, apsvarstykite, kuo jūsų miestas unikalus, ir tuo pasinaudokite, kad jūsų vaizdai būtų įdomūs ir individualūs.

2. Įamžinkite fotoaparato sulietą vaizdą

Gatvių fotografijos vaizdas, pasižymintis dideliu vertikaliu išsiliejimu; pėstieji matomi tarp rožinės, žalios ir geltonos spalvos šviesos ruožų.

Jei fotografuodami siekiate vaizdą sulieti, ieškokite įdomių objektų, kurie sukurs ryškius raštus, pvz., kaip čia virš gatvės kybantys skėčiai. Judindami fotoaparatą aukštyn ir žemyn ir naudodami 1/15 sek. trukmės ekspoziciją paversite įprastą gatvės siužetą į gražiai sulietą vaizdą. Fotografuota fotoaparatu „Canon EOS RP“ (dabar jį pakeitė EOS R8) su objektyvu „Canon RF 24-105mm F4-7.1 IS STM“, nuostatos: 35 mm, 1/15 sek., f/22 ir ISO 100.

Paprastai fotografai stengiasi išvengti fotoaparato drebėjimo, bet judindami jį tyčia ekspozicijos metu galite sukurti įspūdingą abstraktų gatvės vaizdą – tai nuostabus būdas vietos pojūčiui perteikti.

Svarbiausia yra nustatyti tokį išlaikymą, kurio užtektų vaizdui sulieti, bet pakankamai trumpą, kad būtų galima susidaryti įspūdį apie žmones ir formas. Pabandykite fotoaparate nustatyti pirmenybės išlaikymui (Tv) režimą ir 1/15 sek. išlaikymą. Iš pradžių nustatykite ISO100 fotoaparato šviesos jautrumą ir tada jį koreguokite pagal aplinkos šviesą, kol pasieksite jums tinkamą ekspoziciją. Tada, kai paspausite užrakto mygtuką, trumpai ir greitai pajudinkite fotoaparatą. Vertikalus judinimas gerai tinka vaizdui, kuriame yra žmonių, nes išsaugomas figūrų pavidalas, tačiau galite pabandyti ir judinti horizontaliai, staigiai pasukti arba greitai priartinti.

Pirmenybės užraktui (Tv) režimu galite tiesiog nustatyti automatinį ISO (tokia galimybė yra daugumoje fotoaparatų) ir sutelkti visą dėmesį tik į išlaikymą.

3. Taikykite ryškių akcentų ekspoziciją

Požeminėje perėjoje padarytas gatvių fotografijos kadras, kuriame matoma ant grafičiais išpieštos sienos krentanti šviesa.

Kuriant abstrakčius vaizdus gali būti naudinga fotografuoti ryškaus ar kontrastingo apšvietimo ir spalvų sritis – toks kontrastas padeda labiau pamatyti pasaulį kaip įvairių formų dėlionę. Nufotografuota su „Canon EOS 90D“ ir objektyvu „Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS STM“, nustatymai: 39 mm, 1/160 sek., f/8 ir ISO100.

LCD ekranas, kuriame kažkas mažina fotoaparato ekspoziciją, kad vaizdas būtų tamsesnis.

Panaudokite ekspozicijos kompensavimą ir sumažinkite ekspoziciją viena ar dviem padalomis, kad išryškintumėte šviesias vietas ryškiomis saulėtomis dienomis. Nepamirškite, kad norėdami tai padaryti turėsite naudoti automatiškai nustatomas ekspozicijos nuostatas, pvz., pirmenybės diafragmai arba pirmenybės išlaikymui.

Fotografai dažnai vengia fotografuoti ryškią saulėtą dieną, nes tada būna ryškūs kontrastai su giliais šešėliais. Tačiau gatvių fotografijoje šis kontrastas gali padėti supaprastinti aktyvaus veiksmo siužetus, paverčiant juos įspūdingomis abstrakčiomis formomis. Kai eksponuojate ryškius akcentus, šešėliai jūsų nuotraukose tampa praktiškai juodi ir sukuria jokių detalių neturinčias formas.

Lengviausia tai padaryti naudojant ekspozicijos kompensavimo funkciją. Pasukite ekspozicijos ratuką per vieną ar dvi padalas, kad patamsintumėte vaizdą ir šešėliai taptų gilūs, o ryškioje saulėkaitoje esančios vietos išliktų ryškios.

4. Fotografuokite dvigubas ekspozicijas

Dviguba gatvių fotografijos ekspozicija, kurioje viena miesto panoramos nuotrauka yra uždėta ant kitos, tik apversta.

Naudojant daugybinės ekspozicijos režimą, fotografuojant fotoaparatas tiesiogiai pateikia sujungtą vaizdą, todėl galima lengvai sukomponuoti antrą ekspoziciją, kad ji derėtų su pirmąja. Nufotografuota su „Canon EOS 90D“ ir objektyvu „Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS STM“, nustatymai: 55 mm, 1/160 sek., f/7,1 ir ISO100.

Apverstas „Canon“ fotoaparato LCD ekranas, kuriame matoma dviguba tarsi kybančių ore pastatų ekspozicija.

Apversdami fotoaparatą aukštyn kojomis antram dvigubos ekspozicijos kadrui, galite sukurti siurrealistiškai atrodantį miesto kraštovaizdį.

Nuo XIX amžiaus populiari dviguba ekspozicija suteikia galimybę uždengti vieną vaizdą ant kito ir gauti įspūdingus rezultatus. „Canon EOS R8“, EOS R7 ir kituose naujuose fotoaparatuose yra specialus daugybinių ekspozicijų režimas, kuriuo galėsite sukurti šį efektą fotografuodami. Tiesiog įjunkite šį režimą, nustatykite pageidaujamą ekspozicijų skaičių ir pradėkite fotografuoti. Naudinga yra tai, kad fotografuojant antrą (ar trečią, ketvirtą – šiuo režimu galima iki devynių) kadrą, ekrane rodoma efekto peržiūra, todėl jį galima pakoreguoti, kad derinys būtų kuo įdomesnis.

Ieškodami objektų ir siužetų dvigubos ekspozicijos nuotraukoms, nepamirškite, kad šviesesnės sritys išliks tokios pačios arba bus šviesesnės, bet niekada nepatamsės. Tai reiškia, kad tamsesni pastatai ir formos šviesiame, pvz., dangaus, fone gali tapti ryškiomis nuotraukomis.

5. Išsirinkite detales

Gatvių fotografijos kadras, kuriame matyti iš apačios nufotografuotas dangoraižio šonas, kurio vieną pusę dengia spalvingas stiklas.

Vaikščiodami su fotoaparatu ieškokite įdomių kontrastų, harmoningų raštų, geometrinių formų, ryškių spalvinių erdvių ar abstrakčių architektūros detalių. Išskirtinių pastatų savybių fotografavimas stambiu planu, kaip antai šiame kampu padarytame kadre, yra puikus būdas abstrakčiai pavaizduoti architektūrą.

Vienas iš didžiausių gatvės fotografavimo malonumų yra didelė įdomių detalių įvairovė, kurią pastebėsite visur – nuo abstrakčių architektūros linijų iki spalvingų ženklų, tekstūrų, apipavidalinimų ir atspindžių. Dažnai geriausios abstrakčios nuotraukos turi paprastą kompoziciją. Sutelkdami dėmesį į vieną ar dvi detales ir atmesdami visa kita, galite sukurti gražias nuotraukas su užuomina į jas supančią aplinką. Tokios nuotraukos gali tapti puikiais kūriniais ant sienos, tad galbūt vertėtų mėgstamiausius kadrus išspausdinti?

Gatvių fotografija yra prieinamiausias fotografijos tipas. Nereikia sudėtingos, brangios įrangos, kad galėtumėte pradėti. Nereikia keliauti į užsienį, kopti į kalnus ar savaičių savaitėmis sėdėti slėptuvėje, kol pasirodys retai sutinkamas gyvūnas. Tereikia pagriebti savo įrangos krepšį, patraukti į netoliese esančias gatves ir pradėti fotografuoti. Tai yra įgūdis, ir jis praktikuojant tampa vis geresnis. „Kol neištreniruojate akių, nesuvokiate, kad neįtikėtinos akimirkos vyksta visą laiką“, – sako Andres. – Tereikia būti kantriam.“

Įspūdingi dalykai vyksta tiesiog prie jūsų slenksčio. Taigi eikite ten, būkite pasiruošę ir paspauskite užraktą.



Autoriai: Rachel Segal Hamilton, James Paterson ir Marcus Hawkins

Susiję produktai

  • PowerShot V1

    Vaizdo įrašams kurti skirta kompaktiška kamera su 4K įrašymu, tiksliu automatiniu fokusavimu ir tobulai švariu garsu – idealu keliaujantiems turinio kūrėjams.
  • EOS R10

    Pereikite į naują fotografijos ir vaizdo kūrimo lygį naudodami beveidrodinį EOS R sistemos fotoaparatą su APS-C dydžio jutikliu.
  • EOS R8

    Pereikite prie viso kadro nuotraukų bei vaizdo įrašų ir įgyvendinkite savo kūrybines ambicijas.
  • EOS R50 V

    Būkite kūrybingi su daugiausia filmuoti skirta kamera su keičiamais objektyvais, siūlančia daug pažangių funkcijų filmuotam jūsų turiniui pagerinti.
  • RF 28-70mm F2.8 IS STM

    Mažas, greitas ir lengvas f/2,8 28–70 mm kintamo židinio nuotolio objektyvas viso kadro fotoaparatams su IS ir apsauga nuo nepalankių oro sąlygų. Puikiai tinka kelionėms, portretams fiksuoti ir kasdieniam kūrybiniam darbui.
  • RF 50mm F1.8 STM

    Kompaktiškas, tylus ir lengvas 50mm RF fiksuoto židinio nuotolio objektyvas su plačia f/1.8 diafragma tobulai tinka jūsų kūrybinei vizijai atskleisti.

Susiję straipsniai

Gatvių fotografijos iššūkis objektyvui

Kodėl „Canon RF 28mm F2.8 STM“ yra būtinas daiktas gatvių fotografų įrangos krepšyje?

Patarimai apie architektūros fotografiją

Pasinerkite į architektūros fotografiją naudodamiesi profesionalų technikomis ir įžvalgomis.

Gatvių portretų patarimai

Geriausias profesionalaus fotografo Juliano Love patarimas norintiems fotografuoti išskirtinius gatvės portretus.

Geriausi objektyvai, kuriais atnaujinti komplekto objektyvą

Norite atnaujinti su fotoaparatu pateiktą komplekto objektyvą? Čia pateikiama, ko reikėtų ieškoti, ir nurodyti penki puikūs kintamo židinio nuotolio objektyvai, suteikiantys daugiau kūrybinių galimybių.