GATVIŲ FOTOGRAFIJA

Fotografuokite kitaip: abstrakčiosios fotografijos patarimai

Leiskitės į gatves su „Canon“ fotoaparatu, kad įamžintumėte įspūdingus abstrakčius vaizdus, neapčiuopiamas detales ir siurrealias dvigubas ekspozicijas.
Keliomis ekspozicijomis nufotografuota miesto gatvė, sukuriant išsiliejusį, pasikartojantį efektą.

Abstraktus vaizdas – tai toks vaizdas, kuris iš pirmo žvilgsnio neprimena nieko, kas pažįstama realiame gyvenime. Kurdami menkai su tikrove susijusius vaizdus galime perteikti idėją ar emociją, kuri nėra susijusi su kasdieniais objektais ir siužetu. Dažnai mums sakoma, kad nuotraukos turi būti ryškios, tiesios ir sufokusuotos, bet kurdami abstrakčią fotografiją galime šias taisykles drąsiai laužyti. Tai suteikia fotografams neįtikėtiną laisvę sudominti žiūrovą gilesniu lygmeniu, naudojant vizualinius elementus ir eksperimentuojant su fotoaparato galimybėmis.

Abstrakti tema dažnai naudojama gatvių ir dokumentikos fotografijoje. Gatvių aplinkoje gausu detalių, geometrinių elementų ir judesio, kuriuos pasinaudojant keliais fotografavimo įgūdžiais galima pastebėti ir konceptualiai įamžinti, atskleidžiant jų nematomus akcentus net pačiose nuobodžiausiose ar pažįstamiausiose vietose.

Abstraktus požiūris gali ne tik padėti naujai pažvelgti į garsiausius paminklus ir dažnai fotografuojamus pastatus, bet ir suteikia galimybę perteikti ryškų mus supančios miesto aplinkos įspūdį – pulsuojančios gyvybės arba melancholiško disonanso. Gal išties verta čiupti savo fotoaparatą ir pasivaikščioti po miestą ieškant kažko abstraktaus? Niekada negali žinoti, su kokiu laimikiu pavyks grįžti.

1. Įamžinkite fotoaparato sulietą vaizdą

Gatvės vaizdas su labai stipriu vertikaliu išsiliejimu. Pėstieji vis dar matomi, bet didžioji vaizdo dalis yra virtusi spalvotomis rožinės, žalios ir geltonos šviesos juostomis.

Jei fotografuodami siekiate vaizdą sulieti, ieškokite įdomių objektų, kurie sukurs ryškius raštus, pvz., kaip čia virš gatvės kybantys skėčiai. Nufotografuota su „Canon EOS RP“ ir objektyvu „Canon RF 24-105mm F4-7.1 IS STM“, nustatymai: 35 mm, 1/15 sek., f/22 ir ISO 100.

Labai greitai aukštyn ir žemyn „Canon“ fotoaparatą pakreipiantis vyras.

Judindami fotoaparatą aukštyn ir žemyn ir naudodami 1/15 sek. trukmės ekspoziciją paversite įprastą gatvės siužetą į gražiai sulietą vaizdą.

Paprastai fotografai stengiasi išvengti fotoaparato drebėjimo, bet judindami jį tyčia ekspozicijos metu galite sukurti įspūdingą abstraktų gatvės vaizdą – tai nuostabus būdas vietos pojūčiui perteikti.

Svarbiausia yra nustatyti tokį išlaikymą, kurio užtektų vaizdui sulieti, bet pakankamai trumpą, kad būtų galima susidaryti įspūdį apie žmones ir formas. Pabandykite fotoaparate nustatyti pirmenybės išlaikymui (Tv) režimą ir 1/15 sek. išlaikymą. Iš pradžių nustatykite ISO100 fotoaparato šviesos jautrumą ir tada jį koreguokite pagal aplinkos šviesą, kol pasieksite jums tinkamą ekspoziciją. Tada, kai paspausite užrakto mygtuką, trumpai ir greitai pajudinkite fotoaparatą. Vertikalus judinimas gerai tinka vaizdui, kuriame yra žmonių, nes išsaugomas figūrų pavidalas, tačiau galite pabandyti ir judinti horizontaliai, staigiai pasukti arba greitai priartinti.

Pirmenybės užraktui (Tv) režimu galite tiesiog nustatyti automatinį ISO (tokia galimybė yra daugumoje fotoaparatų) ir sutelkti visą dėmesį tik į išlaikymą.

2. Ryškių akcentų ekspozicija

Požeminėje perėjoje padarytas kadras, kuriame matoma ant grafičiais išpieštos sienos krentanti šviesa.

Kuriant abstrakčius vaizdus gali būti naudinga fotografuoti ryškaus ar kontrastingo apšvietimo ir spalvų sritis – toks kontrastas padeda labiau pamatyti pasaulį kaip įvairių formų dėlionę. Nufotografuota su „Canon EOS 90D“ ir objektyvu „Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS STM“, nustatymai: 39 mm, 1/160 sek., f/8 ir ISO100.

LCD ekranas, kuriame kažkas mažina fotoaparato ekspoziciją, kad vaizdas būtų tamsesnis.

Panaudokite ekspozicijos kompensavimą ir sumažinkite ekspoziciją viena ar dviem padalomis, kad išryškintumėte šviesias vietas ryškiomis saulėtomis dienomis. Nepamirškite, kad norėdami tai padaryti turėsite naudoti automatizuotus ekspozicijos nustatymus, pvz., pirmenybės diafragmai, pirmenybės užraktui arba automatinio ISO.

Fotografai dažnai vengia fotografuoti ryškią saulėtą dieną, nes tada būna ryškūs kontrastai su giliais šešėliais. Tačiau gatvių fotografijoje šis kontrastas gali padėti supaprastinti aktyvaus veiksmo siužetus, paverčiant juos įspūdingomis abstrakčiomis formomis. Kai eksponuojate ryškius akcentus, šešėliai jūsų nuotraukose tampa praktiškai juodi ir sukuria jokių detalių neturinčias formas.

Lengviausia tai padaryti naudojant ekspozicijos kompensavimo funkciją. Pasukite ekspozicijos ratuką per vieną ar dvi padalas, kad patamsintumėte vaizdą ir šešėliai taptų gilūs, o ryškioje saulėkaitoje esančios vietos išliktų ryškios.

3. Fotografuokite dvigubas ekspozicijas

Dviguba ekspozicija, kurioje viena miesto dangaus nuotrauka yra uždėta ant kitos, tik apversta.

Naudojant daugybinės ekspozicijos režimą, fotoaparato LCD ekrane fotografuojant galima tiesiogiai matyti sulietą vaizdą, todėl galima lengvai sukomponuoti antrą ekspoziciją, kad ji derėtų su pirmąja. Nufotografuota su „Canon EOS 90D“ ir objektyvu „Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS STM“, nustatymai: 55 mm, 1/160 sek., f/7.1 ir ISO100.

Apverstas „Canon“ fotoaparato LCD ekranas, kuriame matoma dviguba tarsi kybančių ore pastatų ekspozicija.

Apversdami fotoaparatą aukštyn kojomis antram dvigubos ekspozicijos kadrui, galite sukurti siurrealistiškai atrodantį miesto kraštovaizdį.

Nuo XIX amžiaus populiari dviguba ekspozicija suteikia galimybę uždengti vieną vaizdą ant kito ir gauti įspūdingus rezultatus. „Canon EOS 90D“ ir daug kitų naujų fotoaparatų turi specialų kelių ekspozicijų režimą, kuriuo galėsite sukurti šį efektą fotografuodami. Tiesiog įjunkite šį režimą, nustatykite pageidaujamą ekspozicijų skaičių ir pradėkite fotografuoti. Naudinga yra tai, kad, įjungus „Live View“ ir fotografuojant antrą (ar trečią, ketvirtą – šiuo režimu galima iki devynių) kadrą, ekrane rodoma efekto peržiūra, todėl jį galima pakoreguoti, kad derinys būtų kuo įdomesnis.

Ieškodami objektų ir siužetų dvigubos ekspozicijos nuotraukoms, nepamirškite, kad šviesesnės sritys išliks tokios pačios arba bus šviesesnės, bet niekada nepatamsės. Tai reiškia, kad tamsesni pastatai ir formos šviesiame, pvz., dangaus, fone gali tapti ryškiomis nuotraukomis.

4. Perdenkite kelis kadrus

Nespalvinė daugybinė dangoraižio ekspozicija.

Kurdami kelių kadrų vaizdus galite pasirinkti papildymo arba vidurkio režimą. Papildomu režimu šviesių sričių sluoksniai dedami vienas ant kito, o vidurkio režimu apsaugoma, kad tam tikros sritys nebūtų pernelyg šviesios. Nufotografuota su „Canon EOS 90D“ ir objektyvu „Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS STM“, nustatymai: 21 mm, 1/640 sek., f/11 ir ISO100.

Perdengimais sukurtas veidrodinis Londono dangaus kadras.

Perdengdami kelis kadrus pabandykite sukurti tokį veidrodinį vaizdą, kaip šioje nuotraukoje, kad abstrakčiai nufotografuotumėte dangų. Nufotografuota su „Canon EOS 90D“ ir objektyvu „Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS STM“, nustatymai: 47 mm, 1/250 sek., f/9 ir ISO100.

Kodėl naudoti tik dvi ekspozicijas? Kelių ekspozicijų režimu, kurį rasite tokiuose fotoaparatuose kaip „Canon EOS 90D“ ir „Canon EOS RP“, galite fotografuoti ir į vieną ypatingos atmosferos nuotrauką sujungti visą kadrų seriją. Norėdami sukurti akį patraukiantį architektūros vaizdą, pabandykite nustatyti penkis kadrus ir nufotografuoti pastatą, o tai darydami šiek tiek keiskite regos tašką arba objektyvo artinimo nuostatas. Fotografuojami kadrai perdengs vienas kitą ir taip gausite įspūdingą kelių ekspozicijų efektą.

5. Išsirinkite detales

Gatvėje stovintis vyras laiko fotoaparatą ir žvelgia į didelius stiklu dengtus pastatus.

Vaikščiodami su fotoaparatu ieškokite įdomių kontrastų, harmoningų raštų, geometrinių formų, ryškių spalvinių erdvių ar abstrakčių architektūros detalių.

Iš viršaus nufotografuotas dangoraižio šonas, kurio vieną pusę dengia spalvingas stiklas.

Išskirtinių pastatų savybių fotografavimas stambiu planu, kaip antai šiame kampu padarytame kadre, yra puikus būdas abstrakčiai pavaizduoti architektūrą. Nufotografuota su „Canon EOS 90D“ ir objektyvu „Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS STM“, nustatymai: 30 mm, 1/250 sek., f/9 ir ISO100.

Vienas iš didžiausių gatvės fotografavimo malonumų yra didelė įdomių detalių įvairovė, kurią pastebėsite visur – nuo abstrakčių architektūros linijų iki spalvingų ženklų, tekstūrų, apipavidalinimų ir atspindžių. Dažnai geriausios abstrakčios nuotraukos turi paprastą kompoziciją. Sutelkdami dėmesį į vieną ar dvi detales ir atmesdami visa kita, galite sukurti gražias nuotraukas su užuomina į jas supančią aplinką. Tokios nuotraukos gali tapti puikiais kūriniais ant sienos, tad galbūt vertėtų mėgstamiausius kadrus išspausdinti?

6. Žaiskite su šešėliu

Laiptai giliame šešėlyje, kuriame matomos tik mažos kiekvienos pakopos dalys.

Pasitelkus kūrybinį mąstymą, laiptų metamas šešėlis sukuria ryškų abstraktų vaizdą. Nufotografuota su „Canon EOS 90D“ ir objektyvu „Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS STM“, nustatymai: 21 mm, 1/250 sek., f/10 ir ISO250.

Nespalvinis betoninio pastato kadras nufotografuotas iš apačios, sukuriant geometrines formas su šešėliu.

Sutelkiant dėmesį į šešėlius ir siluetus galima paprastai kurti abstraktesnio pobūdžio kadrus. Nufotografuota su „Canon EOS 90D“ ir objektyvu „Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS STM“, nustatymai: 31 mm, 1/250 sek., f/8 ir ISO100.

Kai saulė yra žemai, šešėliai gatvėse pailgėja ir tai gali būti puikus laikas abstrakčioms šešėlių formoms fotografuoti. Ieškokite šešėlių, kurie krisdami sudaro gatvėje įdomias kampuotas formas, ir pabandykite įtraukti žmonių ir pastatų šešėlius. Pabandykite akcentuoti šviesius akcentus, kaip aprašyta 2 patarime, kad vaizdas būtų paprastesnis ir tamsios sritys virstų juodomis.

Abstrakti fotografija suteikia laisvę, kuriai sunkiai gali prilygti kiti žanrai, ir tai puikus būdas nevaržomiems įprastų fotografijos taisyklių išbandyti savo fotoaparato kūrybinius valdiklius ir nustatymus. Nėra tinkamų ar netinkamų dalykų – yra tik beribės galimybės kurti jausmus sužadinančias abstrakčias fotografijas.

Autorius: James Paterson

Susiję gaminiai

Susiję straipsniai

  • GATVIŲ FOTOGRAFIJA

    Gatvių fotografijos patarimai

    Svarbiausi patarimai, kaip fotografuoti stulbinamus į architektūrą orientuotus gatvių vaizdus.

  • GATVIŲ FOTOGRAFIJA

    Gatvių fotografijos iššūkis objektyvui

    Kodėl „Canon RF 28mm F2.8 STM“ yra būtinas daiktas gatvių fotografų įrangos krepšyje?

  • MIESTO FOTOGRAFIJA

    Išnaudokite urbanistinės fotografijos galimybes su mūsų geriausiais patarimais

    Fiksuokite įspūdingus miesto peizažus ir detalias urbanistines scenas. Skaitykite toliau, kad gautumėte visus patarimus, metodus ir įkvėpimą, kokio jums gali prireikti.

  • MIESTŲ FOTOGRAFIJA

    Urbanistinių kadrų komponavimo patarimai

    Paulos Stopkos gairės, kaip komponuoti išskirtinius pastatų ir miestovaizdžio kadrus.