Dauguma EOS fotoaparatų parduodami su bendros paskirties rinkinio objektyvu, kuris tinka daugumai fotografijos tipų. Tačiau norint pakelti savo fotografijos lygį, verta investuoti į įvairius objektyvus, kurie bus naudingi jūsų pasirinktam žanrui, pavyzdžiui, portretų fotografijai. Renkantis objektyvą svarbu viskas, nuo židinio nuotolio ir maksimalios diafragmos iki svorio ir dydžio, ir tai turės lemiamos įtakos jūsų nuotraukoms.
PORTRETAI
Portretinio objektyvo įtaka
Kaip žinoti, kuris portretinis objektyvas yra geras?
Portretinis objektyvas pirmiausia išsiskiria židinio nuotoliu ir maksimalia diafragma, tačiau renkantis geriausiai jūsų poreikius atitinkantį „Canon“ portretinį objektyvą reikia atsižvelgti į daugiau veiksnių.
Objektyvų suderinamumas
Visų pirma verta atsižvelgti į tai, kokį fotoaparatą turite ir kokie objektyvai su juo suderinami. Jei naudojate „Canon EOS R“ sistemos fotoaparatą, objektyvus galite rinktis laisvai – RF objektyvų tvirtinimo adapterių dėka galite fotografuoti ir su RF, ir su EF objektyvais.
Ieškant objektyvo portretų fotografijai, geriausia pradėti nuo „Canon“ RF apsodo. „Canon“ beveidrodinių fotoaparatų, tokių kaip „Canon EOS R6“ ir „EOS RP“, RF objektyvuose yra 12 kontaktų jungtis tarp objektyvo ir fotoaparato, kuri užtikrina neįtikėtinai greitą ir patikimą automatinį fokusavimą. Svarstant apie būsimą techninę įrangą tolesnėje fotografijos veikloje, RF apsodas taip pat yra puiki investicija dėl kūrybinių galimybių, kurias teikia beveidrodinė technologija.
Vaizdo stabilizavimas
Atminkite, kad fotografuodami įspūdingus portretus ne visada norėsite ar galėsite naudoti trikojį. Šiuo atveju svarbus vaizdo stabilizavimas. Tokie objektyvai, kaip „Canon“ RF 35 mm F1,8 MACRO IS STM, RF 85 mm F2 MACRO IS STM ir RF 24–105 mm F4–7,1 IS STM turi vaizdo stabilizatorius, užtikrinančius itin ryškų vaizdą, kai fotografuojama fotoaparatą laikant rankose. Esant didesniam stabilumui, galite sulėtinti užrakto greitį, kad nuotraukose būtų išnaudotas kiekvienas šviesos spindulys, o tai suteikia lankstumo fotografuojant įvairiomis apšvietimo sąlygomis. Efektas dar labiau sustiprinamas naudojant stabilizuotą objektyvą kartu su fotoaparatu, turinčiu korpuse integruotą vaizdo stabilizacijos (IBIS) sistemą, pvz., „Canon EOS R6“, teikiančią iki 8 stabilizavimo padalų.
Dydis ir svoris
Taip pat reikia atsižvelgti į dydį, svorį ir universalumą. Portretų fotografams, norintiems išlikti vikriais, arba fotografams, naudojantiems objektyvus įvairiems žanrams, rekomenduojama rinktis mažą, lengvą objektyvą. „Canon“ RF 50 mm F1,8 STM ir RF 35 mm F1,8 MACRO IS STM yra itin kompaktiški objektyvai, todėl jie yra puikūs ir nebrangūs portretų fotografų reikmenų krepšio priedai. Dėl jų plačios f/1,8 maksimalios diafragmos, gražiai suliejančios foną ir suteikiančios lankstumo lauko gyliui, šie objektyvai visiškai išpildo klasikinio portretinio objektyvo potencialą. Visgi, jei jums reikia visiško universalumo, nedvejodami rinkitės „Canon“ RF 24–105 mm F4–7,1 IS STM. Platų židinio diapazoną turintis objektyvas puikiai tiks kasdieniam naudojimui beveik visiems fotografijos žanrams – nuo itin plataus kampo 24 mm architektūros kadrų iki 85 mm studijinių portretų ir teleobjektyvinių 105 mm veido portretų.
Maksimali diafragma
Kitas svarbus veiksnys renkantis portretams skirtą objektyvą yra jo maksimali diafragma. Diafragma reiškia objektyvo angos, per kurį į fotoaparato jutiklį patenka šviesa, dydį.
Kiekvieno objektyvo diafragma turi įvertį, pvz., f/2,8 arba f/4. Tam tikrų kintamo židinio nuotolio objektyvų diafragmos įvertis priklauso nuo pasirinkto židinio nuotolio; tokiuose nurodomas diafragmos diapazonas, pvz., f/4–7,1. O kiti kintamo židinio nuotolio objektyvai, įskaitant „Canon“ RF 24–105 mm F4L IS USM ir RF 24–70 mm F2,8L IS USM, turi fiksuotą maksimalią diafragmą ir užtikrina nuoseklų išlaikymą visame artinimo diapazone. Šie objektyvai su nuolatine maksimalia diafragma ir aplinkos poveikiui atsparios L serijos konstrukcijos kokybe puikiai tinka fotografams, norintiems aukštesnio lygio objektyvo, nei RF 24–105 mm F4–7,1 IS STM, arba tiems, kuriems reikalingas profesionalaus lygio objektyvas.
Kuo mažesnis yra diafragmos skaičius, tuo didesnė yra maksimali anga, ir fotografuoti portretus yra naudingiau su didesnę maksimalią diafragmą turinčiu objektyvu.
Didesnė diafragma per objektyvą įleidžia daugiau šviesos į fotoaparatą, todėl didelės diafragmos objektyvai, tokie kaip „Canon“ RF 50m m F1,8 STM ir RF 85 mm F2 MACRO IS STM, puikiai tinka fotografuojant prietemoje (pvz., portretus patalpose) ir norint lankstumo improvizuojant su šviesa, pvz., kai fotografuojami nespalvoti arba abstraktūs portretai. Antras privalumas – nustačius maksimalią diafragmos vertę, kuri dažnai vadinama „plačiai atverta“, labiau suliejamas fonas, ir tai dažnai labai mėgsta portretų fotografai.
Peržvelkime į kelis portretų fotografavimo naudojant skirtingas diafragmas pavyzdžius.
Tačiau tai nereiškia, kad objektyvais su šiek tiek siauresne maksimalia diafragma, pvz., „Canon“ RF 24–105 mm F4L IS USM objektyvo f/4 diafragma, negalima sukurti gražaus suliejimo, ypač nustačius teleobjektyvinį židinio nuotolį. Tai lemia vaizdo glaudinimo ypatybė (glaudinama daugiau esant didesniam židinio nuotoliui), kai objektyvas sumažina atstumą, efektyviai pritraukdamas nesufokusuotus fonus arčiau objekto, kad už jų būtų sukurtas ryškus suliejimas.
Geriausi „Canon“ objektyvai veido portretams ir tradiciniams portretams
Židinio nuotolis – tai atstumas tarp objektyvo ir jūsų fotoaparato jutiklio, kai objektas yra sufokusuotas; jis yra išreiškiamas milimetrais (mm). Kintamo židinio nuotolio objektyvų židinio diapazonas yra nurodomas mažiausia ir didžiausia jo verte, pvz., 24–105 mm. Paprastai portretiniai objektyvai – tai tokie, kurių židinio nuotolis yra didesnis nei 85 mm, pvz., „Canon“ RF 85 mm F2 MACRO IS STM objektyvas, turintis lengvą konstrukciją ir 5 padalų vaizdo stabilizavimą, kuriuo galima fotografuoti tobulus portretus fotoaparatą laikant rankose.
Šioje klasikinėje galvos ir pečių kompozicijoje, 85 mm portretinis objektyvas suteikia didesnį židinio nuotolį, kad būtų sukurtas natūralesnis vaizdas ir modelis išsiskirtų fone. Naudojant fotoaparatą su APS-C jutikliu, 50 mm objektyvas sukurs maždaug tokį patį regos lauką, kaip 85 mm objektyvas naudojant pilno kadro fotoaparatą.
Jei naudotume trumpesnį židinio nuotolį, pvz., 24 mm, objekto veidas būtų iškreiptas ir atrodytų, kad pasikeitė jo proporcijos. Be to, naudojant trumpesnį židinio nuotolį, labiau pastebimos fono detalės.
Objektyvais su vidutiniu židinio diapazonu, pvz., „Canon“ RF 35 mm F1,8 MACRO IS STM ir RF 50 mm F1,8 STM, taip pat galima sukurti puikių portretų. Tokie židinio nuotoliai iškraipo vaizdą mažiau, nei plačiakampiai objektyvai, ir perteikia vaizdus natūraliai, todėl jie yra puikūs viso kūno portretiniai objektyvai, ypač praverčiantys mados fotografams.
Geriausi „Canon“ objektyvai grupiniams ir gatvės portretams
Naudodami universalų kintamo židinio nuotolio objektyvą, pvz., „Canon“ RF 24–105 mm F4–7,1 IS STM, gausite geriausius ir plačiakampio objektyvo, ir teleobjektyvo židinio nuotolius, bei visa tai, kas yra per vidurį. Nustačius plačiausią 24 mm nustatymą, šio objektyvo regos laukas tiks net didžiausių grupių portretams, o situaciniuose gatvės portretuose aprėps didelę konteksto dalį. Tuo tarpu viršutinis diapazonas idealiai tiks klasikiniams portretams ir veido portretams iš arti.
Plačiakampius objektyvus galima efektyviai išnaudoti fotografuojant situacinius portretus, kai objekto aplinka atlieka labai svarbų vaidmenį pasakojant istoriją, ir grupinius portretus, kai kadras turi apimti kelis objektus.
Jei norite fotografuoti grupinius portretus, tam puikiai tiks „Canon“ RF 16 mm F2,8 STM objektyvas. Jei fotografuojate grupę gana nedideliame plote, gerą nuotrauką padarysite naudodami šį ypač plataus kampo objektyvą.
Geriausi „Canon“ objektyvai grožio fotografijai
Nors makroobjektyvus tikriausiai siejate su žavingomis vabzdžių arba apetitą žadinančiomis maisto nuotraukomis stambiu planu, šių objektyvų išreiškiamas nepakartojamas detalumas tobulai tiks ir portretams. Tiesą sakant, makroobjektyvai dažniausiai naudojami mados ir grožio portretų fotografijoje, siekiant pabrėžti individualius veido bruožus ir paryškinti konkrečias grožio priemones.
„Canon“ RF 85 mm F2 MACRO IS STM minimalus fokusavimo atstumas yra 35 cm, o RF 35 mm F1,8 MACRO IS STM gali sufokusuoti net 17 cm atstumu. Naudojant makroobjektyvą ir priartėjus prie objekto išryškėja išskirtinės detalės, atskleidžiančios ir išaukštinančios individualų jūsų fotografuojamų objektų grožį.
Autorius: Peter Wolinski