Kaip padaryti puikias grupines portretines nuotraukas

Keturi „Canon“ ambasadoriai dalijasi patarimais, kaip padaryti įvairių tipų grupinius portretus – nuo šeimos ir vestuvių švenčių iki sporto komandų.
Grupinė nuotakos ir pamergių, pozuojančių prie daugiaaukščio vestuvinio torto, nuotrauka.

Ypatingi įvykiai, kaip antai vestuvės, sporto renginiai ir šeimos šventės – puikios progos padaryti grupiniams draugų ir artimųjųportretams, jie bus saugomi daugelį metų.

Tačiau padaryti gerą grupinę nuotrauką – nelengvas menas. Jei fotografuojate kelis žmones, turite greitai sugalvoti, kaip juos išdėstyti, ir aiškiai pasakyti, ką jie turėtų darytų. Tai reiškia, kad jau turite būti išmokę grupinių portretų pagrindus.

Kai kurie patarimai – universalūs. Kad ir kokio pobūdžio grupinį portretą fotografuojate, turite pasirūpinti, kad visi gerai pozuotų, kadras būtų gerai sukomponuotas ir matomas, o fonas nebūtų užgrioztas ir neblaškytų.

Apšvietimas taip pat visada svarbus. Pavyzdžiui, jei saulėtą dieną fotografuojate lauke, ieškokite vietos, kurioje virš galvų būtų šešėlis, kad jūsų objektai nežiūrėtų į kamerą prisimerkę.

Naudodamiesi fotoaparatu su elektroniniu vaizdo ieškikliu, kaip antai „Canon EOS RP“ arba „Canon EOS R6“, galėsite matyti grupės kadrus darydami nuotraukas ir koreguoti ekspoziciją, o pakreipiamas ekranas leis fotografuoti iš skirtingų matymų kampų, kad galėtumėte ieškoti kūrybinių ar praktinių sprendimų.

Kai fotografuojate viduje naudodamiesi natūraliu apšvietimu, tikrai verta naudotis greitaisiais objektyvais, pavyzdžiui, „Canon RF 50mm F1.8 STM“. O jei fotografuojate didelę grupę gana nedideliame plote, gerą nuotrauką padarysite naudodami ypač plataus kampo objektyvą „Canon RF 16mm F2.8 STM“.

Štai keturi „Canon“ ambasadoriai, labai patyrę savo sričių specialistai, dalijasi esminiais patarimais, kaip padaryti puikias grupines nuotraukas bet kurioje aplinkoje.

1. Grupiniai šeimos portretai

Nespalvota šeimos nuotrauka paplūdimyje. Tėvas kelia vaiką į orą, visų trijų siluetai matyti saulės fone.

„Jei šeima eina ar bėga link jūsų, grupės nuotrauka atrodys dinamiškesnė, be to, vaikams patinka bėgioti, – sako šeimos fotografė Helen Bartlett. – Arba padarykite fotosesiją kaip žaidimą, ir bus smagu!“ Fotografuota fotoaparatu „Canon EOS-1D X Mark II“ (dabar jį pakeitė „Canon EOS-1D X Mark III“) ir objektyvu „Canon EF 24-70mm f/2.8L II USM“, nustatymai: 1/5000 sek., f/2.8 ir ISO200. © Helen Bartlett

Nespalvota, grupinė pozuojančios lauke šeimos portretinė nuotrauka – tėvai atsitūpę, o du vaikai atsirėmę jiems į pečius.

Šios nuotraukos kadre tėvai matomi sėdintys žemiau už vaikus – tai kompozicinė technika, leidžianti pasiekti, kad visų veidai būtų viename lygyje. Fotografuota fotoaparatu „Canon EOS-1D X“ (dabar jį pakeitė „Canon EOS-1D X Mark III“) ir objektyvu „Canon EF 50mm f/1.2L USM“, nustatymai: 1/100 sek., f/5 ir ISO1000. © Helen Bartlett

Grupinės fotografijos – tai kasdienisHelen Bartlett darbas, nes ji yra viena iš garsiausių JK šeimos fotografų. „Norėdami padaryti grupinę nuotrauką, jei įmanoma, sustatykite įdomią žmonių kompoziciją, kad jie būtų skirtingais aukščio lygmenimis, o kadre būtų pusiausvyra, – sako ji. –

Patarčiau pradėti nuo „akys į kamerą“ kadro, tada palaukti, kol veiksmas išsirutulios. Paprastai kadras po oficialaus portreto būna geriausias, nes šeimos nariai atsisuka vienas į kitą, ima šnekučiuotis ir juoktis.“

Jei fotografuojate sode ar parke, Helen pataria suburti savo objektus apie toje aplinkoje esančius daiktus. Pavyzdžiui, nuvirtęs medis gali būti puiki vieta mažiems vaikams susėsti.

„Jei fotografuojate viduje, apgalvokite šviesą, ir geriausia atsukite šeimos narius į langą, kad šviesa tolygiai kristų jiems ant veidų, – tęsia Helen. – Kai dirbate nedidelėje erdvėje ir fotografuojate mažus vaikus, o tėvai paima juos ant rankų, jie negali nubėgti, tad visų galvos atsiduria viename lygmenyje.

Jei susodinate šeimą ant sofos, vaikai galės sėdėti tėvams ant kelių. Paaugusius vaikus galite sustatyti prie sofos rankų atramų ar atkaltės, ir kompozicija atrodys įvairesnė.“

Galiausiai, jei norite pasinaudoti naujausiomis technologijomis spontaniškoms šeimos nuotraukoms įamžinti renginiuose, pavyzdžiui, vaikų šventėse ar šeimos sambūriuose, naudokitės „Canon PowerShot PX“. Tai išmanus fotoaparatas, kuriame naudojama vaizdo atpažinimo technologija ir vaizdas sukomponuojamas automatiškai, o jūs būsite laisvi džiaugtis švente.

2. Grupiniai vestuvių portretai

Grupinis portretas – trys moterys ryškių spalvų tradiciniais indų drabužiais, chna išmargintomis rankomis ir daugybe apyrankių, stovi priešais gėles.

Vestuvių fotografas Sanjay Jogia savo nuotraukose išvengia vienos dažnai pasitaikančios problemos – kad kas nors nesumirksėtų, iš pradžių paprašo, kad grupė užsimerktų. „Tada sakau „Suskaičiuosiu nuo trijų iki vieno, ir atsimerkite.“ Padarau tris kadrus, maždaug pusės sekundės intervalais.“ Nufotografuota fotoaparatu „Canon EOS-1D X Mark II“ naudojant objektyvą „Canon EF 24-70mm f/2.8L II USM“, nustatymai: 24 mm, 1/1000 sek., f/3.5 ir ISO320. © Sanjay Jogia

Didelė, iškilmingai apsirengusi šeima pozuoja blausiame kambaryje su auksiniais lubų šviestuvais.

Sanjay grupės kadrams nenaudoja plačios diafragmos, kad neliktų nesufokusuotų žmonių. „Dažniausiai apsidraudžiu, nenustatau mažiau nei f/8, jei fotografuoju grupę, net jei fotografuoju lauke ir tik vieną žmonių eilę, nes tuomet aiškiau matomas fonas už jų“, – paaiškina jis. Nufotografuota su „Canon EOS 5DS R“ ir objektyvu „Canon EF 24-70mm f/2.8L II USM“, nustatymai: 44 mm, 1/200 sek., f/8 ir ISO200. © Sanjay Jogia

Sanjay Jogia fotografuoja vestuves nuo 2008 m., jo specializacija – indų vestuvės ir vestuvės įvairiose pasirenkamose pasaulio vietose. Nors daugumoje vestuvių bus profesionalus fotografas oficialioms nuotraukoms padaryti, Sanjay turi patarimą visiems, kas nori patys padaryti grupines nuotraukas.

„Kad nesusidarytų didelio kontrasto apšvietimas, geriau išdėstyti žmonių grupes kur nors atviroje vietoje šešėlyje, pavyzdžiui, po dideliu medžiu arba pastato šešėlyje, kur bus gražus fonas, – pataria Sanjay. – Geriau, kad žmonės nebūtų prie pat sienos, geriau, kai tarp objekto ir fono yra tam tikras tarpas, tada fokusuojamasi į žmones.“

Sanjay komponuoja grupes taip, kad kadrą daugiausia užpildytų žmonės, o tarp jų būtų šiek tiek vietos, bet fone niekas neblaškytų dėmesio. Jei nuotraukoje – nuotaka ir jaunikis, jis stato juos centre.

„Dažniausiai pastatau nuotaką ir jaunikį, ir tik keičiu žmones apie juos, – sako jis. – Jei grupė stovi, stengiuosi išdėstyti juos viena eile, kad iš abiejų pusių būtų lygus skaičius, visi būtų pasisukę į nuotaką ir jaunikį ir stovėtų kuo arčiau vienas kito ir grupė užimtų kuo mažiau vietos erdvėje.“

3. Sporto komandų portretai

Australijos kriketo komandos, vilkinčios geltonos ir žalios spalvų aprangą, grupinė nuotrauka.

„Pagalvokite apie šviesą, – sako vyriausias sporto fotografas Marcas Asplandas. – Dažniausiai komandų nuotraukas padarome per greitai, bet vien pastebėjus, kur geriausia šviesa, rezultatas bus kur kas geresnis. Kai reikia tolygaus apšvietimo, man visada labiau patinka šviesa iš nugaros, nei tiesioginė saulės šviesa.“ © Marc Aspland

Marcas Asplandas yra vyriausiasis laikraščio „The Times“ fotografas. Nors dirbdamas daugiausia fiksuoja veiksmą, jis fotografuoja ir grupes. „Tolygi, daili, tvarkinga komandos grupė visada geriau nei padrikos grupės nuotrauka“, – sako jis.

Pavyzdžiui, jei fotografuojate futbolo komandą, Marcas pataria išdėstyti komandą dviem eilėmis, galinė turėtų stovėti, o priekinė eilė priklaupti, vieną ranką laikyti ant kelio arba sukryžiuoti abi. Kapitonas turėtų stovėti užpakalinės eilės viduryje, o vadybininkas – grupės šone. Taip pat patartina laikyti fotoaparatą žemai, beveik sulig stovinčių priekinėje eilėje žmonių galvomis.

Plačiakampis ar artinantis teleobjektyvas, kaip antai „Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS STM“, aprėps visą komandą, bet galėsite lanksčiai dėlioti kompoziciją. „Komandos grupė turėtų beveik tiksliai tilpti į jūsų DSLR vaizdo ieškiklio matmenų žymes, – tęsia Marcas. – Nereikia ypač didelio užrakto greičio, bet labai svarbu lauko gylis, kad ir priekinė, ir galinė eilė būtų tikrai sufokusuotos. Naudodami f/5.6 ar f/8 diafragmą gausite gerą raišką.

Jei kas nors jūsų grupės kompozicijoje išsiblaškęs, pasistenkite patraukti jų dėmesį šūktelėdami ar mostelėdami, kad jie žiūrėtų tiesiai į jus. Taip pat turite pasirūpinti, kad niekas nerodytų „ausyčių“ pridėjęs iš nugaros pirštus kitam žaidėjui prie pakaušio!“ – priduria Marcas.

4. Grupiniai mados portretai

Nespalvota portretinė trijų jaunų moterų grupės nuotrauka, moterys sėdi ant automobilio kapoto priešais vaizdingą ežerą.

Šioje mados fotografės Julie Pike nuotraukoje – norvegų pop žvaigždė Aurora (centre) ir dvi jos seserys. „Specialiai klausiau, ar galėtume susitikti jų vaikystės namuose, nes toje vietoje jos jaustųsi patogiai“, – sako ji. Nufotografuota fotoaparatu „Canon EOS 5D Mark III“ (dabar jį pakeitė „Canon EOS 5D Mark IV“) ir objektyvu „Canon EF 24-105mm f/4L IS USM“ (dabar jį pakeitė „Canon EF 24-105mm f/4L IS II USM“), nustatymai: 105 mm, 1/400 sek., f/9 ir ISO500. © Julie Pike

Trys moterys vasariniais drabužiais eina per mišką saulei šviečiant pro medžius. Viena moteris iškėlusi rankas.

Julie sako, kad labai svarbu atidžiai stebėti savo objektus, jog pavyktų įspūdingi kadrai. „Atidžiau stebėkite, kaip jie juda ir elgiasi, – sako ji. – Stenkitės užmegzti su jais tikrą ryšį, ne vien stovėti už objektyvo, nes tai atskirs jus nuo žmonių, kuriuos fotografuojate.“ Nufotografuota fotoaparatu „Canon EOS 5D Mark III“ ir objektyvu „Canon EF 24-105mm f/4L IS USM“, nustatymai: 24 mm, 1/200 sek., f/7.1 ir ISO320. © Julie Pike

Julie Pike yra mados fotografė, gyvenanti Osle, Norvegijoje, ji fotografuoja svajingas, spontaniškumo įspūdį perteikiančias nuotraukas didiesiems prekių ženklams ir žurnalams. Jei norite fotografuoti nedidelę grupę mados ar gyvenimo būdo tema, ji pataria rinktis tokią vietą, kaip sodas ar namas, kur visi jausis jaukiai. Ji taip pat rekomenduoja naudoti vieną priartinantį objektyvą, kad negaištumėte laiko juos keisdami.

„Pradėdami fotografuoti, pavaikščiokite su grupe, kad truputį atslūgtų įtampa, – sako ji. – Aš visada pirmiausia pasikalbu su žmonėmis. Verčiau kalbuosi su jais 15 minučių ir fotografuoju penkias, nei atvirkščiai. Visada būkite pasiruošę fotoaparatą. Tad, kai visi atsipalaiduos, pradėkite fotografuoti.“

Jei, pavyzdžiui, fotografuojate tris modelius ir norite, kad jie visi būtų ryškiai matyti, Julie pataria fotografuoti nustačius f/8 ar f/11, o jei modeliai juda – nustatyti bent 1/250 sek. užrakto greitį. Jei fotografuojate blogiau apšviestoje aplinkoje, naudokite aparatus„Canon EOS RP“ ar „Canon EOS R6“, kad galėtumėte fotografuoti nustatę aukštesnius ISO parametrus ir nenaudoti blykstės. „Gerai, kad dabar fotoaparatuose galima įjungti didelį ISO, bet nuotrauka vis tiek atrodys puikiai“, – sako ji.

Darydama savo stiliaus mados nuotraukas Julie prašo modelių įsivaizduoti, kad jie filmuojami, ir judėti toliau, nelaukti kito kadro. „Jie neturėtų visą laiką žiūrėti į kamerą, – sako ji. – Verčiau paprašau jų pažvelgti į mane, kai noriu, kad jie tą padarytų. Noriu, kad jie pamirštų fotoaparatą.“

Per kitą šeimos ar draugų šventę būtinai suburkite juos ir padarykite aiškų ir įspūdingą grupinį portretą.

Parašė Deividas Clarkas

Susiję gaminiai

Susiję straipsniai

Geriausi patarimai puikioms švenčių nuotraukoms

Šie paprasti patarimai ir metodai padės kurti neįtikėtinas švenčių nuotraukas.

Kaip tobulai perteikti odos atspalvius portretuose

Įvaldykite sudėtingą odos atspalvių perteikimo meną su mados srities profesionale Jade Keshia Gordon.

Portretų fotografijos patarimai

Patobulinkite savo portretų fotografiją pasitelkdami šiuos svarbiausius patarimus ir metodus.

Fotografuokite Kalėdas gražiau nei pernai

Fotografė Lena Petrova pasakoja, kaip kurti geresnes švenčių nuotraukas.