KELIONIŲ FOTOGRAFIJA

Tyrimas, ryšys, pagarba – kaip būti sąmoningu kelionių fotografu

Skirtingų kultūrų dokumentavimas suteikia papildomo įdomumo jūsų kelionių istorijoms, tačiau svarbu jautriai kurti vaizdus. Fotožurnalistė Gulshan Khan pasidalija keletu patarimų.
Jauna musulmonė mergaitė šūkauja iš džiaugsmo sėdėdama ant žirgo karuselėje šventės Johanesburge, Pietų Afrikoje, metu.

Rankos tvirtai įsikibusios į saldainių spalvos žirgą karuselėje, veidas švyti iš susijaudinimo, hidžabas plevėsuoja kaip superherojaus apsiaustas. Tai nėra tipiškas jaunos musulmonės merginos vaizdas: būtent dėl šios priežasties ši nuotrauka yra viena mėgstamiausių „Canon“ ambasadorės Gulshan Khan nuotraukų. „Musulmonai, ypač moterys ir mergaitės, ne visada yra vaizduojami tokie, kokie iš tikrųjų esame. Vartoju „mes“, nes tai yra mano pačios bendruomenė, – paaiškina Pietų Afrikos fotožurnalistė. – Vaizduose iš Afrikos kontinento matome tiek daug kančios ir „kitoniškumo“. O štai ši mergaitė kupina džiaugsmo ir yra nufotografuota oriai.“

Gulshan pavyzdys primena, kad fotoaparatas yra galingas įrankis. Jūsų kuriamos nuotraukos gali sukurti vienmatį požiūrį į pasaulį arba gali atskleisti kažką daugiau. Tai ypač pasakytina, kai fotografuojamos kultūros arba bendruomenės, kurios nėra mūsų, nesvarbu, ar tai būtų kaimynystė už kampo, ar vieta, į kurią atkeliauti prireikė įveikti tūkstančius mylių. Gulshan tai yra darbo dalis. Kaip nepriklausoma fotožurnalistė, kurios darbai publikuoti „National Geographic“, „The New York Times“ ir „The Guardian“, buvusi naujienų agentūros „Agence France Presse“ (AFP) laisvai samdoma darbuotoja, Gulshan reguliariai fotografuoja žmones ir vietas savo gimtojoje šalyje ir užsienyje. Šiame straipsnyje ji paaiškins, kaip galite sukurti įspūdingas, tačiau jautrias kultūrines nuotraukas.

Atsižvelkite į istoriją

Pietų Afrikos Respublikos kovos su brakonieriavimu reindžeris, turėdamas didelį fakelą stebi, ar naktį niekas nejuda aptvare lauke.

Pietų Afrikos Respublikos kovos su brakonieriavimu reindžeris apžiūri gyvūnų aptvarą, ar niekas nejuda tamsoje. „Aš vis dar mokausi, kaip elgtis sudėtingomis situacijomis. Visada kelkite sau klausimus“, – pataria Gulshan. Nufotografuota fotoaparatu „Canon EOS 5D Mark III“ (dabar jį pakeitė „Canon EOS 5D Mark IV“) ir objektyvu „Canon EF 35mm f/1.4L USM“ (dabar jį pakeitė „Canon EF 35mm f/1.4L II USM“), nustatymai: 1/80 sek., f/1,4 ir ISO3200. © Gulshan Khan

XIX amžiuje, kai fotografija buvo nauja technologija, Europos kolonialistai fotoaparatą klaidingai laikė moksline priemone, kurią naudojo vietiniams gyventojams klasifikuoti ir engti. Gulshan mano, kad šis palikimas gyvuoja ir toliau. Tai skatina suvokimą, kad fotoaparatas nėra nešališkas tarpininkas.

„Nuotraukos yra pamokančios. Jos moko, kaip mes matome save ir vienas kitą, – teigia ji. – Sklando idėja, kad nuotrauka yra objektyvi tiesa, bet tai klaidinga mintis. Jūs visada esate savo nuotraukose. Jūsų ideologija, jūsų patirtys ir jūsų vertybės atsiskleis per tai, ką pasirinksite įtraukti į kadrą arba palikti už jo ribų.“

Gulshan taip pat pabrėžia, kad kai kurie Vakarų keliautojai ir įvaizdžio kūrėjai jaučiasi turį teisę tyrinėti „egzotinius“ kraštus. „Problema ne tame, kad aplankomos vietos ir daromos nuotraukos, – pabrėžia Gulshan. – Problema iškyla, kai tai darote manydami, jog esate geresni ir išmanote geriau nei žmonės, kuriuos fotografuojate.“

Atlikite savo tyrimą

Du žmonės šoka salsą ant stogo įrengtoje šokių aikštelėje, stebimi sėdinčių žiūrovų grupių už jų ir šalia.

Žmonės šoka salsos vakarėlyje ant stogo Mabonenge, Johanesburge, Pietų Afrikoje. „Jei fotografuojate festivalyje ar renginyje, turėtumėte žinoti, dėl ko žmonės ten susirinko, ir kodėl tai vyksta“, – sako Gulshan. Nufotografuota fotoaparatu „Canon EOS 5D Mark III“ ir objektyvu „Canon EF 35mm f/1.4L USM“, nustatymai: 1/320 sek., f/2,8 ir ISO50. © Gulshan Khan, fotografuota leidiniui „The Washington Post“

Kai išgirstame žodį „kultūra“, dažniausiai galvojame apie tautybę, rasę arba religiją, tačiau Gulshan ši sąvoka yra platesnė. „Tai gali būti grupė, kuriai būdinga tam tikra vertybių sistema, darbo kultūra arba žmonės, priklausantys socialinei klasei, arba, pavyzdžiui, esantys muzikos subkultūros dalis“, – sako ji.

Kad ir kas tai būtų, prieš atvykdami su fotoaparatu turite įsitikinti, kad atlikote kaip įmanoma daugiau tyrimų. Tai padės jums identifikuoti neįprastas vietas arba svarbias progas – galbūt festivalį ar protesto akciją, kurios suteiks jums galimybę nufotografuoti atitinkamas nuotraukas.

Taip pat reikia suprasti normas ir papročius bei problemas, su kuriomis susiduria skirtingi žmonės: šios žinios padės pasirinkti, kaip fotografuoti. „Sekite žiniasklaidos pranešimus, skaitykite knygas, žiūrėkite dokumentinius filmus, susipažinkite su vietomis „Google“ žemėlapiuose ir, svarbiausia, kalbėkitės su žmonėmis, – pataria Gulshan. – Jei esate užsienyje ir apsigyvenote viešbutyje, pabendraukite su personalu. Arba, jei esate renginyje, paklauskite dalyvių, ką šis reiškinys jiems reiškia, ir kodėl jame dalyvauja. Būkite pagarbūs, empatiški ir pasirengę mokytis.“

Protingai rinkitės ir naudokite savo rinkinį

Moteris, dėvinti ilgą baltą suknelę ir akį traukiančius papuošalus, sėdi ant suoliuko prie savo namų Johanesburge.

Gulshan, jei įmanoma, patinka daryti surežisuotus portretus. Šioje fotosesijoje, pasakojančioje apie papuošalų stilių Johanesburge, ji fotografavo skirtingų kultūrų atstoves – nuotraukoje įamžinta Netsanet Abera Tumssa, etiopų restorano „Netsi's“ savininkė, sėdinti šalia savo namų. Nufotografuota fotoaparatu „Canon EOS R5“ su objektyvu „Canon RF 35mm F1.8 MACRO IS STM“, nustatymai: 1/1000 sek., f/2 ir ISO250. © Gulshan Khan, fotografuota leidiniui „The New York Times“

Reikia surasti balansą tarp paveikių vaizdų užfiksavimo ir pagarbos žmonėms, kurie jos nusipelno. Apskritai, Gulshan vengia ilgų objektyvų; su savo fotoaparatais „Canon EOS R“ ir „EOS R5“ mieliau renkasi naudoti objektyvą „Canon RF 35mm F1.8 MACRO IS STM“, priartėti prie fotografuojamo objekto ir pasinerti į veiksmą. „Jūs turite kalbėtis su žmonėmis, kai esate taip arti, ir, neišvengiamai, jūsų vaizdai tampa intymesni“, – ji paaiškina.

Išimtimi tampa darbas šventose vietose, kai ji jau turi leidimą fotografuoti, tačiau nenori trukdyti. „Sakralinėse vietose turite jautriai reaguoti į kultūrą ir geriausias būdas įsitikinti, kad nesielgiate nepagarbiai ar akiplėšiškai, yra paklausti, ar galite ten būti, – pataria ji. – Paklauskite, kur jums leidžiama būti, o kur neleidžiama, kokios taisyklės galioja. Pavyzdžiui, daugelyje mečečių ir šventyklų reikalaujama nusiauti batus, būti tinkamai apsirengus, be to laikoma nepagarbiu elgesiu eiti priešais besimeldžiantį asmenį ar bandyti jį užkalbinti.“

„Šiais atvejais naudojau objektyvą „Canon RF 70-200mm F2.8L IS USM“, – priduria ji. – Visada stengiuosi, kad užraktas suveiktų kaip įmanoma tyliau, kad netrukdyčiau ir neatrodyčiau nepagarbi situacijose, reikalaujančiose ramios ir subtilios aplinkos.“

Tyliojo fotografavimo funkciją galima naudoti ne tik dirbant profesionalų lygio fotoaparatais, pvz., EOS R5. Įjungus tyliojo fotografavimo režimą beveidrodiniame fotoaparate „Canon EOS R10“, vienu metu sureguliuojami visi reikiami fotoaparato nustatymai ir fotoaparatas neskleidžia jokių garsų ar šviesų. Prie fotoaparato EOS R10 prijungus universalųjį objektyvą „Canon RF-S 18-150mm F3.5-6.3 IS STM“ užtikrinamas didesnis diapazonas, kad būtų sukeliama kuo mažiau trikdžių.

Įtraukite fotografuojamus žmones

Vyresnio amžiaus vyras, prispaudęs ranką prie veido, sėdi ant sienos. Už jo – ryškių spalvų namas ir rūke skendintis kalnas.

Jean Rene, 56 m., nufotografuotas gimtajame miestelyje Hel-Burge, Reunjono saloje, Prancūzijos užjūrio departamente Indijos vandenyne. „Gera kultūrinė fotografija kyla dėl gilios empatijos tam, ką fotografuoji. Priešingu atveju tai tik performatyvi nuotrauka“, – sako Gulshan. Nufotografuota fotoaparatu „Canon EOS 5D Mark IV“ ir objektyvu „Canon EF 16-35mm f/2.8L II USM“ (dabar jį pakeitė „Canon EF 16-35mm f/2.8L III USM“), nustatymai: 35 mm, 1/250 sek., f/2,8 ir ISO100. © Gulshan Khan, fotografuota leidiniui „The New York Times“

Grupė moterų sėdi prie ilgi stalo, nukrauto maistu ir gaiviųjų gėrimų buteliais.

Grupė moterų kartu nutraukia Ramadano pasninką Nizamiye mečetėje Johanesburge – nuotrauka iš Gulshan nuotraukų serijos „Tai, ką turime su savimi“ apie bendruomenę Pietų Afrikoje. Nufotografuota fotoaparatu „Canon EOS 5D Mark III“ ir objektyvu „Canon EF 35mm f/1.4L USM“, nustatymai: 1/2500 sek., f/1,4 ir ISO10000. © Gulshan Khan

Svarbu atskirti viešuosius renginius, kuriuose tikimasi, kad bus fotografuojama, nuo fotografijų, kurias darote klajodami šalutinėmis gatvėmis arba vykdydami asmeninį projektą su tam tikra grupe. „Turėtumėte turėti informuoto asmens sutikimą“, – sako Gulshan. Tai reiškia, kad turėtumėte aiškiai paaiškinti žmonėms, kodėl jums įdomu juos nufotografuoti, ir ką ketinate su nuotraukomis daryti vėliau.

Kaip tai padarysite, priklauso nuo scenarijaus. Jei vykdote projektą bendruomenės aplinkoje, pirmiausia gal būt gausite leidimą ir susipažinsite su žmonėmis, o tik tada, kai jie jausis atsipalaidavę jūsų akivaizdoje, pradėsite daryti nuotraukas atvirai. Miesto gatvėse galite užmegzti pokalbį su turgaus prekeiviu, o paskui padaryti jo nuotrauką. Jei ta kalba nekalbate, suraskite asmenį, kuris jums išverstų. Nuolat atkreipkite dėmesį, kaip fotografuojamas žmogus reaguoja. Kaip teigia Gulshan: „Galite pasakyti, ar verčiate žmones jaustis nejaukiai“. Jei taip ir yra, laikas nuleisti fotoaparatą.

Dirbkite iš pagarbos pozicijos

Įvairaus amžiaus žmonių minia šoka, dainuoja, juokiasi ir geria, žiūrėdami į priešais juos vykstantį veiksmą.

„Visada klauskite savęs, kas suteikia šį gylį? Kur yra istorija?“ – sako Gulshan. Nufotografuota fotoaparatu „Canon EOS 5D Mark III“ ir objektyvu „Canon EF 35mm f/1.4L USM“, nustatymai: 1/400 sek., f/1,4 ir ISO1600. © AFP nuotrauka / Gulshan Khan

Nors dabar fotoaparatą naudoja „instinktyviai“, Gulshan nemažai praleido laiko žiūrėdama vaizdus ir galvodama, kaip žmonės pavaizduojami. „Svarbu būti vizualiai raštingam ir sąmoningam, – sako ji. Galvokite apie tokius dalykus kaip kampai, iš kurių fotografuojate, ir ką tai perteikia žiūrinčiam į nuotrauką.“ Sekite įvairias „Instagram“ paskyras, kad geriau suprastumėte, kaip fotografai pasirenka reprezentuoti savo pačių bendruomenes. Kartais, norint pateikti išsamesnį vaizdą, reikia nuotraukų sekos, tačiau Gulshan sako: „Viena nuotrauka įmanoma pasakyti kažką gilaus apie žmogų arba kultūrą. Tiesiog atminkite, kad tai niekada nebūna visa istorija.“

Autorė: Rachel Segal Hamilton

Susiję gaminiai

Susiję straipsniai

  • Ant tamsaus medžio stalo padėtas atverstas kelionių dienoraštis, šalia – keletas išspausdintų nuotraukų, rašiklis, lipni dekoratyvinė „washi“ juostelė ir antspaudai. Puslapiuose pilna spalvingų užrašų, piešinių ir nuotraukų.

    KŪRYBIŠKAS SPAUSDINIMAS

    Tarsi profesionalo kurtas kelionių dienoraštis

    Paverskite „Canon Zoemini S2“ užfiksuotas atostogų akimirkas individualiu menišku dienoraščiu.

  • Į fotoaparatą žvelgiančio vyro be marškinėlių profilio portretinė nuotrauka silpnai apšviestame kambaryje.

    PORTRETŲ FOTOGRAFIJA

    Portretų fotografijos patarimai ir metodai

    Patobulinkite savo portretų fotografiją pasitelkdami šiuos svarbiausius patarimus ir metodus.

  • KELIONIŲ FOTOGRAFIJA

    Geriausias įrangos rinkinys kelionėms

    Kelionių fotografijos įranga pradedantiesiems, kūrėjams ir entuziastams.

  • Vakarinę suknelę dėvinti moteris pritupia, kad užfiksuotų nuotrauką naudodama „Canon EOS R10“.

    KELIONIŲ FOTOGRAFIJA

    10 kelionių fotografijos patarimų

    Fotografė ir tinklaraštininkė Diana Millos dalijasi patarimais kaip užfiksuoti nepakartojamas kelionių fotografijas.