KRAŠTOVAIZDŽIO FOTOGRAFIJA

Giliau atskleiskite ypatingą kiekvieno metų laiko grožį

Kelionių fotografas Benjaminas Hegyi pataria, kaip fotografuoti ir redaguoti vaizdus, kad atskleistumėte visą žiemos, pavasario, vasaros ir rudens didybę.
Iš aukštai padaryta nuotrauka į Dunojų link Gelerto kalvos Budapešte, Vengrijoje, su šiltu raudonai oranžiniu atspalviu.
Kiekvienas metų laikas siūlo puikių galimybių fotografams, suteikdamas unikalią spalvų, tonų ir nuotaikų įvairovę. Aštuoniolikos metų amžiaus vengrų fotografas Benjaminas Hegyi tapo įkvepiančiu autoritetu kuriant metų laikais paremtą turinį socialinei medijai – jis dalijasi savo meistriškai suredaguotais ir kuruotais kelionių, miesto peizažų ir kraštovaizdžių vaizdais su 40 000 entuziastingų stebėtojų tinkle „Instagram“.

Štai keletas svarbiausių jo patarimų apie tai, kaip pagerinti kiekvieno metų laiko sukuriamą atmosferą.

1. Turėkite galvoje galutinį rezultatą

Lago di Braies Pietų Tirolyje, Italijoje, žvelgiant link fone esančių Dolomitų. Pirmame plane matyti mediniai laipteliai ir daugybė mažų laivelių.

Darydamas vasaros nuotraukas, Benjaminas mėgsta peizažus, kaitinamus ryškioje saulėje vidury baltos dienos, o ne dažnai mėgstamą „auksinę valandą“ iškart po saulėtekio ar prieš pat saulėlydį. Aukštai pakilusi saulė šioje nuotraukoje, darytoje prie Lago di Braies ežero Pietų Tirolyje, Italijoje, sukuria sodrias ir ryškias spalvas visoje scenoje – nuo priekiniame plane esančių valčių iki Dolomitų fone. Nufotografuota su „Canon EOS 700D“ (dabar jį pakeitė „Canon EOS 850D“) ir objektyvu „Canon EF-S 10-18mm f/4.5-5.6 IS STM“, nustatymai: 10 mm, 1/80 sek., f/4,5 ir ISO100. © Benjamin Hegyi

Mažos valtys Lago di Braies ežere, Pietų Tirolyje, Italijoje. Vaizdas buvo suredaguotas, siekiant padidinti spalvų intensyvumą.

Redaguodamas šią nuotrauką socialinei medijai, Benjaminas pakeitimų padarė nedaug, nes jautė, kad kompozicija veikia puikiai, pirmame plane esantys laipteliai veda žvilgsnį į valtis, kurias įrėmina kalnų žiedas fone. Vis dėlto jis paaiškina: „Norėjau tiesiog išryškinti skirtingus elementus – valtis, vandenį, laiptelius, kalnus – taigi sustiprinau spalvas ir padidinau šviesos kontrastą.“ © Benjamin Hegyi

„Darydamas metų laikų nuotraukas, – sako Benjaminas, – visada galvoju apie tai, kaip jas paskui redaguosiu, o ne tik apie tai, kaip padaryti gerą kadrą. Kuriant konkrečią atmosferą, redagavimas yra toks pats svarbus kaip pats kadro padarymas. Šie du etapai papildo vienas kitą.“

Benjaminas planuoja savo vaizdus taip, ​​kad jie atspindėtų jausmus, kuriuos jis jaučia fotografavimo metu. „Nemanykite, kad turite fotografuoti tikrovę, – sukurkite sceną taip, kaip matote ją savo mintyse“, – sako jis. „Vaizdas tampa fotografijos ir paveikslo hibridu. Vis dėlto svarbu nepersistengti, antraip galutinis rezultatas atrodys netikras ir neatspindės tikrosios gamtos.

„Patarčiau visada fotografuoti RAW kokybės režimu, nes jis suteikia didžiausią laisvę manipuliuoti vaizdus redagavimo etape“, – prideda jis. „Fotografuodami RAW formatu, galite koreguoti tokius atributus kaip baltos spalvos balansas, ryškios sritys, tamsios sritys ir spalvų perteikimas. „Visa tai leidžia pabrėžti metų laikų atmosferą.“

Benjaminas naudoja fotoaparatą, kurį jam padovanojo 13-ojo gimtadienio proga, – „Canon EOS 700D“ (dabar jį pakeitė „Canon EOS 850D“), su dviem kintamo židinio nuotolio objektyvais: „Canon EF-S 10-18mm f/4.5-5.6 IS STM“, itin plataus kampo objektyvu, puikiai tinkančiu platiems vaizdams fiksuoti, ir „Canon EF-S 18-135mm f/3.5-5.6 IS STM“, kuris dėl savo didelio priartinimo diapazono yra ypač universalus. Jis sako, kad šis rinkinys jam atrodo idealus, nes kelionių fotografui svarbu dydis ir svoris.

Panašiai kompaktiškas ir ekonomiškas rinkinys yra „Canon“ naujos kartos viso kadro beveidrodis „EOS R System“, apimantis „Canon EOS RP“, objektyvus „Canon RF 24-105mm F4-7.1 IS STM“ ir „Canon RF 50mm F1.8 STM“. Taip pat galima naudoti EF-S asortimento objektyvus „EOS R System“, naudojant EF-EOS R tvirtinimo adapterį.

2. Pagalvokite apie kompoziciją ir apšvietimą

Lago di Carezza Pietų Tirolyje, Italijoje šviesią vasaros dieną; fone esantys Dolomitų kalnai atsispindi ramiame ežero vandenyje.

Ši scena buvo užfiksuota prie Lago di Carezza ežero Pietų Tirolyje, Italijoje šviesią vasaros dieną. Kompozicija tobula, bet dangus ir blyškūs kalnai fone buvo daug ryškesni nei jų tamsūs atspindžiai ežere. Tokiomis aplinkybėmis Benjaminas dažnai balansuoja ekspoziciją naudodamas savo fotoaparato HDR fotografavimo funkciją arba ekspozicijų gretinimą, kai padaromi keli atskiri kadrai su gerai išlaikytomis skirtingomis scenos dalimis, po to sujungiant vaizdus. Nufotografuota naudojant „Canon EOS 700D“ ir objektyvą „Canon EF-S 10-18mm f/4.5-5.6 IS STM“; nustatymai: 10 mm, 1/200 sek., f/5,6 ir ISO100. © Benjamin Hegyi

Levandų laukas su mažais debesėliais mėlyname danguje, kurie, atrodytų, vingiuoja link saulės, kylančios už medžių linijos ant kalvos keteros.

Pavasario scena Vengrijos kaimo vietovėje. Benjaminas sako, kad tai, jog debesų raštas suformavo švelnią liniją, vedančią į tekančios saulės centrą, buvo tiesiog sėkmė, tačiau kompozicija išties nepriekaištinga. Levandų laukas buvo šešėlyje ir gana tamsus, tačiau vaizde buvo pakankamai dinaminio diapazono, kad Benjaminas galėtų pašviesinti pirmą planą ir sustiprinti spalvas, siekiant pabrėžti ryškią pavasario šviesą. Nufotografuota naudojant „Canon EOS 700D“ ir objektyvą „Canon EF-S 10-18mm f/4.5-5.6 IS STM“; nustatymai: 10 mm, 1/200 sek., f/4,5 ir ISO100. © Benjamin Hegyi

Redagavimas yra labai svarbi Benjamino proceso dalis, tačiau jis mano, kad svarbu komponuoti scenas, kurios atspindi metų laiką. „Sniegu ar šerkšnu padengtas medis pabrėžia žiemišką nuotaiką“, – sako jis. „Pavasarį svarbiausia – spalvingos gėlės. Rudenį galima susikoncentruoti į ryškios geltonos spalvos besikeičiančių lapų švytėjimą. Kruopšti kompozicija gali paryškinti natūralią kiekvieno metų laiko atmosferą.

„Skirtingas paros metas geriausiai tinka fotografuoti skirtingu metų laiku“, – priduria Benjaminas ir pabrėžia, kad šviesos kokybė skirtingais metų laikais labai skiriasi. „Žiemą geriausia fotografuoti prieš pat saulėtekį ar iškart nusileidus saulei. Toje prieblandoje, dažnai vadinamoje „mėlynąja valanda“, gauname vėsų, rūškaną mėlyną atspalvį. Tačiau jei tai snieguota scena, fotografuokite dienos šviesoje, kad vaizdas būtų išties ryškus ir šviesus.

„Daugelis kraštovaizdžio fotografų vasarą fotografuoti renkasi dienos pradžią arba pabaigą, bet man labiau patinka, kai saulė yra aukščiau danguje“, – tęsia jis. „Tai padeda išryškinti ryškias žalių laukų spalvas ir vasarišką kraštovaizdžio šilumą.

„Pavasaris – nuostabus metas naujam gyvenimui, ir tas pat galioja man. Iškart po saulėtekio yra puikus laikas fotografuoti žydinčias gėles ir žydinčius medžius, tačiau dienos metu šviečianti ryški saulės šviesa veikia ne mažiau gerai, o kartais ir geriau.

Rudenį geriausia fotografuoti „auksinės valandos“ metu, iškart patekėjus saulei ar prieš pat saulėlydį“, – sako Benjaminas. „Saulė danguje yra labai žemai ir sukuria tas nuostabias, šiltas rudens spalvas.“

3. Užfiksuokite kuo daugiau detalių

Iš aukštai padaryta nuotrauka į Dunojų link Gelerto kalvos Budapešte, Vengrijoje.

Benjaminas nufotografavo šį Dunojaus vaizdą Budapešte, Vengrijoje leidžiantis saulei vėlyvą pavasarį. Naudojant ilgą ekspoziciją, buvo galima užfiksuoti išsamias detales nuo priekinio plano medžių iki miesto pastatų viduriniuoju atstumu, kurias dar labiau sustiprina HDR išvaizda. Jis taip pat sustiprino oranžines spalvas, kad pagerintų metų laiko sukuriamą atmosferą galutiniame šio puslapio viršuje esančiame vaizde. Nufotografuota naudojant „Canon EOS 700D“ ir objektyvą „Canon EF-S 18-135mm f/3.5-5.6 IS STM“; nustatymai: 18 mm, 2 sek., f/9 ir ISO100. © Benjamin Hegyi

Balta gulbė žiemą plaukioja mėlyname ežere. Ežero, kylančio į kalnus, pakrantėje yra vaizdingas kaimelis, padengtas sniegu.

Žiemos scena Halštate, Austrijoje. Nepaisant prasto apšvietimo ir rūko telkinių, Benjaminui pavyko užfiksuoti daug detalių šlaito pastatuose, kurias jis išryškino padidindamas kontrastą. Siekdamas paryškinti žiemos nuotrauką, vaizde jis taip pat sustiprino mėlynus atspalvius. Nufotografuota naudojant „Canon EOS 700D“ ir objektyvą „Canon EF-S 18-135mm f/3.5-5.6 IS STM“; nustatymai: 18 mm, 1/200 sek., f/5,6 ir ISO100. © Benjamin Hegyi

Daugelis „Canon“ fotoaparatų turi kraštovaizdžio scenos režimą, bet Benjaminui labiau patinka pačiam valdyti visus fotoaparato parametrus. „Visada naudoju rankinio fotografavimo režimą, kad galėčiau lengvai sureguliuoti tiek diafragmą, tiek užrakto greitį, kad gaučiau tiksliai tokią ekspoziciją, kokios noriu“. Jei fotografuojate „EOS R System“ fotoaparatu, ekspozicijos simuliavimo funkcija leidžia tiek vaizdo ieškiklyje, tiek galiniame ekrane peržiūrėti, kaip ekspozicijos parametrai paveiks vaizdą. Naudojant DSLR, ši parinktis veikia, kai naudojate galinį ekraną „Live View“ režimu.

Daugelis „Canon“ fotoaparatų turi HDR (didelio dinaminio diapazono) fotografavimo režimus, kurie neįtikėtinai gerai išsaugo detales ryškiose srityse ir sustiprina šešėlius. Tai suteikia daug labiau subalansuotą ekspoziciją didelio kontrasto scenoms.

„Mano fotoaparatas turi HDR foninio apšvietimo valdymo scenos režimą“, – sako Benjaminas. „Kiekvienam jūsų kadrui fotoaparatas įrašo tris atskirus vaizdus su sugretinta ekspozicija, tada sujungia juos į HDR nuotrauką. Jei fotoaparate nėra HDR režimo, vis tiek galite padaryti keletą kadrų su šiek tiek skirtinga ekspozicija ir sujungti juos redagavimo etape. Kad būtų paprasčiau, nemokama „Canon“ programinė įranga „Digital Photo Professional“ (DPP) turi integruotą HDR įrankį. Naudokite trikojį, kad užtikrintumėte, jog fotoaparatas nejudėtų tarp viena po kitos atliekamų ekspozicijų.

Nesvarbu, fotografuojate naktį ar esant prastam apšvietimui, Benjaminas rekomenduoja naudoti ilgą ekspoziciją, kad užfiksuotumėte kuo daugiau detalių, „net tai, ko nematote savo akimis“. Fotoaparato lemputės parametras įgalina ilgesnę nei 30 sekundžių ekspoziciją, tačiau turėsite eksperimentuoti, bandydami išsiaiškinti, kokio ilgio ekspozicija sukuria norimą efektą. Peržiūrėkite rezultatus galiniame LCD ekrane ir, jei reikia, iš naujo padarykite kadrą. Naudokite trikojį, kad išvengtumėte vaizdo susiliejimo.

4. Redaguokite, kad paryškintumėte metų laiko atmosferą

Kalvos prie Bledo ežero Slovėnijoje apgaubtos rūko saulei tekant. Dideli priekinio plano lapai, įsiterpę į sceną.

Šis rudens vaizdas alsuoja dailia atmosfera, o ruduojantys lapai, kontrastuojantys su rūku, kyla iš Bledo ežero Slovėnijoje su pirmaisiais saulėtekio spinduliais. Benjaminas sako, kad priekinio plano lapai, įrėminantys sceną, suteikia gilumo ir sezoniškumo. Nufotografuota naudojant „Canon EOS 700D“ ir objektyvą „Canon EF-S 18-135mm f/3.5-5.6 IS STM“; nustatymai: 27 mm, 1/125 sek., f/9 ir ISO100. © Benjamin Hegyi

Kalvos prie Bledo ežero Slovėnijoje apgaubtos rūko saulei tekant. Pirmame plane esantys lapai ir tolimos kalvos geltonesnės, o ežero vanduo – mėlynesnis.

Benjaminas nusprendė, kad kalvos ir ypač priekinio plano lapai atrodo pernelyg žali, todėl žalius tonus jis padarė labiau geltonai oranžinius, kad išryškintų rudenišką atmosferą. „Taip pat pridėjau mėlynos spalvos vandeniui ir šiek tiek šviesos rūkui, kad jie išsiskirtų“, – sako jis. © Benjamin Hegyi

Net kai jis nefotografavo HDR režimu, Benjamino asmeninis stilius – pridėti ryškių spalvų ir didesnį kontrastą, kurie yra susiję su ta išvaizda. Tačiau redaguojant metų laikų vaizdus ne mažiau svarbu sureguliuoti kiekvieno kadro baltos spalvos balansą ir ekspoziciją, kad būtų išryškinta kiekvienam skirtingam metų laikui būdinga šviesa.

Visas šias pradines korekcijas galima atlikti naudojant nemokamą „Canon“ programinę įrangą „Digital Photo Professional“ (DPP), kuri skirta apdoroti ir redaguoti RAW vaizdus iš „Canon“ fotoaparatų. Joje įdiegti įvairūs „Picture Style“, kurie leidžia vaizdams kaipmat suteikti norimą išvaizdą, taip, tarsi tai būtumėte padarę pačiame fotoaparate. Tarp jų – „Landscape“, kuris padidina ryškumą ir spalvų tonus bei sotį, kad dangus ir lapai būtų sodrios, ryškios mėlynos ir žalios spalvos. Tuomet visas korekcijas, RAW failui pritaikytas kaip „Picture Style“, galima tiksliai sureguliuoti, pašalinti ar pakeisti kitu „Picture Style“. Galima nemokamai atsisiųsti papildomų stilių, įskaitant „Nostalgia“, „Clear“, „Twilight“, „Emerald“ ir „Autumn Hues“, kurie puikiai tinka norint į vaizdus greitai įterpti skirtingą metų laiko atmosferą.

Efektyvūs DDP spalvų reguliavimo įrankiai leidžia pakeisti specifinių spalvų diapazonų atspalvį, sotį ir ryškumą, siekiant, pavyzdžiui, paryškinti melsvas spalvas žiemos scenoje ar šiltus tonus vasaros vaizde. Siekdamas panašių efektų Benjaminas dažnai naudoja reguliavimo sluoksnius programoje „Adobe Photoshop“. „Žiemos kadruose paryškinu mėlynus tonus pridėdamas tuščią sluoksnį, nustatytą į perdangos suliejimo režimą, ir nudažydamas sritis švelniu mėlynu teptuku, naudodamas didelį permatomumą“, – aiškina jis. „Rudens nuotraukose galite suteikti scenai pabrėžimo ir atmosferos, nudažydami sritis geltonais ir oranžiniais atspalviais.

„Norėdamas pakeisti kontrastą ir ryškumą, visada naudoju reguliavimo sluoksnius, – priduria jis, – nes galiu naudoti sluoksnių kaukes, kad paveikčiau tik tam tikras vaizdo sritis.“ Tai puikiai veikia, kai jam patinka didžioji vaizdo dalis, bet mano, kad kai kuriuos aspektus reikia šiek tiek labiau pabrėžti, kad perteiktų nuotaiką.

5. Leiskite socialinėje medijoje savo nuotraukoms kalbėti už save

Migla užpildo slėnius tarp medžiais apaugusių kalnų, kylant saulei.

Savo fotografijos kelionėje į Slovėniją Benjaminas atsikėlė 4 valandą ryto, kad užfiksuotų rudens saulėtekį virš miglotų kalnų, tačiau jam atrodė, kad nuotrauka ne visai atspindėjo tos scenos pojūčius, kuriuos jis patyrė. Nufotografuota naudojant „Canon EOS 700D“ ir objektyvą „Canon EF-S 18-135mm f/3.5-5.6 IS STM“; nustatymai: 135 mm, 1/500 sek., f/5,6 ir ISO100. © Benjamin Hegyi

Migla užpildo slėnius tarp medžiais apaugusių kalnų. Siekiant sustiprinti rudens pojūtį, padidintas kontrastas ir pridėtas šiltas atspalvis.

Benjaminas padidino kontrastą, kad išryškintų detales, tokias kaip namai ant kalvų viduriniuoju atstumu, pabrėždamas scenos mastą, ir sustiprino rudenišką spalvą, kad paryškintų metų laiko sukuriamą atmosferą. Pasak Benjamino, jo stebėtojams socialinėje medijoje patinka šis stiprus ir tiesioginis metų laiko pavaizdavimas. © Benjamin Hegyi

Bendrindami savo nuotraukas socialinėje medijoje, dėl dėmesio konkuruojate su milijonais kitų vaizdų. Benjaminas mano, kad svarbu sukurti savo stilių, kad galėtumėte išsiskirti iš minios.

„Pradėjau bandydamas mėgdžioti kitų fotografų stilių, bet manau, kad man pavyko sukurti savo unikalų stilių“, – aiškina jis. „Savo „Instagram“ paskyrą sukūriau ant šių pagrindų. Žmonės mėgsta laiku matyti vaizdus, ​​kurie atspindi tai, kas jiems patinka kiekvienu metų laiku ir kaip gamta keičiasi aplink juos. Skelbiant metų laikų turinį, žmonės ieško mano vaizdų ir dalijasi jais su daugeliu kitų žmonių visame pasaulyje.

„Pasiekiau tokį tašką, kai kartu su kraštovaizdžio ir kelionių fotografijos agentūromis, kurios mėgsta naudoti mano vaizdus, mano pasiekiamumas siekia 1 milijoną žmonių. Manau, kad svarbiausia – ne pačiam reklamuoti save, o tai leisti daryti savo nuotraukoms.“



Autorius: Matthew Richards



„Adobe“, „Lightroom“ ir „Photoshop“ yra registruotieji arba neregistruotieji „Adobe“ prekių ženklai Jungtinėse Amerikos Valstijose ir (arba) kitose šalyse.

Susiję gaminiai

Susiję straipsniai