The Northern lights illuminate the sky, casting green reflections in the lake below.

KRAŠTOVAIZDŽIO FOTOGRAFIJA

Šviesos, kamera, veiksmas: įspūdinga gyvenimo kelionė fotografuojant Šiaurės pašvaistės grožį...

Austrų fotografas Markus Morawetz geriausiai žinomas vestuvių fotografijos srityje, bet jau seniai įkvėpimo semiasi iš aistros nuotykiams. 2019 m. kovą jis nusprendė pasidalyti šia aistra su savo žmona Carina ir judviejų 10 mėnesių dukterimi Fanni. Iš savo namų Austrijoje, Vienoje, šeima kemperiu išvyko į šiaurinę Norvegijos dalį, siekdami pamatyti ir nufotografuoti vieną iš įspūdingiausių gamtos reginių – Šiaurės pašvaistę.

Kelias žiemos savaites per Austriją, Vokietiją, Daniją, Švediją ir Norvegiją keliavusi nuotykių ieškotojų trijulė turėjo laimės išvysti šį stebuklą net ne vieną, bet du kartus. „Tuo metu buvome apsistoję Norvegijos paplūdimyje ir sąlygos buvo tobulos – gražus giedras dangus, jokio vėjo – ir kiekvieną dieną maždaug po valandą jame žėrėjo pašvaistė: virš mūsų galvų šoko neįtikėtinos ryškiai žalios ir violetinės bangos,“ pasakojo Markus.

„Jei išsiruošėte fotografuoti Šiaurės pašvaistę ar tiesiog lankotės Norvegijoje, būtinai užsukite į Rambergą Lofoteno salose,“ sakė Markus. „Nesvarbu, kokiu metų laiku, šis beveik visiškai balto smėlio ir ledo mėlynumo vandens paplūdimys atims jums žadą. Šviežiai iškritęs sniegas tobulai tiko vežti Fanni rogutėmis“.

„Tiek žmonių mums sakė: negalima taip toli keliauti su kūdikiu, bus per šalta, būsite per toli nuo civilizacijos“, bet Markus ir Carina pasirūpino gera apsauga nuo stichijų ir išsiruošė į kelionę. „Vienas iš pagrindinių mūsų gyvenimo tikslų – kad dukra išties išmoktų vertinti gamtą“, teigė jis. „Žinojome, kad keliaujame toli, žinojome, kad bus šalta, bet kovo mėnuo yra geriausias laikas norint pamatyti Šiaurės pašvaistę.

Visa popietė švyti gražia aukso spalva, o nusileidus saulei prasideda įspūdingiausio apšvietimo „mėlynoji valanda“. Net jei nesulauksi Šiaurės pašvaistės, šiuo laikotarpiu yra tiek daug galimybių fotografijai.“ Pasiryžęs keliauti lengvai, Markus fotografavo naudodamas Canon EOS R su EF-EOS R adapteriu, kad galėtų pritaikyti mėgstamiausius savo EF objektyvus.

Susiję straipsniai
Inside a blue-green ice cave.

NAKTINĖS FOTOGRAFIJOS METODAI

Kaip fotografuoti žvaigždėtą dangų

Dėl naujų fotoaparato technologijų galėsite dar lengviau fotografuoti naktinį dangų. Šie profesionalų patarimai padės sukurti išties nuostabius vaizdus.

A child, shot from behind, dressed in a hooded coat and beanie hat, watches fireworks light the sky pink.

KRAŠTOVAIZDŽIO FOTOGRAFIJA

Kaip fotografuoti šaltu oru

Minusinėmis sąlygomis fotoaparatas gali elgtis nenuspėjamai, tad fotografuodami sniegą ir ledą vadovaukitės šiais patarimais.

A landscape image with a starry night sky.

APŠVIETIMO METODAI

10 patarimų, padėsiančių gražiau fotografuoti fejerverkus

Nuo geriausių fotoaparato nuostatų iki patarimų, kaip į kadrą sutalpinti šeimą ir draugus – čia sužinosite, kaip įamžinti fejerverkų džiaugsmą ir magiją.

A woman stands on the pale sands of a beach in Norway looking up at the Northern Lights.
„Žinojome, kad tą vakarą yra didelė tikimybė pamatyti Šiaurės pašvaistę, todėl įsikūrėme Norvegijos Lofoteno salų Unstado paplūdimyje,“ pasakojo Markus. „Ir ji pasirodė! Tai išties buvo viena iš įspūdingiausių akimirkų; būtų buvę labai apmaudu, jei būtų tekę grįžti jos nepamačius. Tai buvo pirmasis kartas, kai ją pamatėme. Kokia magiška akimirka – ir dar nuostabesnė man, kaip fotografui.“

Pagrindiniai Markuso Morawetzo patarimai, kaip fotografuoti Šiaurės pašvaistę

1. Raskite geriausias vietas

Žinodama, kad saulė leisis apie 17 val., šeima į naują vietą atvykdavo ankstyvą popietę, kad rastų puikią vietą su įspūdingu fonu. Markus ir Carina nešdavosi Fanni į žygį po vietovę ieškodami, kas joje galėtų būti tinkama pirmajam planui, kad nuotrauka būtų įdomesnė ir matytųsi mastelis, taip pat įsimindavo kelias alternatyvias vietas, jei pašvaistė pajudėtų arba atrodytų geriau kažkur kitur. Markus siūlo „ieškoti tokių dalykų kaip gražūs akmenys, vanduo, medžiai ar, galbūt, trobelė“.

2. Pasiruoškite šalčiui

Šiam kadrui Markus naudojo ilgą ekspoziciją ir EOS R pakreipiamą ekraną, kad sukurtų gražiai sukomponuotą vaizdą.

Viena iš pagrindinių problemų, su kuriomis susiduria šaltesnėje aplinkoje dirbantys fotografai – greitai senkantis akumuliatorius. Žinodamas, kad gali nenufotografuoti Šiaurės pašvaistės dėl per greitai išsekusio akumuliatorius, Markus visada su savimi pasiimdavo atsarginį. „Laikiau ji arti kūno, kelnių arba palto kišenėje, nes kuo akumuliatorius yra šiltesnis, tuo ilgiau užtenka jo galios. Jis naudojo fotoaparatą Canon EOS R, kurio rekomenduojama darbinė temperatūra yra nuo 0 iki 40 °C. Markus žinojo, kad su jokiu fotoaparatu negali būti tikras, kad jis veiks spaudžiant šaltukui (paprastai nuo -5 iki -10 °C), ir pasistengė išvengti staigių temperatūros pokyčių, dėl kurių atsiradęs kondensatas gali sugadinti fotoaparatą. Jo teigimu, atsižvelgiant į visus aplinkos veiksnius, „EOS R veikė puikiai“. „Žinant, kaip buvo šalta, jis veikė labai ilgai, buvo puikiai valdomas ir su juo buvo smagu kurti“.

3. Pasitreniruokite namuose

Ši nuotrauka padaryta netoli Markuso namų su „Canon PowerShot G5 X Mark II“. „Naktiniam dangui debesys gali suteikti dramatiškumo. Sąlygos kinta labai greitai“.

Markuso teigimu, „nereikia laukti, kol pamatysite pašvaistę, kad pradėtumėte treniruotis“. „Šaltis atima ne tik akumuliatoriaus, bet ir jūsų energiją, todėl reikia dirbti greitai ir žinoti, ką darote. Štai kodėl būtų gerai pasitreniruoti fotografuoti naktinį dangų dar prieš leidžiantis į Šiaurę. Nuvykite žiemą į netoliese esančią atvirą erdvę, kurioje nėra šviesos taršos, pažiūrėkite, kaip sekasi dirbti su pirštinėmis ir stora striuke, pasitreniruokite naudoti ilgą ekspoziciją. Pabūkite ten kokią valandą ir, kai išmoksite fotografuoti naktinį dangų, pabandykite įamžinti žvaigždžių pėdsakus ar Paukščių taką.“

4. Lėtai ir mažai

Siekiant aiškaus vaizdo, Markus rekomenduoja sumontuoti fotoaparatą ant trikojo ir naudoti mažą ISO su ilga ekspozicija. „Nebijau padidinti ISO, jei to reikia, bet pašvaistei fotografuoti verčiau naudoju trikojį ir ilgesnę ekspoziciją – nuo vienos iki penkių sekundžių. Fotografuodamas vestuves patyriau, kad prireikus geriau fotografuoti laikant fotoaparatą rankose, tarkim, su daugiausia ISO 5000, jei išties tamsu, ir gauti šiek tiek grūdėtą nuotrauką, kurią galima lengvai patobulinti kompiuteriu, nei apskritai praleisti puikią progą. Tačiau jei turite laiko, geriau sumažinti ISO, naudoti ilgesnę ekspoziciją ir pastatyti fotoaparatą ant trikojo, kad išvengtumėte bet kokio judesio ir rezultatas būtų ryškesnis ir aiškesnis“.

5. Šviesos kontrolė

The Northern lights shine brightly across the mountains and the beach below.
„Kai atradau šią vietą, tikėjausi, kad akmenys atspindės dangaus spalvas. Kai šviesos šoko virš mūsų, jau turėjau parengtą planą ir žinojau, ką turiu greitai padaryti.“

Fotografuojant šioje kelionėje dažnai teko fiksuoti detales šviesiose vietose, pvz., ant sniego ar smėlėtoje pakrantėje, taip pat detales tamsesnėse srityse, pvz., danguje ar debesyse. „Gali būti sunku nuspręsti, kaip parinkti ekspoziciją,“ teigė Markus. „Jei ekspozicija bus per ilga, paplūdimys bus per šviesus, o jei pritaikysiu šviesumą tiksliai pagal paplūdimį, per tamsus bus dangus. Galima šviesinti arba tamsinti apdorojant vaizdą kompiuteriu, bet tada vaizdas gali tapti grūdėtas arba nepakankamai ryškus.“

Markuso mėgstamiausias triukas – fotografuoti daugybine ekspozicija. „Padarau dvi identiškai sukomponuotas nuotraukas, vienos ekspoziciją nustatęs pagal šviesią, kitos – pagal tamsią sritį, ir vėliau šias nuotraukas kompiuteriu sujungiu, galiu netgi šiek tiek sustiprinti spalvas. Bet yra ir paprastesnis būdas – Canon EOS R HDR režimas. Juo fotografuojant padaromi trys iš eilės skirtingos ekspozicijos kadrai ir sujungiami į vieną nuotrauką fotoaparate, kad būtų sukurtas platesnio atspalvių diapazono vaizdas.“ Vis dėlto, reikėtų nepamiršti, kad HDR geriausiai veikia dienos šviesoje. Kitas būdas – naudoti poliarizuojantį filtrą, su kuriuo galėsite sustiprinti savo nuotraukose spalvų sotį.

6. Kūrybiškos kompozicijos naudojant pakreipiamą ekraną

Kalbant apie kompoziciją, nuotraukoms išskirtinumo suteikia netradicinis mąstymas. „Mane dažnai galima pastebėti tysantį ant grindų ar įsilipusį į krūmą, nes aš nenoriu „standartinių“ kadrų, kuriuos daro visi“, sako Markus. „Noriu išskirtinių nuotraukų, kuriose atsiskleistų istorija, ir tai pasiekiu fotografuodamas kitokiu kampu. Palenkiamas Canon EOS R ekranas padėjo tai daryti fotografuojant Šiaurės pašvaistę, nes ten buvo daug sniego ir ledo – nelabai smagu gulint ant žemės sušalti ir sušlapti ar rizikuoti lipti į medį, kaip aplinkui dideliu spinduliu nėra nė vienos ligoninės. Man tereikėjo pakelti arba nuleisti Canon EOS R ir pakreipti ekraną, kad puikiai matyčiau savo kadrą.“

7. Visas dėmesys fokusavimui

„Tamsoje automatinis fokusavimas veikia sunkiai, todėl naudojau rankinį fokusavimą ir nustačiau jį į begalybę“, pasakojo Markus. Objektyvas sukurtas taip, kad tokioje padėtyje jis geba suformuoti objekto, kurio atstumo išmatuoti negali, vaizdą.

Šiai kelionei jis naudojo ir artinantį objektyvą, ir fiksuoto nuotolio objektyvą: Canon EF 16-35mm f/2.8L III USM ir Canon EF 35mm f/1.4L II USM. „Tai puikūs kraštovaizdžių objektyvai su labai plačia diafragma, kuri suteikia pakankamai gylio ir ryškumo, todėl jie puikiai tiko šiai kelionei.“

8. Plačios diafragmos ir ilgos ekspozicijos derinys

„Net ir kemperiui teko vaidmuo siužete!“ Šeimos namai, apšviesti pašvaistės, kurią pamatyti jie sukorė tokį ilgą kelią.

Naudodamas „Canon EOS R“ ir objektyvą Canon EF 16-35mm f/2.8L III USM, Markus suderino ilgesnę kelių sekundžių ekspoziciją su plačiausia objektyvo diafragma. „Daugumai kadrų laikiau objektyvą atvirą ties f/2.8. Šis triukas taip pat tinka žvaigždžių pėdsakui ir Paukščių takui fotografuoti, bet reikia gero objektyvo su išties maža diafragma, kad nereikėtų pernelyg užkelti ISO.“

Kitaip nei su tradiciniu DSLR, su viso kadro beveidrodiniu „Canon EOS R“ Markus galėjo eksponuoti savo vaizdus realiuoju laiku, nes naudodamas elektroninį vaizdo ieškiklį (EVF) jis prieš nuspausdamas užraktą galėjo įvertinti, kaip atrodys galutinis vaizdas. „Tai fantastiška savybė, nes nereikia nufotografuoti, kad sužinotum, ar kadras bus per šviesus, ar per tamsus – viską parodo EVF. Taip galima sutaupyti daug laiko ir sumažinti įtampą, o tai labai svarbu fotografuojant pašvaistę, nes niekada nežinai, kiek ilgai ji bus, ir yra per šalta ilgai žaisti. Nustačius tinkamą ekspoziciją ir kompoziciją (jei nepajuda pašvaistė ar nepakinta bendras apšvietimas), galima fotografuoti ir fotografuoti, todėl tai labai parankus fotoaparatas fotografijos entuziastams ir pradedantiesiems.“

Markus, Carina ir Fanni įgyvendino savo siekį padaryti puikių Šiaurės pašvaistės nuotraukų, tačiau vertingiausia šios kelionės dalis buvo galimybė patirti tas akimirkas su savo šeima. „Man svarbiausia yra įamžinti akimirką, o ne ją sukurti“, teigė jis, bet netikėtų akimirkų atveju geriausia yra būti tinkamai pasiruošus.

Autorė: Natalie Denton

Susiję gaminiai

Susiję straipsniai



Skiltis „Pasisemkite įkvėpimo“ – tai pagrindinis naudingų fotografijos patarimų, vadovų pirkėjams ir įdomių pokalbių šaltinis, kuriame yra visko, ko reikia norint rasti geriausią fotoaparatą ar spausdintuvą ir įgyvendinti savo naują kūrybinę idėją.

Atgal į visas istorijas