MENINĖ FOTOGRAFIJA

Nebijokite būti kitokie. Patarimai, kaip kūrybiškai fotografuoti socialinių tinklų nuotraukas

„TikTok“ fotografai Rosie Lugg ir Eletrico dalijasi savo pamėgtais metodais kurti dėmesį traukiantiems vaizdams.
Skysčio lašeliai ant ranka iškeltos stiklinės taurės skliauto oranžinio dangaus fone.
Norint, kad nuotraukos išsiskirtų gausybėje skelbiamų socialinių tinklų sklaidos kanaluose nuotraukų, reikia mąstyti kitaip ir parodyti, kaip matote pasaulį. „TikTok“ kūrėjai Rosie Lugg (@rambosphotos) ir Peteris Jay (@Eletrico) moka tai padaryti. Abu su dideliu užsidegimu kuria unikalų turinį ir pasakoja skaitytojams, kokius metodus ir sumanymus jie pasitelkia.

Čia Rosie ir Eletrico pasidalija geriausiais patarimais ir gudrybėmis, kaip naudojantis penkiais skirtingais fotografijos metodais sukurti ypatingas nuotraukas, kad sužavėtumėte sekėjus.

1. Šviesos pėdsakai naudojant ilgą išlaikymą

Stovintis ant šaligatvio priešais raudonus važiuojančio autobuso šviesos rėžius žmogus, nufotografuotas nustačius ilgą išlaikymą.

„Norint fotografuoti šviesos rėžius nustačius ilgą išlaikymą, svarbiausia naudoti trikojį, kad aparatas nejudėtų, – paaiškina Rosie. – Jei norite, kad objektas kadre būtų statiškas, visą išlaikymo laiką jis turi visiškai nejudėti.“ Nufotografuota fotoaparatu „Canon EOS 200D“ (dabar jį pakeitė „Canon EOS 250D“) naudojant „Canon EF 35mm f/1.4L II USM“ objektyvą, nustatymai: 2 sek., f/5,6 ir ISO100. © Rosie Lugg

Nufotografuotas naudojant ilgą išlaikymą siluetas prie auksinio šviesos apskritimo. Žiedo pakraščiuose spinti šviesos ruožai.

Naudodamas ilgą išlaikymą Eletrico dažniausiai renkasi mažo jautrumo ISO100 parametrą, nes tai padeda sulėtinti užrakto greitį, taip pat pašalinti visus vaizdo triukšmo pėdsakus. Nufotografuota aparatu „Canon EOS M50 Mark II“ ir objektyvu „Canon EF-M 18-150mm f/3.5-6.3 IS STM“, nustatymai: 18 mm, 13 sek., f/10 ir ISO100. © Peter Jay

Kiekvienas fotografas, norintis sulaukti sėkmės socialiniuose tinkluose, turi žinoti, kaip patraukti dėmesį. Rosie ir Eletrico siūlo kurti įspūdingus vaizdus su šviesos dryžiais.

Neseniai Rosie pamėgino sukurti raudonus šviesos dryžius fotografuodama ant Londono Tauerio tilto autobusus. „Kad gautumėte norimą efektą, reikia išmėginti įvairius fotoaparato parametrus. Paprastai fotografuoju rankiniu (M) režimu, nes galiu lengvai valdyti užrakto greitį ir diafragmą, taip pat ISO parametrus. Fotografuodama pastebėjau, kad kai fone autobusas palieka šviesos dryžius, reikia naudoti maždaug dviejų sekundžių trukmės užrakto greitį, f/5,6 diafragmą ir ISO100 parametrą, tada bendras išlaikymas bus tinkamas. Šiaip ar taip, man patinka naudoti kuo žemesnį ISO, tada kokybė geresnė, o triukšmo – kuo mažiau.“

Įspūdingą nuotrauką Eletrico naudodamas kasdienius buities daiktus. „Įdėjau gabalėlį smilkstančios vatos į metalinį virtuvinį plakiklį, – pasakoja jis. – Sukant jį pririštą prie virvelės lekia žiežirbos, tad ilgo 13 sekundžių išlaikymo kaip tik užteko šviesos tapybai sukurti.“ (Įspėjimas: taip galima sukelti gaisrą. Būtinai turėkite gesintuvą arba imkitės kitų atsargumo priemonių.) „Pastatęs fotoaparatą ant trikojo ir laikmačiu nustatęs 10 sekundžių delsą spėjau viską laiku paruošti ir sudėti į vietas prieš atsidarant užraktui.“

Tokius pat šviesos pėdsakus galite kurti žibintais, LED lemputėmis ar net šaltosiomis ugnelėmis.

2. Sustabdykite judesį naudodami greitąjį užraktą

Veiksmo kupini kadrai, padaryti naudojant didelį užrakto greitį, iš ties patraukia dėmesį socialiniuose tinkluose. Užfiksuotas sekundės dalių tikslumu judesys sustingsta ir atsiskleidžia kitos detalės, kurių nepamatysi plika akimi.

Šiam kadrui, saulėlydžio metu fotografuodamas kaip vanduo teka iš stiklinės (puslapio viršuje), Eletrico naudojo rankinio fokusavimo režimą. „Laikmačiu nustačius delsą automatinis fokusavimas nebūtinai būtų sufokusavęs reikiamą kadro dalį, tad pažymėjau tašką ant žemės ir sufokusavau iš anksto. Pakreipiamas jutiklinis „Canon EOS M50 Mark II“ ekranas labai pravertė, galėjau sukomponuoti kadrą stovėdamas priešais fotoaparatą.“

„Man labai patinka fotografuoti modelius, kai jos sukinėjasi vilkėdamos sukneles, – pasakoja Rosie, – tad jei nenaudosi labai greito užrakto, visos detalės pranyks susiliejusiame vaizde. Be to, man labiau patinka fotografuoti laikant aparatą rankose, nenaudoju trikojo, kad galėčiau laisvai judėti ir daug spontaniškiau reaguoti.“

Fotografuodami be trikojo ir naudodami objektyvus su įdiegta vaizdo stabilizavimo funkcija gausite ryškius vaizdus. „Canon EOS R5“ ir „EOS R6“ turi integruotą vaizdo stabilizavimo (IS) funkciją, kuri veikia išvien su IS objektyvais ar net jei jūsų objektyvas neturi integruotos vaizdo stabilizavimo funkcijos.

3. Detalus vaizdas iš arti

Raudonas apskritimas, kurio centre išnyra trys spinduliai, atsispindintys vandens lašeliuose virš jo.

„Stebiuosi, kad „EF-M 18-150mm f/3.5-6.3 IS STM“ objektyvu gaunami tokie puikūs ir detalūs vaizdai iš arti, – sako Eletrico. – Kai kūriau šią nuotrauką, plika akimi nė nemačiau vandens lašeliuose šių šviesos raštų.“ Nufotografuota fotoaparatu „Canon EOS M50 Mark II“ ir objektyvu „Canon EF-M 18-150mm f/3.5-6.3 IS STM“, nustatymai: 52 mm, 1/40 sek., f/5,6 ir ISO400. © Peter Jay

„Canon EF-M 18-150 mm f/3.5-6.3 IS STM“ objektyvas.

„Eletrico“ naudojosi „Canon EF-M 18-150mm f/3.5-6.3 IS STM“ objektyvu fotografuodamas spalvotų vandens lašelių vaizdą iš arti (kairėje). Fotografuojant su šiuo puikiu objektyvu „viskas viename“, išeina puikios nuotraukos – ir iš arti, ir iš toli, be to, jis sufokusuoja vaizdą net 25 cm atstumu (esant 18–50 mm židinio nuotoliui).

Makrovaizdai, atskleidžiantys nepaprastai smulkias detales, tikrai privers stabtelėti naršančius socialinių tinklų naudotojus ir pasižiūrėti. „Visada maniau, kad reikia didelio, specialaus makroobjektyvo, jei nori labai priartinti vaizdą, ir labai nustebau, kaip arti galima pritraukti jį objektyvu „Canon EF-M 18-150mm f/3.5-6.3 IS STM“, – sako Eletrico. 18–50 mm židinio nuotolio objektyvas gali sufokusuoti vaizdą vos 25 cm atstumu.

„Užtempiau skaidrią plėvelę per apskritimo kraštus ir uždėjau jį ant telefono ekrano vaizdo, kad būtų šviesos, tada užlašinau kelisvandens lašus, kad šviesa juos peršviestų.

Nereikėjo naudotis jokiais ypatingais fotoaparato parametrais, o objektyvas lašeliuose užfiksavo net mažiausias smulkmenas. Suvirpėjus kamerai, makrofotografijas tikrai galima sugadinti, bet fotografavau laikydamas aparatą rankoje, o objektyvo vaizdo stabilizavimo funkcija neįtikėtinai veiksmingai stabilizavo jį.

4. Atspindžiai vandenyje

Atsispindintis vandenyje vaizdas – apautos baltais batais žmogaus kojos iki kelių ir geltonas sijonas.

Mąstydama apie atspindžius vandenyje Rosie kilo mintis apie purvinas balas ir ilgaaulius. „Keista, nors Britanijoje oras nelepina, lietaus laukiau ilgiau nei savaitę“, – sako ji. Nufotografuota fotoaparatu „Canon PowerShot G7 X Mark II“ (dabar jį pakeitė „Canon PowerShot G7 X Mark III“), nustatymai: 1/320 sek., f/2,8 ir ISO320. © Rosie Lugg

Vandenyje atsispindinti vaikas, sėdintis ant plūduriuojančio čiužinio miesto dangaus fone.

Eletrico norėjo sukurti ką nors neįprasta atspindžių vandenyje tema, tad išpylęs vandens ant grindų tamsiame kambaryje nufotografavo savo telefono ekrane matomą vaizdą ir jo atspindį. Išėjo ši neįtikėtina optinė apgaulė. Nufotografuota aparatu „Canon EOS M50 Mark II“ ir objektyvu „Canon EF-M 18-150mm f/3.5-6.3 IS STM“, nustatymai: 18 mm, 1,6 sek., f/14 ir ISO100. © Peter Jay

Susidvejinęs vaizdas bemat patrauks dėmesį. Kaip matėme Rosie „TikTok“ vaizdo įraše, jai labai patinka kurti veidrodinius vaizdus su atspindžiais, pridėti specialių efektų ir simetriškų elementų. „Laukiau lietingos dienos, kad būtų daug balų, nes norėjau jomis pasinaudoti, – paaiškina ji. – Galiausiai teko pozuoti pačiai, ir įsitikinau, kad „Canon Camera Connect“ programėlė neįtikėtinai patogi. Puiku, kai gali pastatyti fotoaparatą ant trikojo ir valdyti visus jo parametrus laikydamas išmanųjį rankoje.

Kad kuo geriau išnaudotume atspindžius vandenyje, reikia fotografuoti kuo arčiau žemės – aparato kampas labai svarbu, bet telefone galėjau peržiūrėti vaizdą ir koreguoti fotografavimo parametrus, todėl dirbti buvo labai paprasta ir lengva“, – priduria Rosie.

Jei nesinaudojate „Camera Connect“ programėle fotoaparatui valdyti nuotoliniu būdu, tikriausiai laikysite jį taip, kad kadras būtų matomas žemesniu kampu. Jei taip, toliau aiškina Rosie, pakreipiamas arba kintamo kampo ekranas labai palengvins darbą, kad nereikėtų klauptis ar gultis ant šlapio grindinio.

Eletrico taip pat patinka kūrybiškos atspindžių vandenyje nuotraukos. „Papyliau vandens ant grindų ir išjungiau visas šviesas, kad būtų visai tamsu. Vandenyje atsispindėjo mano telefono ekrano vaizdas, įspūdis tikrai puikus. Naudojau siaurą f/14 diafragmą, kad laukas būtų gilesnis, todėl viskas kadre nuo priekinio plano iki galinio labai ryšku.“

5. Sulietas fonas

Moteris žvelgia aukštyn į dešinę, laikydama plaštaką ant skruosto, o fone – susiliejusių žvaigždžių formos girliandų šviesų vaizdas.

Rosie dažnai pasitelkia dekoracijas nuotraukoms paįvairinti, įžiebia girliandas ar net išpučia burbulus norėdama sukurti įdomius „bokeh“ efektus. Taip pat ji paruošia įdomių formų iškarpas ir uždeda jas ant objektyvo, kūrybiškai paįvairindama nesufokusuotus šviesos taškus ir šviesias dėmes. „Taip pat dažnai naudoju nedidelį lauko gylį, kad fonas neatitrauktų dėmesio“, – priduria ji. Fotografuota fotoaparatu „Canon EOS 200D“ ir objektyvu „Canon EF 35mm f/1.4L II USM“, nustatymai: 1/125 sek., f/1,4 ir ISO200. © Rosie Lugg

Balto marmuro statinys su dešimtimis kupolų ir keturiais minaretais, žiūrint pro auksinės šviesos žiedą.

„Ketinau tik palaikyti ranką priekiniame plane, bet sugalvojau panaudoti neutralaus tankio filtrą ir kokį nors kūrybišką elementą“, – sako Eletrico. Nufotografuota fotoaparatu „Canon EOS M50 Mark II“ ir objektyvu „Canon EF-M 18-150mm f/3.5-6.3 IS STM“, nustatymai: 18 mm, 1/100 sek., f/3,5 ir ISO100. © Peter Jay

Viena iš mėgstamiausių Rosie technikų – išskirti vieną žmogų ar objektą kadre ir sulieti foną. „Dauguma portretų, kuriuos matote socialiniuose tinkluose, yra labai panašūs, ypač fotografuotieji mobiliaisiais. Mano „Canon EF 35mm f/1.4L II USM“ objektyvas suteikė man pranašumą, nes plačiausia jo diafragma padaro nedidelį lauko gylį. Visą dėmesį jis sutelkia į fotografuojamą asmenį.“ Jei naudojate EF objektyvą ir fotoaparatą su APS-C jutikliu, objektas, kurį fotografuojate, jutiklyje yra didesnis nei viso kadro jutiklyje, kuris iš tiesų didina objektyvo židinio ilgį 1,6 karto. „Tikrasis“ 35 mm objektyvo židinio nuotolis mano „Canon EOS 200D“ tampa 56 mm ir puikiai man tinka portretams ir mados fotosesijoms. Vaizdai atrodo labai kokybiškai ir įkvepiančiai, patraukia akį, kad žmogus stabtelėtų ir pažvelgtų naršydamas socialiniuose tinkluose.“

Norėdamas parodyti nedidelį lauko gylį, Eletrico padarė pastato tolumoje architektūrinę nuotrauką. Jis taikė naują metodą – nedideliu atstumu laikė neutralaus tankio filtrą rankoje, įtraukdamas jį į kadrą. „Fokusuojant tolumoje matomos mečetės vaizdą, filtras sukuria ypatingą efektą – svajingą, minkštą nesufokusuotą spindesį apie pastatą.“ Mąstant nestandartiškai, dažnai pavyksta sukurti puikius vaizdus.

Ieškokite kūrybinių sumanymų pasitelkę įrankių rinkinį.

Norėdami sukurti ypač įtraukų turinį, pasitelkite tokį rinkinį, kuris padėtų įgyvendinti kūrybinius sumanymus. Rosie ir Eletrico nesinešioja sunkios įrangos, jų priemonės sveria nedaug ir neapsunkina, bet yra intuityvios ir jautrios, todėl pagavus įkvėpimui jie sukuria neįtikėtinus darbus.

Rosie naudoja kišenėje telpantį „Canon PowerShot G7 X Mark II“ (dabar jį pakeitė „Canon PowerShot G7 X Mark III“) – galingą, nešiojamą aparatą, padedantį jai įgyvendinti įvairiausius sumanymus kur nors išsiruošus. Taip pat ji naudoja „Canon EOS 200D“ (dabar jį pakeitė „Canon EOS 250D“) – nuostabų, kompaktišką ir lengvą DSLR, puikiai tinkantį naudoti namų studijoje ir bet kur lauke. „Nelengva suspėti užfiksuoti greitą veiksmą, – sako Rosie. – Bet mano „EOS 200D“ nepaprastai jautrus, ypač automatiškai fokusuojant ir sekant.“

Iš objektyvų Rosie labiausiai pasikliauja „Canon EF 35mm f/1.4L II USM“, nes jis sukuria labai nedidelį lauko gylį, ir „Canon EF 24-70mm f/2.8L USM“ (dabar jį EF asortimente pakeitė „Canon EF 24-70mm f/2.8L II USM“), nes jis pasižymi universaliomis priartinančio objektyvo savybėmis ir ne menkesne vaizdo kokybe.

O štai Eletrico pirmenybę teikia kompaktiškam, bet galingam „Canon EOS M50 Mark II“ su ypač universaliu „Canon EF-M 18-150mm f/3.5-6.3 IS STM“ objektyvu. Šis derinys viršijo didelius jo lūkesčius, nes tinka naudoti kone bet kur.

Ar įkvėpė šie kūrybiški metodai? „TikTok“ tinkle žiūrėkite Eletrico patarimus, kaip patobulinti nuotraukas, ir galėsite pridėti pačių sugalvotų smagių efektų. Dalykitės rezultatais naudodami saitažodį #FreeYourStory ir žymą @canonemea.


Autorius: Matthew Richards

Susiję gaminiai

Susiję straipsniai

  • Įsisegusi segtukus su drugeliais į plaukus moteris kitus segtukus su drugeliais sega prie virvelių, sukabintų ant sidabrinio strypo.

    NAMŲ PROJEKTAI

    Įkvepiančios nuotraukos namuose

    Paverskite namus fotostudija, pasinaudodami „TikTok“ žvaigždės Michaelos Efford patarimais.

  • Metų laikų fotografavimas

    KRAŠTOVAIZDŽIO FOTOGRAFIJA

    Metų laikų fotografavimas

    Naudodamiesi šiais Benjamino Hegyi patarimais, atskleiskite unikalią kiekvieno metų laiko atmosferą.

  • Jauna moteris mėlynomis kasytėmis filmuoja save priešais geležinkelio liniją ant rankenos pritvirtintu fotoaparatu.

    VAIZDO TINKLARAŠČIAI

    Pakelkite savo internetinio turinio lygį

    Šeši ekspertų patarimai ir metodai, kaip kurti išskirtinį socialinių tinklų turinį.

  • Garsus kepėjas Matt Adlard fotografuoja šokoladinį desertą su „Canon EOS M50 Mark II“.

    MAISTO FOTOGRAFIJA

    Sėkmės receptas: pristatome „Canon EOS M50 Mark II“

    Savamokslis kepėjas ir socialinių tinklų žvaigždė Matt Adlard išbando „EOS M50 Mark II“.