Kai apšvietimo sąlygos dera su priešais jus esančia aplinka ar objektu, rezultatai gali būti įspūdingi. Mokymasis atpažinti geriausią turimą šviesos šaltinį, nesvarbu, tai būtų natūrali šviesa ar dirbtinė, gali duoti daug naudos. Geriausia yra tai, kad jums nereikia brangaus apšvietimo rinkinio, jog galėtumėte išnaudoti visas galimybes. Viskas, ko jums reikia, tai suprasti, kas yra gera šviesa. Kai pradėsite ieškoti, pamatysite, kad ji yra visur.
Štai aštuoni patarimai, kaip išmokti fotografuoti esant tam tikrai šviesai.
APŠVIETIMO METODAI
8 patarimai, kaip geriausiai išnaudoti turimą šviesą
1. Paros laiko išnaudojimas
Žemė nuolat sukasi, todėl natūralios šviesos kampas ir kokybė nuolat keičiasi. Vidurdienį po ryškia saule giedrame danguje šviesa bus iš viršaus į apačią ir ryški, todėl vaizdai išeis su ryškiu kontrastu. Fotografai dažniausiai nemėgsta tokios šviesos, tačiau ji gali būti naudinga, jei siekiama, kad saulės šviesa būtų scenos dalimi.
Kai saulė nusileidžia žemiau, šviesa turi keliauti per didesnę Žemės atmosferos dalį. Žemesni spalvų spektro bangos ilgiai, tokie kaip mėlyna ir violetinė, yra išsklaidyti atmosferos dalelių, todėl spalvos tampa švelnesnės ir šiltesnės. Štai kodėl vakaro šviesa ir saulėlydžiai yra ryškios raudonos ir geltonos spalvos, o laikas iškart saulei patekėjus ir prieš pat nusileidžiant vadinamas auksine valanda.
2. Kuo geriau išnaudokite oro sąlygas
Oro sąlygos turi didelę įtaką natūralios šviesos kokybei. Apniukusią dieną debesys išsklaidys saulės šviesą, o šešėliai taps ne tokie ryškūs. Panašiai ir rūkas bei lietus – gali dar labiau sušvelninti ir padaryti šviesą šaltesnę.
Metų laikas taip pat yra labai svarbus. Tai priklauso nuo to, kurioje pasaulio vietoje esate, bet paprastai žiemą Žemės nuokrypis reiškia, kad saulė yra toliau, todėl šviesos kampas – aštresnis. Taigi, nors dienos trumpesnės, galime dirbti su daugiau kryptingos šviesos. Kita vertus, vasarą saulė pasiekia aukštesnį apogėjų danguje, todėl vidurdienį ji yra labiau nukreipta iš viršaus į apačią ir mažiau naudinga fotografuojant.
„Žiemą fotografuojant sniegą arba debesuotą dangų pasirinkti nuostatas gali būti sudėtingiau, – aiškina „Canon“ ambasadorius Sebastien Devaud. – Geriau šiek tiek padidinti ekspoziciją, palyginti su automatine ekspozicijos nuostata, kad sniegas ar dangus atrodytų labiau baltas nei pilkas. Fotografavimas nespalvotai yra geras būdas sustiprinti dramatiškąją šio sezono pusę, o rūkas, migla, žemai esantys debesys ar vanduo taip pat gali suteikti žiemos kadrams ypatingos nuotaikos.“
3. Portretams naudokite turimą šviesą
Daugumoje patalpų aplinkų gali būti puikios natūralios šviesos kišenių, kurias galėsite užfiksuoti. Langas suteikia tolygų apšvietimą, panašų į minkštą studijos dėžę. Taigi, jei fotografuojate žmones viduje, paprašykite jų priartėti prie lango ir išjunkite bet kokį dirbtinį apšvietimą.
Taip pat galite naudoti reflektorių, kad šviesą iš lauko nukreiptumėte į objektą. Reflektorius gali būti paprastas didelis balto popieriaus arba folijos lapas. Reflektorius sukurs minkštą ir natūralią šviesą, kurią galėsite pareguliuoti ir nukreipti taip pat, kaip naudodami blykstę.
Šviesos kokybė daro didelę įtaką jūsų lauko portretams. Ryški saulės šviesa gali būti gana negailestinga veidui, nes sukuria atšiaurius šešėlius, o objektai gali prisimerkti. Esant debesuotumui, sąlygos – tobulos, nes švelni šviesa sumažina šešėlius.
Jei šviečia saulė ir nekantraujate, kol ją paslėps debesys, galite pabandyti fotografuoti portretus medžio ar pastato pavėsyje, nes ant veidų krinta švelnesnė ir malonesnė šviesa. Arba galite pabandyti valdyti šviesą reflektoriumi, užtemdydami objektą, nukreipdami šviesą į šešėlius arba naudodami sklaidos skydelį. Efektyvus ir nebrangus „penki viename“ reflektorius – ideali priemonė. Rinkdamiesi reflektoriaus spalvą, atsižvelkite į modelio odos atspalvį.
4. Išnaudokite silpną apšvietimą kaip pranašumą
Kai saulė nusileidžia žemiau horizonto, likusi natūrali šviesa įgauna prislopintą šaltai mėlyną spalvą. Gali būti naudinga išeiti su fotoaparatu. Tačiau, kadangi šviesos lygis yra toks mažas, jums reikia fotoaparato, kuris gerai veiktų esant prastam apšvietimui. Fotoaparatai su didesniais jutikliais gali surinkti daugiau nykstančios natūralios šviesos, ypač kai naudojami kartu su objektyvu, turinčiu plačią maksimalią diafragmą.
Prieblandoje gali tekti sumažinti fiksavimo greitį, kad į fotoaparato jutiklį patektų daugiau šviesos. Neveidrodiniai fotoaparatai „Canon EOS R System“ suteikia pažaidimo galimybę, keičiančią IBIS, todėl galite laikyti fotoaparatą rankoje, kad išlaikytumėte sekundę ar ilgiau, nesijaudindami, jog judantis fotoaparatas sugadins kadrą.
5. Pasirinkite aplinkai tinkamiausias nuostatas
Jei jums patogu nustatyti diafragmą ir fiksavimo greitį, vienas geriausių ekspozicijos režimų fotografuojant natūralioje šviesoje yra rankinis (M) režimas su automatiniu ISO. Taip fotoaparatas nustato geriausią ISO esantį apšvietimą. Gera bendra ekspozicijos nuostata dienos šviesoje yra 1/200 sek. fiksavimo greitis, f/8 diafragma ir automatinis ISO. Vakare, kai apšvietimo lygis yra mažesnis, atidarykite diafragmą iki f/2,8 arba bet kokios plačiausios, kad sumažintumėte ISO lygį, jog būtų ryškesni ir ne tokie triukšmingi kadrai. Šiuo atveju objektyvas su greita maksimalia diafragma, pvz., „Canon RF 50mm F1.8 STM“, yra neįkainojamas.
Prastas apšvietimas dažnai reiškia fotografavimą su dideliu ISO, todėl gali padidėti vaizdo triukšmas. Automatinis fokusavimas taip pat gali būti sudėtingesnis. Tačiau naudodami našų fotoaparatą esant prastam apšvietimui, pvz., „Canon EOS R6“ arba EOS R7, vis tiek galite gauti puikių rezultatų su dideliu ISO, pvz., 3 200 ar daugiau. Be to, klasėje pirmaujanti automatinio fokusavimo sistema veikia beveik visiškoje tamsoje.
6. Baltos spalvos balansą suderinkite su temperatūros sąlygomis
Be kokybiškos natūralios šviesos, taip pat turime galvoti apie spalvas. Jos gali keistis visą dieną. Ryte jos būna gana šiltos. Vidurdienį – vėsesnės, o vakare vėl tampa šiltos. Tai matuojame Kelvino laipsniais, o poslinkis gali pasikeisti nuo 2 000 K auštant iki 7 000 K visą dieną.
Spalvos taip pat gali tapti šaltesnės, jei esate šešėlyje arba po debesuotu dangumi. Taigi nustatykite baltos spalvos balansą, kad atitiktų sąlygas, naudodami vieną iš pirmiau nustatytų režimų. Jei abejojate, fotografuokite RAW formatu, nes vėliau galėsite pasirinkti bet kokį baltos spalvos balansą, redaguodami nuotraukas RAW apdorojimo ir nuotraukų redagavimo programine įranga, pavyzdžiui, nemokama „Canon Digital Photo Professional“.
7. Sutemus fotografuokite ilgomis ekspozicijomis
Pastatę fotoaparatą ant stabilaus paviršiaus arba ant trikojo, galite užfiksuoti scenas prieblandoje ar net mėnulio šviesoje, nes tai reiškia, kad galite fotografuoti labai lėtu fiksavimo greičiu, trunkančiu kelias sekundes ar ilgiau. Jei fotoaparatą susiejate su programėle „Canon Camera Connect“, galite naudoti telefoną, kad suaktyvintumėte fiksavimą, paleistumėte ir sustabdytumėte „Bulb“ ekspoziciją ir fotografuotumėte nuotoliniu būdu. Tai naudinga, jei fotoaparatas yra tokioje padėtyje, kai sunku matyti skystųjų kristalų ekraną, arba fotografuojant, kai net menkiausias fotoaparato judesys sulietų arba sugadintų efektą.
8. Būkite atidūs objektui ir aplinkai
Tam tikriems objektams gali tikti įvairios natūralios šviesos ypatybės. Pavyzdžiui, subtilus lango apšvietimas gali būti idealus nuotaikingiems, neryškiems portretams. Priešingai, tiesioginiai saulės spinduliai puikiai tinka ryškioms spalvoms ir tekstūroms, pvz., kailiui ar plunksnoms, fotografuojant laukinę gamtą. Ilgi šešėliai tiks architektūros ir gatvių scenoms, o saulėlydžio foninis apšvietimas puikiai tinka siluetams fiksuoti gyvybingame danguje.
Taip pat galite maksimaliai išnaudoti bet kokią turimą dirbtinę šviesą, pvz., gatvių žibintus, stalines lempas arba laužo ar židinio šviesą.
Yra daug nuostabių šviesų, todėl, kai esate lauke su fotoaparatu, paklauskite savęs: šviesa sunki ar lengva, stipri ar silpna, šilta ar šalta, iš viršaus į apačią ar iš šono? Susipažinę su šiais apšvietimo pagrindais, galite būti tikri, kad jūsų nuotraukos bus puikios, nesvarbu, kokios sąlygos.
Autorius: James Paterson
Susiję gaminiai
-
Beveidrodiniai fotoaparatai
EOS R6
Nesvarbu ką fotografuojate ir kaip – su EOS R6 patirsite tokias kūrybines galimybes, kurios anksčiau atrodė neįmanomos. -
Beveidrodiniai fotoaparatai
EOS R7
Pažinkite laukinę gamtą naudodami fotoaparatą, po kurio ateičiai skirtu APS-C korpusu slypi įspūdingas greitis ir vaizdo kokybė. -
Beveidrodiniai fotoaparatai
EOS RP
Mažas, lengvas ir intuityviai valdomas viso kadro beveidrodinis fotoaparatas, skirtas kelionėms ir kasdienėms fotografijoms. -
RF objektyvai
RF 24-105mm F4-7.1 IS STM
Puikus kasdienis objektyvas viso kadro beveidrodinį fotoaparatą naudojantiems fotoentuziastams. RF 24–105 mm F4-7.1 IS STM, kurį yra paprasta naudoti, yra lengvas, kompaktiškas ir pasirengęs suteikti jūsų fotografijoms visai kitą lygį. -
RF objektyvai
RF 35mm F1.8 MACRO IS STM
Greitai veikiančios diafragmos 35mm f/1.8 MACRO makroobjektyvas yra skirtas plataus kampo perspektyvai, fokusavimui iš arti ir hibridiniam IS. -
Standartinis objektyvas
RF 50mm F1.8 STM
Kompaktiškas, tylus ir lengvas 50mm RF fiksuoto židinio nuotolio objektyvas su plačia f/1.8 diafragma tobulai tinka jūsų kūrybinei vizijai atskleisti.