Kaip įamžinti gamtą ir įkvėpti ją saugoti: laukinės gamtos fotografijos įžvalgos ir patarimai

Gamtos apsaugos srities fotografų Christine Sonvilla ir Marc Graf įžvalgos, taip pat patarimai ir technikos, padėsiančios pasiekti naują laukinės gamtos fotografijos lygį.
Raudona voverė žiūri tiesiai į kamerą, bėgdama per išdžiūvusių lapų ir nukritusių žiedlapių patalą. Fotografuota fotoaparatu „Canon EOS R5“. © Robert Marc Lehmann

Austrų gamtosaugos fotografai Christine Sonvilla ir Marc Graf yra fotografavę laukinius gyvūnus visoje planetoje – nuo Austrijos Alpėse gyvenančios lūšies iki nepagaunamo Bengalijos tigro. Ši pora susitiko Vienos universitete, kuriame abu studijavo gamtosaugą. Jie atrado bendrą savo pomėgį fotografijai ir suvokė, kad tai yra būdas papasakoti apie gamtos poreikius.

Marc pateikia pavyzdį, kaip tai gali būti svarbu: „2016 m. pabaigoje paskelbėme pirmąją didelės raiškos alpinės lūšies nuotrauką, kurią padarėme Austrijos kalnuose. Mums tai buvo išties ypatinga, nes visoje Austrijoje jų yra likę tik 10–15, o tuo metu buvo užfiksuoti du lūšių brakonieriavimo atvejai. Stengėmės, kad įvairiomis žiniasklaidos priemonėmis žinia apie lūšių išsaugojimą pasiektų visą Austriją.“

Christine perima pasakojimą: „manome, kad maždaug 2,2 mln. žmonių sužinojo apie šią konkrečią temą, o tai yra maždaug penktadalis Austrijos gyventojų. Be to, rengiame daug pristatymų, kuriuose rodome nuotraukas ir vaizdo įrašus. Mūsų darbas visų pirma skirtas suartinti visuomenę ir gamtosaugos organizacijas, NVO, mokslininkus, visus, kas dirba šioje srityje.“

Čia Christine ir Marc dalijasi savo įžvalgomis ir patarimais, kaip gamtos fotografijas panaudoti kaip gamtos išsaugojimo priemonę, po to pateikiama 10 geriausių patarimų, kaip užfiksuoti puikius laukinių gyvūnų vaizdus.

Pirmoji Alpių lūšies didelės raiškos nuotrauka, kurią Austrijoje naudodami fotomedžioklės įrangą su „Canon“ fotoaparatu ir objektyvu užfiksavo laukinės gamtos fotografai Christine Sonvilla ir Marc Graf.

Pirmoji fotomedžioklės įranga užfiksuota Alpių lūšies didelės raiškos nuotrauka; ją Austrijoje 2016 m. padarė Christine Sonvilla ir Marc Graf. „Šis vaizdas buvo naudojamas skatinti lūšių sugrįžimą į Austrijos Alpes, – aiškina Marc. – Tad ši lūšis yra tokia svarbi saujelei gyvūnų, kurie dabar gyvena ten.“ Užfiksuota automatine fotomedžioklės įranga su „Canon“ fotoaparatu ir objektyvu. © Christine Sonvilla ir Marc Graf

Raskite istoriją ir kūrybinį kampą

Nereikia keliauti į tolimą šalį, kad rastumėte gamtos atsparumo istoriją. Tiesą sakant, projektas arčiau namų leis kaupti žinias apie objektą ir lengviau užfiksuoti jį skirtingomis sąlygomis.

„Per pastaruosius kelerius metus sutelkėme dėmesį į Vidurio Europą ir pamatėme, kaip ekosistemos ir laukiniai gyvūnai gali atsigauti ir atsikurti, kai suteikiama laiko ir erdvės, – sako Christine. – Pavyzdžiui, Bavarijos miškų nacionaliniame parke rūšių įvairovė nepaprastai išaugo, nes valdžia paliko daugybę medžių, išverstų per didžiulę audrą, kaip negyvą medieną. Paprastai jie būtų pašalinti, kad sumažėtų kenkėjų ir ligų tikimybė. Bet jūs dabar matote, kaip tai pakeitė įvairovę.“

Jūsų idėja taip pat neturi būti epo verto masto. Christine ir Marc trumpametražis filmas „Tekanti: mano svajonė turėti daugiau laisvės“ iš upės perspektyvos pasakoja istoriją apie tai, kaip gyvenimas gali klestėti upėje, kai pašalinamos užtvankos, šliuzai ir kitos kliūtys. Filmą žiūrėkite žemiau.

„Sukurti buvo gana lengva, – sako Marc, – tai rodo, kad idėja ne visada turi būti sudėtinga ir apimti daugelį metų gamybos. Mes viską nufilmavome per 6–7 savaites įvairiose Vidurio Europos vietose.“ Christine ir Marc daugiausia naudojo „Canon EOS R5“ (dabar jį pakeitė „Canon EOS R5 Mark II“) kartu su objektyvu „RF 100-500mm F4.5-7.1 L IS USM“ ir įvairius „Canon“ plačiakampius objektyvus.

Christine priduria, kad nepaisant to, jog filmo trukmė vos keturios minutės, jis buvo labai sėkmingas informavimo požiūriu. Filmas pelnė apdovanojimų tarptautiniuose kino festivaliuose ir netgi buvo leidžiamas Europos Parlamente diskusijos apie upių atkūrimo finansavimą dieną.

Sukurkite tinklą

Pradėkime nuo to, kad galbūt šalia jūsų vykdomas vietinis atkūrimo ar išsaugojimo projektas, kuriame, galbūt, jau dalyvaujate. Be to, galite susisiekti su mokslininkais ir specialistais aplinkosaugos bendruomenėje, dirbančioje su jus dominančiais dalykais. Sukūrę kontaktų tinklą, galėsite ne tik atrasti pasakojimo vertų istorijų, bet ir naujų būdų jiems papasakoti.

Vienas iš Christine ir Marc projektų, kuriuose užfiksuotas gamtos atgimimas netikėčiausiose vietose, buvo įmanomas tik dėl jų ryšių mokslo pasaulyje. Jie vis dar palaikė ryšius su senu universiteto laikų draugu, tyrinėjusiu karališkuosius erelius Durbano metropolio zonoje, Pietų Afrikoje.

„Kas galėjo pagalvoti, kad vienas iš didžiausių Afrikos plėšriųjų paukščių klesti mieste, kuriame gyvena 4 mln. žmonių?“– sako Christine.

„Dėl miškų kirtimo visoje Pietų Afrikoje šie ereliai kovoja už savo išlikimą ir turi prisitaikyti prie miesto vietovių, – priduria Marc. – Tačiau žmonės sodina medžius savo soduose ir džiaugiasi, kai juose lizdus suka ereliai.“

Christine aiškina: „viena pora turėjo karališkojo erelio lizdą tiesiai už savo svetainės lango. Kiekvieną rytą moteris pirmiausia patikrindavo, ar paukščiams viskas gerai. Įamžinome visus šiuos skirtingus aspektus.“

Fotografuojamas vyras, žiūrintis per savo namo svetainės langą į karūnuotąjį erelį lizde sode Durbane, Pietų Afrikoje. Nufotografuota „Canon“ fotoaparatu ir objektyvu.

Christine ir Marc nufotografavo porą, stebinčią karūnuotuosius erelius lizde, savo sode. Kambario aplinka suteikia konteksto, o kontrastas tarp šilto kambario apšvietimo ir šaltos lauko šviesos sukuria įspūdingą rezultatą. © Christine Sonvilla ir Marc Graf

Pažinkite savo fotoaparatą ir kūrybiškai naudokite objektyvus

Jei fotografuojate laukinius gyvūnus, objektus gali pavykti pamatyti tik trumpai. Susipažinę su fotoaparato valdikliais galėsite lengviau išnaudoti spontaniškai atsivėrusias galimybes.

„Pirmiausia rekomenduočiau pasitreniruoti su fotoaparatu ir išmokti reguliuoti diafragmą ir pan., kad galėtumėte tai daryti instinktyviai – tarsi vairuotumėte automobilį“, – sako Christine.

„Tuomet reikia būti atkakliam ir turėti ištvermės bei lengvai nepasiduoti. Kartais gali pasitaikyti dienų, kai net nepaspausite užrakto mygtuko, nes nieko neįvyko. Bet vis tiek turite tęsti.“

„Taip pat labai svarbu, kad jūsų protas būtų atviras viskam, kas yra nuotraukoje. Sutelkite dėmesį tik į fotografuojamą objektą, bet ir į smulkias detales fone. Net jei jis šiek tiek sulietas, fonas tikrai gali išskirti jūsų nuotrauką iš kitų to paties objekto nuotraukų.“

Tai, kaip naudojate objektyvą, gali padėti ir patraukliai perteikti objekto detales. Pavyzdžiui, teleobjektyvas ne tik pritraukia tolimus objektus ir jie tampa geriau matomi: fono detalės atrodo didesnės ir esančios arčiau objekto, nei fotografuojant plačiakampiu objektyvu. Galite panaudoti šį efektą, kad atrodytų, jog aplinka augalui ar gyvūnui „kelia grėsmę“.

Karališkojo erelio nuotrauka lizde Durbane, Pietų Afrikoje, kurią prieblandoje „Canon“ 300 mm teleobjektyvu padarė laukinės gamtos fotografai Christine Sonvilla ir Marc Graf.

Dar vienas karališkojo erelio lizde Durbane vaizdas, nufotografuotas „Canon“ fotoaparatu ir „Canon“ 300 mm teleobjektyvu. „Kaip ir naudojant plačiakampį objektyvą, objektą ir informaciją iš fono galite perkelti į vieną vaizdą, bet labai koncentruotai“, – sako Marc. Šioje nuotraukoje padeda suartinti žmogaus ir paukščio pasaulius. © Christine Sonvilla ir Marc Graf

Istorijos viešinimas

Dalijimasis laukinės gamtos vaizdais socialiniuose tinkluose gali būti naudingas būdas didinti informuotumą ir įkvėpti žmones sužinoti daugiau. Galite naudoti kadrus, kuriuose užfiksuotas gamtos atsparumas, arba vaizdus, kuriuose vaizduojamos grėsmės ir spaudimas gamtos pasauliui.

„Visada galvojame apie istoriją, kurią norėtume papasakoti, ir apie pagrindinius vaizdus, kuriuos norėtume užfiksuoti“, – aiškina Marc. Tikslas yra padaryti vieną nuotrauką, kuri papasakotų visą istoriją. Jis sako, jog tai yra darbo esmė. Todėl svarbu turėti planą, tuomet galite koreguoti visus techninius aspektus, pvz., diafragmą ir židinio nuotolį, fotoaparato kampą, fono komponavimo būdą ir pan.

„Visada orientuojamės į teigiamą pasakojimo aspektą, kai kalbama apie socialinę žiniasklaidą. Beveik nesidaliname vaizdais, kurie rodo kokią nors neigiamą istorijos pusę. Jei tai padarome, tuomet parodome, kaip buvo ir kaip yra dabar – taigi, dėmesys nukreipiamas į teigiamus aspektus.“

Rudasis lokys, kurį ant kalno šlaito Europoje „Canon“ fotoaparatu ir objektyvu nufotografavo laukinės gamtos fotografai Christine Sonvilla ir Marc Graf; fone matyti kaimų šviesos.

Christina ir Marc sako, kad jų fotografijos projektas apie ruduosius lokius Europos širdyje turėjo didžiausią poveikį. „Įkvepia tai, kad žemyne, kuriame žmonių populiacija yra viena iš tankiausių visoje planetoje, taip greitai daugėja didelių plėšrūnų, tokių kaip lokiai, vilkai ir lūšys.“ Istorinis vaizdas, užfiksuotas automatine fotomedžioklės įranga su „Canon“ fotoaparatu ir objektyvu. © Christine Sonvilla ir Marc Graf

Dešimt patarimų gražesnėms laukinės gamtos fotografijoms

Fotografuoti neprognozuojamus, greitai, nenuosekliai ir nenuspėjaimai judančius gyvūnus – tikras iššūkis.

Laukinės gamtos fotografavimas labai panašus į sporto įvykių fotografavimą – svarbiausia apsvarstyti efektyvų pasiruošimą, tinkamos padėties radimą, žinoti, kokio rinkinio reikia (ir kaip jį naudoti), ir tikėtis netikėtumų.

Štai 10 svarbiausių patarimų puikioms laukinių gyvūnų nuotraukos padaryti.

1. Sukaupkite žinias apie objektą

Iberijos lūšis, stovinti ant uolos, žiūri tiesiai į fotografą Andudžaro nacionaliniame parke Ispanijoje, fonas nesufokusuotas. Fotografuota fotoaparatu „Canon EOS R7“.

Verta išsiaiškinti, kaip laukiniai gyvūnai juda ir elgiasi, kad rastumėte, kaip geriausia juos fotografuoti. Fotografuota „Canon EOS RP“, nuostatos: 1/1600 sek., f/2,8 ir ISO 1250. © Dani Connor

Labai svarbu išmanyti fotografuojamo gyvūno gyvenamąją aplinką ir elgesį – taip sutaupysite daug laiko ir mažiau jo praleisite laukuose. Žinodami, kokiu metų laiku tos rūšies gyvūnai aktyvūs, galėsite suplanuoti fotografavimą. Neturint žinių ir nepasirengus retai pavyksta užfiksuoti puikius laukinės gamtos vaizdus.

2. Pasirinkite tinkamą laukinės gamtos fotoaparato komplektą

Miško aplinkoje nufotografuotas „Canon EOS R7“.

Suporuokite kintamo židinio nuotolio objektyvą „Canon RF-S 18-150mm F3.5-6.3 IS STM“ su APS-C beveidrodiniu fotoaparatu, pvz., EOS R7, ir jo efektyvus mastelio keitimo diapazonas sieks 28,8–240 mm: galėsite priartinti ir pamatyti didesnį vaizdą – idealiai tinka laukinei gamtai su nuostabiais kraštovaizdžiais fiksuoti – arba priartinti ir užfiksuoti detales.

Palyginti lengvas fotoaparato ir objektyvo derinys bus patogesnis nešiotis, jei turėsite keliauti į atokias vietas. Patikimas automatinis fokusavimas ir spartus nepertraukiamas fotografavimas (didelis kadrų skaičius per sekundę) leis greitai iš eilės fotografuoti ir užfiksuoti gyvūnų elgesio akimirkų serijas. Turėdami fotoaparatą su sukiojamu LCD ekranu galėsite lengviau fotografuoti kūrybiniais kampais, pvz., iš žemai, kad galėtumėte fotografuoti akis gyvūno akių lygyje.

3. Pasirinkite tinkamą objektyvą

Puikus pilkosios pelėdos portretas, užfiksuotas laukinės gamtos fotografo Guy Edwardes, naudojant kintamo židinio nuotolio teleobjektyvą „Canon RF 200-800mm F6.3-9 IS USM“.

Paukščių fotografijai paprastai reikalingas ypatingai dideliu židinio nuotoliu pasižymintis teleobjektyvas. Ši nuotrauka buvo padaryta laukinės gamtos fotografo Guy Edwardes fotoaparatu „Canon EOS R5“ ir objektyvu „Canon RF 200-800mm F6.3-9 L IS USM“, nuostatos: 500 mm, 1/250 sek., f/14 ir ISO 6400. © Guy Edwardes

Naudodami teleobjektyvus galite fotografuoti laukinę gamtą iš toliau, tačiau verta apsvarstyti ir kitų tipų objektyvus, skirtus gamtos fotografijai. Plačiakampiai objektyvai suteikia galimybę fotografuoti gyvūnus ir augalus platesnėje kraštovaizdžio ar miesto panoramos aplinkoje, o makroobjektyvai padeda sukurti įspūdingas vabzdžių ir kitų mažų objektų nuotraukas stambiu planu.

„Canon RF 100-400mm F5.6-8 IS USM“ turi didžiulį mastelio keitimo diapazoną, todėl yra labai universalus. Jei norite, kad viso kadro beveidrodinis fotoaparatas, kaip antai „Canon EOS R8“, pasižymėtų dar didesniu ypač dideliu priartinimu, galima naudoti fiksuoto židinio nuotolio objektyvus „Canon RF 600mm F11 IS STM“ ir „RF 800mm F11 IS STM“.

Jei turite APS-C formato fotoaparatą, pvz., „EOS R7“, ir norite pradėti nuo mažo modelio tiek konstrukcijos, tiek biudžeto atžvilgiu, apsvarstykite „Canon RF-S 18-150mm F3.5-6.3 IS STM“.

Kadangi APS-C fotoaparato jutiklis yra mažesnis už viso kadro fotoaparato jutiklį, jūsų objektas kadre bus didesnis, todėl APS-C fotoaparatas iš tikrųjų priartina vaizdą maždaug 1,6 karto. Pavyzdžiui, prijunkite objektyvą „RF 100-400mm F5.6-8 IS USM“ prie „EOS R7“ ir pasinaudokite „veiksmingu 160–640 mm židinio nuotoliu“. Sužinokite daugiau mūsų išsamiame vadove apie židinio nuotolį.

Sužinokite daugiau apie taip, kaip pasirinkti tinkamiausius objektyvus laukinei gamtai.

4. Fotoaparato nuostatos: išlaikykite sufokusavimą

Plėšrus paukštis sklando ore.

Jei elgsitės tyliai ir neišbaidysite paukščių ir kitų jautrių gyvūnų, galėsite pasimokyti įvairių fotografavimo metodų ir lavinti įgūdžius. Nufotografuota su „Canon EOS R5“ ir objektyvu „Canon RF 100-500mm F4.5-7.1L IS USM“, nuostatos: 451 mm, 1/8000 sek., f/6.3 ir ISO 4000. © Robert Marc Lehmann

Fotografuojant laukinę gamtą svarbu užtikrinti objekto ryškumą. „Canon“ beveidrodinių EOS R sistemos fotoaparatų asortimente yra itin efektyvi automatinio fokusavimo sistema, naudojanti „Canon“ technologiją „Dual Pixel AF“. Visi šios sistemos fotoaparatų jutiklio fotoelementai gali automatiškai fokusuoti ir apdoroti vaizdus, o tai, be kitų privalumų, reiškia, kad objektus galima gauti ir sekti bet kurioje vaizdo rėmelio vietoje.

Kai kuriuose fotoaparatuose, įskaitant „Canon EOS R7“ ir „EOS R6 Mark II“, įdiegtas gyvūno akių aptikimo automatinio fokusavimo režimas, automatiškai ieškantis vaizde akių ir užsifiksuojantis ties jomis. „AI Servo“ automatinio fokusavimo režimas nepertraukiamai seka judančius laukinius gyvūnus, net jei jie juda labai greitai, todėl nuotraukos būna tikrai ryškios. Pamėginkite fotografuoti kadrų seriją įjungę greičiausią fotoaparato fotografavimo režimą.

5. Fotoaparato nuostatos: užtikrinkite stabilumą

Ant samanotos kalvos stovintis lapiukas nufotografuotas „Canon EOS R“ sistemos fotoaparatu ir objektyvu su vaizdo stabilizatoriumi, kad vaizdas būtų ryškus.

Fotografuodami laukinę gamtą dažniausiai neturėsite laiko trikojui pasistatyti. Tuomet labai praverčia vaizdo stabilizavimas, nes taip nuosekliai gaunami ryškūs kadrai, net naudojant ilgus teleobjektyvus ir makroobjektyvus.

Suvirpėjęs fotoaparatas su teleobjektyvu – ryškių vaizdų priešas.

Didžioji „Canon“ teleobjektyvų dauguma turi labai veiksmingą optinio vaizdo stabilizavimo funkciją šiam vaizdo trūkumui pašalinti, dažniausiai ji atitinka nuo 3 iki 5 žingsnių ekspozicijos reikšmę. Tai labai pagerina laukinės gamtos nuotraukas, jei fotoaparatas laikomas rankoje, nes trumpas išlaikymas praverčia tik tiesioginėje saulės šviesoje. Naudodamiesi „Canon RF 600mm F11 IS STM“ 5 žingsnių vaizdo stabilizavimo funkcija, ryškius vaizdus nuosekliai fiksuotumėte per 1/20 sekundės, o ne 1/640 sekundės.

Vaizdo stabilizavimo funkcija naudokitės darydami telefotografijas ir makrofotografijas, ypač jei fotoaparatą laikote ranka. Tačiau jei fotoaparatas pastatytas ant trikojo, vaizdo stabilizavimo funkciją geriau išjungti.

6. Fotoaparato nuostatos: sutrumpinkite išlaikymą, kad išvengtumėte išsiliejimo

Ežero paviršiumi sklendžiantis pilkasis garnys su žuvimi snape, nufotografuotas „Canon EOS R“ sistemos fotoaparatu, naudojant trumpą išlaikymą, siekiant užfiksuoti vandens lašelius

Naudokite trumpą išlaikymą, kad užfiksuotumėte fotografuojamą judesį. Norėdami sužinoti daugiau, kaip vaizduose fiksuoti judėjimą, peržiūrėkite mūsų judesio fotografijos patarimus. Fotografuota fotoaparatu „Canon EOS R5“ su objektyvu „Canon RF 100-500mm F4.5-7.1 L IS USM“, nuostatos: 400 mm, 1/3200 sek., f/6,3 ir ISO 12800. © Robert Marc Lehmann

Fotografuojant greitai judantį veiksmą logiškiausia sutrumpinti išlaikymą. Aukščiau pateiktame kadre naudojant 1/3200 sek. išlaikymą, buvo užfiksuotas judantis garnys ir vandens lašeliai ore. Gera pradinė nuostata yra maždaug 1/2000 sek. ar trumpesnis išlaikymas. Tačiau norėdami perteikti judesio įspūdį, galite šiek tiek sulieti vaizdą, pavyzdžiui, paukščių sparnų galiukus, įjungę ilgesnį išlaikymą. Mažesnių greitai judančių paukščių atveju, tikėtina, kad sparnų galiukai susilies net ir nustačius santykinai trumpą 1/1000 sek. išlaikymą.

Labiau įgudę, galbūt norėsite dar labiau pailginti išlaikymą, gal net iki 1/10 sek., ir net pasitelkti panoraminio fotografavimo techniką, kad dar labiau sustiprintumėte judesio jausmą.

Svarbiausia naudoti tokį išlaikymą, kuris būtų bent toks pat, kaip atvirkščiai proporcingas viso kadro židinio nuotolis. Tad, jei naudojate 600 mm objektyvą, pavyzdžiui, „Canon RF 600mm F11 IS STM“, kai IS išjungtas, turėsite įjungti bent 1/600 sekundės išlaikymą – daugumoje fotoaparatų tai bus 1/640.

7. Fotoaparato nuostatos: lauko gylio valdymas

Elnias kelia galvą virš žaliuojančių paparčių – jų vaizdas sulietas. Šis mažas lauko gylis pasiekiamas dėl naudojamo objektyvo „Canon RF 100-400mm F5.6-8 IS USM“ ilgo židinio nuotolio.

Nors teleobjektyvo diafragma nėra laikoma sparčia, naudodamiesi ja vis tiek galėsite sulieti nuotraukų foną, nes didelis židinio nuotolis gali sudaryti, palyginti, nedidelio lauko gylio įspūdį, net naudojant gana siaurą diafragmą. Taip yra todėl, kad teleobjektyvas gali suspausti atstumą ir pritraukti sulietą, nesufokusuotą foną arčiau jūsų fotografuojamo objekto. Fotografuota fotoaparatu „Canon EOS RP“ (dabar jį pakeitė EOS R8) su objektyvu „Canon RF 100-400mm F5.6-8 IS USM“, nuostatos: 400 mm, 1/60 sek., f/8 ir ISO 1250. © Ben Hall

Kasdienėje fotografijoje įprasta naudoti diafragmos pirmenybės fotografavimo režimą (žymimą AV jūsų fotoaparato ratuke). Makroobjektyvų atveju dėl mažų darbinių atstumų paprastai diafragma uždaroma iki f/16, f/22 arba dar daugiau, kad kuo labiau padidėtų lauko gylis ir būtų užtikrintai sufokusuota visa nuotrauka.

Dažnai laukinės gamtos fotografijas galima patobulinti pasinaudojant nesufokusuotų vaizdo dalių suliejimu, vadinamu „bokeh“, kad objektas išryškėtų. Tačiau, jei norite fotografuoti natūralią laukinės gamtos aplinką, stengsitės nenaudoti suliejimo funkcijos.

Ilgesnis židinio nuotolis gali lemti stipriau sulietą foną. Todėl, kai norima išskirti objektą ir sulieti jo foną, galima panaudoti teleobjektyvus, kad fone būtų mažiau detalių. Jei norite, kad suliejimas ir „bokeh“ efektas būtų stipresni, atsitraukite per kelis žingsnius ir priartinkite vaizdą, kad pasiektumėte ilgesnį židinio nuotolį.

8. Kompozicija ir šviesa

Elnias stovi aukštoje žolėje.

„Auksinė valanda“ ne veltui taip vadinama. Pirmą valandą po patekėjimo ir paskutinę valandą iki saulėlydžio saulė būna žemai danguje, todėl šviesa tampa auksinė ir šilta. Fotografuota fotoaparatu „Canon EOS RP“ (dabar jį pakeitė EOS R8) su objektyvu „Canon RF 100-400mm F5.6-8 IS USM“, nuostatos: 373 mm, 1/1250 sek., f/8 ir ISO 1250. © Ben Hall

Nuotraukos bus dar geresnės, jei fotografuodami objektus pasirinksite tinkamą apšvietimą. Atsižvelgdami į gyvūnų elgesio modelius, stenkitės išnaudoti šiltą, ramią ankstyvo ryto ar vėlaus vakaro saulės šviesą, kurioje spalvos tampa sodrios, o šešėliai ilgi.

Naudokite trečdalių taisyklę, kad sukurtumėte dinamišką kompoziciją. Gali padėti 3x3 tinklelio rodinio suaktyvinimas „Canon EOS R“ sistemos fotoaparato elektroniniame vaizdo ieškiklyje. Palikite daugiau vietos priešais objektą nei už jo, kad gyvūnas atrodytų žiūrintis ar judantis į nuotrauką, o ne iš jos.

Svarbiausia, visada patikrinkite, ar fone nėra dėmesį blaškančių objektų. Ryškus objektas tolumoje arba medžio šaka, kuri atrodo išaugusi iš gyvūno galvos, atitrauks žiūrovo dėmesį nuo pagrindinio objekto.

9. Netrikdykite gyvūnų

Kintamo židinio nuotolio objektyvas „Canon RF 100-500mm F4.5-7.1 L IS USM“, padėtas ant užmaskuotų laukinės gamtos fotografo kojų.

Naudokite „Canon“ teleobjektyvą, nesvarbu, ar tai būtų fiksuoto židinio nuotolio objektyvas, ar kintamo židinio nuotolio, pvz., „RF 100-500mm F4.5-7.1 L IS USM“, kad nereikėtų pernelyg priartėti prie laukinės gamtos, ir nustatykite fotoaparatą prieš pradėdami artėti. © Robert Marc Lehmann

Norėdami užfiksuoti natūraliai besielgiančius gyvūnus, elkitės kuo tyliau ir judėkite zigzagais, o ne eikite tiesiai į gyvūnus. Įsitikinkite, kad artėjant prie gyvūno vėjas pučia jums į veidą, kad jūsų kvapą nuneštų nuo jų. Kaip priedangą naudokite esamus medžius, akmenis ir kitus kraštovaizdžio ypatumus ir stenkitės nepažeisti vaizdo linijos.

Prieš bandydami priartėti įsitikinkite, kad fotoaparatas įjungtas ir nustatytas. EOS R sistemos fotoaparatai veikia daug tyliau nei DSLR, nes juose nėra veidrodžio, kuris fiksuojant kadrus juda aukštyn ir žemyn. „Canon EOS R7“, „EOS R10“ ir daugybėje kitų šio asortimento fotoaparatų galima pasirinkti tyliojo užrakto funkciją, kai fotografuojama vienu iš kūrybinių zonų režimų. Tai atlikus išjungiamos įvairios fotoaparato funkcijas, kurios priešingu atveju gali įspėti gyvūną apie jūsų buvimą, pvz., užrakto suveikimą, blykstės suveikimą ir AF pagalbinį spindulį.

Daugelyje EOS R sistemos fotoaparatų galima nustatyti elektroninio užrakto režimą, nepriklausomai nuo tyliojo užrakto funkcijos. Be to, pagrindiniame meniu galite išjungti fotoaparato pypsėjimo garsus.

10. Vaizdas iš labai arti

Fotoaparatu „Canon EOS R50“ ir kintamo židinio nuotolio objektyvu „Canon RF-S 55-210mm F5-7.1 IS STM“ nufotografuota laumžirgio ant šakelės sulietame fone nuotrauka stambiu planu.

Turėdami tinkamą įrangą ir daug kantrybės, galite naudoti makrofotografiją, kad užfiksuotumėte išties išskirtinius mažų objektų vaizdus. Fotografuota fotoaparatu „Canon EOS R50“ su objektyvu „Canon RF-S 55-210mm F5-7.1 IS STM“, nuostatos: 210 mm, 1/50 sek., f/7.1 ir ISO 100.

Fotografuojant labai stambiu planu mažesnius objektus, pvz., bites, drugelius ir kitus vabzdžius, bus užtikrinta, kad objektas nepasimes plačiame kadre. Geriausia būtų fotografuoti makroobjektyvu arba netgi galite naudoti „Canon RF 100-400mm F5.6-8 IS USM“ – jis gali padidinti 0,41 karto ir fokusuoti iš arti, todėl nuotraukos bus labai panašios į makronuotraukas.

„Canon“ dabartiniuose makroobjektyvuose paprastai naudojamas hibridinis vaizdo stabilizavimas, todėl jie puikiai tinka fotografuojant itin stambiu planu laikant fotoaparatą rankose. Puikus pavyzdys „Canon RF 35mm F1.8 IS MACRO STM“ ir „RF 85mm F2 MACRO IS STM“ objektyvai – darant makronuotraukas artimiausiu fokusavimo atstumu, jie gali padidinti 0,5 karto.

Daugiau informacijos rasite mūsų vadovuose, kaip pasirinkti rinkinį, norint imtis makrofotografijos, taip pat pateikiamas geriausių objektyvų laukinės gamtos fotografijai asortimentas.



Autoriai: Matthew Richards, Natalie Denton ir Marcus Hawkins

Susiję produktai

    EOS R6 Mark III

    Fiksuokite veiksmą optimaliai subalansuodami raišką, greitį ir praktiškumą – būtent tai, ko reikia fotografuojant laukinę gamtą, sporto renginius ir portretus.
  • EOS R7

    Pažinkite laukinę gamtą naudodami fotoaparatą, po kurio ateičiai skirtu APS-C korpusu slypi įspūdingas greitis ir vaizdo kokybė.
  • EOS R10

    Pereikite į naują fotografijos ir vaizdo kūrimo lygį naudodami beveidrodinį EOS R sistemos fotoaparatą su APS-C dydžio jutikliu.
  • RF-S 18-150mm F3.5-6.3 IS STM

    Kintamo židinio nuotolio objektyvas (apimantis ir plačiakampio, ir teleobjektyvo padėtis) EOS R serijos APS-C formato fotoaparatams puikiai tinka kelionių, gyvosios gamtos, sporto ir gyvenimo būdo fotografijai.
  • RF 75-300mm F4-5.6

    Nebrangus, lengvas komplekto artinantis teleobjektyvas laukinei gamtai, sportui ir šeimos nuotykiams.
  • RF 100-400mm F5.6-8 IS USM

    Lankstus, kompaktiškas ir lengvas RF 100–400 mm pritraukiantis objektyvas, pasižymintis 5,5 padalų IS, tinka laukinės gamtos bei veiksmo fotografijai ir jos neapsunkina.

Susiję straipsniai

Laukinės gamtos grąžinimo projekto dokumentavimas

Fotografas ir laukinės gamtos grąžinimo ekspertas pasakoja, kaip ji padėjo iš naujo įkvėpti savo vietiniam kraštovaizdžiui gyvybės.

Geriausi pradedančiųjų lygmens „Canon“ objektyvai laukinės gamtos fotografijai

Fotografuokite pribloškiančius laukinių gyvūnų ir paukščių kadrus, naudodami šiuos ekonomiškus „Canon“ RF ir RF-S fiksuoto nuotolio ir priartinančius objektyvus.

Makrofotografijos patarimai

Makrofotografija paprastai – atraskite geriausią rinkinį, patarimų ir metodų.

Kaip fotografuoti paukščius

Patarimai ir geriausias pradedančiųjų rinkinys paukščių fotografijai.