Pakrančių fotografija populiari tarp kraštovaizdžio fotografijos mėgėjų ne be priežasties. Įspūdingas kranto ir jūros kontrastas, nuo vandens atsispindinčios šviesos sukuriamos formos ir dažnai dramatiškos orų permainos – jūros peizažai gali būti labai įspūdingi.
Italų fotografas ir fotografijos mokytojas Erikas Colombo mėgsta fotografuoti jūros peizažus. Jis apibūdina save kaip universalų fotografą, dirbusį visose fotografijos srityse nuo vestuvių iki aukštosios mados ir komercinių vaizdo įrašų, bet didžioji jo aistra yra kraštovaizdžio ir laukinės gamtos fotografija. Jis daug keliavo fotografuoti „atokiausių ir garsiausių nuostabios mūsų planetos kraštovaizdžių, nuo kalnų iki vandenynų, nuo ledynų iki ugnikalnių“. Daug savo laiko jis skiria dalijimuisi įgytais įgūdžiais ir įžvalgomis kursuose, seminaruose bei fotografijos ekskursijose.
Čia kalbamės su Eriku prašydami sėkmingos jūros peizažų fotografijos patarimų ir aptariame keletą geriausių „Canon“ fotoaparatų ir objektyvų paplūdimio ir pakrantės kraštovaizdžių fotografijai.
Patarimai geresnei jūros peizažų fotografijai
1. Kaip kurti įspūdingas jūros peizažo nuotraukas
„Kompozicija yra svarbiausias dalykas fotografijoje, ypač kuriant jūros peizažų nuotraukas“, – sako Erikas. Jis rekomenduoja prieš fotografuojant kurį laiką tiesiog pabūti toje vietoje. „Tyrinėjimas be fotoaparato labai naudingas“, – sako jis. – „Išsiimu fotoaparatą iš kuprinės tik palaukęs 20–30 minučių ir geriau susipažinęs su vietove.“
Atvira jūra realiame gyvenime gali atrodyti užburiančiai, bet sunku užfiksuoti jos dinamiškumą nuotraukoje. Ieškokite jūros pakrantės ypatybių, padedančių kurti kompozicijas su klasikiniais elementais, pavyzdžiui, įvairiu atstumu nutolusiais įdomiais objektais, asimetrišku kadravimu ir kreipiančiosiomis linijomis. „Uolos tobulai tinka dinamiškai kompozicijai sukurti“, – pasakoja Erikas, – „o gėlės šiltomis savo spalvomis gali sudaryti puikų kontrastą šaltoms jūros spalvoms.“
Jūros peizažuose lygus horizontas gali sukurti tobulą vaizdą arba jį sugadinti. Daugelyje fotoaparatų yra elektroninis gulsčiukas, kurį galima uždėti vaizdo ieškiklyje arba ant galinio ekrano, kad išvengtumėte pasvirusio horizonto. EOS R7 yra automatinio lygiavimo funkcija, kuri, naudodama fotoaparate integruotą vaizdo stabilizatorių (IBIS), išlygina truputį pasvirusį horizontą, kad nuotraukos būtų tobulos.
Kad ir kokį fotoaparatą naudojate, Erikas taip pat rekomenduoja įjungti tinklelio funkciją, kuri padeda išlyginti nuotraukas ir naudotis tokiais klasikiniais komponavimo metodais kaip trečdalių taisyklė arba sulygiuoti įstrižinius vaizdo elementus.
2. Kurkite vertikalias jūros peizažo nuotraukas
Šiandien vertikalus fotografavimas yra nemažiau svarbus už horizontalų, net ir fotografuojant kraštovaizdžius. Įvairioms socialinių tinklų platformoms tinkamų vaizdų kūrimas yra svarbi daugelio fotografų darbo dalis, bet kartu tai ir galimybė rasti įdomių detalių, kurios nebūtų tokios ryškios horizontaliose nuotraukose.
„Man patinka vertikalios kompozicijos“, – sako Erikas. – „Jos įdomesnės, jose mažiau chaoso nei horizontaliose. Kad tokios nuotraukos būtų įdomios ir unikalios, labai svarbu rasti gerą stambų priekinį planą.“
3. Koks laikas geriausias jūros peizažams fotografuoti?
Dienos metu keičiantis šviesos intensyvumui, krypčiai ir spalvai, ta pati vieta gali atrodyti labai skirtingai. Nėra vieno „geriausio laiko“, bet anksti ryte ir vėlai vakare, per vadinamąsias „auksines valandas“ ir prieš jas ar po jų, per „mėlynąją valandą“, sukurtose nuotraukose bus daugiau įdomių spalvų nei tvieskiant vidudienio saulei.
Jei fotografuojate anksti ryte arba vėlai vakare, gali pavykti užfiksuoti labai įspūdingus jūros peizažus su žmonėmis, medžiais ir kitomis kraštovaizdžio ypatybėmis arba dirbtinių struktūrų siluetais. Bet jei norite didžiausio detalių diapazono ir daugiau kūrybinio lankstumo, taikykite tuos pačius principus kaip fotografuodami prietemoje – naudokite plačią diafragmą (mažą f skaičių), kad įleistumėte kuo daugiau šviesos, padidinkite ISO nustatymą ir pasirinkite fotoaparatą, puikiai veikiantį prietemoje, pavyzdžiui, iš „Canon“ EOS R sistemos asortimento.
Bet dažniau iššūkių kelią ryškus apšvietimas, pavyzdžiui, akinanti vidudienio saulė, o ne prietema. Todėl EOS R50 modelyje ir kituose „Canon“ fotoaparatuose integruotos tokios funkcijos kaip išmanusis vaizdo režimas ir HDR (didelio dinaminio diapazono) vaizdo režimai, praverčiantys fotografuojant didelio kontrasto sąlygomis ir ryškių atspindžių aplinkoje, kaip dažnai būna paplūdimyje.
4. Fotoaparato nuostatos geresnei jūros peizažų fotografijai
Jei negalite išvengti fotografavimo ryškioje vidudienio šviesoje, Erikas rekomenduoja naudoti ND (neutralaus tankio) filtrą, kuris sumažina į fotoaparatą patenkančios šviesos kiekį. Jis pats mėgsta naudoti stiprų ND1000 10 padalų filtrą. „Šis filtras praleidžia tiek šviesos, kad galite naudoti ilgos ekspozicijos fotografiją judesiui sulieti jūroje“, – sako jis.
Erikas mėgsta šią technologiją, nes ji jūros peizaže sukuria judesio įspūdį, kuris gali suteikti įdomumo kitais atžvilgiais vidutiniškam vaizdui. Dvi pagrindinės sritys, į kurias reikia sutelkti dėmesį, yra jūra ir dangus, jos abi juda palyginti lėtai. Norint sukurti judėjimo (o ne sustabdymo) įspūdį, reikia ilgo išlaikymo ir fotoaparato atramos, paprastai – trikojo.
Ilgesnį išlaikymą taip pat padeda pasiekti mažas ISO ir maža diafragma (didelis f skaičius). Kad išvengtumėte fotoaparato drebėjimo, kai spaudžiate užrakto mygtuką, galite valdyti fotoaparatą nuotoliniu būdu, naudodamiesi programėle „Canon Camera Connect“. Bandykite fotografuoti su ilga 10 ar daugiau sekundžių ekspozicija ir pamatykite, kaip plaukiantys debesys arba krantą plakančios bangos susilieja į švelnią spalvų mūšą. Arba sumažinkite išlaikymą iki ypač trumpo, kad užfiksuotumėte atskirus dūžtančių bangų lašelius.
5. Lauko gylis jūros peizažų nuotraukose
Erikas dažnai nori, kad konkreti vaizdo dalis būtų sufokusuota ryškiai, o likusi būtų labiau sulieta (mažas lauko gylis). Tokiose situacijose jis naudoja rankinį fokusavimą ir naudingą jo mėgstamų beveidrodinių „Canon“ fotoaparatų funkciją – rankinį fokusavimo piko nustatymą (MF piko nustatymą). Tai ypač patogu, kai apšvietimas silpnesnis arba sklando ūkanos ir fokusuoti yra sunkiau.
„Automatinis fokusavimas yra labai naudinga funkcija“, – sako jis, – „bet kai darbą apsunkina oro sąlygos, nuotrauką gelbėja fokusavimo piko nustatymas.“ Įjungę MF piko nustatymą, galite ramiai fokusuoti rankiniu būdu, nes fotoaparato ekranas arba vaizdo ieškiklis tiksliai parodys, kas yra fokusuojama, uždėdamas ryškią spalvą ant fokusuojamų vaizdo dalių, tad keisdami židinį matysite, kaip keičiasi paryškintos sritys.
Ir priešingai, kraštovaizdžio fotografijoje kartais norisi, kad kuo didesnė vaizdo dalis būtų ryškiai sufokusuota – nuo priekinio plano iki fono. Puiki tam skirta technologija yra hiperfokalinio atstumo fokusavimas. Hiperfokalinis atstumas priklauso nuo naudojamo objektyvo, diafragmos ir židinio nuotolio, todėl lengviausias būdas išsiaiškinti, kur fokusuoti – naudoti lauko gylio ir hiperfokalinio atstumo skaičiuotuvą nemokamoje „Canon“ programėlėje „Photo Companion“. Jei neturite laiko skaičiuoti, pagal bendrą taisyklę galite fokusuoti maždaug trečdalyje vaizdo gylio.
6. Koks oras tinkamiausias jūros peizažams fotografuoti?
Oro sąlygos gali suteikti jūros peizažui įdomumo fotografuojant tiek ramius, lengvus ar auksinius debesis, tiek tamsius, audringus ir grėsmingus. Svarbu išmokti pastebėti įdomius orų reiškinius ir žinoti, kaip geriausiai juos panaudoti nuotraukose. „Visada sakau savo studentams, kad nėra blogų oro sąlygų, tik blogi fotografai“, – sako Erikas. – „Kraštovaizdžio fotografijai grožio suteikia gamtos nenuspėjamumas.
Keliaudamas po pasaulį pastebėjau, kad geriausios oro sąlygos visada būna po liūties.“
Fotografuojant netikėtai prapliupo liūtis? Tai galimybė, o ne problema. Erikas siūlo: „Jūroje kilus audrai, fotografuokite bangas naudodami priartinantį objektyvą ir trumpą maždaug 1/1000 sek. išlaikymą, kad užfiksuotumėte bangų lašelius, arba priešingai – ilgą gal net 10 sekundžių išlaikymą, jei norite sukurti ką nors abstraktaus.“
7. Geriausi fotoaparatai ir objektyvai jūros peizažams fotografuoti
Kad kuprinė nebūtų per sunki, Erikas dažnai pasiima tik vieną fotoaparatą – viso kadro EOS R sistemos fotoaparatą su plačiakampiu RF priartinančiu objektyvu.
Norint kurti jūros peizažams puikiai tinkamas ypač plataus kampo nuotraukas, geriausia rinktis viso kadro fotoaparatą, pavyzdžiui, EOS R8, su objektyvu RF 15-30mm F4.5-6.3 IS STM ir fiksuoti plataus kampo vaizdus mažu bei patogiu nešiotis aparatu. EOS R8 taip pat tinka greitam nepertraukiamam fotografavimui iki 40 kadrų per sekundę greičiu, tai idealu, jei norite užfiksuoti akimirką, kai banga dūžta į uolas.
Pigesnė alternatyva yra 24,2 MP EOS R50 su objektyvu „RF-S 18-150mm F3.5-6.3 IS STM“ arba „RF-S 55-210mm F5-7.1 IS STM“ – dar lengvesnis ir patogus nešiotis, bet labai universalus komplektas, puikiai tinkantis dienai pajūryje.
Šie objektyvai siūlo platų ir labai universalų židinio nuotolių diapazoną. Jei norite naudoti ypač didelio artinimo objektyvą, puikus pasirinkimas yra „RF 100-400mm F5.6-8 IS USM“ su viso kadro fotoaparatu, o naudodami APS-C fotoaparatą pasieksite dar daugiau.
Jei jau turite EF objektyvų ir norite juos naudoti su EOS R sistemos fotoaparatais, įdedamo filtro tvirtinimo adapteris EF-EOS R suteikia papildomų galimybių: galėsite ne tik naudoti EF ir EF-S objektyvus neprarasdami kokybės ar funkcijų, bet ir taikyti įdedamus filtrus. Jis siūlomas su V-ND filtru arba žiediniu poliarizuojančiu filtru – jie abu nepakeičiami ryškioje šviesoje prie jūros.
Pajūryje ne tik smagu leisti laiką su draugais ir šeima, tai ir puiki vieta kraštovaizdžio fotografijai bet kokiu oru.
Autoriai: Astrid Pitman ir Sarah Bakkland
Susiję gaminiai
-
EOS R50
Kurkite geriausią ir žiūrimiausią turinį su šiuo EOS R neveidrodiniu fotoaparatu – nuo ryškių nuotraukų iki 4K filmų ir tiesioginių transliacijų. Viskas viename specialiai tam skirtame įrenginyje. -
EOS R10
Pereikite į naują fotografijos ir vaizdo kūrimo lygį naudodami beveidrodinį EOS R sistemos fotoaparatą su APS-C dydžio jutikliu. -
EOS R7
Pažinkite laukinę gamtą naudodami fotoaparatą, po kurio ateičiai skirtu APS-C korpusu slypi įspūdingas greitis ir vaizdo kokybė. -
EOS R8
Pereikite prie viso kadro nuotraukų bei vaizdo įrašų ir įgyvendinkite savo kūrybines ambicijas. -
„RF-S 55-210mm F5-7.1 IS STM“
Prisiartinkite prie objekto naudodami šį lengvą ir universalų APS-C teleobjektyvą bei fiksuokite keliones, sporto renginius, šeimos narius ir augintinius naujai. -
RF-S 18-150mm F3.5-6.3 IS STM
Kintamo židinio nuotolio objektyvas (apimantis ir plačiakampio, ir teleobjektyvo padėtis) EOS R serijos APS-C formato fotoaparatams puikiai tinka kelionių, gyvosios gamtos, sporto ir gyvenimo būdo fotografijai. -
RF 15-30mm F4.5-6.3 IS STM
Kompaktiškas ir lengvas RF serijos 15-30 mm kintamo židinio nuotolio objektyvas, puikiai tinkantis kelionėse fotografuojant miesto panoramas, kraštovaizdžius, architektūrą ir kuriant tinklaraščius keliaujant. -
RF 70-200mm F4L IS USM
Kompaktiškas ir lengvas L serijos būtinasis artinantis teleobjektyvas „RF 70-200mm F4L IS USM“ idealiai tinka kelionėms, sportui ir laukinei gyvūnijai bei portretams. -
Tripod Grip HG-100TBR
Naudodami šią unikalią trikojo rankeną su atkabinamu nuotoliniu valdikliu, galėsite fotografuoti ilgiau, stabiliau ir lanksčiau.